eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wi±zownaDostawa ¶redniego samochodu ratowniczo-ga¶niczego dla OSP



Og³oszenie z dnia 2021-11-25


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa ¶redniego samochodu ratowniczo-ga¶niczego dla OSP

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Wi±zowna

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013268994

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Lubelska 59

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Wi±zowna

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-462

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@wiazowna.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.tuwiazowna.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa ¶redniego samochodu ratowniczo-ga¶niczego dla OSP

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-9d51a889-4d41-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer og³oszenia: 2021/BZP 00283814

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2021-11-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2021/BZP 00001960/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.2.6 Dostawa ¶redniego samochodu ratowniczo- ga¶niczego dla OSP

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://tuwiazowna.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://tuwiazowna.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Adres strony internetowej, na której udostêpniane bêd± zmiany i wyja¶nienia tre¶ci SWZ oraz inne dokumenty zamówienia, bezpo¶rednio zwi±zane z postêpowaniem o udzielenie zamówienia: https://tuwiazowna.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html zak³adka postêpowania.
2. Maksymalny rozmiar przesy³anych plików: 150MB.
3. Szczegó³owe instrukcje dla wykonawców znajduj± siê na stronie: https://tuwiazowna.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
4. Regulamin systemu teleinformatycznego dostêpny jest pod adresem: https://tuwiazowna.logintrade.net/rejestracja/regulamin.html
5. Rejestracja do systemu teleinformatycznego dostêpna jest pod adresem: https://tuwiazowna.logintrade.net/rejestracja/rejestracja.html
6. Korzystanie z Platformy jest bezp³atne.
7. Pe³n± obs³ugê techniczn± platformy zakupowej ¶wiadczy administrator systemu, Logintrade S.A., ul. Legnicka 57D, lok. B/J, 54-203 Wroc³aw. W przypadku ewentualnych problemów technicznych prosimy o kontakt z infolini± techniczn±, tel.: +48 71 787 35 34; email: helpdesk@logintrade.net

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Klauzula informacyjna wynikaj±ca z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiaj±cy informujê, ¿e:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych w zwi±zku z wykonywaniem zadañ publicznych jest Wójt Gminy Wi±zowa z siedzib± w Wi±zownie ul. Lubelska 59, 05-462 Wi±zowna;
2) Z Inspektorem ochrony danych osobowych w Urzêdzie Gminy Wi±zowna mo¿na kontaktowaæ siê pod numerem telefonu 22 51-25-856, email: iod@wiazowna.pl, lub pisemnie na adres urzêdu;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniami o udzielenie zamówieñ publicznych prowadzonych w trybach wskazanych w ustawie z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych, dalej „ustawa Pzp”;
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych, dalej „ustawa Pzp”;
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy, a ³±cznie z okresem archiwizacji 5 lat;
6) Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych, jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
7) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) Posiada Pani/Pan:
 prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
 prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *;
 prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
 prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy o ochronie danych osobowych;
9) Nie przys³uguje Pani/Panu:
 w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
 prawo do przenoszenia danych osobowych;
 prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ przetwarzanie jest niezbêdne do wype³nienia obowi±zku prawnego wynikaj±cego z ustawy Pzp.

* Wyja¶nienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników.
** Wyja¶nienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: WRG.271.35.2021.JS

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa 1 szt. ¶redniego samochodu ratowniczo-ga¶niczego z napêdem 4x4 w oparciu o wskazane w Opisie Przedmiotu Zamówienia (OPZ)- Za³±cznik Nr 1 do SWZ wymagania i parametry techniczne. Samochód ma byæ przeznaczony do przewozu 6 osób wraz z kierowc±. Samochód musi byæ fabrycznie nowy, rok produkcji minimum 2021, wolny od wad, spe³niaj±cy wymagania polskich przepisów do ruchu drogowego, z uwzglêdnieniem wymagañ dotycz±cych pojazdów uprzywilejowanych, zgodnie z ustaw± „Prawo o ruchu drogowym” (Dz. U. z 2021 r., poz. 450 z pó¼n. zm.).
2. Pojazd musi spe³niaæ wymagania zawarte w rozporz±dzeniu Ministra Spraw Wewnêtrznych i Administracji z dnia 27 kwietnia 2010 roku zmieniaj±ce rozporz±dzenie w sprawie wykazu wyrobów s³u¿±cych zapewnieniu bezpieczeñstwa publicznego lub ochronie zdrowia i ¿ycia oraz mienia, a tak¿e zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do u¿ytkowania (Dz. U. z 2018 r., poz. 984 z dnia 2018 r.)
3. Pojazd musi spe³niaæ przepisy Polskiej Normy PN-EN1846-1 oraz PN-EN1846-2 lub równowa¿nych.
4. Samochód musi posiadaæ ¶wiadectwo dopuszczenia do u¿ytkowania wydane na podstawie rozporz±dzenia Ministra Spraw Wewnêtrznych i Administracji z dnia 27 kwietnia 2010 roku zmieniaj±ce rozporz±dzenie w sprawie wykazu wyrobów s³u¿±cych do zapewnienia bezpieczeñstwa publicznego lub ochronie zdrowia i ¿ycia oraz mienia, a tak¿e zasad wydawania tych wyrobów do u¿ytkowania (Dz. U. z 2018 r., poz. 984 z dnia 2018 r.). ¦wiadectwo musi byæ wa¿ne na dzieñ odbioru.
5. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia (OPZ) stanowi za³±cznik nr 1 do SWZ.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 34144210-3 - Wozy stra¿ackie

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

34114000-9 - Pojazdy specjalne

34114110-3 - Pojazdy ratownicze

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-07-29

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: D³ugo¶æ okresu gwarancji (bez limitu kilometrów)

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

a) dot. zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym: Zamawiaj±cy nie formu³uje warunku udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie.
b) dot. uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów: Zamawiaj±cy nie formu³uje warunku udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie.
c) dot. sytuacji finansowej lub ekonomicznej: Zamawiaj±cy nie formu³uje warunku udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie.
d) dot. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej: Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca spe³nia warunek w zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e:
 w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy to w tym okresie, wykona³ co najmniej 1 dostawê ¶redniego lub ciê¿kiego samochodu ratowniczo-ga¶niczego, o warto¶ci dostawy minimum 500.000,00 z³

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy wzywa wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzieñ z³o¿enia nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) wykazu dostaw wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te dostawy zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie wykonawcy – w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wydane nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Wzór wykazu dostaw stanowi Za³±cznik nr 6 do SWZ;
Je¿eli wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji dostaw, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa powy¿ej dotyczy dostaw, w których wykonywaniu wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych, w których wykonywaniu bezpo¶rednio uczestniczy³ lub uczestniczy;

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

Zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia wraz z ofert± przedmiotowych ¶rodków dowodowych, tj. Za³±cznika nr 4 do SWZ- Opisu parametrów oferowanego samochodu.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe ¶rodki dowodowe podlegaj±ce uzupe³nieniu po z³o¿eniu oferty:

Za³±cznik nr 4 do SWZ- Opisu parametrów oferowanego samochodu.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Zgodnie z art. 58 ust. 1 ustawy Pzp wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Przepisy dotycz±ce wykonawcy stosuje siê odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
4. Zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, jaki zakres przedmiotu zamówienia wykonaj± poszczególni wykonawcy, stanowi±cy Za³±cznik nr 7 do SWZ.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1) Zmiany o charakterze administracyjnym
a) zmiana siedziby stron umowy i numeru rachunku bankowego,
b) powierzenia, zmiany lub rezygnacji z podwykonawców.
2) Zmiana wynagrodzenia w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towaru i us³ug w trakcie realizacji umowy – w zakresie dotycz±cym niezrealizowanej czê¶ci umowy wynagrodzenie (brutto) zostanie odpowiednio zmodyfikowane,
3) Zmiana terminu realizacji zamówienia:
a) w przypadku si³y wy¿szej, to znaczy niezale¿ne od Stron losowe zdarzenie zewnêtrzne, które by³o niemo¿liwe do przewidzenia w momencie wystawiania zlecenia i któremu nie mo¿na by³o zapobiec mimo dochowania nale¿ytej staranno¶ci. Pod pojêciem si³y wy¿szej Zamawiaj±cy rozumie zw³aszcza: wojnê, zamach terrorystyczny, katastrofy naturalne, po¿ar, powód¼, trzêsienie ziemi, huragan, strajk, zagro¿enie epidemiologiczne;
b) konieczno¶æ zmiany terminów umownych, je¶li konieczno¶æ ta nast±pi³a na skutek okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, których nie da³o siê przewidzieæ mimo dochowania nale¿ytej staranno¶ci.
4) Zmiany technologiczne spowodowane w szczególno¶ci nastêpuj±cymi okoliczno¶ciami:
a) dostarczenie, po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiaj±cym, samochodu w analogicznym typie, marce i modelu, ulepszonego/ doposa¿onego o dodatkowe elementy w toku produkcji danego modelu w stosunku do samochodu, opisanego w § 1. ust. 1, ale w cenie nie wy¿szej ni¿ cena okre¶lona w ofercie. Wykonawca zapewni, ¿e zmiana parametrów technicznych samochodu nie bêdzie mia³a wp³ywu na zmianê warunków gwarancji oraz nie pogorszy funkcji u¿ytkowanego Samochodu.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2021-12-03 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://tuwiazowna.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-03 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-01-01

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.