eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Księginice"Świadczenie usług pocztowych na potrzeby Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Gminy Lubin Sp. z o.o. w latach 2022-2023"



Ogłoszenie z dnia 2021-11-18


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
„Świadczenie usług pocztowych na potrzeby Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Gminy Lubin Sp. z o.o. w latach 2022-2023”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Gminy Lubin Sp. z o.o.

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 366415810

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Księginice 14

1.4.2.) Miejscowość: Księginice

1.4.3.) Kod pocztowy: 59-300

1.4.4.) Województwo: dolnośląskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@pgkgl.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pgkgl.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00273774

2.2.) Data ogłoszenia: 2021-11-18

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu,

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2021/BZP 00257504/01

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych na potrzeby Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Gminy Lubin Sp. z o.o. w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych i paczek oraz ich ewentualnych zwrotów w obrocie krajowym i zagranicznym, po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia lub wydania odbiorcy. Usługi będące przedmiotem umowy będą świadczone zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, a w szczególności ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (tekst jednolity Dz.U z 2020 r. poz. 1041) oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie.
2) Usługi świadczone będą codziennie, z wykluczeniem sobót i dni ustawowo wolnych od pracy. Odbiór przesyłek z siedziby zamawiającego – PGKGL Księginice 14, 59-300 Lubin w godzinach od 12:00 do 12.30.
3) Przez przesyłki pocztowe, o których mowa w ust.1, rozumie się między innymi;
a) ekonomiczne i priorytetowe przesyłki listowe nierejestrowane, tj. przesyłki nadane bez potwierdzenia odbioru o wadze do 500 g, gabaryt S,M,L.
b) polecone i priorytetowe przesyłki listowe rejestrowane tj. przesyłki nadane za potwierdzeniem odbioru lub dla poleconych bez potwierdzenia odbioru gabaryt M,L waga do 1000 g i gabaryt L waga do 2000 g, waga do 500g gabaryt S, M, L,
c) polecone i priorytetowe przesyłki listowe rejestrowane – zagraniczne gabaryt A,
d) paczki do 10 kg gabaryt A i B
przy czym:
− list zwykły nierejestrowany – rozumie się jako przesyłkę nierejestrowaną nie będącą
przesyłką najszybszej kategorii.
− list zwykły nierejestrowany priorytetowy - rozumie się jako przesyłkę nierejestrowaną
będącą przesyłka najszybszej kategorii.
− list zagraniczny zwykły priorytetowy nierejestrowany - rozumie się jako przesyłkę
nierejestrowaną będącą przesyłka najszybszej kategorii w strefie A.
− list polecony – rozumie się jako przesyłkę rejestrowaną nie będącą przesyłką
najszybszej kategorii.
− list polecony priorytetowy - rozumie się jako przesyłkę rejestrowaną będącą przesyłką
najszybszej kategorii
− list polecony za potwierdzeniem odbioru – rozumie się jako przesyłkę rejestrowaną nie
będącą przesyłką najszybszej kategorii przyjętą za potwierdzeniem nadania
i doręczenia za pokwitowaniem odbioru.
− list polecony za potwierdzeniem odbioru priorytetowy – rozumie się jako przesyłkę
rejestrowaną będącą przesyłką najszybszej kategorii przyjętą za potwierdzeniem nadania
i doręczenia za pokwitowaniem odbioru.
− list zagraniczny polecony priorytetowy za potwierdzeniem odbioru – rozumie się
jako przesyłkę rejestrowaną będącą przesyłką najszybszej kategorii przyjętą za
potwierdzeniem nadania i doręczenia za pokwitowaniem odbioru w strefie A.
− przesyłka kurierska – rozumie się jako przesyłkę listową będącą przesyłką rejestrowaną
lub paczką pocztową, przyjmowaną, sortowaną, przemieszczaną i doręczaną w sposób
łączenie zapewniający: bezpośredni odbiór przesyłki od nadawcy, śledzenie przesyłki
pocztowej od momentu nadania do doręczenia, doręczenia przesyłki w gwarantowanym
terminie określonym w regulaminie świadczenia usług pocztowych lub w umowach o
świadczenie usług pocztowych, doręczenie przesyłki pocztowej bezpośrednio do rąk
adresata lub osoby uprawnionej do odbioru, uzyskanie pokwitowania odbioru przesyłki
pocztowej w formie pisemnej lub elektronicznej.

Szczegółowy ilościowy wykaz przesyłek i paczek został określony w załączonym formularzu cenowym – Załącznik nr 1 do SWZ.
4) Wykonawca udostępni zamawiającemu możliwość śledzenia nadanych przesyłek za pomocą sieci internetowej oraz możliwość monitorowania aktualnego statusu przesyłek z historią danej przesyłki przez okres min. 6 miesięcy zawierającą informację dot.m.in:
a) nadania przesyłki (data, godzina),
b) przekazania przesyłki do doręczenia (data, godzina),
c) ew. awizowania przesyłki (data, godzina),
d) doręczenia przesyłki (data, godzina).
Powyższe informacje muszą być aktualizowane maksymalnie w następnym dniu roboczym po zmianie statusu monitorowanej przesyłki.
5) Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu umowy zobowiązuje się do dostarczania nadanych przez zamawiającego przesyłek listowych i paczek do każdego wskazanego miejsca w kraju i za granicą, a w przypadku przesyłek zagranicznych z zastrzeżeniem ograniczeń w obrocie z poszczególnymi krajami.
6) Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu umowy zobowiązuje się do potwierdzenia wystawionego przez zamawiającego duplikatu potwierdzenia odbioru przez adresata w przypadku jego braku z powodu zaginięcia, nie dostarczenia do zamawiającego itp.
7) Wykonawca będzie świadczył usługi pocztowe z uwzględnieniem przepisów:
a) ustawy z dnia 23 listopada 2012. Prawo pocztowe (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r. poz. 1041),
b) rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 listopada 2013 r. w sprawie reklamacji usługi pocztowej (Dz.U. z 2018 r. poz.2188),
c) ustawy z dnia 14.06.1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r. poz.256),
d) ustawa z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks Postępowania Cywilnego (tekst jednolity Dz.U.
z 2020 r. poz. 1575),
e) ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja Podatkowa (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r. poz. 1325,),
f) ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o Ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 1781),
g) innych obowiązujących aktów prawnych związanych z realizacją usług będących przedmiotem zamówienia.
8) Wykonawca zobowiązany jest do doręczania do siedziby zamawiającego pokwitowania przez adresata /”potwierdzenia odbioru„/ niezwłocznie po doręczeniu przesyłki, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia doręczenia. W przypadku nieobecności adresata, przedstawiciel wykonawcy pozostawia zawiadomienie o próbie doręczenia przesyłki (awizo) ze wskazaniem, gdzie i kiedy adresat może odebrać przesyłkę w terminie 7 kolejnych dni, licząc od dnia następnego. Jeżeli adresat nie zgłosi się do odbioru przesyłki w terminie Wykonawca nadaje powtórne zawiadomienie o możliwości jej odbioru w terminie kolejnych 7 dni. Po upływie terminu odbioru przesyłka niezwłocznie zwracana jest do zamawiającego wraz z adnotacją na kopercie dotycząca przyczyny nieodebrania przesyłki przez adresata oraz podpisem doręczenia.
9) Wykonawca zobowiązany jest do prawidłowego wypełniania zwrotnych potwierdzeń odbioru – (daty, czytelny podpis, pieczęć firmowa).
10) Zamawiający dopuszcza możliwość dołączenia już do właściwej umowy załącznika w postaci regulaminu świadczenia usług pocztowych.
11) W przypadku zmiany cennika usług pocztowych świadczonych przez operatora wyznaczonego, Wykonawca jest zobowiązany poinformować o tym Zamawiającego w formie pisemnej lub drogą elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@pgkgl.pl, w terminie co najmniej 5 dni przed wejściem w życie nowych warunków cenowych.

Po zmianie:
1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych na potrzeby Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Gminy Lubin Sp. z o.o. w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych i paczek oraz ich ewentualnych zwrotów w obrocie krajowym i zagranicznym, po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia lub wydania odbiorcy. Usługi będące przedmiotem umowy będą świadczone zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, a w szczególności ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (tekst jednolity Dz.U z 2020 r. poz. 1041) oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie.
2) Usługi świadczone będą codziennie, z wykluczeniem sobót i dni ustawowo wolnych od pracy. Odbiór przesyłek z siedziby zamawiającego – PGKGL Księginice 14, 59-300 Lubin w godzinach od 12:00 do 12.30.
3) Przez przesyłki pocztowe, o których mowa w ust.1, rozumie się między innymi;
a) ekonomiczne i priorytetowe przesyłki listowe nierejestrowane, tj. przesyłki nadane bez potwierdzenia odbioru o wadze do 500 g, gabaryt S,M,L.
b) polecone i priorytetowe przesyłki listowe rejestrowane tj. przesyłki nadane za potwierdzeniem odbioru lub dla poleconych bez potwierdzenia odbioru gabaryt M,L waga do 1000 g i gabaryt L waga do 2000 g, waga do 500g gabaryt S, M, L,
c) polecone i priorytetowe przesyłki listowe rejestrowane – zagraniczne gabaryt A,
d) paczki do 10 kg gabaryt A i B
przy czym:
− list zwykły nierejestrowany – rozumie się jako przesyłkę nierejestrowaną nie będącą
przesyłką najszybszej kategorii.
− list zwykły nierejestrowany priorytetowy - rozumie się jako przesyłkę nierejestrowaną
będącą przesyłka najszybszej kategorii.
− list zagraniczny zwykły priorytetowy nierejestrowany - rozumie się jako przesyłkę
nierejestrowaną będącą przesyłka najszybszej kategorii w strefie A.
− list polecony – rozumie się jako przesyłkę rejestrowaną nie będącą przesyłką
najszybszej kategorii.
− list polecony priorytetowy - rozumie się jako przesyłkę rejestrowaną będącą przesyłką
najszybszej kategorii
− list polecony za potwierdzeniem odbioru – rozumie się jako przesyłkę rejestrowaną nie
będącą przesyłką najszybszej kategorii przyjętą za potwierdzeniem nadania
i doręczenia za pokwitowaniem odbioru.
− list polecony za potwierdzeniem odbioru priorytetowy – rozumie się jako przesyłkę
rejestrowaną będącą przesyłką najszybszej kategorii przyjętą za potwierdzeniem nadania
i doręczenia za pokwitowaniem odbioru.
− list zagraniczny polecony priorytetowy za potwierdzeniem odbioru – rozumie się
jako przesyłkę rejestrowaną będącą przesyłką najszybszej kategorii przyjętą za potwierdzeniem nadania i doręczenia za pokwitowaniem odbioru w strefie A.


Szczegółowy ilościowy wykaz przesyłek i paczek został określony w załączonym formularzu cenowym – Załącznik nr 1 do SWZ.
4) Wykonawca udostępni zamawiającemu możliwość śledzenia nadanych przesyłek za pomocą sieci internetowej oraz możliwość monitorowania aktualnego statusu przesyłek z historią danej przesyłki przez okres min. 6 miesięcy zawierającą informację dot.m.in:
a) nadania przesyłki (data, godzina),
b) przekazania przesyłki do doręczenia (data, godzina),
c) ew. awizowania przesyłki (data, godzina),
d) doręczenia przesyłki (data, godzina).
Powyższe informacje muszą być aktualizowane maksymalnie w następnym dniu roboczym po zmianie statusu monitorowanej przesyłki.
5) Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu umowy zobowiązuje się do dostarczania nadanych przez zamawiającego przesyłek listowych i paczek do każdego wskazanego miejsca w kraju i za granicą, a w przypadku przesyłek zagranicznych z zastrzeżeniem ograniczeń w obrocie z poszczególnymi krajami.
6) Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu umowy zobowiązuje się do potwierdzenia wystawionego przez zamawiającego duplikatu potwierdzenia odbioru przez adresata w przypadku jego braku z powodu zaginięcia, nie dostarczenia do zamawiającego itp.
7) Wykonawca będzie świadczył usługi pocztowe z uwzględnieniem przepisów:
a) ustawy z dnia 23 listopada 2012. Prawo pocztowe (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r. poz. 1041),
b) rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 listopada 2013 r. w sprawie reklamacji usługi pocztowej (Dz.U. z 2018 r. poz.2188),
c) ustawy z dnia 14.06.1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r. poz.256),
d) ustawa z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks Postępowania Cywilnego (tekst jednolity Dz.U.
z 2020 r. poz. 1575),
e) ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja Podatkowa (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r. poz. 1325,),
f) ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o Ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 1781),
g) innych obowiązujących aktów prawnych związanych z realizacją usług będących przedmiotem zamówienia.
8) Wykonawca zobowiązany jest do doręczania do siedziby zamawiającego pokwitowania przez adresata /”potwierdzenia odbioru„/ niezwłocznie po doręczeniu przesyłki, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia doręczenia. W przypadku nieobecności adresata, przedstawiciel wykonawcy pozostawia zawiadomienie o próbie doręczenia przesyłki (awizo) ze wskazaniem, gdzie i kiedy adresat może odebrać przesyłkę w terminie 7 kolejnych dni, licząc od dnia następnego. Jeżeli adresat nie zgłosi się do odbioru przesyłki w terminie Wykonawca nadaje powtórne zawiadomienie o możliwości jej odbioru w terminie kolejnych 7 dni. Po upływie terminu odbioru przesyłka niezwłocznie zwracana jest do zamawiającego wraz z adnotacją na kopercie dotycząca przyczyny nieodebrania przesyłki przez adresata oraz podpisem doręczenia.
9) Wykonawca zobowiązany jest do prawidłowego wypełniania zwrotnych potwierdzeń odbioru – (daty, czytelny podpis, pieczęć firmowa).
10) Zamawiający dopuszcza możliwość dołączenia już do właściwej umowy załącznika w postaci regulaminu świadczenia usług pocztowych.
11) W przypadku zmiany cennika usług pocztowych świadczonych przez operatora wyznaczonego, Wykonawca jest zobowiązany poinformować o tym Zamawiającego w formie pisemnej lub drogą elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@pgkgl.pl, w terminie co najmniej 5 dni przed wejściem w życie nowych warunków cenowych.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia

Przed zmianą:
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany umowy zawartej w wyniku przedmiotowego postępowania w przypadku zaistnienia następujących okoliczności:
a) W przypadku zmiany stawek podatku VAT w trakcie trwania umowy ceny zostaną zmienione od daty wejścia w życie nowych stawek podatku VAT.
b) zmiany dopuszczone przepisami prawa, w szczególności art. 455 ustawy Pzp;
c) nieosiągnięcia przez Wykonawcę pełnej wysokości wynagrodzenia określonego w § 6 ust. 1 umowy w terminie realizacji umowy określonym w § 1 ust. 8 umowy, Strony za obopólną zgodą mogą przedłużyć termin realizacji niniejszej umowy, nie dłużej jednak niż do czasu osiągnięcia pełnej wysokości wynagrodzenia określonego w § 6 ust. 1 umowy,
d) Strony przewidują możliwość zmiany umowy, w szczególności w przypadku:
 Zmiany cen jednostkowych w zakresie świadczenia powszechnych usług pocztowych świadczonych przez operatora wyznaczonego – w tym przypadku zmiana może dotyczyć także wartości umowy określonej w § 6 ust. 1 wzoru umowy.
 w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (t. j. Dz. U. z 2018r. poz. 2177 ze zmianami);
 w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne;
 w przypadku zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz.U. 2018 poz. 2215).
 inne okoliczności niezależne od Zamawiającego i Wykonawcy;
2. O zmianach teleadresowych, zmianach rachunku bankowego i tym podobnych, Wykonawca powiadomi pisemnie Zamawiającego. Takie zmiany nie wymagają sporządzenia aneksu do umowy.
3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy będą dokonywane wyłącznie na piśmie w formie aneksu do umowy za zgodą obydwu stron.

Po zmianie:
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany umowy zawartej w wyniku przedmiotowego postępowania w przypadku zaistnienia następujących okoliczności:
a) W przypadku zmiany stawek podatku VAT w trakcie trwania umowy ceny zostaną zmienione od daty wejścia w życie nowych stawek podatku VAT.
b) zmiany dopuszczone przepisami prawa, w szczególności art. 455 ustawy Pzp;
c) nieosiągnięcia przez Wykonawcę pełnej wysokości wynagrodzenia określonego w § 6 ust. 1 umowy w terminie realizacji umowy określonym w § 1 ust. 8 umowy, Strony za obopólną zgodą mogą przedłużyć termin realizacji niniejszej umowy, nie dłużej jednak niż do czasu osiągnięcia pełnej wysokości wynagrodzenia określonego w § 6 ust. 1 umowy,
d) Strony przewidują możliwość zmiany umowy, w szczególności w przypadku:
 zmiany cen usług pocztowych w sytuacji spowodowanej zmianami tych cen w sposób dopuszczony przez Prawo Pocztowe- w tym przypadku zmiana może dotyczyć także wartości umowy określonej w §6 ust. 1 umowy. Zamawiający po uprzednim pisemnym powiadomieniu ze strony Wykonawcy o zaistnieniu takiego zdarzenia, zobowiązuje się do uiszczenia opłaty za usługi w wysokości obowiązującej na dzień wystawieni faktury VAT”.
 w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (t. j. Dz. U. z 2018r. poz. 2177 ze zmianami);
 w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne;
 w przypadku zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz.U. 2018 poz. 2215).
 inne okoliczności niezależne od Zamawiającego i Wykonawcy;
2. O zmianach teleadresowych, zmianach rachunku bankowego i tym podobnych, Wykonawca powiadomi pisemnie Zamawiającego. Takie zmiany nie wymagają sporządzenia aneksu do umowy.
3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy będą dokonywane wyłącznie na piśmie w formie aneksu do umowy za zgodą obydwu stron.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2021-11-19 12:00

Po zmianie:
2021-11-23 12:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2021-11-19 12:15

Po zmianie:
2021-11-23 12:15

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2021-12-18

Po zmianie:
2021-12-22

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.