Ogłoszenie z dnia 2023-07-02
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00129195/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-03-09
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie specjalistycznego doradztwa indywidualnego dla jednostek samorządu terytorialnego w ramach projektu „Ekonomia Społeczna – Drogowskaz Rozwoju Społecznego II" z podziałem na części
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Lublinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 432687353
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Diamentowa 2
1.5.2.) Miejscowość: Lublin
1.5.3.) Kod pocztowy: 20-447
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@rops.lubelskie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://rops.lubelskie.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-340f6dca-bece-11ed-8261-62cbbe4d0ca41.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie specjalistycznego doradztwa indywidualnego dla jednostek samorządu terytorialnego w ramach projektu „Ekonomia Społeczna – Drogowskaz Rozwoju Społecznego II" z podziałem na części2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-340f6dca-bece-11ed-8261-62cbbe4d0ca4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00284955
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00041979/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.28 Świadczenie specjalistycznego doradztwa indywidualnego dla jednostek samorządu terytorialnego w ramach projektu „Ekonomia Społeczna – Drogowskaz Rozwoju Społecznego II
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Usługa realizowana w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, realizowanego w ramach projektu pozakonkursowego pn. „„Ekonomia Społeczna – Drogowskaz Rozwoju Społecznego II"2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00129195
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: DSP.TP.2311.9.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 20000,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługi doradztwa specjalistycznego w zakresie współpracy jednostek samorządu terytorialnego (JST) z podmiotami ekonomii społecznej (PES). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1a do SWZ oraz wzór umowy stanowiący załącznik 7a do SWZ4.5.3.) Główny kod CPV: 85312320-8 - Usługi doradztwa
4.5.5.) Wartość części: 10000,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługi doradztwa specjalistycznego w zakresie stosowania klauzul społecznych w zamówieniach realizowanych przez JST. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1b do SWZ oraz wzór umowy stanowiący załącznik 7b do SWZ.4.5.3.) Główny kod CPV: 85312320-8 - Usługi doradztwa
4.5.5.) Wartość części: 10000,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy ze względu na fakt, iż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Po otwarciu ofert Zamawiający stwierdził, że Kryterium oceny ofert pn. doświadczenie osoby skierowanej do realizacji przedmiotu zamówienia zawiera błędnie wskazaną punktację. Zamawiający w określił punktację powielając liczbę szkoleń i przydzielając za tę samą liczbę szkoleń dwie różne wysokości punktów. Wykonawcy nie starali się wyjaśnić rozbieżności na etapie postępowania, a w konsekwencji złożyli oferty, które są nieporównywalne. Zamawiający nie jest w stanie nadać punktów w dodatkowych kryteriach oceny ofert, a co za tym idzie nie jest w stanie wybrać oferty najkorzystniejszej. Wskazane w dokumentacji postępowania kryteria oceny ofert i ich opis nie mogą pozostawiać Zamawiającemu nieograniczonej swobody wyboru najkorzystniejszej oferty. A więc kontynuowanie przedmiotowego postępowania doprowadziłoby do naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miałyby istotny wpływ na jego wynik. Aktualne w obecnym stanie prawnym, w swych założeniach, pozostają wskazania zawarte w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z 16.10.2020 r.(sygn. akt: KIO 2438/20) : "(...) zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Jednak – co oczywiste – wybór najkorzystniejszej oferty musi nastąpić z poszanowaniem wyrażonej w art. 7 ust. 1 starego PZP zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Zatem w sytuacji, gdy stwierdzona i opisana wyżej konstrukcja kryteriów oceny ofert nie gwarantowała zachowania tych zasad to wybór najkorzystniejszej oferty nie mógłby zostać dokonany. W konsekwencji wskazać należy, iż gdyby Zamawiający, wobec opisanych wyżej wad kryteriów, zdecydował się kontynuować postępowanie i doprowadzić do wyboru najkorzystniejszej oferty, to miałby wszelkie podstawy liczyć się z możliwością unieważnienia umowy na skutek realizacji wynikającego z art. 146 ust. 6 starego PZP uprawnienia Prezesa UZP. Z tego względu Izba uznała, że w okolicznościach sprawy niewątpliwym jest, że Zamawiający miał podstawy do zastosowania art. 93 ust. 1 pkt 7 starego PZP i unieważnienia postępowania jako obarczonego niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.(...)".
W związku z powyższym wybór najkorzystniejszej oferty, jak również w dalszym etapie zawarcie umowy z Wykonawcą narusza przepisy ustawy. Taka umowa nie może zostać określona mianem „niepodlegającej unieważnieniu umowy”. Jest to kluczowy argument przemawiający za możliwością unieważnienia postępowania ze względu na fakt, że Zamawiający, unieważniając przed zawarciem umowy postępowanie o udzielenie zamówienia obarczone wadą uprawniającą Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do żądania unieważnienia umowy (zgodnie z art. 457 ust. 1 ustawy), zapobiega szkodom, jakie mogą powstać w związku z wykonaniem lub częściowym wykonaniem umowy. Brak możliwości usunięcia zaistniałej wady i brak możliwości zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy jest przesłanką do unieważnienia przedmiotowego postępowania na podstawie ww. przepisów.
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy ze względu na fakt, iż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Po otwarciu ofert Zamawiający stwierdził, że Kryterium oceny ofert pn. doświadczenie osoby skierowanej do realizacji przedmiotu zamówienia zawiera błędnie wskazaną punktację. Zamawiający w określił punktację powielając liczbę szkoleń i przydzielając za tę samą liczbę szkoleń dwie różne wysokości punktów. Wykonawcy nie starali się wyjaśnić rozbieżności na etapie postępowania, a w konsekwencji złożyli oferty, które są nieporównywalne. Zamawiający nie jest w stanie nadać punktów w dodatkowych kryteriach oceny ofert, a co za tym idzie nie jest w stanie wybrać oferty najkorzystniejszej. Wskazane w dokumentacji postępowania kryteria oceny ofert i ich opis nie mogą pozostawiać Zamawiającemu nieograniczonej swobody wyboru najkorzystniejszej oferty. A więc kontynuowanie przedmiotowego postępowania doprowadziłoby do naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miałyby istotny wpływ na jego wynik. Aktualne w obecnym stanie prawnym, w swych założeniach, pozostają wskazania zawarte w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z 16.10.2020 r.(sygn. akt: KIO 2438/20) : "(...) zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Jednak – co oczywiste – wybór najkorzystniejszej oferty musi nastąpić z poszanowaniem wyrażonej w art. 7 ust. 1 starego PZP zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Zatem w sytuacji, gdy stwierdzona i opisana wyżej konstrukcja kryteriów oceny ofert nie gwarantowała zachowania tych zasad to wybór najkorzystniejszej oferty nie mógłby zostać dokonany. W konsekwencji wskazać należy, iż gdyby Zamawiający, wobec opisanych wyżej wad kryteriów, zdecydował się kontynuować postępowanie i doprowadzić do wyboru najkorzystniejszej oferty, to miałby wszelkie podstawy liczyć się z możliwością unieważnienia umowy na skutek realizacji wynikającego z art. 146 ust. 6 starego PZP uprawnienia Prezesa UZP. Z tego względu Izba uznała, że w okolicznościach sprawy niewątpliwym jest, że Zamawiający miał podstawy do zastosowania art. 93 ust. 1 pkt 7 starego PZP i unieważnienia postępowania jako obarczonego niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.(...)".
W związku z powyższym wybór najkorzystniejszej oferty, jak również w dalszym etapie zawarcie umowy z Wykonawcą narusza przepisy ustawy. Taka umowa nie może zostać określona mianem „niepodlegającej unieważnieniu umowy”. Jest to kluczowy argument przemawiający za możliwością unieważnienia postępowania ze względu na fakt, że Zamawiający, unieważniając przed zawarciem umowy postępowanie o udzielenie zamówienia obarczone wadą uprawniającą Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do żądania unieważnienia umowy (zgodnie z art. 457 ust. 1 ustawy), zapobiega szkodom, jakie mogą powstać w związku z wykonaniem lub częściowym wykonaniem umowy. Brak możliwości usunięcia zaistniałej wady i brak możliwości zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy jest przesłanką do unieważnienia przedmiotowego postępowania na podstawie ww. przepisów.
INNE PRZETARGI Z LUBLINA
- RDW w Parczewie: Dostawa pali do zasłon przeciwśnieżnych
- Dostawa wraz z montażem sprzętu potrzebnego do wyposażenia sześciu pracowni - laboratorium 3D dla szkół średnich Powiatu Lubelskiego
- Modernizacja klap pożarowych na instalacji wentylacji oddymiającej w Domu Studenckim Helios w systemie zaprojektuj i wybuduj
- Dostawa sprzętu komputerowego
- Zakup i dostawa skanerów, drukarek kodów kreskowych oraz urządzenia wielofunkcyjnego
- Dostawa osuszacza gazowego Drierite kompatybilnego z posiadanym przez Zamawiającego analizatorem gazów GASMET Terra 5000 wraz z wymiennym wypełnieniem na rzecz IA PAN im. B. Dobrzańskiego w Lublinie
więcej: przetargi w Lublinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług poradnictwa specjalistycznego dla osób uzależnionych, ich rodzin oraz pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie we Włocławku.
- Usługi z zakresu wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej
- "Świadczenie usług specjalisty ds. reintegracji w celu opracowania i monitorowania ścieżki reintegracji dla uczestników projektu pn. Każdy inny - wszyscy równi"
- "Świadczenie usług poradnictwa zawodowego celem przeprowadzenia indywidualnej diagnozy w celu opracowania ścieżki reintegracji dla uczestników projektu pn. Każdy inny - wszyscy równi"
- Świadczenie poradnictwa specjalistycznego przez psychologa w Sekcji Specjalistycznej Pomocy Rodzinie i Interwencji Kryzysowej.
- Usługa opracowania kompleksowego systemu tworzenia i rozwijania start-upów w sposób zorganizowany i powtarzalny
więcej: Usługi doradztwa »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.