Og³oszenie z dnia 2023-06-29
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00342678/01 - Wynik z dnia 2023-08-07
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja ul. Sportowej we W³oszczowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina W³oszczowa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291009923
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Partyzantów 14
1.5.2.) Miejscowo¶æ: W³oszczowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 29-100
1.5.4.) Województwo: ¶wiêtokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jêdrzejowski
1.5.7.) Numer telefonu: 41 394 26 69
1.5.8.) Numer faksu: 41 394 23 39
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@gmina-wloszczowa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://wloszczowa.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja ul. Sportowej we W³oszczowie
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-9883d8a0-1656-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00281256
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-06-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00054977/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.8 Modernizacja ul. Sportowej we W³oszczowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/pn/wloszczowa3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/wloszczowa
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: W niniejszym postêpowaniu komunikacja zamawiaj±cego z wykonawcami odbywa siê za pomoc± ¶rodków komunikacji elektronicznej. Przez ¶rodki komunikacji elektronicznej rozumie siê ¶rodki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002r. o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn± (Dz. U. z 2020r. poz. 344 z pó¼n. zm.). Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami, w tym wszelkie o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane s± w formie elektronicznej za po¶rednictwem Platformy zakupowej, link: https://platformazakupowa.pl/pn/wloszczowa (dalej Platforma). Korzystanie z platformy jest bezp³atne. Wszelk± korespondencjê zwi±zan± z niniejszym postêpowaniem, nale¿y przekazywaæ za po¶rednictwem Platformy. Korespondencjê uwa¿a siê za przekazan± w terminie, je¿eli dotrze do Zamawiaj±cego przed up³ywem wymaganego terminu. Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za po¶rednictwem Platformy. Informacje dotycz±ce odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji SWZ, zmiany terminu sk³adania i otwarcia ofert Zamawiaj±cy bêdzie zamieszcza³ na platformie w sekcji „Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, bêdzie przekazywana w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego Wykonawcy. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowi±zek sprawdzania komunikatów i wiadomo¶ci bezpo¶rednio w serwisie internetowym: na platformazakupowa.pl przes³anych przez Zamawiaj±cego, gdy¿ system powiadomieñ mo¿e ulec awarii lub powiadomienie mo¿e trafiæ do folderu SPAM. Wykonawca przystêpuj±c do niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego: a)akceptuje warunki korzystania z Platformy okre¶lone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zak³adce „Regulamin” (https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin) oraz uznaje go za wi±¿±cy, b)zapozna³ oraz stosuje siê do instrukcji sk³adania ofert dostêpnej pod linkiem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje,
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016r., str. 1), dalej „Rozporz±dzenie”, informujê, ¿e:1)administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina W³oszczowa reprezentowana przez Burmistrza Gminy W³oszczowy (adres: ul. Partyzantów 14, 29-100 W³oszczowa). 2)administrator wyznaczy³ Inspektora Danych Osobowych - Pan Sylwester Cie¶la, tel.: 41 300 55 99, email: iod@czi24.pl. 3)Dane osobowe bêd± przetwarzane w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego. 4)Dane osobowe bêd± przetwarzane przez okres zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019r. – Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2022r. poz. 1710 ze zm.), zwanej dalej Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas obowi±zywania umowy.5)Podstaw± prawn± przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Rozporz±dzenia w zwi±zku z przepisami Pzp.6)Odbiorcami Pani/Pana danych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 4 Pzp.7)Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z Pzp. 8)Osoba, której dane dotycz± ma prawo do:-dostêpu do tre¶ci swoich danych oraz mo¿liwo¶ci ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania, -w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa siê z naruszeniem przepisów Rozporz±dzenia s³u¿y prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa,
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 9)Osobie, której dane dotycz± nie przys³uguje:-w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e Rozporz±dzenia prawo do usuniêcia danych osobowych;-prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 Rozporz±dzenia;-na podstawie art. 21 Rozporz±dzenia prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych. 10)W przypadku gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 Rozporz±dzenia, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, Administrator mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego.11)Skorzystanie przez osobê, której dane dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 Rozporz±dzenia, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z Pzp.12)Wyst±pienie z ¿±daniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Rozporz±dzenia, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego.13)W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Administratora w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 Rozporz±dzenia, s± wykonywane w drodze ¿±dania skierowanego do Administratora.
14)Od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku, gdy wniesienie ¿±dania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Rozporz±dzenia, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole i za³±cznikach do protoko³u, Administrator nie udostêpnia tych danych zawartych w protokole i w za³±cznikach do protoko³u, chyba ¿e zachodz± przes³anki, o których mowa w art. 18 ust. 2 Rozporz±dzenia.15)W przypadku gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 Rozporz±dzenia, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, Administrator mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych w szczególno¶ci na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia.16)Skorzystanie przez osobê, której dane dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia, o którym mowa w art. 16 Rozporz±dzenia, nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników. 17)Ponadto informujemy, i¿ w zwi±zku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które siê opieraj± wy³±cznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 Rozporz±dzenia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: FIP.271.1.7.2023.AS7
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest modernizacja ul. Sportowej we W³oszczowie. Ogólny zakres robót remontowych drogi obejmuje: -roboty przygotowawcze (pomiarowe), oraz mechaniczne karczowaniem drzew.-rozebranie ogrodzenia z prefabrykowanych elementów ¿elbetowych – ogrodzenie o wysoko¶ci 2,00 m z p³yt pe³nych (do ponownego wbudowania), -roboty ziemne mechaniczne: koryto na poszerzenie jezdni w gruncie -wykonanie mechanicznego profilowania i zagêszczenia istniej±cego pod³o¿a gruntowego po robotach ziemnych,-wykonanie dolnej warstwy podbudowy z kruszywa ³amanego na ca³ej szeroko¶ci korony drogi (jezdnia i pobocza), wykonanie mechanicznego profilowania i zagêszczenia pod³o¿a po wykonaniu dolnej warstwy podbudowy z kruszywa ³amanego, -wykonanie górnej warstwy podbudowy z kruszywa ³amanego na ca³ej szeroko¶ci korony drogi, na zjazdach, -wykonanie oczyszczenia i skropienia istniej±cej nawierzchni t³uczniowej emulsj± asfaltow±, -wykonanie warstwy wi±¿±cej z mieszkanki mineralno – bitumicznej, -wykonanie warstwy ¶cieralnej z mieszkanki mineralno – bitumicznej, -wykonanie regulacji pionowych studzienek dla w³azów kana³owych, -wykonanie poboczy z kruszywa ³amanego mineralnego po obu stronach jezdni,-odbudowa ogrodzenia z prefabrykowanych elementów ¿elbetowych (materia³ z demonta¿u) Przedmiot umowy okre¶la dokumentacja projektowa, która sk³ada siê z: -planów sytuacyjnych,
-przekrojów poprzecznych,-opisu technicznego,-przedmiar robót,-specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Uwaga: Za³±czone do dokumentacji projektowej przedmiary robót nie stanowi± opisu przedmiotu zamówienia. Zosta³y za³±czone do SWZ w celach informacyjnych
i pomocniczych. Przedmiary nie stanowi± podstawy do obliczenia wynagrodzenia nale¿nego wykonawcy w zwi±zku z przyjêciem wynagrodzenia rycza³towego. Wykonawca jest zobowi±zany do dokonania w³asnych ustaleñ co do rzeczywistego zakresu robót wymaganego do osi±gniêcia rezultatu i dokonania ewentualnych uzupe³nieñ lub zmian w zakresie opisu przedmiotu zamówienia. Zobowi±zuje siê Wykonawcê, aby pozyska³ dla siebie oraz na swoj± odpowiedzialno¶æ i ryzyko, wszelkie informacje, które mog± byæ niezbêdne w przygotowaniu oferty i do wyceny robót, gdy¿ wyklucza siê mo¿liwo¶æ roszczeñ Wykonawcy z tytu³u b³êdnego skalkulowania ceny.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Najkorzystniejsz± ofert± bêdzie oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny innych kryteriów odnosz±cych siê do przedmiotu zamówienia publicznego. Ocenie ofert podlegaj± tylko oferty niepodlegaj±ce odrzuceniu. Najkorzystniejsza oferta w odniesieniu do tych kryteriów mo¿e uzyskaæ maksimum 100 pkt.Punkty przyznawane za kryteria bêd± liczone: 1)Kryterium nr 1 - cena (C) - waga 60 % (60 pkt)Zamawiaj±cy przyzna 60 punktów ofercie o najni¿szej cenie, ka¿dej nastêpnej zostanie przyporz±dkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza, wed³ug wzoru: C = (C min / C o) x 60 pkt gdzie:C min- najni¿sza cena brutto z ocenianych ofert (z³), C o – cena brutto oferty badanej (z³) 2)Kryterium nr 2 –termin realizacji zamówienia (T) - waga 20 % (20 pkt). Zamawiaj±cy przyzna punkty w ramach tego kryterium, je¿eli wykonawca zaoferuje termin realizacji zamówienia w nastêpuj±cy sposób:-za zaoferowanie wykonania przedmiotu zamówienia w terminie 4 miesi±ce od dnia zawarcia umowy – 0 pkt-za zaoferowanie wykonania przedmiotu zamówienia w terminie 3 miesi±ce od dnia zawarcia umowy – 10 pkt-za zaoferowanie wykonania przedmiotu zamówienia w terminie 2 miesi±ce od dnia zawarcia umowy – 20 pkt 3)Kryterium nr 3 – okres gwarancji i rêkojmi(G) - waga 20 % (20 pkt). Zamawiaj±cy przyzna punkty w ramach tego kryterium, je¿eli wykonawca zaoferuje okres gwarancji d³u¿szy ni¿ 5 lat w nastêpuj±cy sposób:-oferowana d³ugo¶æ okresu gwarancji i rêkojmi 5 lat – 0 pkt -oferowana d³ugo¶æ okresu gwarancji i rêkojmi 6 lat – 10 pkt - oferowana d³ugo¶æ okresu gwarancji i rêkojmi 7 lat – 20 pkt Wykonawca zobowi±zany jest podaæ w ofercie d³ugo¶æ okresu gwarancji wyra¿on± w pe³nych latach.
Najkorzystniejsza oferta w odniesieniu do tych kryteriów mo¿e uzyskaæ maksimum 100 pkt. Za najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta, która uzyska najwy¿sz± liczbê punktów (Sp), bêd±c± sum± punktów przyznanych w poszczególnych kryteriach, obliczona wg poni¿szego wzoru: Sp = C + T +G
gdzie: SP - Suma punktów przyznana wykonawcy w kryteriach: cena oferty, terminu realizacji i okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady dla zamówienia C - ilo¶æ punktów przyznana w kryterium: cena oferty T - ilo¶æ punktów przyznana w kryterium: termin realizacji zamówienia G - ilo¶æ punktów przyznana w kryterium: okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady
Sposób oceny: z porównania otrzymanych wyników. 1)Za najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta, która uzyska w sumie najwy¿sz± liczbê punktów przyznan± w trzech kryteriach. Pod uwagê bêd± brane liczby zaokr±glone do dwóch miejsc po przecinku. 2)W toku badania i oceny ofert zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ udzielenia przez wykonawcê wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci z³o¿onej oferty. 3)Zamawiaj±cy poprawia w ofercie nastêpuj±ce kategorie omy³ek: a)oczywiste omy³ki pisarskie; b)oczywiste omy³ki rachunkowe, z uwzglêdnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek; c) inne omy³ki polegaj±ce na niezgodno¶ci oferty z dokumentami zamówienia, niepowoduj±ce istotnych zmian w tre¶ci oferty.- niezw³ocznie zawiadamiaj±c o tym Wykonawcê, którego oferta zosta³a poprawiona.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: termin realizacji
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy okre¶la warunek/warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:1)Zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym: Zamawiaj±cy nie okre¶la warunków w tym zakresie. 2)Uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów: Zamawiaj±cy nie okre¶la warunków w tym zakresie. 3)sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiaj±cy nie okre¶la warunków w tym zakresie. 4)Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:a)Warunek ten, w zakresie do¶wiadczenia, zostanie uznany za spe³niony, je¶li Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie zrealizowa³: co najmniej 2 roboty o podobnym zakresie polegaj±ce na budowie, remoncie lub przebudowie drogi o min. warto¶ci 500.000,00 z³otych potwierdzonych dokumentem, ¿e roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty - wype³niæ wg za³±cznika nr 6. b)W postêpowaniu mo¿e wzi±æ udzia³ wykonawca, który w celu wykonania zamówienia wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ na czas wykonania zamówienia: min. jedn± osob± z do¶wiadczeniem zawodowym kierownika budowy lub kierownika robót, posiadaj±cy uprawnienia budowlane w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej lub drogowej, lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz posiadaj±c± aktualne za¶wiadczenie o cz³onkostwie we w³a¶ciwej izbie samorz±du zawodowego - (wype³niæ wg za³±cznika nr 7 Uwaga:Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 682 ze zm.) osoby, które, przed dniem wej¶cia w ¿ycie ustawy, uzyska³y uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowuj± uprawnienia do pe³nienia tych funkcji, w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnieñ budowlanych nale¿y odczytywaæ zgodnie z tre¶ci± decyzji o ich nadaniu i w oparciu o przepisy bêd±ce podstaw± ich nadania. Ponadto, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, okre¶lone w art. 12 ust. 1 tej ustawy, mog± równie¿ wykonywaæ osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w przepisach odrêbnych.W zwi±zku z powy¿szym Zamawiaj±cy zaakceptuje uprawnienia budowlane odpowiadaj±ce uprawnieniom wymaganym przez Zamawiaj±cego, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 22.12.2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2023r. poz. 334).Ocena spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu dokonana zostanie zgodnie z formu³± „spe³nia”/„nie spe³nia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i o¶wiadczeniach, o których mowa w sekcji VII.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiaj±cy przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni, aktualnych na dzieñ z³o¿enia, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych dokumenty dot. wykazania braku podstaw do wykluczenia z udzia³u w postêpowaniu: 1)O¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 275 ze zm.), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej - za³±cznik nr 4 do SWZ, 2)O¶wiadczenie wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p., (za³±cznik nr 5 do SWZ) w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez zamawiaj±cego w Sekcji VI SWZ zgodnie z § 3 Rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z 23 grudnia 2020r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. z 2020r. poz. 2415).
Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa powy¿ej, zastêpuje siê je w ca³o¶ci lub czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy. Zamawiaj±cy nie wzywa do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, je¿eli: 1)mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 57 z pó¼n. zm.), o ile Wykonawca wskaza³ w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych ¶rodków;2)Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, które Zamawiaj±cy posiada, je¿eli wykonawca wska¿e te ¶rodki oraz potwierdzi ich prawid³owo¶æ i aktualno¶æ.3)W zakresie nieuregulowanym ustaw± Pzp lub niniejsz± SWZ do o¶wiadczeñ i dokumentów sk³adanych przez Wykonawcê w postêpowaniu, zastosowanie maj± przepisy rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. z 2020r. poz. 2415 z pó¼n. zm., zwanym dalej "r.p.¶.d.") oraz przepisy rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020r. poz. 2452 z pó¼n. zm., zwanym dalej "r.d.e.").
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiaj±cy przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni, aktualnych na dzieñ z³o¿enia, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych dokumenty dot. potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu: 1)wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wzór wykazu robót stanowi za³±cznik nr 6 do SWZ. 2)wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi za³±cznik nr 7 do SWZ.
Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa powy¿ej, zastêpuje siê je w ca³o¶ci lub czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy. Zamawiaj±cy nie wzywa do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, je¿eli:1)mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 57 z pó¼n. zm.), o ile Wykonawca wskaza³ w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych ¶rodków;2)Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, które Zamawiaj±cy posiada, je¿eli wykonawca wska¿e te ¶rodki oraz potwierdzi ich prawid³owo¶æ i aktualno¶æ.3)W zakresie nieuregulowanym ustaw± Pzp lub niniejsz± SWZ do o¶wiadczeñ i dokumentów sk³adanych przez Wykonawcê w postêpowaniu, zastosowanie maj± przepisy rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. z 2020r. poz. 2415 z pó¼n. zm., zwanym dalej "r.p.¶.d.") oraz przepisy rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020r. poz. 2452 z pó¼n. zm., zwanym dalej "r.d.e.").
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
Warunkiem udzia³u w postêpowaniu jest wniesienie wadium na pe³ny okres zwi±zania ofert± na kwotê/warto¶æ – 5 000,00 z³. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2. Wadium mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach: 1)pieni±dzu, 2)gwarancjach bankowych; 3)gwarancjach ubezpieczeniowych; 4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 462). Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y ui¶ciæ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego nr rachunku bankowego PKO BP nr: 77 1020 2733 0000 2502 0003 9834 – z adnotacj± wadium w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego: Modernizacja ul. Sportowej we W³oszczowie UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej zostanie przyjêty termin uznania rachunku Zamawiaj±cego. Wadium wnoszone w porêczeniach lub gwarancjach nale¿y za³±czyæ do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcê dokumentu i powinno zawieraæ nastêpuj±ce elementy: 1) musi obejmowaæ odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê okre¶lone w Pzp, bez potwierdzania tych okoliczno¶ci; 2)z jej tre¶ci powinno jednoznacznej wynikaæ zobowi±zanie gwaranta do zap³aty ca³ej kwoty wadium; 3)powinno byæ nieodwo³alne i bezwarunkowe oraz p³atne na pierwsze ¿±danie;4) termin obowi±zywania porêczenia lub gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert± (z zastrze¿eniem, i¿ pierwszym dniem zwi±zania ofert± jest dzieñ sk³adania ofert); 5)w tre¶ci porêczenia lub gwarancji powinna znale¼æ siê nazwa oraz numer przedmiotowego postêpowania; 6)beneficjentem porêczenia lub gwarancji jest: Gmina W³oszczowa ul. Partyzantów 14, 29-100 W³oszczowa; 7)w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (art. 58 Pzp), Zamawiaj±cy wymaga, aby porêczenie lub gwarancja obejmowa³a sw± tre¶ci± (tj. zobowi±zanych z tytu³u porêczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub aby z jej tre¶ci wynika³o, ¿e zabezpiecza ofertê Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum); 8)musi zostaæ z³o¿one w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcê porêczenia lub gwarancji.W przypadku wniesienia wadium w formie: 1)pieniê¿nej - zaleca siê, by dowód dokonania przelewu zosta³ do³±czony do oferty; 2)porêczeñ lub gwarancji - wymaga siê, by orygina³ dokumentu zosta³ z³o¿ony wraz z ofert±.
Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawid³owy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Pzp zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp. Zasady zwrotu oraz okoliczno¶ci zatrzymania wadium okre¶la Pzp.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie s± zobowi±zani do ustanowienia pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia zobowi±zani s± z³o¿yæ wraz z ofert± stosowne pe³nomocnictwo (nie dotyczy spó³ki cywilnej, o ile upowa¿nienie/pe³nomocnictwo do wystêpowania w imieniu tej spó³ki wynika z do³±czonej do oferty umowy spó³ki b±d¼ wszyscy wspólnicy podpisz± ofertê). Pe³nomocnictwo, o którym mowa wy¿ej mo¿e wynikaæ albo z dokumentu pod tak± sam± nazw±, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. Oferta musi byæ podpisana w taki sposób, by prawnie zobowi±zywa³a wszystkich Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie (przez ka¿dego z Wykonawców lub upowa¿nionego pe³nomocnika). Wszelka korespondencja bêdzie prowadzona przez Zamawiaj±cego wy³±cznie z pe³nomocnikiem. Je¿eli oferta Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego zostanie wybrana, Zamawiaj±cy zastrzega mo¿liwo¶æ ¿±dania przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia zobowi±zani s± do³±czyæ do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy (wg za³±cznika nr 9 do SWZ).6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 Pzp oraz we wskazanym we Wzorze Umowy, stanowi±cym za³±cznik nr 3 do SWZ. Zmiana umowy wymaga dla swej wa¿no¶ci, zachowania formy pisemnej.7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-07-14 12:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/wloszczowa
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-07-14 12:15
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-08-13
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Zamawiaj±cy wykluczy z postêpowania Wykonawców, wobec których zachodz± podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego ( Dz. U. z 2023r. poz. 129 ze zm.).Wykonawcom, a tak¿e innemu podmiotowi, je¿eli ma lub mia³ interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniós³ lub mo¿e ponie¶æ szkodê w wyniku naruszenia przez zamawiaj±cego przepisów ustawy, przys³uguj± ¶rodki ochrony prawnej na zasadach przewidzianych w dziale IX ustawy Pzp (art. 505–590).
¦rodki ochrony prawnej wobec og³oszenia wszczynaj±cego postêpowanie o udzielenie zamówienia oraz dokumentów zamówienia przys³uguj± równie¿ organizacjom wpisanym na listê, o której mowa w art. 469 pkt 15 ustawy Pzp, oraz Rzecznikowi Ma³ych i ¦rednich Przedsiêbiorców.
Zamawiaj±cy zobowi±zany jest do stosowania ustawy z dnia 9 listopada 2018r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub us³ugi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym (t. j. Dz. U. z 2020r., poz. 1666 z pó¼n. zm.). W zwi±zku z powy¿szym Wykonawcy uprawnieni s± do wysy³ania ustrukturyzowanych faktur elektronicznych do zamawiaj±cego za pomoc± platformy. Zamawiaj±cy informuje, ¿e identyfikatorem PEPPOL/adresem PEF Zamawiaj±cego, który pozwoli na z³o¿enie ustrukturyzowanej faktury elektronicznej jest NIP: 6090002217.
INNE PRZETARGI Z W£OSZCZOWA
wiêcej: przetargi w W³oszczowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa zbiornika retencyjnego w Po¶wiêtnem
- Wykonanie robót budowlanych w ramach inwestycji "Rozbudowa Szpitala Puckiego Sp. z o.o. o Blok Operacyjny, Aptekê, Dzia³ Rehabilitacji i Pracowniê Endoskopii"
- Przebudowa otwartego zbiornika retencyjnego w Paku Gminnym w Dobroniu
- Rozbudowa drogi wojewódzkiej polegaj±ca na budowie ci±gu pieszo - rowerowego wzd³u¿ drogi wojewódzkiej nr 905 w miejscowo¶ci Boronów - ul. Wolno¶ci wraz z o¶wietleniem
- Adaptacja pomieszczeñ magazynowych na szatniê pracownicz±
- Przebudowa i doposa¿enie Szpitalnego Oddzia³u Ratunkowego w SPZOZ w Parczewie w formule zaprojektuj i wybuduj
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.