Ogłoszenie z dnia 2024-04-09
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Ręczne sortowanie odpadów komunalnych oraz wykonywanie prac przygotowawczych do sortowania odpadów i prac polegających na ręcznym demontażu odpadów wielkogabarytowych na terenie ZZO w Legnicy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Legnickie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390081536
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Nowodworska 60
1.5.2.) Miejscowość: Legnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-220
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@lpgk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lpgk.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
www.lpgk.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Gospodarka komunalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Ręczne sortowanie odpadów komunalnych oraz wykonywanie prac przygotowawczych do sortowania odpadów i prac polegających na ręcznym demontażu odpadów wielkogabarytowych na terenie ZZO w Legnicy2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d50f59af-ecdb-11ee-b4e0-4ac387c144e3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00277045
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Pzp, Zamawiający w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego może udzielić w trybie zamówienia z wolnej ręki zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług dotychczasowemu Wykonawcy usług, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu wartości zamówienia podstawowego.
Zamawiający w dniu 21.02.2023r. udzielił zamówienia podstawowego po przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego pn. „Ręczne sortowanie odpadów komunalnych oraz wykonywanie prac przygotowawczych do sortowania odpadów i prac polegających na ręcznym demontażu odpadów wielkogabarytowych na terenie ZZO w Legnicy”- NZP/TZZ/13/2022. Umowa w sprawie zamówienia publicznego nr NZP/TZZ/13/2022 została zawarta z Wykonawcą Eko Trans System Sp. z o. o.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: NZP/TZZ/6/2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 770176,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług ręcznego sortowania odpadów komunalnych wraz z wykonywaniem prac przygotowawczych do sortowania odpadów i prac polegających na ręcznym demontażu odpadów wielkogabarytowych na terenie Zakładu Zagospodarowania Odpadów (ZZO) w Legnicy przy ul. Rzeszotarskiej. 2.Zakres prac obejmuje: 1)ręczne sortowanie odpadów komunalnych zmieszanych i surowcowych na frakcje (tworzywa sztuczne, folia, makulatura, szkło i inne materiały wskazane przez Zamawiającego) przy mechanicznej linii sortowniczej oraz w innych miejscach wskazanych przez Zamawiającego na terenie ZZO, 2)ręczne sortowanie innych odpadów (np. budowlanych) na poszczególne frakcje (tworzywa sztuczne, folia, makulatura, szkło, itp.) w miejscach wskazanych przez Zamawiającego na terenie ZZO, 3)prace związane z przygotowaniem odpadów do sortowania i wyładunku, tj. wydzielenie odpadów tarasujących, rozrywanie worków, itp., 4)ręczny demontaż odpadów wielkogabarytowych przy użyciu narzędzi prostych zapewnionych przez Wykonawcę (młotki, siekiery, łomy, piły ręczne, itp.), 5)utrzymanie porządku na stanowisku pracy oraz w przyległym otoczeniu, 6)prace porządkowe na terenie ZZO i terenie przyległym. 3.Usługa świadczona będzie: 1)w sortowni nr 2 (odpadów zmieszanych) przez 50 pracowników od poniedziałku do piątku w godzinach od 06.30 do 14.30 i od 14.00 do 22.00 (praca w systemie zmianowym) oraz przez 20 pracowników w soboty w godzinach od 07.00 do 15.00, 2)w przypadku demontażu odpadów wielkogabarytowych przez 2 pracowników przez 5 dni w tygodniu (zmiana ośmiogodzinna). Zamawiający zastrzega możliwość wprowadzenia modyfikacji czasu pracy, w tym ilości godzin na zmianie o czym poinformuje Wykonawcę przynajmniej na 24 godziny przed planowaną modyfikacją. Modyfikacja czasu pracy może również dotyczyć uruchomienia trzeciej zmiany. 4.Zamawiający przewiduje, że prace będą wykonywane od poniedziałku do piątku przez 52 osoby w ciągu dnia, a w soboty przez 20 osób. Zamawiający zastrzega możliwość modyfikacji ilości pracowników (zmniejszenie lub zwiększenie), o czym poinformuje Wykonawcę przynajmniej na 24 godziny przed planowaną modyfikacją. 5.Wykonawca zobowiązany jest zapewnić w miejscu wskazanym przez Zamawiającego na terenie ZZO pomieszczenie socjalno-bytowe zgodne z wymogami BHP dla pracowników oddelegowanych do realizacji usługi. Pomieszczenie socjalno-bytowe winno być wyposażone w umywalki, kabiny prysznicowe oraz WC. 6.Wykonawca wyznaczy: 1)Brygadzistów (co najmniej dwie osoby), którzy będą nadzorowali i koordynowali pracę osób wykonujących czynności objęte przedmiotem zamówienia, 2)Koordynatora ds. BHP, który będzie nadzorował przestrzeganie przepisów BHP przez osoby wykonujące czynności objęte przedmiotem zamówienia oraz będzie osobą do kontaktu z Zamawiającym w zakresie zagadnień dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy. Brygadziści oraz Koordynator ds. BHP powinni wykazać się znajomością języka polskiego, a w sytuacji zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę obcokrajowców, którzy nie posługują się językiem polskim, również języka lub języków, którymi posługują się pracownicy oddelegowani przez Wykonawcę lub Podwykonawcę do realizacji zamówienia. 7.Szacunkowa ilość roboczogodzin w ramach świadczenia usług będących przedmiotem zamówienia wynosi 17.504 roboczogodziny. Zamawiający zastrzega, że podana powyżej szacunkowa ilość roboczogodzin może ulec zmianie w zależności od potrzeb Zamawiającego. Zamawiający gwarantuje minimalną ilość roboczogodzin jakie zostaną przepracowane w okresie realizacji niniejszej umowy, tj. 10.000 roboczogodzin.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 979611,36 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 979611,36 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 979611,36 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Eko Trans System Sp. z o. o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 897-170-04-60
7.3.3) Ulica: ul. Szczecińska 17-21
7.3.4) Miejscowość: Wrocław
7.3.5) Kod pocztowy: 54-517
7.3.6.) Województwo: dolnośląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-03-28
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 979611,36 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2024-04-02 do 2024-05-288.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Zamówienie polegające na powtórzeniu podobnych usług zostało przewidziane w opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 19.12.2022r. pod numerem 2022/S 244-704221 (704221-2022-PL) ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego pn. „Ręczne sortowanie odpadów komunalnych oraz wykonywanie prac przygotowawczych do sortowania odpadów i prac polegających na ręcznym demontażu odpadów wielkogabarytowych na terenie ZZO w Legnicy” – NZP/TZZ/13/2022.
Zamówienie polegające na powtórzeniu podobnych usług zostało udzielone w terminie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego (umowa nr NZP/TZZ/13/2022 z dnia 21.02.2023r.) oraz jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego (ma nazwę i kod określony we Wspólnym słowniku zamówień- CPV jak w zamówieniu podstawowym, tj. 90.50.00.00-2: Usługi związane z odpadami).
Przy obliczaniu wartości zamówienia podstawowego uwzględniono wartość zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, jakiego Zamawiający może udzielić Wykonawcy zamówienia podstawowego w wysokości 50% wartości zamówienia podstawowego, tj. w kwocie 2.872.800,00 zł netto (50% z kwoty 5.745.600,00 zł netto).
Wartość szacunkowa zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług pn. „Ręczne sortowanie odpadów komunalnych oraz wykonywanie prac przygotowawczych do sortowania odpadów i prac polegających na ręcznym demontażu odpadów wielkogabarytowych na terenie ZZO w Legnicy” – NZP/TZZ/6/2023 została ustalona na kwotę 770.176,00 zł netto i nie przekracza 50% łącznej wartości zamówienia podstawowego, tj. kwoty 2.872.800,00 zł netto (50% z kwoty 5.745.600,00 zł netto).
Zamawiający w dniu 21.02.2023r. podpisał umowę nr NZP/TZZ/13/2022 na świadczenie usług ręcznego sortowania odpadów komunalnych oraz wykonywanie prac przygotowawczych do sortowania odpadów i prac polegających na ręcznym demontażu odpadów wielkogabarytowych na terenie Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Legnicy, która zgodnie z aneksem nr 1 z dnia 23.02.2024r. obowiązuje do dnia 30.03.2024r. (zamówienie podstawowe). Zamawiający w dniu 19.01.2024r. wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego o nr referencyjnym NZP/TZZ/1/2024, które zostało unieważnione w dniu 07.03.2024r. i zostanie ponownie wszczęte w trybie przetargu nieograniczonego. Konieczność udzielenia zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług wynika z faktu, że Zamawiający do dnia 30.03.2024r. nie zdąży podpisać umowy w sprawie zamówienia publicznego na okres 12 miesięcy, poprzedzonej przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego o nr referencyjnym NZP/TZZ/5/2024, które na dzień 21.03.2024r. (dzień sporządzenia niniejszego uzasadnienia) nie zostało jeszcze wszczęte (termin składania ofert wynosi min. 35 dni). Mając na uwadze powyższe, Zamawiający w celu zachowania ciągłości pracy w sortowni odpadów komunalnych, podjął decyzję o udzieleniu tzw. „zamówienia uzupełniającego” na okres 8 tygodni w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Pzp, zgodnie z powyższym uzasadnieniem.
Reasumując, Zamawiający spełnia wszystkie wymogi ustawowe wskazane w art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Pzp warunkujące możliwość udzielenia zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług dotychczasowemu Wykonawcy usług, tj. Eko Trans System Sp. z o. o.
INNE PRZETARGI Z LEGNICY
- "Usuwanie skutków powypadkowych lub innych zdarzeń losowych zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego na terenie m. Legnicy w okresie do 31.12.2025r."
- "Przebudowa/modernizacja hali widowiskowo-sportowej przy ul. Lotniczej 52 w Legnicy" - przebudowa zaplecza socjalno-szatniowego - etap I (strona prawa z węzłem)
- Świadczenie usług ochrony fizycznej osób i mienia w obiektach zajmowanych przez jednostki Prokuratury Okręgowej w Legnicy tj.: prokuraturze w Legnicy, Lubinie i Głogowie
- "Likwidacja dzikich wysypisk - rekultywacja gruntów"
- Zakup samochodu bus 8+1
- DOSTAWY ARTYKUŁÓW CZYSTOŚCIOWYCH ORAZ INNYCH WYROBÓW HIGIENICZNYCH
więcej: przetargi w Legnicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów o kodzie 19 12 10 tj.odpady palne (paliwo alternatywne) po przetworzeniu zmieszanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01, pochodzących z ZZO Nowy Dwór Sp. z o. o.
- Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych niesegregowanych oraz odpadów zbieranych w sposób selektywny z nieruchomości jednostek KAS województwa kujawsko - pomorskiego
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów o kodzie 19 12 10 tj. odpady palne (paliwo alternatywne), pochodzących z Zakładu Zagospodarowania Odpadów Nowy Dwór Sp. z o. o.
- Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Radziemice oraz utworzenie i prowadzenie PSZOK
- Dostawa tablic rejestracyjnych oraz kasacja tablic wycofanych z eksploatacji w okresie od maja 2025 do kwietnia 2026 roku dla potrzeb Starostwa Powiatowego w Sierpcu
- "Świadczenie usług w zakresie odbioru, transportu i utylizacji odpadów na potrzeby "Pro-Medica" w Ełku Sp. z o.o. "
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.