eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LwówekBieżąca konserwacja dróg gminnych gruntowych z terenu Gminy Lwówek polegająca na równaniu - profilowaniu mechanicznym wraz z zagęszczaniem przez wałowanie walcem na okres dwóch lat.



Ogłoszenie z dnia 2024-04-05


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Bieżąca konserwacja dróg gminnych gruntowych z terenu Gminy Lwówek polegająca na równaniu - profilowaniu mechanicznym wraz z zagęszczaniem przez wałowanie walcem na okres dwóch lat.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA LWÓWEK

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631258879

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Ratuszowa 2

1.5.2.) Miejscowość: Lwówek

1.5.3.) Kod pocztowy: 64-310

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński

1.5.7.) Numer telefonu: 614414024

1.5.8.) Numer faksu: 614414024 - prosić o włączenie

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@lwowek.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.lwowek.com.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/lwowek

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Bieżąca konserwacja dróg gminnych gruntowych z terenu Gminy Lwówek polegająca na równaniu - profilowaniu mechanicznym wraz z zagęszczaniem przez wałowanie walcem na okres dwóch lat.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3d3d7b8c-e204-11ee-a01e-f641a8763d5f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00272366

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00055740/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Bieżąca konserwacja gruntowych dróg gminnych z terenu Gminy Lwówek na okres dwóch lat.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00245658

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RG.271.02.00.2024.ZJ

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 416260,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług polegających na równaniu - profilowaniu dróg gminnych
gruntowych wraz z jednoczesnym zagęszczaniem nawierzchni gruntowej przez wałowanie walcem (drogi o kategorii
ruchu lokalnego), na terenie miasta i gminy Lwówek, wraz z dojazdem na miejsce wykonywania robót i powrotem
do miejsca garażowania.

2. Klasyfikacja rodzajowa czynności z zakresu bieżącej konserwacji
Zamawiający w określeniu przedmiotu zamówienia przyjmuje, że poprzez bieżącą konserwację rozumie wykonywanie czynności niezbędnych do utrzymania obiektu budowlanego (którym są gminne drogi gruntowe, lub ich części) w odpowiednim stanie technicznym, tak aby obiekt budowlany nie ulegał pogorszeniu z powodu codziennej eksploatacji oraz działania czynników atmosferycznych.
Z wyżej wymienionego powodu czynności z zakresu bieżącej konserwacji nie stanowią robót budowlanych i nie podlegają przepisom Prawa budowlanego. Prace wykonywane w ramach bieżącej konserwacji gminnych dróg gruntowych Zamawiający kwalifikuje do kategorii usług.

3. Zakres przedmiotu zamówienia
Przewidywana przez Zamawiającego powierzchnia nieutwardzonych nawierzchni gruntowych dróg gminnych podlegających równaniu - profilowaniu mechanicznemu równiarką wraz z wałowaniem w okresie obowiązywania przyszłej umowy wynosi ogółem ca 800.000m2 (w jednym roku budżetowym),
a w tym:
1) gminne drogi wiejskie – ca 330.000m2
2) gminne drogi przejazdowe dla autobusów szkolnych + miasto – ca 470.000m2

4. Charakterystyka prac do wykonania
Równanie dróg gminnych w danym roku budżetowym podzielono na dwa etapy realizacji:
1) Równanie wiosenne; drogi przejazdowe na terenach obrębów wiejskich – ca 250.000m2, oraz drogi przejazdowe dla przejazdu autobusów szkolnych + miasto – ca 350.000m2,
2) Równanie jesienne; drogi przejazdowe na terenach obrębów wiejskich – 80.000m2, oraz drogi przejazdowe dla przejazdu autobusów szkolnych + miasto – ca 120.000m2.
3) Z powyższego wynika, że przewidywana przez Zamawiającego powierzchnia gruntowych dróg gminnych podlegających równaniu - profilowaniu mechanicznemu równiarką oraz wałowaniu walcem w okresie trwania umowy (dwóch lat) wynosi ogółem ca 1.600.000m2.
Przewidywana przez Zamawiającego powierzchnia gruntowych dróg gminnych podlegających zagęszczeniu przez wałowanie walcem w okresie obowiązywania umowy wynosi 100% wszystkich dróg gruntowych podlegających równaniu - profilowaniu i równa się powierzchni – ca 800.000m2 (w jednym roku budżetowym), ogółem w okresie trwania umowy (dwóch lat) wynosi ca 1.600.000m2.
4) Uwaga:
podane powyżej wielkości (zakres przedmiotu zamówienia) mogą ulec zmianie (zmniejszeniu lub zwiększeniu) w wyniku zmniejszenia lub zwiększenia się bieżącego zapotrzebowania Zamawiającego na równanie - profilowanie z zagęszczaniem przez wałowanie walcem w bieżącym utrzymaniu dróg gminnych w okresie obowiązywania umowy, na co mają wpływ nieprzewidywalne warunki atmosferyczne panujące w danym okresie roku (w danej porze roku).
5) Równanie mechaniczne gruntowych dróg gminnych ma polegać na profilowaniu - skorygowaniu przekroju drogi
i wyrównaniu jej nierówności w celu poprawy komfortu ruchu kołowego i lepszego odwodnienia nawierzchni drogi.
6) Profilowanie powinno zapewnić odpowiednie pochylenie poprzeczne drogi gruntowej umożliwiające odpływ
wody z nawierzchni równanej drogi na pobocze i wynosić nie mniej niż 4%. Kierunek i rodzaj pochylenia (daszkowy lub poprzeczny) uzależnić należy od naturalnych warunków usytuowania dróg w terenie, grunt lub kruszywo zmieszane z gruntem pozyskane w czasie profilowania należy w miarę możliwości wykorzystać do wywołania odpowiedniego pochylenia nawierzchni drogi lub uzupełnienia ubytków drogi w innych miejscach.
7) Równanie dróg należy wykonywać sprzętem zapewniającym należyte wykonanie zamówienia np. równiarkami
samobieżnymi lub innym sprzętem równoważnym zapewniającym w wykonywaniu usług efekt należycie wykonanej pracy z dobrym efektem.
8) Równanie dróg zaleca się wykonywać najlepiej po średnim deszczu, gdy grunt jest wilgotny, co ułatwia zarówno ścinanie gruntu na wzniesieniach, jak i jego zagęszczenie w zaniżeniach dróg.
9) Liczba przejazdów sprzętem (w tym i walcem) może być (jest) różna i zależna od stopnia „zniszczenia” nawierzchni
do uzyskania należytego profilu drogi, rodzaju podłoża i sposobu równania na różnych odcinkach dróg przeznaczonych do bieżącej konserwacji.
10) Zalecenia do wykonywanych robót: w czasie równania, wykonawca winien prowadzonym sprzętem wyrównywać wyboje materiałem otrzymanym ze ścięcia wzniesień, powstałych z materiału wyniesionego z wybojów przez koła pojazdów, lub będących wynikiem nierównomiernego zagęszczenia gruntowej jezdni, uformować profil drogi przez przesunięcie otrzymanego po ścięciu nawierzchni materiału do środka drogi (osi drogi) z jednoczesnym wyrównaniem kolein, przemieścić wzruszone górne warstwy nawierzchni gruntowej drogi w celu uformowania jej profilu z jednoczesnym wałowaniem walcem przygotowanej nawierzchni.
11) Zagęszczanie mechaniczne przez wałowanie należy przeprowadzać za pomocą np. walca drogowego statycznego
lub wibracyjnego (w przypadku takiej potrzeby), lub innego sprzętu równoważnego – w wykonywaniu usług wałowania najważniejszy jest efekt dobrze i należycie wykonanej pracy. Zagęszczenie może obejmować kilkakrotny przejazd walcem tych samych odcinków dróg w celu uzyskania właściwego stopnia zagęszczenia nawierzchni i należytego wykonania zamówienia.
12) Zamawiający zachęca potencjalnych wykonawców do orientacyjnego zapoznania się z terenem bieżącej konserwacji dróg gminnych na terenie gminy Lwówek poprzez przeprowadzenie wizji lokalnej gruntowych dróg gminnych przed złożeniem oferty, celem prawidłowego oszacowania zakresu robót do wykonania.
13) Wykonywanie bieżącej konserwacji gruntowych dróg gminnych powinno spełniać wymagania polskiej normy PN-S-02205:1998 drogi samochodowe – roboty ziemne, wymagania i badania.

5. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje
1) Dojazd na miejsce wykonywania usługi i powrót do miejsca garażowania (koszt dojazdów i powrotów do miejsca garażowania musi być wliczony w cenę jednostkową za wykonanie usługi), 2) Mechaniczne równanie - profilowanie dróg gruntowych oraz usuwanie warkoczy ziemnych równiarką równiarką,
3) Usuwanie z drogi wystających korzeni i odpadów budowlanych, a w tym: kamieni, elementów ceramicznych np.: cegieł, dachówek, szkła w każdej postaci, elementów metalowych np.: drutów, płaskowników i innych, kamieni sztucznych, a w tym części okładzin ściennych i posadzkowych np.: płytek, a także wszelkich innych zanieczyszczeń, które nie powinny się znajdować na pasach jezdnych dróg z ich wywozem na miejsce składowania odpadów stałych (w przypadku takiej potrzeby), Zamawiający nie zapewnia miejsca składowania usuniętych z profilowania dróg odpadów.

6. Tryb zlecania wykonania usługi i rozliczania wykonanych prac
1) Każdorazowe zlecenie wykonania równania drogi nastąpi telefonicznie i niezwłocznie zostanie potwierdzone pisemnie przez Zamawiającego (za pomocą poczty elektronicznej – powstaje dowód udzielenia zamówienia i przekazania odcinka drogi (lub dróg) Wykonawcy wykonującego usługi bieżącej konserwacji, 2) W przypadku takiej potrzeby Zamawiający i Wykonawca przed przystąpieniem do robót drogowych dokonają odwrotnej wizji lokalnej w terenie (z udziałem lokalnego przedstawiciela np. sołtysa wsi), przed udzieleniem zlecenia na wykonanie konkretnego odcinka drogi,
3) Rozliczenia za wykonane roboty drogowe będą dokonywane w oparciu o cenę jednostkową za 1 m² wyrównanej – wyprofilowanej i zagęszczonej walcem drogi,

Z uwagi na ograniczoną ilość znaków do wpisania pozostała treść określająca przedmiot zamówienia została przedstawiona w rozdziale IV SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 432000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 624000,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 432000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): ZBUD Zakład Budowy i Utrzymania Dróg Robert Ziemecki – lider konsorcjum

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: ZRDG Zdzisław Ziemecki - partner konsorcjum

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7772650434

7.3.3) Ulica: ul. Konwaliowa 15

7.3.4) Miejscowość: Czerwonak

7.3.5) Kod pocztowy: 62-004

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-04-05

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 432000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.