Og³oszenie z dnia 2023-06-28
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00370773/01 - Wynik z dnia 2023-08-29
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Zagospodarowania terenu na cele rekreacyjne przy stawie przy ulicach 3 Maja i M³yñskiej w Opalenicy
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Opalenica
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631258833
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: 3 Maja 1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Opalenica
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-330
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyñski
1.5.7.) Numer telefonu: 614477281, 697873192
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@opalenica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.opalenica.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zagospodarowania terenu na cele rekreacyjne przy stawie przy ulicach 3 Maja i M³yñskiej w Opalenicy
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-61ee1f4f-101f-11ee-9355-06954b8c6cb9
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00279207
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-06-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00028123/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.2 Zagospodarowania terenu na cele rekreacyjne przy stawie przy ulicach 3 Maja i M³yñskiej w Opalenicy
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
„Europejski Funduszu Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestuj±ca w obszary wiejskie” w ramach poddzia³ania 19.2 „Wsparcie na wdra¿anie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez spo³eczno¶æ” z wy³±czeniem projektów grantowych oraz operacji w zakresie podejmowania dzia³alno¶ci gospodarczej objêtego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/pn/opalenica3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/opalenica
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Postêpowanie prowadzone jest w jêzyku polskim w formie elektronicznej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/opalenica.
2. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje siê, aby komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a Wykonawcami, w tym wszelkie dokumenty, o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane by³y za po¶rednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”.
Za datê przekazania (wp³ywu) dokumentów, o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji, za po¶rednictwem platformazakupowa.pl, przyjmuje siê datê ich przes³ania poprzez klikniêcie przycisku „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”, po których pojawi siê komunikat, ¿e wiadomo¶æ zosta³a wys³ana do zamawiaj±cego.
3. Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ wykonawcom informacje w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotycz±ce odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu sk³adania i otwarcia ofert Zamawiaj±cy bêdzie zamieszcza³ na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, bêdzie przekazywana w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy.
4. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowi±zek sprawdzania komunikatów i wiadomo¶ci bezpo¶rednio na platformazakupowa.pl przes³anych przez zamawiaj±cego, gdy¿ system powiadomieñ mo¿e ulec awarii lub powiadomienie mo¿e trafiæ do folderu SPAM.
5. Zamawiaj±cy, zgodnie z Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 roku w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na platformazakupowa.pl, tj.:
a) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) w³±czona obs³uga JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf,
f) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa siê za pomoc± protoko³u TLS 1.3.,
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.
6. Wykonawca, przystêpuj±c do niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl okre¶lone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem, w zak³adce „Regulamin" oraz uznaje go za wi±¿±cy,
b) zapozna³ i stosuje siê do Instrukcji sk³adania ofert/wniosków.
7. Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci za z³o¿enie oferty w sposób niezgodny z Instrukcj± korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególno¶ci za sytuacjê, gdy zamawiaj±cy zapozna siê z tre¶ci± oferty przed up³ywem terminu sk³adania ofert (np. z³o¿enie oferty w zak³adce „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”).
8. Zamawiaj±cy informuje, ¿e instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotycz±ce w szczególno¶ci logowania, sk³adania wniosków o wyja¶nienie tre¶ci SWZ, sk³adania ofert oraz innych czynno¶ci podejmowanych w niniejszym postêpowaniu przy u¿yciu platformazakupowa.pl znajduj± siê w zak³adce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
9. Zamawiaj±cy nie przewiduje sposobu komunikowania siê z Wykonawcami w inny sposób ni¿ przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej wskazanych w SWZ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 - 3 i art. 14 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016r, str 1 ze zm.), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Opalenica, ul. 3 Maja 1, 64-330 Opalenica, e-mail; info@opalenica.pl,
inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Opalenica jest Krzysztof Kaczmarek, kontakt: oc@opalenica.pl, tel. 61 44 77 281 wew. 49,
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego,
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.), zwan± dalej „ustaw± Pzp”,
Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy,
obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp,
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO,
posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych,
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych /skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników/,
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO /prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego/,
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO,
nie przys³uguje Pani/Panu:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych,
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GK.271.1.4.2023.AM
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
W zakresie niniejszego postêpowania jest budowa polegaj±ca na zagospodarowaniu terenu na cele rekreacyjne przy stawie przy ul. M³yñskiej w Opalenicy na dzia³ce o nr ewid. 1537/2. Zadanie obejmuje wykonanie nawierzchni chodnikowych z kostki betonowej wraz z obrze¿ami, schodów z³o¿onych z bloków betonowych z betonu architektonicznego oraz monta¿ elementów ma³ej architektury takich jak: ³awki parkowe, hamaki, le¿anki, stoliki do gier.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45233260-9 - Roboty budowlane w zakresie dróg pieszych
45236250-7 - Wyrównywanie terenu parków
45112720-8 - Roboty w zakresie kszta³towania terenów sportowych i rekreacyjnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 50 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielko¶æ lub zakres oraz warunki zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ udzielenia zamówieñ, o których mowa wy¿ej, nieprzekraczaj±cych 50% warto¶ci zamówienia podstawowego. Ewentualny zakres – wykonanie zamówienia polegaj±cego na powtórzeniu podobnych us³ug robót budowlanych. Warunki na jakich zostanie ono udzielone – ewentualne zamówienie bêdzie realizowane z nale¿yt± staranno¶ci±, wg ustaleñ przyjêtych w umowie na realizacjê podstawowego zmówienia.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta, która uzyska najwy¿sz± ilo¶æ punktów we wszystkich kryteriach ³±cznie /sposób oceny ofert zosta³ okre¶lony w Dziale XVII SWZ/.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wyd³u¿enie okresu rêkojmi za wady powy¿ej 5 lat
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca spe³nia warunki, je¿eli:1/ wyka¿e, ¿e wykona³ co najmniej dwie roboty budowlane o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 200.000,00 z³ brutto obejmuj±ce budowê nawierzchni z kostki brukowej, betonowej lub kamiennej o powierzchni nie mniejszej ni¿ 200 m2 ka¿da - roboty budowlane wykonane nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, oraz
2/ wyka¿e co najmniej 1 osobê, która bêdzie pe³niæ funkcjê kierownika budowy lub kierownika robót, posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi o specjalno¶ci in¿ynieryjno - drogowej bez ograniczeñ lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów prawa.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji,
2. je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, o których mowa w ppkt 1, sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury. W/w dokumenty, powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.
Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa wy¿ej, lub gdy dokumenty te nie odnosz± siê do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy Pzp, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy. W/w dokumenty, powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. wykaz robót budowlanych /za³. nr 5 SWZ/ wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty; je¿eli wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa wy¿ej dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³,
2. wykaz osób /za³. nr 6 SWZ/ skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1)FORMULARZ OFERTOWY-za³. nr 1 SWZ,2)KOSZTORYS OFERTOWY wykonany w wersji szczegó³owej, sporz±dzony wg wzoru kosztorysu „¶lepego”/przedmiaru, stanowi±cego za³. nr II SWZ, kosztorys ofertowy winien zawieraæ tabele elementów scalonych, /wg wytycznych zawartych w Dziale XII pkt 14 ppkt 2 SWZ/,
3)WYKONAWCY WSPÓLNIE UBIEGAJ¡CY SIÊ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA – o ile dotyczy,
a)w przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenie, o którym mowa w Dziale XII pkt 14 ppkt 3 SWZ, sk³ada ka¿dy z wykonawców, za³. nr 2a SWZ,
b) wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia s± zobowi±zani do³±czyæ do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy, za³. nr 3 SWZ,
4)POLEGANIE NA ZDOLNO¦CIACH PODMIOTÓW UDOSTÊPNIAJ¡CYCH ZASOBY - o ile dotyczy.
W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¶li podmioty te wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane:
a)wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, sk³ada, wraz z ofert±, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia – za³. nr 4 SWZ, lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów. Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy, o którym mowa wy¿ej, potwierdza, ¿e stosunek ³±cz±cy wykonawcê z podmiotami udostêpniaj±cymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostêp do tych zasobów oraz okre¶la w szczególno¶ci:
- zakres dostêpnych wykonawcy zasobów podmiotu udostêpniaj±cego zasoby,
- sposób i okres udostêpnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostêpniaj±cego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia,
- czy i w jakim zakresie podmiot udostêpniaj±cy zasoby, na zdolno¶ciach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub us³ugi, których wskazane zdolno¶ci dotycz±,
b) wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia, wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa w Dziale XII pkt 14 ppkt 3 SWZ, tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby, za³. nr 2b SWZ,
5) PODWYKONAWCY - o ile dotyczy,
zamawiaj±cy ¿±da wskazania przez wykonawcê, w ofercie, czê¶ci zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyæ podwykonawcom, oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców, je¿eli s± ju¿ znani, /inf. w za³. nr 1 SWZ/,
6)PE£NOMOCNICTWO - o ile dotyczy,
/wg wytycznych zawartych w Dziale XII pkt 14 ppkt 7 SWZ/,
7)ZASTRZE¯ENIE TAJEMNICY PRZEDSIÊBIORSTWA - o ile dotyczy. Na PLATFORMIE ZAKUPOWEJ w formularzu sk³adania oferty znajduje siê miejsce wyznaczone do do³±czenia czê¶ci oferty stanowi±cej tajemnicê przedsiêbiorstwa.
8) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspierania agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego /Dz.U. z 2023r. poz. 129 ze zm./, /inf. w za³. nr 2, 2a i 2b SWZ/.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Wykonawca zobowi±zany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysoko¶ci 3.000,00 z³. (s³ownie: trzy tysi±ce z³otych 00/100 ).2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
3. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).
4. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na konto depozytowe nr 98 1020 4144 0000 6202 0007 2090 w banku PKO BP S.A. Na przelewie nale¿y podaæ nazwê przedmiotu zamówienia.
5. Wniesienie wadium w formie pieniê¿nej przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiaj±cego bêdzie skuteczne z chwil± uznania tego rachunku bankowego kwot± wadium, tzn. wp³yw ¶rodków pieniê¿nych na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiaj±cego nast±pi przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
6. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia musi byæ z³o¿one jako orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej.
7. Gwarancja lub porêczenie musz± spe³niaæ co najmniej poni¿sze wymagania:
1) musz± obejmowaæ odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez wykonawcê okre¶lone w ustawie Pzp.,
2) z ich tre¶ci powinno jednoznacznie wynikaæ zobowi±zanie gwaranta do zap³aty ca³ej kwoty wadium,
3) powinny byæ nieodwo³alne i bezwarunkowe oraz p³atne na pierwsze ¿±danie,
4) termin obowi±zywania gwarancji lub porêczenia nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert± (z zastrze¿eniem i¿ pierwszym dniem zwi±zania ofert± jest dzieñ sk³adania ofert),
5) w tre¶ci gwarancji lub porêczenia powinna znale¼æ siê nazwa lub numer przedmiotowego postêpowania,
6) beneficjentem porêczenia lub gwarancji wina byæ GMINA OPALENICA,
8. Zasady zwrotu oraz okoliczno¶ci zatrzymania wadium okre¶la art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia zosta³y przewidziane w PROJEKCIE UMOWY - za³. nr III SWZ:"§ 18
1. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany postanowieñ umowy dotycz±cych zmiany terminu wykonania zadania, je¿eli:
1) wyst±pi awaria lub kolizja niezawiniona czynno¶ciami lub niewynikaj±ca z zaniechania czynno¶ci, do których Wykonawca by³ zobowi±zany,
2) przedstawiciel Zamawiaj±cego lub Zamawiaj±cy, z uwagi na niekorzystne warunki atmosferyczne uniemo¿liwiaj±ce prawid³owe wykonanie robót, wstrzymaj± roboty, które zostan± po¶wiadczone odpowiednim wpisem do dziennika budowy lub je¶li wyst±pi± zjawiska atmosferyczne/pogodowe potwierdzone dokumentem w³a¶ciwej instytucji np. Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej,
3) wyst±pi± inne, nie daj±ce siê przewidzieæ w dacie zawierania umowy, okoliczno¶ci niezale¿ne od stron, w tym maj±ce postaæ si³y wy¿szej klêski ¿ywio³owe, konflikty zbrojne, zamieszki, ograniczenia zwi±zane z re¿imem sanitarnym w zwi±zku z nasilaj±cymi siê zjawiskami epidemii lub pandemii i tym podobne, maj±ce wp³yw na niemo¿no¶æ wykonywania, ograniczenie mo¿liwo¶ci wykonywania lub znaczne spowolnienie prac objêtych niniejsz± umow±.
2. Zamawiaj±cy przed³u¿y termin wykonania zadania o czas, na jaki wstrzymano lub opó¼niono roboty ze wzglêdu na zaistnia³e okoliczno¶ci, o których mowa w ust 1.
3. Wynagrodzenie Wykonawcy okre¶lone w umowie mo¿e ulec zmniejszeniu, jednak o warto¶æ nie wiêksz± ni¿ 10% warto¶ci przedmiotu umowy okre¶lonej w § 9 umowy, w przypadku rezygnacji z czê¶ci prac, je¶li taka rezygnacja bêdzie niezbêdna do prawid³owej realizacji przedmiotu umowy, gdy nieuzasadnione bêdzie wykonanie niektórych robót lub wykonanie robót oka¿e siê zbêdne w przyjêtej technologii o warto¶æ niewykonanych robót. Rozliczenie nast±pi kosztorysem powykonawczym, sporz±dzonym wg wzoru kosztorysu ofertowego na zasadach opisanych w §12 niniejszej umowy.
4. Zamawiaj±cy dopuszcza, po wcze¶niejszej akceptacji, zmianê osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne legitymuj±ce siê co najmniej równowa¿nymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, a tak¿e w SWZ.
5. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany terminów wykonania umowy w przypadku wyst±pienia konieczno¶ci wykonania robót okre¶lonych w art. 214 ust. 1 pkt 7 oraz w art. 455 ust. 1 pkt 3 i 4 oraz ust. 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych.
6. W przypadkach wskazanych w §7 pkt 20 i §12 ust. 2 pkt 3 Strony zawieraæ bêd± aneksy sporz±dzone przez Zamawiaj±cego uwzglêdniaj±ce zmiany zwi±zane z zaakceptowanymi szczegó³owymi kosztorysami sporz±dzonymi przez Wykonawcê wg wzoru kosztorysu ofertowego.
7. W przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci, o których mowa w ust. 5 i 6 termin wykonania umowy mo¿e ulec przed³u¿eniu o czas niezbêdny do zakoñczenia robót powsta³ych w ich wyniku, nie d³u¿ej jednak ni¿ okres ich trwania. "
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-07-14 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: ofertê wraz z wymaganymi dokumentami, o¶wiadczeniami nale¿y umie¶ciæ na PLATFORMIE ZAKUPOWEJ pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/opalenica
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-07-14 10:10
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-08-11
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa zbiornika wodnego w miejscowo¶ci Janowo gmina D±browa Che³miñska w celu gromadzenia i retencjonowania wód opadowych i gruntowych
- Budowa ¿³obka publicznego w Skokach wraz z infrastruktur± towarzysz±c±, parkingami, wiat± ¶mietnikow±, wiat± na rowery i placem zabaw.
- "Modernizacja drogi gminnej nr 290612K Tropie-Habalina-Sarys"
- Poprawa infrastruktury drogowej w Aleksandrowie Kujawskim
- Budowa drogi od skrzy¿owania ul. Spyrkówka z drog± krajow± nr 47 do ul. Chyców Potok w Zakopanem
- Poprawa efektywno¶ci energetycznej budynku Szko³y Podstawowej w Narewce
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.