Og³oszenie z dnia 2022-07-22
Powi±zane og³oszenia:
- 2022/BZP 00336258/01 - Wynik z dnia 2022-09-07
Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
„Zakup sprzêtu informatycznego w ramach Grantu PPGR”
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Szudzia³owo
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659645
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Bankowa 1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Szudzia³owo
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-113
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Bia³ostocki
1.5.7.) Numer telefonu: 857221404
1.5.8.) Numer faksu: 857221441
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@szudzialowo-gmina.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.szudzialowo-gmina.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Zakup sprzêtu informatycznego w ramach Grantu PPGR”
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-e63465dc-09a9-11ed-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00272773
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2022-07-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00026056/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.2.2 Cyfrowa Gmina - Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym –„Granty PPGR”
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
1.2.2 Cyfrowa Gmina - Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym –„Granty PPGR”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://miniportal.uzp.gov.pl, http://bip.ug.szudzialowo.wrotapodlasia.pl3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://epuap.gov.pl/wps/portal
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Postêpowanie prowadzone jest w
jêzyku polskim.
2. Osoba uprawniona do komunikowania siê z wykonawcami: Renata Czaban-Tarasewicz, tel. 85 722 14 04 wew. 25, e-mail
sekretariat@szudzialowo-gmina.pl.pl .
3. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków
komunikacji elektronicznej: poczty elektronicznej. Korespondencja nie mo¿e byæ
szyfrowana.
4. Wymagania techniczne, organizacyjne wysy³ania, odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów,
o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz
Warunkach korzystania z elektronicznej platformy us³ug administracji publicznej (ePUAP).
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Protokó³ postêpowania wraz z za³±cznikami jest jawny. Za³±czniki do protoko³u
udostêpnia siê na wniosek po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty lub uniewa¿nieniu postêpowania, z tym ¿e oferty
udostêpnia siê od chwili ich otwarcia. Zasada jawno¶ci, o której mowa w zdaniu pierwszym, ma zastosowanie do wszystkich danych
osobowych, z wyj±tkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, zebranych w toku postêpowania o udzielenie zamówienia.
2. Udostêpnianie protoko³u lub za³±czników do protoko³u odbywaæ siê bêdzie
w oparciu o rozporz±dzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 18 grudnia 2020 r. w sprawie protoko³ów postêpowania
oraz dokumentacji postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego (Dz.U. 2020 poz. 2434 ze zm.).
3. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”,
informujê, ¿e:
1. Administratorem Pañstwa danych osobowych jest Wójt Gminy Szudzia³owo (Urz±d Gminy w Szudzia³owie, ul. Bankowa 1, 16-113
Szudzia³owo, tel. +48 (85) 722 14 04, e-mail:sekretariat@szudzialowo-gmina.pl, ttp://bip.ug.szudzialowo.wrotapodlasia.pl/).
2. Administrator, zgodnie z art. 37 ust. 1 lit. a) RODO, powo³a³ Inspektora Ochrony Danych, z którym mo¿ecie siê Pañstwo
kontaktowaæ pod adresem poczty elektronicznej: inspektor.ochronydanych@szudzialowo-gmina.pl.
3. Celem przetwarzania Pañstwa danych osobowych przez Gminê Szudzia³owo jest realizacja zadañ publicznych o charakterze
gminnym, niezastrze¿onych ustawami na rzecz organów administracji rz±dowej. Oznacza to, ¿e Pañstwa dane osobowe s±
przetwarzane w celu realizacji zadañ wynikaj±cych z przepisów prawa, w szczególno¶ci na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorz±dzie gminnym oraz szeregu ustaw nak³adaj±cych na Gminê Szudzia³owo obowi±zki i zadania, których realizacja wymaga
przetwarzania Pañstwa danych osobowych.
4. Pañstwa dane osobowe, w ¶ci¶le okre¶lonych sytuacjach, na podstawie przepisów prawa lub podpisanych umów powierzenia do
przetwarzania i z zachowaniem wysokich standardów bezpieczeñstwa, mog± zostaæ ujawniane osobom upowa¿nionym przez
Administratora, podmiotom upowa¿nionym na podstawie przepisów prawa, podmiotom prowadz±cym dzia³alno¶æ bankow±,
operatorowi pocztowemu lub kurierowi oraz podmiotom realizuj±cym archiwizacjê, obs³ugê informatyczn± i teleinformatyczn±.
Ponadto w zakresie stanowi±cym informacjê publiczn± dane bêd± ujawniane ka¿demu zainteresowanemu tak± informacj± lub
publikowane w BIP Urzêdu.
5. Pañstwa dane osobowe bêd± przechowywane przez okres niezbêdny do realizacji celu dla jakiego zosta³y zebrane. Kryteria
ustalenia tego okresu wynikaj± g³ownie z przepisów prawa dotycz±cych archiwizacji, przepisów merytorycznych lub Kodeksu
postêpowania administracyjnego.
6. Przys³uguje Pañstwu, w zale¿no¶ci od charakteru przetwarzania, prawo dostêpu do tre¶ci swoich danych osobowych oraz prawo
¿±dania ich sprostowania, usuniêcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych, a tak¿e
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo w przypadku, gdy
podstaw± przetwarzania Pañstwa danych osobowych jest Pañstwa dobrowolna zgoda, przys³uguje Pañstwu prawo do cofniêcia wyra¿onej zgody w dowolnym momencie.
7. Podanie przez Pañstwa danych osobowych, w zale¿no¶ci od ¶ci¶le okre¶lonego celu przetwarzania, mo¿e byæ wymogiem
ustawowym lub umownym lub warunkiem zawarcia umowy.
8. Pañstwa dane osobowe nie bêd± wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa
w art. 22 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RGK.271.13.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.5.) Warto¶æ zamówienia: 103311,80 PLN
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
dostawa sprzêtu informatycznego do siedziby zamawiaj±cego przy ul. Bankowej 1 w Szudzia³owie zgodnie z opisem
przedmiotu zamówienia stanowi±cym za³±czniku nr 1 do SWZ, w zwi±zku z realizacj± projektu „Wsparcie dzieci z rodzin
pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR”
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 30213100-6 - Komputery przeno¶ne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
30200000-1 - Urz±dzenia komputerowe
30231300-0 - Monitory ekranowe
30211500-6 - Centralne jednostki przetwarzaj±ce (CPU) lub procesory
30237410-6 - Myszka komputerowa
30237460-1 - Klawiatury komputerowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 40 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty w odpowiedniej czê¶ci postêpowania bêd± oceniane (spo¶ród nie odrzuconych ofert) w
odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez wykonawcê. Oferta wype³niaj±ca w odpowiedniej czê¶ci
postêpowania w najwy¿szym stopniu wymagania kryterium otrzyma maksymaln± liczbê punktów (suma punktów wynikaj±cych z
powy¿szych kryteriów). Pozosta³ym wykonawcom spe³niaj±cym wymagania kryterium przypisana zostanie odpowiednio mniejsza
liczba punktów.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jako¶æ, w tym do parametry techniczne, w³a¶ciwo¶ci estetyczne i funkcjonalne takie jak dostêpno¶æ dla osób niepe³nosprawnych lub uwzglêdnianie potrzeb u¿ytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji komputerów stacjonarnych i laptopów
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Nie
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) o¶wiadczenia wykonawcy
o aktualno¶ci informacji zawartych
w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp w odpowiednim zakresie art. 108 ust. 1 Pzp i art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego – zgodnego z za³±cznikiem nr 4 do SWZ. Powy¿sze o¶wiadczenie sk³ada na wezwanie ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia;
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: nie dotyczy
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1. W celu wstêpnego potwierdzenia w odpowiednim zakresie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu lub braku podstaw do wykluczenia lub odrzucenia oferty wykonawca do³±cza z ofert± aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczeniewykonawcy, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp – zgodne z za³±cznikiem nr 3 do SWZ. Powy¿sze o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
Ofertê nale¿y z³o¿yæ, pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobê/y uprawnion±/e. Przez osobê/y uprawnion±/e nale¿y rozumieæ odpowiednio:c) pe³nomocnika ustanowionego przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
§ 131. Zmiana postanowieñ niniejszej umowy mo¿e nast±piæ na podstawie art. 455 Pzp.
2. Zmiana umowy wymaga sporz±dzenia aneksu do umowy w formie pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci.
3. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ wprowadzenia zmian do postanowieñ niniejszej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, polegaj±cych na zmianie terminu wykonania Umowy, sposobu wykonania dostawy, zmianie wynagrodzenia. Zmiana wymaga zgody Zamawiaj±cego.
4. Zmiana terminu wykonania Umowy lub sposobu wykonania dostawy jest dopuszczalna w przypadku:
1) wyst±pienia okoliczno¶ci, za które odpowiedzialno¶æ ponosi Zamawiaj±cy i które mia³y lub bêd± mog³y mieæ wp³yw na
dotrzymanie terminu wykonania Umowy,
2) zaistnienia si³y wy¿szej uniemo¿liwiaj±cej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami lub
obowi±zuj±cymi przepisami prawa, z zastrze¿eniem, i¿ w przypadku okoliczno¶ci zwi±zanych z wyst±pieniem COVID-19
wp³ywaj±cych na nale¿yte wykonanie umowy stosuje siê art. 15r ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych
rozwi±zaniach zwi±zanych z zapobieganiem, przeciwdzia³aniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zaka¼nych oraz
wywo³anych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 poz. 1842 ze zm.) lub inne przepisy prawa obowi±zuj±ce w tym
zakresie. W powy¿szych przypadkach Wykonawca nie ponosi odpowiedzialno¶ci za niedochowanie uzgodnionego terminu,
sposobu wykonania dostawy, a Strony w dobrej wierze ustal± dodatkowe terminy realizacji lub sposób wykonania dostawy
oraz wspólne dalsze postêpowanie z uwzglêdnieniem nadzwyczajnej sytuacji i nak³adanych przez w³adze pañstwowe oraz
samorz±dowe ograniczeñ;
3) zmiany przepisów prawa, w tym prawa miejscowego uniemo¿liwiaj±cej terminow± realizacje umowy.
5. W rozumieniu niniejszej Umowy si³a wy¿sza jest to zdarzenie nadzwyczajne, zewnêtrzne i niemo¿liwe do zapobie¿enia,
którego nie uda³o siê unikn±æ nawet w wypadku maksymalnej staranno¶ci stron.
6. Strona powo³uj±ca siê na stan si³y wy¿szej jest zobowi±zana do niezw³ocznego pisemnego powiadomienia drugiej strony,
a nastêpnie do udokumentowania zaistnienia tego stanu.
Po ust±pieniu przeszkód w realizacji niniejszej Umowy spowodowanych zaistnieniem si³y wy¿szej, Wykonawca zobowi±zany jest do³o¿yæ wszelkich starañ dla nadrobienia powsta³ych zaleg³o¶ci.
7. Obie strony bêd± zwolnione od odpowiedzialno¶ci za niewykonanie Umowy w takim zakresie, w jakim nast±pi³o to na skutek zdarzeñ si³y wy¿szej. Obie strony ponios± koszty spowodowane zdarzeniami si³y wy¿szej w równej wysoko¶ci.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-08-01 08:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem „Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostêpnego na ePUAP pod adresem https://epuap.gov.pl/wps/portal i na miniPortalu
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-01 08:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-08-30
INNE PRZETARGI SZUDZIA£OWO
wiêcej: przetargi SZUDZIA£OWO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- DOSTAWY - Dostawa sprzêtu komputerowego do Pañstwowego Liceum Sztuk Plastycznych w Czêstochowie
- Zakup komputerów, akcesoriów komputerowych i sprzêtu elektronicznego na potrzeby WFO¦iGW we Wroc³awiu
- DOSTAWA SPRZÊTU KOMPUTEROWEGO WRAZ Z AKCESORIAMI_160
- Dostawa sprzêtu komputerowego oraz licencji na oprogramowanie dla jednostek organizacyjnych Akademii Sztuk Piêknych im. Jana Matejki w Krakowie
- "Dostawa oraz monta¿ prozdrowotnego wyposa¿enia biurowego dla pracowników Urzêdu Miasta i Gminy w Morawicy "
- Dostawa sprzêtu komputerowego do gdyñskich placówek o¶wiatowych w zwi±zku z realizacj± projektu "Szko³a Jutr@"
wiêcej: Urz±dzenia komputerowe »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.