eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Niedrzwica DużaBudowa mikroinstalacji fotowoltaicznych na ujęciach wody w gminie Niedrzwica Duża



Ogłoszenie z dnia 2021-11-25


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa mikroinstalacji fotowoltaicznych na ujęciach wody w gminie Niedrzwica Duża

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Komunalne NAŁĘCZ Sp. z o.o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 060547163

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Bełżycka, 77

1.5.2.) Miejscowość: Niedrzwica Duża

1.5.3.) Kod pocztowy: 24-220

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: info@pknalecz.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pknalecz.eu/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa mikroinstalacji fotowoltaicznych na ujęciach wody w gminie Niedrzwica Duża

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-98789ca7-14b5-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00284969

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00136545/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Budowa mikroinstalacji fotowoltaicznych na SUW

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, oś Priorytetowa: 4 ENERGIA PRZYJAZNA ŚRODOWISKU, Działanie: 4.2.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00179770/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.2.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem części nr 1 zamówienia jest budowa mikroinstalacji fotowoltaicznej on-grid o
mocy 31,60 kWp na terenie SUW Niedrzwica Duża, adres inwestycji: ul. Bełżycka 7, Niedrzwica
Duża, dz. nr 828.
2.Część nr 1 zamówienia obejmuje w szczególności:
1) przygotowanie podłoża gruntowego i posadowienie płyt betonowych,
2) wykonanie konstrukcji wsporczej dla 32 modułów fotowoltaicznych na gruncie i dla 48
modułów fotowoltaicznych na dachu skośnym,
3) montaż modułów fotowoltaicznych,
4) montaż optymalizatorów mocy,
5) wykonanie przejść przez przegrody (strop, ściany) dla kabli i przewodów oraz ich
zabezpieczenie,
6) wykonanie tras dla okablowania DC z rur karbowanych odpornych na działanie
promieniowania UV,
7) wykonanie tras dla okablowania AC w budynku - listwy/rurki elektroinstalacyjne,
8) wykonanie wykopów dla kabli elektroenergetycznych,
9) ułożenie rur osłonowych i przepustów,
10) ułożenie okablowania DC,
11) ułożenie okablowania AC,
12) wykonanie uziemień,
13) weryfikacja stanu uziemienia i ewentualne uzupełnienie o dodatkowy uziom pogrążany w
celu uzyskania wymaganej rezystancji uziemienia,
14) zasypanie wykopów kablowych,
15) wykonanie połączeń wyrównawczych,
16) modernizacja istniejącej tablicy rozdzielczej budynku,
17) montaż inwerterów,
18) montaż rozdzielnic RDC i RAC z zabezpieczeniami zwarciowymi i przepięciowymi dla
obwodów DC i AC,
19) zarobienie końców kabli, montaż końcówek kablowych, złączek MC4 itp. oraz podłączenie
kabli do urządzeń,
20) przeprowadzenie niezbędnych regulacji, ekspertyz, pomiarów, testów pozwalających na
uruchomienie i eksploatację systemu fotowoltaicznego,
21) przyłączenie instalacji do sieci energetycznych z opracowaniem niezbędnej dokumentacji i
uzyskaniem wymaganych pozwoleń w imieniu właściciela obiektu,
22) konfiguracja połączenia sieciowego w celu zapewnienia możliwości wglądu w stan instalacji
fotowoltaicznej za pośrednictwem sieci Internet,
23) wykonanie i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej, dostarczenie
instrukcji obsługi urządzeń, opracowanie i przekazanie Zamawiającemu instrukcji eksploatacji
urządzeń, dostarczenie kompletu dokumentów do złożenia do operatora systemu dystrybucji
celem zgłoszenia włączenia instalacji do zawodowej sieci energetycznej,
24) przeszkolenie użytkowników w zakresie podstawowej obsługi i bieżącej eksploatacji,
25) inne elementy ujęte w załączniku nr 12a do SWZ (dokumentacja projektowa) i wzorze
umowy stanowiącym załącznik nr 9a do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45312310-3 - Ochrona odgromowa

45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne

4.5.5.) Wartość części: 153755,34 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem części nr 2 zamówienia jest budowa mikroinstalacji fotowoltaicznej on-grid o
mocy 34,08kWp na terenie SUW Niedrzwica Kościelna, adres inwestycji: ul. Lipowa 36 ,
Niedrzwica Kościelna, gm. Niedrzwica Duża, dz. nr 145/4.
2. Część nr 2 zamówienia obejmuje w szczególności:
1) wykonanie konstrukcji wsporczej dla 96 modułów fotowoltaicznych na gruncie,
2) montaż modułów fotowoltaicznych,
3) montaż optymalizatorów mocy,
4) wykonanie przejść przez przegrody (strop, ściany) dla kabli i przewodów oraz ich
zabezpieczenie,
5) wykonanie tras dla okablowania DC z rur karbowanych odpornych na działanie
promieniowania UV,
6) wykonanie tras dla okablowania AC w budynku - listwy/rurki elektroinstalacyjne,
7) wykonanie wykopów dla kabli elektroenergetycznych,
8) ułożenie rur osłonowych i przepustów,
9) ułożenie okablowania DC,
10) ułożenie okablowania AC,
11) wykonanie uziemień,
12) weryfikacja stanu uziemienia i ewentualne uzupełnienie o dodatkowy uziom pogrążany w
celu uzyskania wymaganej rezystancji uziemienia,
13) zasypanie wykopów kablowych,
14) wykonanie połączeń wyrównawczych,
15) modernizacja istniejącej tablicy rozdzielczej budynku,
16) montaż inwerterów,
17) montaż rozdzielnic RDC i RAC z zabezpieczeniami zwarciowymi i przepięciowymi dla
obwodów DC i AC,
18) zarobienie końców kabli, montaż końcówek kablowych, złączek MC4 itp. oraz podłączenie
kabli do urządzeń,
19) przeprowadzenie niezbędnych regulacji, ekspertyz, pomiarów, testów pozwalających na
uruchomienie i eksploatację systemu fotowoltaicznego,
20) przyłączenie instalacji do sieci energetycznych z opracowaniem niezbędnej dokumentacji i
uzyskaniem wymaganych pozwoleń w imieniu właściciela obiektu,
21) konfiguracja połączenia sieciowego w celu zapewnienia możliwości wglądu w stan instalacji
fotowoltaicznej za pośrednictwem sieci Internet,
22) wykonanie i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej, dostarczenie instrukcji obsługi urządzeń, opracowanie i przekazanie Zamawiającemu instrukcji eksploatacji
urządzeń, dostarczenie kompletu dokumentów do złożenia do operatora systemu dystrybucji
celem zgłoszenia włączenia instalacji do zawodowej sieci energetycznej,
23) przeszkolenie użytkowników w zakresie podstawowej obsługi i bieżącej eksploatacji,
24) inne elementy ujęte w załączniku nr 12b do SWZ (dokumentacja projektowa) i wzorze
umowy stanowiącym załącznik nr 9b do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45312310-3 - Ochrona odgromowa

45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne

4.5.5.) Wartość części: 164992,95 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem części nr 3 zamówienia jest budowa mikroinstalacji fotowoltaicznej on-grid o
mocy 21,30kWp na terenie SUW Marianka, adres inwestycji: Marianka 47, gm. Niedrzwica Duża,
dz. nr 375/1.
2. Część nr 3 zamówienia obejmuje w szczególności:
1) demontaż 6 szt. słupów oświetleniowych,
2) wykonanie konstrukcji wsporczej dla 60 modułów fotowoltaicznych na gruncie,
3) montaż modułów fotowoltaicznych,
4) montaż optymalizatorów mocy,
5) wykonanie przejść przez przegrody (strop, ściany) dla kabli i przewodów oraz ich
zabezpieczenie,
6) wykonanie tras dla okablowania DC z rur karbowanych odpornych na działanie
promieniowania UV,
7) wykonanie tras dla okablowania AC w budynku - listwy/rurki elektroinstalacyjne,
8) wykonanie wykopów dla kabli elektroenergetycznych,
9) ułożenie rur osłonowych i przepustów,
10) ułożenie okablowania DC,
11) ułożenie okablowania AC,
12) wykonanie uziemień,
13) weryfikacja stanu uziemienia i ewentualne uzupełnienie o dodatkowy uziom pogrążany w
celu uzyskania wymaganej rezystancji uziemienia,
14) zasypanie wykopów kablowych,
15) wykonanie połączeń wyrównawczych,
16) modernizacja istniejącej tablicy rozdzielczej budynku,
17) montaż inwertera,
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00159197/01 z dnia 2021-08-25
2021-18) montaż rozdzielnic RDC i RAC z zabezpieczeniami zwarciowymi i przepięciowymi dla
obwodów DC i AC,
19) zarobienie końców kabli, montaż końcówek kablowych, złączek MC4 itp. oraz podłączenie
kabli do urządzeń,
20) przeprowadzenie niezbędnych regulacji, ekspertyz, pomiarów, testów pozwalających na
uruchomienie i eksploatację systemu fotowoltaicznego,
21) przyłączenie instalacji do sieci energetycznych z opracowaniem niezbędnej dokumentacji i
uzyskaniem wymaganych pozwoleń w imieniu właściciela obiektu,
22) konfiguracja połączenia sieciowego w celu zapewnienia możliwości wglądu w stan instalacji
fotowoltaicznej za pośrednictwem sieci Internet,
23) wykonanie i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej, dostarczenie
instrukcji obsługi urządzeń, opracowanie i przekazanie Zamawiającemu instrukcji eksploatacji
urządzeń, dostarczenie kompletu dokumentów do złożenia do operatora systemu dystrybucji
celem zgłoszenia włączenia instalacji do zawodowej sieci energetycznej,
24) przeszkolenie użytkowników w zakresie podstawowej obsługi i bieżącej eksploatacji,
25) inne elementy ujęte w załączniku nr 12c do SWZ (dokumentacja projektowa) i wzorze
umowy stanowiącym załącznik nr 9c do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45312310-3 - Ochrona odgromowa

45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne

4.5.5.) Wartość części: 105551,25 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 149157,88 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 176000,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 176000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: RED ALERT Paweł Borzęcki

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9462402068

7.3.4) Miejscowość: Lublin

7.3.6.) Województwo: lubelskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-11-23

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 176000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 168940,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 186000,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 186000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: RED ALERT Paweł Borzęcki

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9462402068

7.3.4) Miejscowość: Lublin

7.3.6.) Województwo: lubelskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-11-23

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 186000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 93000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 128941,74 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 93000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: RED ALERT Paweł Borzęcki

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9462402068

7.3.4) Miejscowość: Lublin

7.3.6.) Województwo: lubelskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-11-15

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 93000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.