Og³oszenie z dnia 2023-06-27
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00348817/01 - Wynik z dnia 2023-08-10
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
ZMIANA INSTALACJI CIEP£EJ I ZIMNEJ WODY U¯YTKOWEJ ORAZ KANALIZACJI WSSE W BIA£YMSTOKU
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Bia³ymstoku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000294272
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Legionowa 8
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Bia³ystok
1.5.3.) Kod pocztowy: 15-099
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Bia³ostocki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi.wsse.bialystok@sanepid.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://www.gov.pl/web/wsse-bialystok
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ w³adzy publicznej - organ administracji rz±dowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
ZMIANA INSTALACJI CIEP£EJ I ZIMNEJ WODY U¯YTKOWEJ ORAZ KANALIZACJI WSSE W BIA£YMSTOKU
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-2094a128-14bd-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00277222
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-06-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00093597/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.2 Zmiana instalacji ciep³ej i zimnej wody u¿ytkowej oraz kanalizacji WSSE w Bia³ymstoku
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://wsse-bialystok.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postêpowaniu komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, tzn. za po¶rednictwem: Platformy Zakupowej Marketplanet https://wsse-bialystok.ezamawiajacy.pl oraz poczty elektronicznej: przetargi.wsse.bialystok@sanepid.gov.pl zgodnie z wymaganiami rozp. Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie. 2. O¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia, odwo³ania oraz informacje Zamawiaj±cy i Wykonawcy przekazuj± za po¶rednictwem Platformy Zakupowej Marketplanet pod adresem internetowym: https://wsse-bialystok.ezamawiajacy.pl w sekcji „Korespondencja” lub przy pomocy poczty elektronicznej: przetargi.wsse.bialystok@sanepid.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. W pos. o udziel. zam. komun. miêdzy Zam. a Wyk. odbywa siê drog± elek. za po¶red.:Plat. Marketplanet https://wsse-bialystok.ezamawiajacy.pl oraz p. elekt. przetargi.wsse.bialystok@sanepid.gov.pl zgodnie z wym. okre¶. w roz. Prez. R. Min.z 30.12.2020 r. w spr. spos. sporz. i przek. Infor. oraz wym. tech. dla dok. elek. oraz ¶r. kom. elekt. (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452). 2.O¶w., wnioski, zawiad., odwo³. oraz inform. Zam. i Wyk. przek. przez Marketplanet pod adr.: https://wsse-bialystok.ezamawiajacy.pl w „Koresp.”lub przy pomocy p. elektr.: przetargi.wsse.bialystok@sanepid.gov.pl o¶w., wnioski, zawiad., odw. oraz inform., przekaz. za pom. p. elektr. powinny zaw. w tyt. wiad. nr ref. spr., której ona dot. 3. Ogólne zas. korz. z Platf.:1)zg³. do postêp. wym. zalog. Wyk. do Sys. WSSE w Bia³ym. https://wsse-bialystok.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl;2)Wyk. po wybr. opcji „przyst±p do postêp.” zost. przek. do str. https://oneplace.marketplanet.pl/, gdzie zost. powiad. o mo¿. zalog. lub do za³o¿. bezp³. konta. Wyk. zak³. konto wyk. kroki pr. rejestr.: podaje e-mail, ustaw. has³o, nast. powt. has³o, wpisuje kod z obrazka, akcep. regul., klika polec. „zarej. siê”; 3) rejest. konta nastêp. aut. przez:a)podp. siê pod wnios. pod. elekt. (kwalifik., osob. lub zauf.), b)lub kon. z num. telef. pod. w potwier.,c)lub je¿eli u¿ytk. nie podp. siê na wnios. ani nie skont. siê telef., konto zost. aktyw. w ci±gu maks. 6 god. rob.;4)po za³o¿. kon. Wyk. ma mo¿. z³o¿. oferty w postêp. oraz sporz., wysy³. i odb. koresp. elek.,5)Ofertê wraz z za³±cz. sk³. siê w p. elekt., opat. kwalif. p. elek., p. zauf. lub p. osob. przez osoby umoc., pod ryg. niewa¿.na Marketplanet w zak³. „Oferty”,4. Zam. okr. wym. sprzêt.-aplik. umo¿. pracê na Plat. tj.:1)sta³y dos. do sieci Inter. o przep. nie mn. ni¿ 512 kb/s,2)komp. klasy PC lub MAC, spe³n. wym. zains. sys. oper. oraz wym. u¿yw. przeg. Intern., 3)zains. Dow. Przegl. Intern. w wer. wspier. przez prod., obs³. TLS 1.2, 4)zains. Acrobat Reader lub inny obs³. pliki w form. pdf.5. Zam. okr. dopuszcz. form. przesy³. danych, tj. plików o wiel. do 2 GB w txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc. 6.Zam. rekom. Wykorz. Form.: pdf, doc, xls, jpg, zip, 7z.7. Zam. okre¶. inform. na temat kod. i czasu odbioru danych: plik za³. przez Wyk. na Platf. i zapis., widocz. jest jako zaszyf. – form. kod. UTF8. Mo¿liw. otworz. pliku dost. jest po odszyf. przez Zama. po up³ term. otw ofert.8.Oznacz. czasu odb. dan. przez Platf. stan. datê oraz dok³. czas (hh:mm:ss) gen. wg czasu serw. 10.O¶wiad., wnioski, zawiad. lub inform., które wp³yn± do Zam., uwa¿a siê za dok. z³o¿. w ter., je¶li ich czyt. tre¶æ dotrze do Zam. przed up³. term. Za datê wp³. o¶w., wniosków, zawiad. oraz infor. przekaz. na e-mail Zam. przyjm. siê datê wp³. wiad. na e-mail Zam. W przyp. skorz z Platf za datê wp³ywu o¶w., wniosków, zaw. oraz infor. przyjm. siê datê ich wp³ywu na Plat.11.Wyk. mo¿e zwróciæ siê do Zam. o wyja¶. tre¶ci SWZ: 1)wnios. nale¿y przes³. za po¶. p. elektr. lub Platf. Zak.2)Zam. udzieli wyja¶.nie pó¼niej ni¿ na 2 dni przed up³. term. sk³. ofert, pod war., ¿e wnios. o wyja¶. tre¶ci SWZ wp³.³ do Zam. nie pó¼.j ni¿ na 4 dni przed up³. term. sk³ad. ofert. Je¿eli wnios. o wyja¶. tre¶.i SWZ wp³. po up³. term.Zam. mo¿e udzieliæ wyja¶. albo pozost. wn. bez rozpoz.3)tre¶æ pyt. wraz z wyja¶., b±d¼ infor. o dokon. modyf. SWZ, Zam. przek. Wyk. przez. Platf. 12. W przyp. w±tpliw. zwi±¿. z zasadami korzys.z Plat tel. +48 22 257 22 23 (inf. w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00), e-mail: oneplace@marketplanet.pl
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1.Wykon. ubiegaj±c siê o udzielenie zamów. pub. jest zobow. do wype³n. Obowi±zków form-prawn zwi±z. z udzia³em w postêp. Do obow. nale¿± obowi±zki wyn. z RODO, w szczeg. obow. inform. przewidz. w art. 13
RODO wzglêd. os. fizycz., których dane osob. dot. i od których dane te wykon. pozyska³.Obowi±zek inform. wynik. z art. 13 RODO nie bêdzie mia³ zastos., gdy i w zakresie, w jakim os. fiz., której dane dot., dyspon. ju¿ tymi inform.(art. 13 ust. 4).2.Wykon. musi wype³niæ obow. inform. wynik. z art. 14 RODO wzgl. os. fiz., których dane przek. zamaw. i których dane po¶red. pozyska³, chyba ¿e ma zastos. jedno z w³±czeñ, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.3.Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 roz. Parl. Eur. i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w spr ochr. os. fiz. w zwi±zku z przetw. dan. os. i w spr. swob. przep³ywu danych oraz uchyl. dyr. 95/46/WE„RODO”, Zamaw.informuje, ¿e:1)admin. danych osob. jest PPWIS w Bia³ym,15-099 Bia³ystok,ul.Legionowa 8; 2)w WSSEw Bia³ym. funkc. inspektor ochrony danych, z którym mo¿na kont. siê w spr. dot. przet. dan. os. oraz korzystania z praw zwi±zanych z przet. danych, w sposób:a)na adres: WSSE w Bia³ymstoku,ul. Legionowa 8, 15-099 Bia³ystok b)e-mail:iod@bialystok.wsse.gov.pl 3)dan. os. przet. bêd± na pod. art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prow. postêp. o udz. zamów. pub. oraz zawarcia um.y na pod. art. 1 ustawy z dnia 11.09.2019 r.-Pzp (Dz.U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.), zwanej dalej „ustaw± PZP”;4)odbior.dan. os. bêd± os. lub pod., którym udos. a zostanie dokum. postêp. a w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy PZP; dane os. bêd± opub. na str. inter. postêp. i w BIP WSSE w Bia³ym.5)dane os.bêd± przechow., zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy PZP, przez okres 4 lat od dnia zakoñ. postêpowania o udz. zam., a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przech. obejm. ca³y czas trw. umowy; 6)obowi±zek podania danych osobowych bezpo¶rednio dotycz±cych osoby/podmiotu jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy PZP, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy PZP; 7)¼ród³em pochodzenia danych osobowych jest podmiot bior±cy udzia³ w postêpowaniu;8)w odniesieniu do podanych danych osobowych, decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;9)osoba/podmiot podaj±cy dane osobowe posiada: a)na podstawie art. 15 RODO - prawo dostêpu do swoich danych osobowych;b)na podstawie art. 16 RODO - prawo do sprostowania swoich danych osobowych *;c)na podstawie art. 18 RODO - prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **; d)prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, ¿e przetwarzanie tych danych osobowych narusza
przepisy RODO;10)osobie/podmiotowi podaj±cemu dane osobowe nie przys³uguje:a)w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO -prawo do usuniêcia danych osobowych;b)prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; c)na podstawie art. 21 RODO - prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 4.Jednocze¶nie Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Bia³ymstoku, jako Zamawiaj±cy przypomina
o ci±¿±cym na Wykonawcy obowi±zku informacyjnym wynikaj±cym z art. 14 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane przekazane zostan± Zamawiaj±cemu w zwi±zku z prowadzonym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego i które Zamawiaj±cy po¶rednio pozyska od Wykonawcy bior±cego udzia³ w postêpowaniu, chyba ¿e ma zastosowanie co najmniej jedno z wy³±czeñ, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.8.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania ZMIANA INSTALACJI CIEP£EJ I ZIMNEJ WODY U¯YTKOWEJ ORAZ KANALIZACJI WSSE W BIA£YMSTOKU w budynku Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Bia³ymstoku.
2. Szczegó³owy zakres przedmiotu zamówienia okre¶lony zosta³ w Dokumentacji projektowej/technicznej, stanowi±cej za³±cznik nr 1.1 do SWZ – zamówienie obejmuje m.in.: wykonanie robót budowlanych na podstawie powy¿szej dokumentacji i specyfikacji technicznych, wraz z wykonaniem dokumentacji powykonawczej i odbiorowej, oraz dokonaniem wszelkich uzgodnieñ i odbiorów przez w³a¶ciwe instytucje.
3. Zamawiaj±cy informuje, ¿e inwestycja znajduje siê na etapie pozyskania pozwolenia na budowê, tak wiêc zawarcie umowy oraz rozpoczêcie robót budowlanych nast±pi dopiero w momencie uzyskania pozwolenia na budowê.
4. ZAMAWIAJ¡CY WYMAGA Z£O¯ENIA OFERTY PO ODBYCIU PRZEZ WYKONAWCÊ WIZJI LOKALNEJ, o której mowa w art. 131 ust. 2 ustawy PZP:
1) miejsce wizji lokalnej – siedziba Zamawiaj±cego - 15-099 Bia³ystok, ul. Legionowa 8
2) z odbycia wizji lokalnej zostanie sporz±dzony protokó³ podpisany przez strony, który bêdzie stanowi³ potwierdzenie odbycia wizji lokalnej;
3) z³o¿enie oferty bez odbycia wizji lokalnej skutkuje odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy PZP;
4) w celu umówienia terminu wizji lokalnej nale¿y kontaktowaæ siê telefonicznie z Kierownikiem Oddzia³u Administracyjnego (Dariusz Bia³y, tel. 607-270-067) w godzinach pracy jednostki,
tj. od poniedzia³ku do pi±tku w godz. 7:30 - 15:00.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45350000-5 - Instalacje mechaniczne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-11-30
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejsz± uznana zostanie oferta, która uzyska najwiêksz± ilo¶æ punktów w branych pod uwagê kryteriach oceny ofert.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: OKRES GWARANCJI JAKO¦CI na materia³y oraz RÊKOJMI na roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 5
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: TERMIN realizacji przedmiotu zamówienia
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia w tym zakresie ¿adnych wymagañ.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie stawia w tym zakresie ¿adnych wymagañ.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca spe³nia warunek w tym zakresie, je¿eli wyka¿e, ¿e posiada ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej, w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na kwotê co najmniej 500.000 z³.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca spe³nia warunek w tym zakresie, je¿eli wyka¿e, ¿e w okresie 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ nale¿ycie co najmniej 2 roboty budowlane odpowiadaj±ce swoim rodzajem robotom budowlanym stanowi±cym przedmiot zamówienia (tj. budowa/ monta¿/zmiana instalacji ciep³ej i zimnej wody u¿ytkowej) na kwotê nie mniejsz± ni¿ 300.000 z³ brutto ka¿da z nich.
2. Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych.
3. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¶li podmioty te wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
4. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, sk³ada, wraz z ofert±, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów (wzór zobowi±zania podmiotu udostêpniaj±cego zasoby stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ).
5. Zamawiaj±cy ocenia, czy udostêpniane Wykonawcy przez podmioty udostêpniaj±ce zasoby zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalaj± na wykazanie przez wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, a tak¿e bada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zosta³y przewidziane wzglêdem Wykonawcy.
6. Podmiot, który zobowi±za³ siê do udostêpnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawc±, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodê poniesion± przez Zamawiaj±cego powsta³± wskutek nieudostêpnienia tych zasobów, chyba ¿e za nieudostêpnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
7. Je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostêpniaj±cego zasoby nie potwierdzaj± spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiaj±cy ¿±da, aby Wykonawca w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego zast±pi³ ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykaza³, ¿e samodzielnie spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu.
8. Wykonawca nie mo¿e, po up³ywie terminu sk³adania ofert, powo³ywaæ siê na zdolno¶ci lub sytuacjê podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¿eli na etapie sk³adania ofert nie polega³ on w danym zakresie na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: nie dotyczy
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych, o których mowa w ust. 2, aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych.
2. Podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w ust. 2 obejmuj±:
1) w celu potwierdzenia spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cym sytuacji finansowej i ekonomicznej nale¿y przed³o¿yæ dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na kwotê co najmniej 500.000 z³ wraz z dokumentami potwierdzaj±cymi op³acenie polisy;
2) w celu potwierdzenia spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cym zdolno¶ci technicznej lub zawodowej nale¿y przed³o¿yæ wykaz robót budowlanych (co najmniej 2 roboty budowlane odpowiadaj±ce swoim rodzajem robotom budowlanym stanowi±cym przedmiot zamówienia (tj. budowa/ monta¿/zmiana instalacji ciep³ej i zimnej wody u¿ytkowej) na kwotê nie mniejsz± ni¿ 300.000 z³ brutto ka¿da z nich) wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – wzór wykazu stanowi za³±cznik Nr 5 do SWZ; je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, w/w wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1. Formularz ofertowy (zgodnie z za³±cznikiem nr 1 do SWZ).2. pe³nomocnictwo, upowa¿niaj±ce do z³o¿enia oferty, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik,
3. pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia – dotyczy ofert sk³adanych przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia,
4. o¶wiadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania – wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 2 do SWZ (uwzglêdniaj±ce przes³anki wykluczenia na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego). W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia przez Wykonawców, o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu sk³ada ka¿dy z Wykonawców;
5. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa w pkt 4, tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków w udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powo³uje siê na jego zasoby (Za³±cznik nr 6 do SWZ, uwzglêdniaj±ce przes³anki wykluczenia na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego);
6. zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby albo inny dokument, potwierdzaj±cy udostêpnienie Wykonawcy niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia przez podmiot udostêpniaj±cy zasoby (wzór zobowi±zania podmiotu udostêpniaj±cego zasoby stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ);
7. Wykaz robót (wzór - Za³±cznik nr 5 do SWZ)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
W przypadku sk³adania jednej oferty przez dwa lub wiêcej podmiotów (Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia np. konsorcja, spó³ki cywilne) oferta spe³niaæ musi nastêpuj±ce wymagania:1) Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
2) oferta musi byæ z³o¿ona w taki sposób, by prawnie zobowi±zywa³a wszystkich Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie,
3) wszelka korespondencja dokonywana bêdzie wy³±cznie z podmiotem wystêpuj±cym jako reprezentant pozosta³ych,
4) wype³niaj±c Formularz ofertowy oraz inne dokumenty powo³uj±ce siê na „Wykonawcê” w miejscu „nazwa i adres Wykonawcy” nale¿y wpisaæ dane dotycz±ce wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia;
Zamawiaj±cy zaleca aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosowaæ podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie ró¿nymi rodzajami podpisów np. osobistym i kwalifikowanym mo¿e doprowadziæ do problemów w weryfikacji plików.
O¶wiadczenia lub dokumenty wymienione w SWZ sk³adane s± przez Wykonawców wspólnie, z wyj±tkiem o¶wiadczenia Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania (Za³±cznik nr 2 do SWZ), które sk³adane jest przez ka¿dego z Wykonawców oddzielnie.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projektowane postanowienia umowy, które zostan± wprowadzone, okre¶lone zosta³y we wzorze umowy, Za³±cznik nr 3 do SWZ.1. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454 – 455 ustawy PZP oraz w przypadkach wskazanych w niniejszym paragrafie.
2. Zamawiaj±cy dzia³aj±c w oparciu o art. 455 ust 1. ustawy PZP okre¶la nastêpuj±ce okoliczno¶ci, które daj± mo¿liwo¶æ wprowadzenia zmian w tre¶ci zawartej umowy w stosunku do tre¶ci z³o¿onej oferty: 1) zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy z przyczyn le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego (...); 2) zmiany w przypadku dokonania okre¶lonych czynno¶ci i ich zaniechania przez organy administracji pañstwowej, jak równie¿ inne organy, których dzia³alno¶æ wymaga wydawania decyzji o charakterze administracyjnym, w tym opó¼nienia w wydawaniu prze te organy decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcê, odmowy wydania przez te organy decyzji, zezwoleñ i uzgodnieñ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcê; 3) zmiana terminu realizacji zamówienia poprzez jego przed³u¿enie spowodowana zaistnieniem po zawarciu umowy si³y wy¿szej (...); 4) zmiany wynikaj±ce ze zmiany powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa (...); 5) zmiana przedmiotu zamówienia poprzez zmianê zakresu robót budowlanych przewidzianych w dokumentacji projektowej w przypadku konieczno¶ci wykonania robót, których wykonanie ma na celu prawid³owe zrealizowanie przedmiotu zamówienia (...); 6) zmiana przedmiotu zamówienia poprzez zmianê zakresu robót budowlanych przewidzianych w dokumentacji projektowej w przypadku zmiany decyzji administracyjnych, zezwoleñ, uzgodnieñ oraz opinii podmiotów zewnêtrznych na podstawie których prowadzone s± roboty budowlane objête umow± (...); 7) zmiana technologii wykonania robót lub materia³ów przewidzianych w dokumentacji projektowej lub innych dokumentach opisuj±cych przedmiot zamówienia (...); 8) zmiana umowy poprzez zmiany w sk³adzie wykonawców wspólnie realizuj±cych umowê (...); 9) zmiana w wyniku sukcesji, wstêpuj±c w prawa i obowi±zki Wykonawcy (...);
3. Ponadto zmiana umowy jest dopuszczalna gdy:
1) zaistniej± przes³anki z art. 455 ust. 1 pkt 1,2,3 i ust. 2 ustawy PZP;
2) ³±czna warto¶æ zmian jest mniejsza ni¿ 15 % warto¶ci umowy brutto, o której mowa w § 14 ust. 1;
3) nie jest istotna w rozumieniu art. 454 ust. 2 ustawy PZP.
4. Wszystkie wymienione w niniejszym paragrafie postanowienia stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody.
5. Zmiany, o których mowa w ust. 2 i ust. 3, dopuszczone bêd± wy³±cznie pod warunkiem z³o¿enia uzasadnionego wniosku i jego akceptacji przez strony.
6. O wyst±pieniu okoliczno¶ci mog±cych wp³yn±æ na zmianê postanowieñ niniejszej umowy Wykonawca zobowi±zany jest niezw³ocznie poinformowaæ Zamawiaj±cego na pi¶mie.
7. Z zastrze¿eniem wyj±tków przewidzianych w niniejszej umowie, wszelkie jej zmiany wymagaj± dla swej wa¿no¶ci formy pisemnej (aneksu).
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-07-13 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://wsse-bialystok.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-07-13 10:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-08-11
INNE PRZETARGI Z BIA£EGOSTOKU
- Dostawa samochodu (mikrobusu) dziewiêcioosobowego przystosowanego do przewozu osób niepe³nosprawnych
- Utrzymanie miejskich terenów zieleni w Bia³ymstoku - Lawendowy Park Kieszonkowy
- ¦WIADCZENIE US£UGI OCHRONY OSÓB I MIENIA RADIA BIA£YSTOK S.A. W LIKWIDACJI
- Rozbudowa drogi krajowej nr 65 w m. Knyszyn
- Remont nawierzchni bitumicznej drogi wojewódzkiej Nr 684 Bielsk Podlaski-Narew w km 25+000-27+400.
- Poprawa efektywno¶ci energetycznej Przedszkola Samorz±dowego nr 78 ul. Zagórna 2/3 - termomodernizacja i roboty ogólnobudowlane.
wiêcej: przetargi w Bia³ymstoku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Poprawa efektywno¶ci energetycznej oczyszczalni i przepompowni ¶cieków, ujêæ wody, budynków Urzêdu Gminy w Gniewoszowie oraz Zespo³u Szkolno-Przedszkolnego
- Remont ³azienek w budynku internatu Zespo³u Szkó³ im A. Mickiewicza w Objezierzu
- Rewitalizacja budynku gospodarczego w Z³otopolu
- Remont wnêtrza parteru budynku biurowego - kopii spichlerza ze Skandawy w Muzeum Budownictwa Ludowego - Parku Etnograficznym w Olsztynku
- Modernizacja pochylni i na¶wietli piwnicznych oraz pomieszczeñ archiwum w budynku A2
- "Pomocna D³oñ dla mieszkañców gminy Kowary - us³ugi spo³eczne dla osób wymagaj±cych wsparcia w codziennym funkcjonowaniu - mieszkanie wspomagane z wyposa¿eniem oraz wyposa¿enie dziennego domu pomocy"
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.