Ogłoszenie z dnia 2023-06-28
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00223558/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-05-18
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa żywności do Punktów Wsparcia Dziennego w Barlinku i w Myśliborzu w 2023 r. w r proj pn. „Rodzina jest najważniejsza 2019 – 2023 ” finans ze śr EFS w ramach RPO WZ na lata 2014 – 2020
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE W MYŚLIBORZU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811799290
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Północna 15
1.5.2.) Miejscowość: Myślibórz
1.5.3.) Kod pocztowy: 74-300
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.7.) Numer telefonu: + 48 95 747 23 03
1.5.8.) Numer faksu: + 48 95 747 23 03
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@pcprmysliborz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pcprmysliborz.bip.gov.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9c069780-f5a5-11ed-9355-06954b8c6cb91.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa żywności do Punktów Wsparcia Dziennego w Barlinku i w Myśliborzu w 2023 r. w r proj pn. „Rodzina jest najważniejsza 2019 – 2023 ” finans ze śr EFS w ramach RPO WZ na lata 2014 – 20202.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9c069780-f5a5-11ed-9355-06954b8c6cb9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00280586
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00045432/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Poczęstunek dla dzieci uczestniczących w zajęciach w obu punktach
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
„Rodzina jest najważniejsza 2019 – 2023" finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014 – 20202.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00223558
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: AO.431.1.5.2023.MZL
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 214500 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 50000 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Artykuły spożywcze, na co składać się będzie dostawa asortymentów w częściach artykułów spożywczych według poniższego zestawienia rodzajowego i ilościowego:
Mleko o zawartości tłuszczu min 3,2 %
Mleko smakowe min 200 ml kartonik ze słomką
Herbata czarna/owocowa w torebkach w opakowaniach po min 100 szt.
Deser mleczno – czekoladowy z orzechami laskowymi min 6% tłuszczu min 175 ml
Biszkopt z mlecznym nadzieniem, min. 28 g
Jogurt pitny min 300 ml
Jogurt owocowy min 150 ml
Baton nadziewany wafel z karmelem, chrupkami i polewą czekoladową min 42 g
Pudding mix smaków wanilia czekolada min 125 g
Wafelek nadziewany (nadzienie mleczne ok 30%, nadzienie nugatowe ok 30%) min 25 g
Wafel nadziewany kremem kakaowym w polewie czekoladowej min 36 g
Popcorn gotowy do spożycia opakowanie min 90 gr
Chrupki kukurydziane 100% kukurydza bez dodatków smakowych opakowanie min 100 gr
Woda mineralna 500 ml
Ser żółty - paczkowany
Szynka min 80 % mięsa- paczkowana
Lody śmietankowe rożki, różne smaki - min 110 ml
Sok 250 ml
Chleb tostowy pszenny opakowanie 500 g
Jabłka
Owoce sezonowe
Krem czekoladowo – orzechowy 350 ml
Masło orzechowe min 300 g 100% orzechów ziemnych
Masło o zawartości min 82% tłuszczu, min 200 g
Cukier
Sok: 250 ml
Budyń w proszku z cukrem waniliowy/śmietankowy/czekoladowy bez gotowania opakowanie min 43g Kisiel owocowy w proszku z cukrem bez gotowania opakowanie min 31 g
4.5.3.) Główny kod CPV: 15500000-3 - Produkty mleczarskie
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
15511000-3 - Mleko
15863000-5 - Herbata
15812100-4 - Wyroby ciastkarskie
15551300-8 - Jogurt
15810000-9 - Pieczywo, świeże wyroby piekarskie i ciastkarskie
15981000-8 - Wody mineralne
15540000-5 - Produkty serowarskie
15541000-2 - Ser stołowy
15131410-2 - Szynka
03222000-3 - Owoce i orzechy
15332261-1 - Masło orzechowe
15530000-2 - Masło
15831000-2 - Cukier
15320000-7 - Soki owocowe i warzywne
15555000-3 - Lody i produkty podobne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W postępowaniu wpłynęła jedna oferta, tj. oferta Wykonawcy HANDEL HURTOWY Dariusz Łukasiewicz, NIP: 599-198-32-35, REGON: 080351740, ul. Myśliborska 1a, 66-432 Baczyna.Oferta Wykonawcy Dariusza Łukasiewicza prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą HANDEL HURTOWY Dariusz Łukasiewicz została odrzucona, ponieważ nie zawierała ceny brutto oferty, tj. ceny oferty wraz z podatkiem od towarów i usług (Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 z późn. zm.). Zgodnie z Rozdziałem XII ust. 1 SWZ cena oferty (wynagrodzenie kosztorysowe) musi być podana w złotych polskich (PLN) w kwocie brutto, cyfrowo z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku wraz ze wskazaniem obowiązującej stawki podatku VAT, ww. Wykonawca podał w złożonej ofercie jedynie cenę netto w kwocie 44.119,00 zł, nie podał zaś ceny brutto oferty, tj. ceny uwzględniającej podatek od towarów i usług. Nadto zgodnie z rozdziałem XII ust. 6 i 7 SWZ, Wykonawca, składając ofertę, zobowiązany był poinformować Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.
Jednocześnie Wykonawca Dariusz Łukasiewicz dokonał modyfikacji wzoru formularza oferty stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ usuwając z niego fragment zawierający pola do wskazania ceny brutto oferty oraz obowiązującej stawki podatku VAT, tj. fragment o treści „(…) powiększona o podatek od towarów i usług (VAT) według stawki w wysokości …… % daje cenę kosztorysową brutto ……………………………………… zł.”.
Brak wskazania stawki i wartości podatku VAT w ofercie wykonawcy skutkuje jej odrzuceniem. Wskazana wada oferty powoduje brak możliwości oceny oferty. Zarówno podanie w ofercie niewłaściwej stawki podatku VAT, jak i brak wskazania, mimo wyraźnego żądania Zamawiającego, ceny brutto oferty, tj. z uwzględnieniem podatku VAT i stawki podatku powoduje konieczność eliminacji oferty wykonawcy z postępowania i skutkuje odrzuceniem oferty. Zgodnie z art. 7 pkt 1 pzp, ilekroć w ustawie pzp jest mowa o cenach, należy przez to rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz. U. z 2019 r. poz. 178). Zgodnie z art. 3 ust. 2 zdanie pierwsze Ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 168), w cenie uwzględnia się podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru lub usługi podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług lub podatkiem akcyzowym. W związku z powyższym obowiązkiem czynnego podatnika VAT jest wskazanie właściwej stawki podatku wraz z jego wartością oraz wartości netto i brutto oferowanej dostawy, usługi lub roboty budowlanej.
Oferta podlega z powyższych przyczyn odrzuceniu, albowiem jest niezgodna z przepisami ustawy Pzp, a nadto zawiera błędy w obliczeniu ceny, co stanowi podstawę odrzucenia oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 3 i 10 Pzp.
Z uwagi na powyższe zaistniała wskazana w art. 255 pkt 2 Pzp bezwzględna podstawa do unieważnienia postępowania przez Zamawiającego, albowiem wszystkie złożone w postępowaniu oferty, tj. oferta złożona przez Wykonawcę Dariusza Łukasiewicza prowadzącego działalności gospodarczą pod firmą HANDEL HURTOWY Dariusz Łukasiewicz, NIP: 599-198-32-35, REGON: 080351740, ul. Myśliborska 1a, 66-432 Baczyna, podlegały odrzuceniu.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 44419 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 44419 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
INNE PRZETARGI Z MYŚLIBORZA
więcej: przetargi w Myśliborzu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa wyżywienia do przedszkola w gminie Maków w 2025 roku
- Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych dla Szkoły Podstawowej w Niedźwiedziu na 2025 r.
- Dostawa artykułów spożywczych przeznaczonych do żywienia dzieci w stołówce szkolnej w roku 2025
- Dostawy żywności do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 20 w Wrocławiu z podziałem na części.
- WYBÓR DOSTAWCÓW ARTYKUŁÓW SPOŻYWCZYCH, NA RZECZ ZESPOŁU SZKOLNO-PRZEDSZKOLNEGO W SZEWCACH
- DOSTAWA ARTYKUŁÓW SPOŻYWCZYCH DO MAGAZYNÓW ZAMAWIAJĄCEGO
więcej: Owoce i orzechy »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.