Ogłoszenie z dnia 2024-04-12
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00234215/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-03-06
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w m. Kępa - etap II
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŚLESIN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311019310
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kleczewska, 15
1.5.2.) Miejscowość: Ślesin
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-561
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@slesin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.umig.slesin.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/8974871.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w m. Kępa - etap II2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a0c90678-dbb0-11ee-9fce-3adbe5eb3a3d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00282370
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00084122/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w m. Kępa - etap II
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00234215
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: BZP.271.2.3.TP.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia stanowi realizacja zadania pn.: „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w m. Kępa – etap II”
1.1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na:
a) Wybudowaniu sieci kanalizacji sanitarnej: kanały grawitacyjne, tłoczne, przyłącza do granicy posesji i przepompownia ścieków wraz z przyłączami energii elektrycznej i wody, system sterowania i monitorowania jej pracy,
b) Wykonanie przyłączy od granicy posesji do studni na tej posesji dla etapu bieżącego oraz dla kanalizacji wykonanej w roku 2023,
c) Wykonanie odtworzenia terenu pasa drogowego po wykonanych robotach,
d) Wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej i dokumentacji powykonawczej.
1.2. Szczegółowy zakres robót, opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określony został w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych i przedmiarach.
1.3. Wykonawca zobowiązany będzie:
1) bezwzględnie przestrzegać wytycznych zawartych w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, dokumentacji projektowej oraz niniejszej SWZ;
2) dysponować jednostkami sprzętu i środkami transportu, zapewniającymi realizację zamówienia zgodnie z SWZ i dokumentacją projektową w terminie umownym;
3) niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 60 dni licząc od dnia przekazania placu budowy poinformować Zamawiającego na piśmie o zgromadzeniu /lub zawarciu umów na zakup materiałów niezbędnych do realizacji zadania, obejmujących w szczególności:
a) rury kanalizacyjne,
b) studnie kanalizacyjne,
tj. materiałów, które Wykonawca może zgromadzić na placu budowy lub własnym placu, jeszcze przed rozpoczęciem prac.
Przedkładana informacja musi zawierać dowody na spełnienie tego warunku;
4) do bieżącego utrzymania stanu dróg przez cały okres budowy oraz podejmowania innych działań technicznych mających na celu zapewnienie, zgodnego z potrzebami ruchu drogowego, stanu technicznego dróg oraz sprawności i bezpieczeństwa ruchu, zarówno na odcinkach gdzie nie były jeszcze prowadzone roboty budowlane, trwają roboty lub zostały zakończone (tj. przez cały okres trwania realizacji zamówienia, aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót);
5) do bieżącego utrzymania w czystości dróg publicznych, po których będzie odbywał się ruch pojazdów budowy i transportujących materiały;
6) zapewnić przejezdność wszystkich dróg przechodzących w sąsiedztwie przekazanego frontu robót, a jeżeli nie będzie to możliwe zabezpieczyć dojazd do poszczególnych posesji poprzez cały okres prowadzenia prac;
7) dostarczyć Zamawiającemu przed przystąpieniem do robót zatwierdzony projekt organizacji ruchu;
8) przed przystąpieniem do robót zgłosić poszczególnym właścicielom/użytkownikom uzbrojenia podziemnego termin rozpoczęcia robót i ewentualną potrzebę zabezpieczenia nadzoru z ich strony na czas prowadzenia robót;
9) tymczasowe zajęcia terenów przyległych do linii rozgraniczających, niezbędnych
do prowadzenia robót budowlanych uzgadniać we własnym zakresie i na swój koszt;
10) uzgadniać z właścicielami gruntów warunki, termin i czas prowadzenia robót;
11) używać materiały i urządzenia do wybudowania:
a) oznakowane CE, co oznacza, że dokonano oceny ich zgodności z normą zharmonizowaną albo europejską aprobatą techniczną bądź krajową specyfikacją techniczną państwa członkowskiego UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, uznaną przez Komisję Europejską za zgodną z wymogami podstawowymi, albo
b) umieszczone w określonym przez Komisję Europejską wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, dla których producent wydał deklarację zgodności z uznanymi regułami wiedzy technicznej, albo
c) oznakowane znakiem budowlanym,
d) materiały i urządzenia użyte do wykonania przedmiotu zamówienia muszą posiadać cechy jakościowe i technologiczne, co najmniej takie, jakie zostały określone w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz muszą posiadać stosowne atesty i certyfikaty;
e) wszystkie materiały stosowane przez wykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia powinny być nowe i odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu, stosowania w budownictwie zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.), a w szczególności art. 4 i art. 5 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. 2021 poz. 1213) oraz jakościowym i gatunkowym wymaganiom określonym w STWiORB;
12) utrzymywać miejsca wykonywanych prac w stanie wolnym od przeszkód, usuwać na bieżąco zbędne materiały, odpady, śmieci, urządzenia, które nie są już potrzebne do wykonania przedmiotu zamówienia;
13) zorganizować oraz należycie zabezpieczyć miejsce wykonywanych prac budowlanych wraz z zapleczem w sposób zapewniający bezpieczeństwo osób przebywających na terenie obiektu i w jego obrębie oraz przed dostępem osób trzecich. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wypadkową, a także za zniszczenia własności osób trzecich spowodowane swoim udziałem lub niedopatrzeniem związanym z realizacją niniejszego zamówienia;
14) postępować z odpadami zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 32 ustawy o odpadach ma obowiązek zagospodarowania powstałych podczas realizacji zadania odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.) i ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2024 r. poz. 54);
15) przeprowadzać roboty budowlane i rozbiórkowe zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. Nr 47, poz. 401);
16) usuwać natychmiastowo i skutecznie wszelkie szkody spowodowane przez Wykonawcę;
17) przed zgłoszeniem do odbioru wykonać z wynikiem pozytywnym wszelkie przewidziane przepisami prawa próby, odbiory i badania;
18) zgłaszać na piśmie gotowość do odbioru wykonanych prac wraz z potwierdzeniem tego wykonania przez inspektora nadzoru i uczestniczyć w ich odbiorze;
19) przed rozpoczęciem robót sporządzić plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120 z 2003 r., poz. 1126).
1.4. Wymagany minimalny okres gwarancji w odniesieniu do przedmiotu zamówienia wynosi 60 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. Okres gwarancji będzie punktowany w ramach kryterium oceny ofert.
1.5. Warunki płatności:
1) Zamawiający przewiduje płatności z podziałem na rodzaj środków:
a) środki finansowe Zamawiającego:
- wypłata jednorazowej zaliczki w wysokości 5% wynagrodzenia,
- wypłata pozostałej części wynagrodzenia Wykonawcy w jednej transzy po zakończeniu wydzielonego etapu prac w ramach realizacji Inwestycji, do wysokości środków Zamawiającego przeznaczonych na realizację Inwestycji,
b) środki finansowe otrzymane w ramach Programu Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych: wypłata wynagrodzenia Wykonawcy po zakończeniu realizacji Inwestycji.
2) Szczegółowe warunki i zasady realizacji umowy określają projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik nr 5 do SWZ.
1.6. Źródła finansowania:
1) środki własne Gminy Ślesin,
2) środki pozyskane w ramach dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych NR Edycja2/2021/6891/PolskiLad.
1.7. Termin wykonania zamówienia
Wymagany maksymalny termin wykonania przedmiotu umowy wynosi 240 dni licząc od dnia podpisania umowy. Termin wykonania zamówienia będzie punktowany w ramach kryterium oceny ofert.
2. Rozwiązania równoważne
1) Podane w opisach przedmiotu zamówienia nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 16 i 99 ustawy Prawo zamówień publicznych, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego i wydajnościowego.
2) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego w dokumentacji projektowej jest obowiązany wykazać w składanej ofercie, że oferowane przez niego materiały, urządzenia techniczne i elementy wyposażenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego – załącznik nr 4. Zamawiający wymagać będzie złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających parametry tych materiałów i urządzeń. W przypadku, gdy zastosowanie tych materiałów i urządzeń wymagać będzie zmiany dokumentacji projektowej, koszty przeprojektowania poniesie Wykonawca.
3) Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej, pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji oraz dostosowanych pod względem rodzaju do przyjętych w projekcie rozwiązań funkcjonalnych i konstrukcyjnych.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45232440-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45232423-3 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków
45232152-2 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni
45000000-7 - Roboty budowlane
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W zał. do postępowania przedmiarze: Przedmiar robót PRZYŁĄCZA KANALIZACJI SANITARNEJ odcinki od granicy do studni na posesji omyłkowo została wpisana do wyceny przez Oferentów pozycja nr 172, zawierająca opis: Dodatkowa studnia wykonana na koszt właściciela w ilości 1 szt., która wykracza poza zakres inwestycji. W postępowaniu przyjęto wynagrodzenie kosztorysowe, Zam. wymagał aby Wykonawca skalkulował cenę oferty na podstawie wszystkich pozycji przedmiarów i wszelkich wymogów zw. z realizacją zam., określonych w szczególności w SWZ i zał. do SWZ, z uwzględnieniem całości wynagr. za prawidłowe wykonanie um. Kosztorys ofertowy jest to kalkulacja zaoferowanej ceny przedstawionej w formularzu ofertowym w formie kosztorysu ofertowego, sporządzonego metodą uproszczoną zaw. wszystkie roboty wymienione w zał. do SWZ przedmiarach robót. Przedstawiona kalkulacja winna określać ilość, cenę jednostkową i wartość wszystkich pozycji oraz, że nie wyraża zgody na modyfikację pozycji przedmiarów.Wprowadzenie do przedmiaru roboty nieobejmującej swym zakresem przedmiotu zamówienia spowodowało, niezgodność formularza cenowego i opisu przedmiotu zamówienia, które pozostawały ze sobą w kolizji i były ze sobą sprzeczne, przy czym sprzeczności znalazły odzwierciedlenie w treści złożonych przez wykonawców ofert tj.:
1) ZGK Sp z o.o., wycena poz. na kwotę 1.500 zł,
2) Przedsiębiorstwo Budowlane Kan-Bud Arkadiusz Wawrzyniak, wycena poz. na kwotę 0 zł,
3) BUD-AN Sp. z o.o., ujął poz. w kosztorysie ofertowym lecz nie dokonał jej wyceny,
4) Izbruk Maciej Rybicki Zakład Ogólnobudowlany, dokonał wyceny pozycji na kwotę 0 zł,
5) Z.P.H.U. ANDROKOP Andrzej Bilski, wycena poz. na kwotę 0 zł,
6) RAWO Infrastruktura Sp. z o.o., ujął poz. w kosztorysie ofertowym lecz nie dokonał jej wyceny.
Zachodzi zasadność unieważnienia postępowania. Takie stanowisko potwierdza również wyr. z 12 kwietnia 2023 r., sygn. akt KIO 847/23. Po otwarciu ofert brak jest możliwości edycji załączonych przedmiarów w celu usunięcia wady i uznania, iż pozostawienie tej poz. nie wpłynie na zachowanie przejrzystości i proporcjonalności oceny ofert, gdyż 4 oferentów dokonało jej wyceny z czego 1 na kwotę wyższą od 0,00 zł. Zamawiający zobowiązany jest do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udz. zam. w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców, przejrzysty i proporcjonalny, a biorąc pod uwagę powyższe uchybienie doszło do naruszenia przepisów ustawy Pzp regulujących udzielenie zam., gdyż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą postępowania i niemożliwością zaw. umowy niepodlegającej unieważnieniu. Zgodnie z art. 457 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp jedną z podstaw powodującą konieczność unieważnienia umowy w sprawie zamówienia publicznego jest udzielenie zamówienia z naruszeniem jej przepisów. Potwierdza to wyr. 21 marca 2023 sygn. akt KIO 610/23, w którym wskazano, że: W ocenie składu orzekającego, z brzmienia art. 457 ust. 1 pkt 1 Pzp, biorąc pod uwagę wykładnię systemową, ze względu na podstawowe zasady udzielania zamówień, należy wyinterpretować normę, prowadzącą do unieważnienia umowy o udzielenie zamówienia publicznego w następujących sytuacjach: udzielenie zamówienia, zawarcie umowy ramowej lub ustanowienie dynamicznego systemu zakupów nastąpiło z naruszeniem ustawy (przy czym trzeba przyjąć, że chodzi o nie jakiekolwiek naruszenie, a naruszenie kwalifikowane - takie, które miało wpływ na przygotowanie ofert/wynik postępowania). Biorąc powyższe pod uwagę, Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, gdyż w całości spełnione zostały przesłanki:
- doszło do naruszenia przepisów pzp regulujących udzielenie zamówienia (wada postępowania),
- wada jest niemożliwa do usunięcia,
- wada skutkuje niemożliwością zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy o udzielenie zamówienia publicznego;
których łączne spełnienie stanowi podstawę do unieważnienia postępowania.
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
1) oferty Wykonawców:
- Przedsiębiorstwo Budowlane Kan-Bud Arkadiusz Wawrzyniak, ul. Poznańska 70, 62-740 Tuliszków,
- Izbruk Maciej Rybicki Zakład Ogólnobudowlany, Dziedzice 59, 62-404 Ciążeń,
- RAWO Infrastruktura Sp. z o.o., ul. Targowa 35, 90-043 Łódź;
podlegałyby odrzuceniu, z uwagi na fakt iż Wykonawcy nie przystąpili do obowiązkowego wypełnienia testu znajomości inwestycji, który stanowi jedno z kryteriów oceny ofert.
2) oferty Wykonawców:
- Zakład Gospodarki Komunalnej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Spokojna 10, 62-561 Ślesin,
- Z.P.H.U. ANDROKOP Andrzej Bilski, ul. Krycha 18, 62-610 Sompolno,
podlegałyby odrzuceniu, z uwagi na dokonanie modyfikacji pozycji kosztorysów ofertowych względem udostępnionych przez Zamawiającego przedmiarów tj.
- Zakład Gospodarki Komunalnej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Spokojna 10, 62-561 Ślesin – połączenie pozycji przedmiarów,
- Z.P.H.U. ANDROKOP Andrzej Bilski, ul. Krycha 18, 62-610 Sompolno – nieuwzględnienie ilości dopłat określonych w przedmiarach i wskazanie ich w kosztorysie ofertowym w każdym przypadku jako krotność 1;
3) oferty Wykonawców:
- BUD-AN Sp. z o.o., ul. Piekarska 5/4, 62-800 Kalisz,
- RAWO Infrastruktura Sp. z o.o., ul. Targowa 35, 90-043 Łódź;
podlegałyby odrzuceniu z uwagi na fakt, iż Wykonawcy nie dokonali wyceny jednej z pozycji przedmiaru, co jest niezgodne z ww. zapisami SWZ. Brak wyceny też nie jest tożsamy z wyceną pozycji na 0,00 zł, co potwierdza m.in. wyrok z dnia 3 listopada 2020 r. (KIO 2489/20), wyrok z 25 lutego 2019 r. (KIO 259/19), więc nie podlega poprawieniu.
INNE PRZETARGI ŚLESIN
- Dowóz uczniów do szkół z terenu gminy Ślesin na podstawie biletów miesięcznych w roku szkolnym 2024/2025
- Dowóz uczniów niepełnosprawnych do placówek oświatowych w 2025 r.
- Świadczenie usług pocztowych
więcej: przetargi ŚLESIN »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa i adaptacja budynku po szkole podstawowej z przeznaczeniem na nową siedzibę Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Zduńskiej Woli zakres dodatkowy na 2024 rok
- Modernizacja sali wykładowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposażenia
- Zagospodarowanie poscaleniowe w zakresie dróg, renowacji rowów melioracyjnych, rekultywacji gruntów dla operacji pn. Scalenia gruntów wsi Piechoty, gm. Padew Narodowa o powierzchni łącznej 310,1773 ha
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodociągowej na terenie Miasta i Gminy Dubiecko
- Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie aglomeracji Drwinia - etap I
- Termomodernizacja budynku przy ul. T.Kościuszki 40
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.