Ogłoszenie z dnia 2024-04-10
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00264884/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-03-28
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Badanie opinii publicznej dla Instytutu Europy Środkowej w 2024 r
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: INSTYTUT EUROPY ŚRODKOWEJ
1.3.) Oddział zamawiającego: IEŚ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 382102374
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: NIECAŁA 5
1.5.2.) Miejscowość: Lublin
1.5.3.) Kod pocztowy: 20-080
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam.pub@ies.lublin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ies.lublin.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-18946f2d-ece9-11ee-b4e0-4ac387c144e31.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie nauk społecznych i humanistycznych
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Badanie opinii publicznej dla Instytutu Europy Środkowej w 2024 r2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-18946f2d-ece9-11ee-b4e0-4ac387c144e3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00279898
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00263774/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Usługa badania opinii publicznej
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00264884
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 2/ZP/IES/2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na badaniu na zlecenie Zamawiającego opinii publicznej w 8 krajach Europy Środkowej: Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Słowacja, Czechy, Węgry i Słowenia na podstawie dostarczonego przez Zamawiającego kwestionariusza badawczego opartego o trzydzieści atrybutów badawczych.
2. Badanie musi być przeprowadzone na reprezentatywnej dla populacji danego kraju grupie respondentów metodą CAWI, z uwzględnieniem zarówno opinii deklaratywnych, jak i zestawionej z nimi wybranej miary czasu reakcji respondenta, pozwalającej wskazać poziom emocjonalnej pewności danego respondenta w stosunku do deklarowanych przez niego opinii w odpowiedzi na zadane pytanie.
3. Zamawiający wymaga uwzględnienia przez Wykonawcę następujących cech społeczno-demograficznych grupy badanej: płeć, wiek, wykształcenie, wykonywany zawód, miesięczny dochód, miejsce zamieszkania, wyznanie, aktywność wyborcza.
4. Liczba pytań (atrybutów badania) nie przekroczy trzydziestu. Pytania muszą być zadawane w urzędowym języku danego państwa.
5. Oprócz raportu, Wykonawca dostarczy Zamawiającemu bazę danych wyników w postaci pliku xls lub csv. Wyniki w postaci bazy danych zawierać będą również wyniki w rozbiciu na ustalone podgrupy.
6. Brak podziału na części:
Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części i tym samym nie dopuszcza składania ofert częściowych. Oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia zostaną odrzucone.
Powody niedokonania podziału zamówienia na części
Przedmiot zamówienia jest niepodzielony na części, albowiem ze względów technicznych, organizacyjnych i ekonomicznych tworzy nierozerwalną całość. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie badania opinii publicznej w 12 krajach. Samo przeprowadzenie badania oraz analiza jego wyników stanowią niepodzielną całość, która musi być wykonana przez jednego Wykonawcę. Rozdzielenie zamówienia na części poważnie zagraża właściwemu wykonaniu zadania z uwagi na m. in. poniższe czynniki:
- badanie ankietowe musi zostać przeprowadzone jednolitymi i spójnymi metodami badawczymi,
- przekazanie jednej części merytorycznej zadania do dalszej pracy drugiemu Wykonawcy niesie ryzyko nieprawidłowej interpretacji przekazywanych danych i informacji, które z kolei może prowadzić do wyciągnięcia błędnych wniosków w końcowym raporcie,
- opóźnienia jednego Wykonawcy będą wpływać na terminowość wykonania zadania przez drugiego Wykonawcę. Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, że przedmiot zamówienia stanowi jedną i niepodzielną całość. Dlatego też nie ma możliwości wyodrębnienia określonych rodzajów baz danych w celu podziału przedmiotu zamówienia.
Decyzja o braku podziału zamówienia na części jest uzasadniona gospodarczo. Dodatkowo nie istnieje ryzyko naruszenia zasady uczciwej konkurencji. Ofertę może złożyć każdy Wykonawca, który spełnia warunki udziału w postępowaniu. Przedmiot zamówienia jest zestandaryzowany, identyczny dla każdego z Wykonawców.
Ponadto podzielenie zamówienia mogłoby spowodować nadmierne trudności techniczne oraz spowodować zwiększenie kosztów realizacji zadania z przyczyn naliczenia kosztów przez każdego Wykonawcę osobno.
Brak podziału na części przedmiotowego postępowania nie ogranicza udziału sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
4.5.3.) Główny kod CPV: 79320000-3 - Usługi badania opinii publicznej
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne odrzucenia oferty: W prowadzonym postępowaniu została złożona jedna oferta przez firmę NEUROHM Sp. z o.o. ul. Bagatela 11/ 300-585 Warszawa. W trakcie badania ofert okazało się, iż Wykonawca załączył do oferty SZCZEGÓŁOWY OPIS Pomiaru Czasu Reakcji Respondenta (PCRR) wraz z Zasadami Kalibracji (ZK) , który nie został przez Wykonawcę podpisany elektronicznie. W związku z tym, iż dokument ten służy do oceny oferty zgodnie z opisem kryteriów oceny ofert i przyznaniu punktów Zamawiający nie może go uznać. Zgodnie z zapisami SWZi ogłoszeniem o zamówieniu Zamawiający nie może wezwać Wykonawcy do ponownego złożenia przedmiotowego środka dowodowego. W związku z powyższym jest zobligowany do odrzucenia oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia.
Uzasadnienie prawne odrzucenia oferty: art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp: Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli: jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia.
Unieważnienie faktyczne postępowania: W przedmiotowym postępowaniu została złożona jedna oferta przez firmę NEUROHM Sp. z o.o. ul. Bagatela 11/ 300-585 Warszawa, która została odrzucona.
Unieważnienie prawne postępowania: art. 255 ust. 2) ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu.
INNE PRZETARGI Z LUBLINA
- Usługi holowania, przewozu i parkowania pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t i powyżej 3,5 t zabezpieczonych przez Policję (...)
- Dostawa odczynników do badań immunohistochemicznych wraz z dzierżawą aparatu
- Wywóz stałych odpadów komunalnych i odpadów suchych z nieruchomości w Lublinie, Białej Podlaskiej i Chełmie z podziałem na części.
- Świadczenie kompleksowych usług pogrzebowych na rzecz Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Lublinie w roku 2025.
- Dostawa papieru kserograficznego do Urzędu Miasta Lublin.
- Świadczenie usług terapeuty integracji sensorycznej (terapeuta SI) na potrzeby Regionalnego Punktu Diagnoz i Terapii FAS/FASD w Lublinie z podziałem na części
więcej: przetargi w Lublinie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.