eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ostrów MazowieckaŚwiadczenie usług cateringowych dla dzieci, które będą uczęszczać w roku szkolnym 2022/2023 do Miejskiego Przedszkola Nr 1 w Ostrowi Mazowieckiej



Ogłoszenie z dnia 2022-07-26


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług cateringowych dla dzieci, które będą uczęszczać w roku szkolnym 2022/2023 do Miejskiego Przedszkola Nr 1 w Ostrowi Mazowieckiej

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 1

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 140171871

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Stefana Batorego 16

1.5.2.) Miejscowość: Ostrów Mazowiecka

1.5.3.) Kod pocztowy: 07-300

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostrołęcki

1.5.7.) Numer telefonu: (29) 745-35-51

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mp1ostrow@gmail.com

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://przedszkole1ostrow.edupage.org/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług cateringowych dla dzieci, które będą uczęszczać w roku szkolnym 2022/2023 do Miejskiego Przedszkola Nr 1 w Ostrowi Mazowieckiej

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9f15c0b2-fddf-11ec-8000-d680d39e541a

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00276796

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-26

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00222884/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Świadczenie usług cateringowych dla dzieci, które będą uczęszczać w roku szkolnym 2022/2023 do Miejskiego Przedszkola Nr 1 w Ostrowi Mazowieckiej

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00243850/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 231481,48 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: Świadczenie usług cateringowych dla dzieci, które będą uczęszczać w roku szkolnym 2022/2023 do Miejskiego Przedszkola Nr 1 w Ostrowi Mazowieckiej. 2. Miejsce realizacji: Ostrów Mazowiecka (oddział Miejskiego Przedszkola Nr 1, znajdujący się w budynku Szkoły Podstawowej Nr 2 w Ostrowi Mazowieckiej przy ul. Grota Roweckiego 6). 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany w ilości przedmiotu zamówienia, w tym prawo do rezygnacji z zamówienia połowy ilości podwieczorków (Zamawiający szacuje, iż ogólna liczba posiłków może się zmniejszyć o 50%). Liczba dzieci może nieznacznie wzrosnąć lub zmniejszyć np. z powodu absencji w danych miesiącach lub wypisania dzieci z przedszkola. Rozliczenie finansowe Wykonawcy usługi z Zamawiającym odbywać się będzie na podstawie faktycznie dostarczonych posiłków i ich ceny jednostkowej. Wykonawca nie będzie dochodził roszczeń w przypadku nie zrealizowania całości przedmiotu zamówienia. 4. Z uwagi na ograniczenie ilości danych wprowadzanych do ogłoszeń (okoliczności wynikające z ograniczeń technicznych, niezależnych od Zamawiającego)- nie ma możliwości wprowadzenia wszystkich niezbędnych informacji. Z tego względu należy zapoznać się SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 55523100-3 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków

55524000-9 - Usługi dostarczania posiłków do szkół

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z art. 284 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert. Zgodnie z art. 284 ust. 3 ustawy Pzp, jeżeli Zamawiający nie udzieli wyjaśnień w terminie, przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny do zapoznania się wszystkich zainteresowanych wykonawców z wyjaśnieniami niezbędnymi do należytego przygotowania i złożenia ofert.
Zamawiający przeoczył wpływ wniosku Wykonawcy, nie udzielił odpowiedzi na zapytania do SWZ w przewidzianym terminie, nie przedłużył terminu składania ofert i dokonał otwarcia ofert w pierwotnym terminie.
Artykuł 255 pkt 6 ustawy Pzp nakazuje Zamawiającemu unieważnienie postępowania, jeżeli jest ono obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Ponieważ upłynął termin składania i otwarcia ofert, Zamawiający nie może już naprawić błędu polegającego na nieudzieleniu odpowiedzi na zapytania do SWZ. Wniosek Wykonawcy zawierał prośby udzielenie informacji, które miały istotne znaczenie dla prawidłowego sporządzenia oferty, w tym wyceny zamówienia oraz pozwalały na porównanie ofert i właściwą realizację umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający pominął w SWZ informacje które miały wpływ na wycenę zamówienia i realizację przyszłej umowy co jest nieusuwalną wadą ponieważ na tym etapie postępowania nie można już zmienić SWZ. Naruszyło to również zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców
w postępowaniu ponieważ ofertę złożył również Wykonawca, który realizował poprzednio usługi i posiadał takie informacje. Z drugiej strony Wykonawca, który składał zapytania mógłby powoływać się przy realizacji umowy na zaniechanie udzielenia odpowiedzi, co niekorzystnie wpłynęłoby na współprace stron kontraktu.
Przesłanki unieważnienia postępowania nie należy upatrywać tylko i wyłącznie w odniesieniu do art. 457 ustawy Pzp, który w swojej treści wymienia przesłanki unieważnienia umowy. Przykładem może być sytuacja opisana w wyroku o sygn. akt KIO 2176/19, w której Krajowa Izba Odwoławcza uznała, że niejednoznaczny opis przedmiotu zamówienia, który nie pozwala na złożenie porównywalnych ofert, stanowi wystarczającą podstawę do unieważnienia postępowania. Na tym etapie postępowania (po złożeniu ofert) wadliwości tej nie można usunąć.
Zamawiający zobowiązany jest do unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 6 w zw. z art. 266 ustawy Pzp.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 194400,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 253400,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.