Og³oszenie z dnia 2024-04-15
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00303875/01 - Modyfikacja z dnia 2024-04-26
- 2024/BZP 00306693/01 - Modyfikacja z dnia 2024-04-29
- 2024/BZP 00376725/01 - Wynik z dnia 2024-06-20
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa ul. ¦niadeckiego w Rybniku
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: MIASTO RYBNIK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255430
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ul. Boles³awa Chrobrego 2
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Rybnik
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-200
1.5.4.) Województwo: ¶l±skie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.7.) Numer telefonu: 324392302
1.5.8.) Numer faksu: 324224124
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam_pub@um.rybnik.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.rybnik.eu
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa ul. ¦niadeckiego w Rybniku
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-813bcae8-f739-11ee-8d01-6607a228ef1b
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00284765
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-04-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00577643/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.26 Rozbudowa ul. ¦niadeckiego
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-813bcae8-f739-11ee-8d01-6607a228ef1b3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy
Zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.
3. Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania (link prowadz±cy bezpo¶rednio do widoku postêpowania na Platformie eZamówienia): https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-813bcae8-f739-11ee-8d01-6607a228ef1b.
Postêpowanie mo¿na wyszukaæ równie¿ ze strony g³ównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przegl±daj postêpowania/ konkursy”).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie eZamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy eZamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.
2. Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
3. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych.
4. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje siê jako za³±czniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie bêd± mia³y bezpo¶redniego zastosowania.
5. Informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, inne ni¿ wymienione w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postêpowaniu sporz±dza siê w postaci elektronicznej:
1) w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci (i
przekazuje siê jako za³±cznik), lub
2) jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej (np. w tre¶ci
wiadomo¶ci e-mail lub w tre¶ci „Formularza do komunikacji”).
6. Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce "Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej
wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”).
7. Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
8. Wszystkie wys³ane i odebrane w postêpowaniu przez Wykonawcê wiadomo¶ci widoczne s± po zalogowaniu w podgl±dzie postêpowania w zak³adce „Komunikacja”.
9. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).
10. Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia.
11. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemo¿liwiaj±cych komunikacjê wykonawcy i Zamawiaj±cego za po¶rednictwem
Platformy e-Zamówienia, Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail: zam_pub@um.rybnik.pl (nie dotyczy sk³adania ofert/wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu).
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Klauzula informacyjna zosta³a zawarta w rozdziale I SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna zosta³a zawarta w rozdziale I SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.35.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak
4.1.5.) £±czna warto¶æ poszczególnych czê¶ci zamówienia: 24809975,00 PLN
4.1.6.) Warto¶æ zamówienia stanowi±cego przedmiot tego postêpowania (bez VAT): 601626,02 PLN
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Nazwa zadania: Rozbudowa ul. ¦niadeckiego w Rybniku.
2. Opis przedmiotu zamówienia i wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
1) Czê¶æ drogowa
2) Jezdnia
3) Próg zwalniaj±cy
4) Zjazdy
5) Chodnik
6) Czê¶æ kanalizacyjna
7) Czê¶æ elektryczna
8) Budowa o¶wietlenia ulicznego
9) Przebudowa o¶wietlenia w³asno¶ci TNT
10) Czê¶æ teletechniczna
11) Czê¶æ energetyczna
12) Przebudowa sieci nN
13) Czê¶æ instalacyjna
14) Przebudowa gazoci±gu
15) Przebudowa wodoci±gu
Inwentaryzacja stanu technicznego nieruchomo¶ci:
1) Nale¿y zinwentaryzowaæ wszystkie budynki (mieszkalne, gospodarcze, us³ugowe i inne) zlokalizowane bli¿ej ni¿ 20 m od robót budowlanych.
2) Przed przyst±pieniem do robót budowlanych, oraz po ich zakoñczeniu obowi±zkiem Wykonawcy jest sporz±dzenie inwentaryzacji stanu technicznego obiektów budowlanych.
3) Zakres inwentaryzacji winien obejmowaæ miêdzy innymi: przedmiot i cel inwentaryzacji, lokalizacjê obiektu na gruncie wraz z za³±cznikiem mapowym, stan zagospodarowania nieruchomo¶ci wraz z ogrodzeniem, stan techniczno-u¿ytkowy wraz z opisem elewacji budynku, dokumentacjê zdjêciow±. Inwentaryzacjê nieruchomo¶ci winien wykonaæ rzeczoznawca
(osoba posiadaj±ca stosowne uprawnienia).
4) Do inwentaryzacji winno byæ za³±czone pisemne o¶wiadczenie w³a¶ciciela obiektu budowlanego, ¿e zapozna³ siê z inwentaryzacj± i nie wnosi (albo wnosi) do inwentaryzacji uwagi (uwagi wpisaæ w o¶wiadczeniu albo za³±czniku do o¶wiadczenia).
Ogólne wymagania Zamawiaj±cego dotycz±ce przedmiotu zamówienia
1. Wykonawca jest zobowi±zany do udzielenia minimum 84 miesiêcznej gwarancji na wykonane roboty budowlane i zastosowane materia³y oraz minimum 36 miesiêcznej gwarancji na oznakowanie poziome grubowarstwowe, licz±c od dnia odbioru koñcowego (w przypadku zaoferowania krótszego terminu, oferta zostanie odrzucona zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, poniewa¿ jej tre¶æ bêdzie niezgodna z warunkami zamówienia). Przyjmuje siê, ¿e okres rêkojmi odpowiada okresowi gwarancji i rozpoczyna siê od daty odbioru koñcowego i przekazania w u¿ytkowanie ca³ego przedmiotu umowy.
2. Termin usuniêcia wad: do 14 dni liczone od powiadomienia Wykonawcy przez Zamawiaj±cego o wadzie.
3. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajd± siê odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy, Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne opisywanym.
4. Wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie
z art. 100 ust. 1:
- obni¿enie krawê¿ników na wszystkich zjazdach i przej¶ciach dla pieszych,
- zastosowanie integracyjnej kostki na przej¶ciach dla pieszych.
5. Zamawiaj±cy poni¿ej okre¶la czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione przez Wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie umowy o pracê, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy:
Dotyczy czê¶ci drogowej:
- czynno¶ci demonta¿u istniej±cych warstw konstrukcyjnych drogi, doj¶æ/chodników i zjazdów,
- korytowanie pod warstwy konstrukcyjne drogi, doj¶æ/chodników i zjazdów,
- mechaniczne profilowanie i zagêszczanie pod³o¿a drogi, chodników i zjazdów
- prace zwi±zane z korekt± i zabudow± krawê¿ników, obrze¿y,
- uk³adanie warstw konstrukcyjnych - podbudowy i podsypki
- uk³adanie nawierzchni z kszta³tki betonowej, asfaltowej,
- regulacja pionowa urz±dzeñ obcych.
Dotyczy czê¶ci kanalizacyjnej:
- czynno¶ci wykonania robót ziemnych,
- czynno¶ci robót monta¿owych.
Dotyczy czê¶æ o¶wietleniowej:
- kopanie rowów kablowych,
- uk³adanie kabla,
- stawianie s³upów o¶wietleniowych,
- monta¿ wysiêgników i opraw na s³upach.
Dotyczy czê¶æ elektroenergetycznej:
- wykonaniem przebudowa sieci nN.
Dotyczy czê¶æ instalacyjna:
- wykonaniem przebudowy sieci wodoci±gowej
- wykonaniem przebudowy sieci gazowej.
Dotyczy czê¶ci kana³u technologicznego:
- czynno¶ci wykonania robót ziemnych,
- czynno¶ci robót monta¿owych.
W odniesieniu do Wykonawców maj±cych siedzibê poza granicami Polski Zamawiaj±cy dopuszcza zatrudnienie
pracowników na podstawie równowa¿nych regulacji prawnych kraju macierzystego.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 210 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert zosta³ okre¶lony w SWZ w rozdziale XXIV
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji robót budowlanych
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i do¶wiadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Do¶wiadczenie Kierownika Budowy
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e wykona³ w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy to w tym okresie, jedn± robotê budowlan± o warto¶ci minimum 1 500 000 z³ brutto oraz polegaj±c± na budowie lub rozbudowie lub przebudowie drogi publicznej o nawierzchni mineralno-bitumicznej w zakresie:- kanalizacji deszczowej,
- o¶wietlenia ulicznego,
- urz±dzeñ obcych.
2. Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e skieruje do realizacji zamówienia:
1) osobê, która bêdzie pe³ni³a funkcjê kierownika budowy posiadaj±c± uprawnienia budowlane w specjalno¶ci drogowej upowa¿niaj±ce do wykonywania samodzielnej funkcji kierownika budowy, oraz posiadaj±c± do¶wiadczenie zawodowe w zakresie kierowania minimum dwoma robotami budowlanymi ka¿da o warto¶ci minimum 1 500 000 z³ brutto oraz ka¿da polegaj±ca na budowie lub przebudowie lub rozbudowie ulicy lub drogi publicznej o nawierzchni mineralno-bitumicznej w zakresie:
- kanalizacji deszczowej,
- o¶wietlenia ulicznego,
- urz±dzeñ obcych.
Do¶wiadczenie dotyczy pe³nienia funkcji kierownika budowy
w okresie ostatnich 10 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
Je¶li pe³nienie funkcji kierownika budowy rozpoczê³o siê w okresie powy¿ej ostatnich 10 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert i zakoñczy³o w ci±gu ostatnich 10 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert - Zamawiaj±cy uzna takie do¶wiadczenie jako spe³niaj±ce warunek udzia³u w postêpowaniu.
Kierowanie robotami przez osobê wykazuj±c± do¶wiadczenie musia³o trwaæ od rozpoczêcia robót do wystawienia ¦wiadectwa Przejêcia/ Protoko³u Odbioru Koñcowego (przez ca³y okres realizacji zadania).
2) osobê, która bêdzie pe³ni³a funkcjê kierownika robót instalacyjnych posiadaj±c± uprawnienia budowlane w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ kanalizacyjnych, wodoci±gowych i gazowych,
3) osobê, która bêdzie pe³ni³a funkcjê kierownika robót elektrycznych posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami
w specjalno¶ci elektrycznej,
4) osobê, która bêdzie pe³ni³a funkcjê kierownika robót teletechnicznych posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalno¶ci telekomunikacyjnej.
Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ ³±czenia wszystkich funkcji personelu budowlanego za wyj±tkiem kierownika budowy.
W przypadku specjalistów zagranicznych posiadaj±cych uprawnienia wydane poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej wymaga siê od Wykonawcy, aby osoby te spe³nia³y odpowiednie warunki opisane w art. 12a ustawy Prawo budowlane.
Zamawiaj±cy uzna uprawnienia zdobyte na podstawie przepisów obowi±zuj±cych przed wej¶ciem w ¿ycie ustawy Prawo budowlane oraz w³a¶ciwych aktów wykonawczych do niniejszej ustawy – w oparciu o art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane.
3. Za drogê lub ulicê Zamawiaj±cy uzna drogê lub ulicê w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
4. Zamawiaj±cy nie uzna na potwierdzenie spe³nienia warunku wykonywania robót budowlanych (drogowych) polegaj±cych tylko na odtworzeniu i remoncie nawierzchni drogowej (np. odtworzenie pasa drogowego po wykonanych przekopach w ramach budowy kanalizacji lub innych sieci uzbrojenia podziemnego b±d¼ tylko wymiana warstw bitumicznych nawierzchni z obramowaniem (krawê¿niki, ¶cieki itp. na nowe).
5. Pod pojêciem urz±dzenia obcego nale¿y rozumieæ ka¿de urz±dzenie/ instalacjê nie zwi±zan± z obiektem le¿±cym w ci±gu drogi (np. kable o¶wietlenia ulicznego jako obiekt budowlany zwi±zany z funkcj± drogi nie stanowi urz±dzenia obcego).
6. W przypadku inwestycji, których warto¶æ zosta³a wyra¿ona w umowie
w innej walucie ni¿ PLN nale¿y dokonaæ przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu ¶redniego kursu NBP na dzieñ zakoñczenia inwestycji
(w przypadku inwestycji rozliczanych wy³±cznie w walutach innych ni¿ PLN).
7. Warunek udzia³u w postêpowaniu dotycz±cy zdolno¶ci technicznej lub zawodowej dotycz±cy wykonanych robót musi byæ spe³niony:
1) przez Wykonawcê samodzielnie; lub
2) przez minimum jeden podmiot udostêpniaj±cy wiedzê i do¶wiadczenie (podwykonawcê) samodzielnie;
3) w przypadku Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie, samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie.
Nie jest dopuszczalne ³±czenie (sumowanie) wy¿ej wymaganego do¶wiadczenia w ramach do¶wiadczenia ró¿nych podmiotów zaanga¿owanych w realizacjê zamówienia.
8. W sytuacji, gdy Wykonawca polega na do¶wiadczeniu grupy Wykonawców, której by³ cz³onkiem (np. Konsorcjum), do¶wiadczenie bêdzie oceniane w zale¿no¶ci od konkretnego zakresu udzia³u tego Wykonawcy, a wiêc jego faktycznego wk³adu w prowadzenie dzia³añ, które by³y wymagane od tej grupy w ramach zamówienia publicznego wykazanego na potwierdzenie spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, zostanie wezwany do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzieñ z³o¿enia nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane na formularzu zgodnym z tre¶ci± za³±cznika nr 4 do SWZ, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty
sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest
w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty,
b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego na formularzu zgodnym z tre¶ci± za³±cznika nr 5 do SWZ,
w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami.
2. Okres, o którym mowa w pkt 1, liczy siê wstecz od dnia w którym up³ywa termin sk³adania ofert.
3. Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych i/lub us³ug, które wykonywa³ wspólnie z innymi Wykonawcami, wykazy, o których mowa powy¿ej dotycz± robót budowlanych i/lub us³ug, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³.
4. Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, które Zamawiaj±cy posiada je¿eli Wykonawca wska¿e te ¶rodki oraz potwierdzi ich prawid³owo¶æ i aktualno¶æ.
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1. Formularz oferty. Do przygotowania oferty zaleca siê wykorzystanie Formularza oferty, którego wzór stanowi za³±cznik nr 1 do SWZ. W przypadku, gdy Wykonawca nie korzysta z przygotowanego przez Zamawiaj±cego wzoru, w tre¶ci oferty nale¿y zamie¶ciæ wszystkie informacje wymagane w Formularzu oferty.2. W celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania – odpis lub informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia tych dokumentów, je¿eli Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile Wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów.
3. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby sk³ada wraz z ofert± zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ze Wykonawca realizuj±c zamówienie bêdzie
dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów. Zobowi±zanie okre¶la w szczególno¶ci informacje wymienione w rozdziale X pkt 4 SWZ.
4. O¶wiadczenie, z którego wynika, które prace wykonaj± poszczególni Wykonawcy – przy czym obowi±zek ten dotyczy wy³±cznie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy, którego wzór stanowi za³±cznik nr 3 do SWZ.
5. Pe³nomocnictwo z³o¿one w sytuacji:
1) Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia – pe³nomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. Pe³nomocnik mo¿e byæ ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postêpowaniu albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy;
2) podpisania oferty wzglêdnie innych dokumentów sk³adanych wraz z ofert± przez osobê, dla której prawo do ich podpisania nie wynika wprost z dokumentu stwierdzaj±cego status prawny Wykonawcy (np. wypisu z Krajowego rejestru s±dowego) – pe³nomocnictwo do podpisania oferty.
6. Kosztorys.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie s± zobowi±zani do ustanowienia pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.2. O¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu. Wzór o¶wiadczenia o
niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu stanowi za³±cznik nr 2 do SWZ. O¶wiadczenie, sk³adaj± odrêbnie ka¿dy spo¶ród Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku o¶wiadczenie potwierdza brak
podstaw wykluczenia Wykonawcy oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. O¶wiadczenie, z którego wynika, które prace wykonaj± poszczególni
Wykonawcy – przy czym obowi±zek ten dotyczy wy³±cznie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy, którego wzór stanowi za³±cznik nr 3 do SWZ.
4. Wszelka korespondencja bêdzie prowadzona przez Zamawiaj±cego wy³±cznie z pe³nomocnikiem.
5. O¶wiadczenie Wykonawcy sk³adane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych dotycz±ce podstaw wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia w swoim imieniu.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany umowy w przypadkach, o których mowa w art. 455 ustawy Prawo zamówieñ publicznych oraz w ni¿ej opisanych przypadkach:1) przed³u¿enie terminu realizacji umowy o tyle dni, ile trwa³o wstrzymanie robót przez Zamawiaj±cego ze wzglêdu na wyst±pienie nieprzewidywalnych
i niezale¿nych od stron zdarzeñ (katastrofa naturalna w rozumieniu ustawy
o klêsce ¿ywio³owej z zastrze¿eniem pkt. 4),
2) przed³u¿enie terminu realizacji umowy o tyle dni, ile trwa³o wstrzymanie robót ze wzglêdu na wyst±pienie kolizji z dotychczasowym uzbrojeniem
(nie wykazanym lub inaczej wykazanym w dokumentacji przetargowej),
3) przed³u¿enie terminu realizacji umowy w przypadku wstrzymania robót przez Zamawiaj±cego z powodu stwierdzenia konieczno¶ci wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej (niewykraczaj±cych poza okre¶lenie przedmiotu zamówienia zawartego w SWZ) niezbêdnych do prawid³owej realizacji robót o czas, na jaki roboty zosta³y wstrzymane,
4) przed³u¿enie terminu realizacji umowy o tyle dni, ile bêd± trwa³y opady deszczu nieprzerwanie w okresie powy¿ej 3 dni (udokumentowane wpisem
w dzienniku budowy i potwierdzone przez Inspektora Nadzoru), które nie pozwol± na realizacjê robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej – z wy³±czeniem okresu zimowego od 1 grudnia do 31 marca,
5) przed³u¿enie terminu realizacji umowy o tyle dni, ile bêd± trwa³y warunki atmosferyczne (udokumentowane wpisem w dzienniku budowy
i potwierdzone przez Inspektora Nadzoru) - inne ni¿ opady deszczu, które
nie pozwol± na realizacjê robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej (np. opad gradu, ¶niegu, wystêpowanie mrozu, zamarzniêty/ rozmok³y teren w wyniku panuj±cych warunków atmosferycznych) –
z wy³±czeniem okresu zimowego od 1 grudnia do 31 marca,
6) przed³u¿enie terminu realizacji umowy w przypadku wyst±pienia protestów spo³ecznych zwi±zanych z realizacj± niniejszej
umowy, które nie pozwol± na realizacjê robót budowlanych o tyle dni, ile trwa³o wstrzymanie robót,
7) w zakresie zmian warto¶ci wynagrodzenia, o którym mowa w § 6 ust. 2 pkt 1 wzoru umowy, w przypadku konieczno¶ci zwiêkszenia warto¶ci umownej w wyniku przeliczenia ostatecznie wykonanych i zaakceptowanych przez Zamawiaj±cego ilo¶ci robót budowlanych niewykraczaj±cych poza zakres zamówienia i cen jednostkowych za poszczególne roboty okre¶lone
w kosztorysie ofertowym. Wynagrodzenie zostanie zmienione o warto¶æ wynikaj±c± z przedstawionego przez Wykonawcê i zaakceptowanego przez Zamawiaj±cego kosztorysu powykonawczego na podstawie aneksu.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
obejmuj±ce, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-04-30 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-04-30 10:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-05-29
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Z postêpowania o udzielenie zamówienia Zamawiaj±cy wykluczy wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczno¶ci wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach wzakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835)
INNE PRZETARGI Z RYBNIKA
- Ochrona osób i mienia w Starym Ratuszu w Rybniku - siedzibie Muzeum im. o. Emila Drobnego oraz USC przy ul. Rynek 18, a tak¿e w budynku Rafa³ w Edukatorium Juliusz, ul. Klasztorna 11
- 2 ,,Zakup i sukcesywna dostawa artyku³ów ¿ywno¶ciowych na potrzeby Zespo³u ¯³obków Miejskich w Rybniku"
- Budowa zatok autobusowych na ulicy Sportowej i ulicy Niedobczyckiej w systemie zaprojektuj i wybuduj w zwi±zku z dokoñczeniem budowy Regionalnej Drogi Racibórz-Pszczyna z podzia³em na 2 zadania
- Pe³nienie funkcji wielobran¿owego Inspektora nadzoru inwestorskiego w ramach zadania pod nazw±: "OZE w budynkach mieszkalnych na terenie subregionu zachodniego województwa ¶l±skiego"
- Sukcesywny zakup wraz z dostaw± ¿ywno¶ci dla Miejskiego Domu Pomocy Spo³ecznej w Rybniku z podzia³em na 11 czê¶ci.
- Renowacja kolektora na cieku "M³ynówka", dzielnica Paruszowiec - Piaski
wiêcej: przetargi w Rybniku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Utwardzenie kostk± betonow± alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileñskiej w Ole¶nicy
- Usuniêcie nieodpowiedniego stanu technicznego wiaduktu drogowego na DW 766 w m. Piñczów w km 28+416 (km 3+906 obwodnicy Piñczowa)
- "Przebudowa budynku s³u¿by celno-skarbowej w Lubieszynie ze zmian± sposobu u¿ytkowania na budynek o¶wiatowo-administracyjny" - w formule zaprojektuj i wybuduj
- Przebudowa drogi 675500P w miejscowo¶ci Nêdzerzew
- Rozbudowa i przebudowa sieci drogowej w Gminie Tuszyn - etap IV. Remont nawierzchni ul. Wodziñskiej w Wodzinie Majorackim - gmina Tuszyn.
- Przebudowa ulicy Ceramicznej w Tolkmicku
wiêcej: Roboty drogowe »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.