eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BiałystokEOP.332.16.24 Usługa telekomunikacyjna- łącza internetowe



Ogłoszenie z dnia 2024-04-16


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
EOP.332.16.24 Usługa telekomunikacyjna- łącza internetowe

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: SP ZOZ WSPR w Białymstoku

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050622576

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Poleska 89

1.5.2.) Miejscowość: Białystok

1.5.3.) Kod pocztowy: 15-874

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@wspr.bialystok.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pogotowie.bialystok.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7bb20961-e107-11ee-9fce-3adbe5eb3a3d

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

EOP.332.16.24 Usługa telekomunikacyjna- łącza internetowe

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7bb20961-e107-11ee-9fce-3adbe5eb3a3d

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00286220

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00569882/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Usługi telekomunikacyjne (łącza internetowe)

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00242693

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: EOP.332.16.24

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 66369,45 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem postępowania w Części 1 jest świadczenie dostępu do sieci Internet. Łącze internetowe w lokalizacji Łapy, ul. Cmentarna 28. W części 1 przedmiotem zamówienia jest dostarczenie alternatywnego łącza internetowego w stosunku do istniejącej u Zamawiającego wg. stanu na dzień 01.04.2024 r. infrastruktury. Wymóg ten wynika z konieczności zapewnienia dodatkowego i niezależnego źródła Internetu w celu utrzymania dostępu do sieci także w przypadku awarii pozostałych łączy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 64200000-8 - Usługi telekomunikacyjne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

72318000-7 - Usługi przesyłu danych

72400000-4 - Usługi internetowe

64210000-1 - Usługi telefoniczne i przesyłu danych

4.5.5.) Wartość części: 8878,83 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem postępowania w Części 2 jest świadczenie dostępu do sieci Internet. Łącze internetowe w lokalizacji Dąbrowa Białostocka – ul. Skłodowskiej 15.

4.5.3.) Główny kod CPV: 64200000-8 - Usługi telekomunikacyjne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

72318000-7 - Usługi przesyłu danych

72400000-4 - Usługi internetowe

64210000-1 - Usługi telefoniczne i przesyłu danych

4.5.5.) Wartość części: 7714,37 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem postępowania w Części 3 jest świadczenie dostępu do sieci Internet. Łącze internetowe w lokalizacji Dubicze Cerkiewne – ul. Główna 7A, maszt antenowy Straży Granicznej.

4.5.3.) Główny kod CPV: 64200000-8 - Usługi telekomunikacyjne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

72318000-7 - Usługi przesyłu danych

72400000-4 - Usługi internetowe

64210000-1 - Usługi telefoniczne i przesyłu danych

4.5.5.) Wartość części: 11009,76 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem postępowania w Części 4 jest świadczenie dostępu do sieci Internet. Łącze internetowe w lokalizacji Siemiatycze – ul. Szpitalna 8.
W części 5 przedmiotem zamówienia jest dostarczenie alternatywnego łącza internetowego w stosunku do istniejącej u Zamawiającego wg. stanu na dzień 01.04.2024 r. infrastruktury. Wymóg ten wynika z konieczności zapewnienia dodatkowego i niezależnego źródła Internetu w celu utrzymania dostępu do sieci także w przypadku awarii pozostałych łączy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 64200000-8 - Usługi telekomunikacyjne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

72318000-7 - Usługi przesyłu danych

72400000-4 - Usługi internetowe

64210000-1 - Usługi telefoniczne i przesyłu danych

4.5.5.) Wartość części: 11009,76 PLN

Część 5

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem postępowania w Części 5 jest świadczenie dostępu do sieci Internet. Łącze internetowe w lokalizacji Tykocin, Żuki 29C.

4.5.3.) Główny kod CPV: 64200000-8 - Usługi telekomunikacyjne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

72318000-7 - Usługi przesyłu danych

72400000-4 - Usługi internetowe

64210000-1 - Usługi telefoniczne i przesyłu danych

4.5.5.) Wartość części: 11009,76 PLN

Część 6

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem postępowania w Części 6 jest świadczenie dostępu do sieci Internet. Łącze internetowe w lokalizacji Mońki – ul. Mickiewicza 18.

4.5.3.) Główny kod CPV: 64200000-8 - Usługi telekomunikacyjne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

72318000-7 - Usługi przesyłu danych

72400000-4 - Usługi internetowe

64210000-1 - Usługi telefoniczne i przesyłu danych

4.5.5.) Wartość części: 4314,56 PLN

Część 7

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem postępowania w Części 7 jest świadczenie dostępu do sieci Internet. Łącze internetowe w lokalizacji Mońki – ul. Wojska Polskiego 56.
W części 7 przedmiotem zamówienia jest dostarczenie alternatywnego łącza internetowego w stosunku do istniejącej u Zamawiającego wg. stanu na dzień 01.04.2024 r. infrastruktury. Wymóg ten wynika z konieczności zapewnienia dodatkowego i niezależnego źródła Internetu w celu utrzymania dostępu do sieci także w przypadku awarii pozostałych łączy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 64200000-8 - Usługi telekomunikacyjne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

72318000-7 - Usługi przesyłu danych

72400000-4 - Usługi internetowe

64210000-1 - Usługi telefoniczne i przesyłu danych

4.5.5.) Wartość części: 12432,41 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W części 1 wpłynęły 3 oferty:
Oferta nr 2/24 złożona przez HomeNet Technologies Sp. z o. o., ul. A. Mickiewicza 27 lok 3, 15-213 Białystok
Suma opłat w okresie umowy (brutto) – 72 324,00 zł
Przepustowość łącza w kierunku do Zamawiającego (download) – 10 Mbit/s
Przepustowość łącza w kierunku od Zamawiającego (upload) – 10 Mbit/s

Oferta nr 4/24 złożona przez Tomasza Falkowskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą FALCONN Falkowski Tomasz, ul. Płonkowska 3, 18-100 Łapy
Suma opłat w okresie umowy (brutto) – 11 124,00 zł
Przepustowość łącza w kierunku do Zamawiającego (download) – 10 Mbit/s
Przepustowość łącza w kierunku od Zamawiającego (upload) – 10 Mbit/s

Oferta nr 5/24 złożona przez Szymona Wysokińskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą SQS Polska Szymon Wysokiński, ul. Świętojańska 12 lok. 505, 30-015 Kraków
Suma opłat w okresie umowy (brutto) – 14 724,74 zł
Przepustowość łącza w kierunku do Zamawiającego (download) – 100 Mbit/s
Przepustowość łącza w kierunku od Zamawiającego (upload) – 50 Mbit/s

Podstawą unieważnienia postępowania w części 1 jest art. 255 ust. 3 Pzp gdyż „cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty”. SP ZOZ WSPR w Białymstoku, na sfinansowanie zamówienia w części 1 zamierzał przeznaczyć kwotę brutto 10 920,96 zł brutto.
Zamawiający udostępnił powyższą informację na stronie internetowej prowadzonego postępowania
(e-Zamówienia oraz www.pogotowie.bialystok.pl) przed otwarciem ofert, które miało miejsce w dniu
22 marca 2024 r. o godzinie 1000. W niniejszym postępowaniu wpłynęły 3 oferty (jak powyżej). Cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację przedmiotowego zamówienia. W tej sytuacji Zamawiający ma prawo unieważnić postępowanie bez wcześniejszego dokonywania wyboru najkorzystniejszej oferty, gdyż wykonywanie dalszych czynności jest niezasadne.

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 9741,60 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 14724,74 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 9741,60 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: SulikaNET s. c. Tomasz Lewko, Paweł Mojżuk

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5451787602

7.3.4) Miejscowość: Dąbrowa Białostocka

7.3.6.) Województwo: podlaskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-04-11

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 9741,60 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W części 3 wpłynęła 1 oferta:
Oferta nr 1/24 złożona przez EmiTel S.A., ul. F. Klimczaka 1, 02-797 Warszawa – oferta została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5 Pzp, gdyż jest niezgodna z warunkami zamówienia.
Uzasadnienie:
Zamawiający w Rozdziale XIII. Opis sposobu przygotowywania ofert wskazał, iż treść złożonej oferty musi odpowiadać treści SWZ. Zamawiający zalecał wykorzystanie formularzy przekazanych przez Zamawiającego. Dopuszczono w ofercie złożenie załączników opracowanych przez Wykonawcę, pod warunkiem, że będą one zgodne co do treści z formularzami opracowanymi przez Zamawiającego.
Wykonawca składając ofertę, nie zamieścił w Formularzu ofertowym, stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ wszystkich wymaganych informacji, tj. nie wskazał dwóch kryteriów oceny ofert – Przepustowość łącza w kierunku do Zamawiającego (download) oraz Przepustowość łącza w kierunku od Zamawiającego (upload). Wykonawca składając ofertę zobowiązany jest dołączyć do niej wszelkie niezbędne dokumenty i oświadczenia. Zamawiający natomiast przygotowują specjalne formularze, druki, wykazy etc. mające ułatwić proceduralną i formalną część postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Działanie Zamawiającego poparte jest szerokim w tym zakresie orzecznictwem. W wyroku Sądu Okręgowego w Gorzowie Wielkopolskim z dnia 09.11.2005 r. (sygn. VII Ga 44/05) stwierdzono, że „gdy postanowienia zawarte w ofercie są jednoznacznie sprzeczne z treścią SIWZ oraz gdy nie zawierają postanowień, które zgodnie z wolą zamawiającego powinno się znaleźć w ofercie” to następuje odrzucenie oferty. Warto zacytować za Krajową Izbą Odwoławczą, która w wyroku z 04.10.2017 r. (sygn. akt KIO 1910/18) stwierdziła: "(...) Należy tu również zwrócić uwagę za Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej (wyrok z 29.03.2012 r. w sprawie C-599/10 Slovensko a.s.), że "dopuszczenie, by instytucja zamawiająca mogła zwrócić się do kandydata, którego ofertę uważa ona za niedokładną lub niezgodną z wymogami technicznymi zawartymi w specyfikacji, z żądaniem udzielenia wyjaśnień w tym względzie mogłoby bowiem w przypadku, w którym oferta tego kandydata zostałaby ostatecznie przyjęta, prowadzić do wrażenia, że owa instytucja zamawiająca negocjowała tę ofertę potajemnie, na szkodę innych kandydatów i z naruszeniem zasady równego traktowania. Ponadto z art. 2, pozostałych przepisów dyrektywy 2004/18, zasady równego traktowania i obowiązku przejrzystości nie wynika, aby we wskazanej sytuacji instytucja zamawiająca była zobowiązana do skontaktowania się z danym kandydatem. Owi kandydaci nie mogą się zresztą skarżyć na to, że na instytucji zamawiającej nie spoczywa w tym względzie jakikolwiek obowiązek, ponieważ brak jasności oferty wynika jedynie z uchybienia ich obowiązku dochowania staranności przy formułowaniu oferty, któremu podlegają tak samo jak inni kandydaci. (…)
Podobnie orzekł KIO w wyroku z dnia 25.03.2013 r. (syg. KIO 578/13) „Podstawą odrzucenia oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp (ustawa z 2004 r.) - jest niezgodność jej treści z treścią SIWZ, a contrario za sprzeczne z ustawą należy uznać odrzucenie oferty z powodu niespełnienia ustalonych przez zmawiającego wymogów dotyczących jej formy”.
W związku z powyższym ofertę należało odrzucić jako niezgodną z SWZ.

Podstawą unieważnienia postępowania jest art. 255 ust. 1 pzp gdyż ,,nie złożono żadnego wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo żadnej oferty”.

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 10937,87 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 10937,87 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 10937,87 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: SQS Polska Szymon Wysokiński

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7392522339

7.3.4) Miejscowość: Kraków

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-04-12

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 10937,87 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące

Część 5

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W części 5 wpłynęła 1 oferta:
Oferta nr 1/24 złożona przez EmiTel S.A., ul. F. Klimczaka 1, 02-797 Warszawa – oferta została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5 Pzp, gdyż jest niezgodna z warunkami zamówienia.
Uzasadnienie:
Zamawiający w Rozdziale XIII. Opis sposobu przygotowywania ofert wskazał, iż treść złożonej oferty musi odpowiadać treści SWZ. Zamawiający zalecał wykorzystanie formularzy przekazanych przez Zamawiającego. Dopuszczono w ofercie złożenie załączników opracowanych przez Wykonawcę, pod warunkiem, że będą one zgodne co do treści z formularzami opracowanymi przez Zamawiającego.
Wykonawca składając ofertę, nie zamieścił w Formularzu ofertowym, stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ wszystkich wymaganych informacji, tj. nie wskazał dwóch kryteriów oceny ofert – Przepustowość łącza w kierunku do Zamawiającego (download) oraz Przepustowość łącza w kierunku od Zamawiającego (upload). Wykonawca składając ofertę zobowiązany jest dołączyć do niej wszelkie niezbędne dokumenty i oświadczenia. Zamawiający natomiast przygotowują specjalne formularze, druki, wykazy etc. mające ułatwić proceduralną i formalną część postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Działanie Zamawiającego poparte jest szerokim w tym zakresie orzecznictwem. W wyroku Sądu Okręgowego w Gorzowie Wielkopolskim z dnia 09.11.2005 r. (sygn. VII Ga 44/05) stwierdzono, że „gdy postanowienia zawarte w ofercie są jednoznacznie sprzeczne z treścią SIWZ oraz gdy nie zawierają postanowień, które zgodnie z wolą zamawiającego powinno się znaleźć w ofercie” to następuje odrzucenie oferty. Warto zacytować za Krajową Izbą Odwoławczą, która w wyroku z 04.10.2017 r. (sygn. akt KIO 1910/18) stwierdziła: "(...) Należy tu również zwrócić uwagę za Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej (wyrok z 29.03.2012 r. w sprawie C-599/10 Slovensko a.s.), że "dopuszczenie, by instytucja zamawiająca mogła zwrócić się do kandydata, którego ofertę uważa ona za niedokładną lub niezgodną z wymogami technicznymi zawartymi w specyfikacji, z żądaniem udzielenia wyjaśnień w tym względzie mogłoby bowiem w przypadku, w którym oferta tego kandydata zostałaby ostatecznie przyjęta, prowadzić do wrażenia, że owa instytucja zamawiająca negocjowała tę ofertę potajemnie, na szkodę innych kandydatów i z naruszeniem zasady równego traktowania. Ponadto z art. 2, pozostałych przepisów dyrektywy 2004/18, zasady równego traktowania i obowiązku przejrzystości nie wynika, aby we wskazanej sytuacji instytucja zamawiająca była zobowiązana do skontaktowania się z danym kandydatem. Owi kandydaci nie mogą się zresztą skarżyć na to, że na instytucji zamawiającej nie spoczywa w tym względzie jakikolwiek obowiązek, ponieważ brak jasności oferty wynika jedynie z uchybienia ich obowiązku dochowania staranności przy formułowaniu oferty, któremu podlegają tak samo jak inni kandydaci. (…)
Podobnie orzekł KIO w wyroku z dnia 25.03.2013 r. (syg. KIO 578/13) „Podstawą odrzucenia oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp (ustawa z 2004 r.) - jest niezgodność jej treści z treścią SIWZ, a contrario za sprzeczne z ustawą należy uznać odrzucenie oferty z powodu niespełnienia ustalonych przez zmawiającego wymogów dotyczących jej formy”.
W związku z powyższym ofertę należało odrzucić jako niezgodną z SWZ.

Podstawą unieważnienia postępowania jest art. 255 ust. 1 pzp gdyż ,,nie złożono żadnego wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo żadnej oferty”.

Część 6

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 6)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W części 6 wpłynęły 2 oferty:
Oferta nr 2/24 złożona przez HomeNet Technologies Sp. z o. o., ul. A. Mickiewicza 27 lok 3, 15-213 Białystok
Suma opłat w okresie umowy (brutto) – 20 221,20 zł
Przepustowość łącza w kierunku do Zamawiającego (download) – 100 Mbit/s
Przepustowość łącza w kierunku od Zamawiającego (upload) – 100 Mbit/s

Oferta nr 5/24 złożona przez Szymona Wysokińskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą SQS Polska Szymon Wysokiński, ul. Świętojańska 12 lok. 505, 30-015 Kraków
Suma opłat w okresie umowy (brutto) – 14 154,95 zł
Przepustowość łącza w kierunku do Zamawiającego (download) – 100 Mbit/s
Przepustowość łącza w kierunku od Zamawiającego (upload) – 50 Mbit/s

Podstawą unieważnienia postępowania w części 6 jest art. 255 ust. 3 Pzp gdyż „cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty”. SP ZOZ WSPR w Białymstoku, na sfinansowanie zamówienia w części 6 zamierzał przeznaczyć kwotę brutto 5 306,91 zł brutto.
Zamawiający udostępnił powyższą informację na stronie internetowej prowadzonego postępowania (e-Zamówienia oraz www.pogotowie.bialystok.pl) przed otwarciem ofert, które miało miejsce w dniu 22 marca 2024 r. o godzinie 1000. W niniejszym postępowaniu wpłynęły 2 oferty (jak powyżej). Cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację przedmiotowego zamówienia. W tej sytuacji Zamawiający ma prawo unieważnić postępowanie bez wcześniejszego dokonywania wyboru najkorzystniejszej oferty, gdyż wykonywanie dalszych czynności jest niezasadne.

Część 7

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 7)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W części 7 wpłynęły 2 oferty:
Oferta nr 2/24 złożona przez HomeNet Technologies Sp. z o. o., ul. A. Mickiewicza 27 lok 3, 15-213 Białystok
Suma opłat w okresie umowy (brutto) – 20 221,20 zł
Przepustowość łącza w kierunku do Zamawiającego (download) – 100 Mbit/s
Przepustowość łącza w kierunku od Zamawiającego (upload) – 100 Mbit/s

Oferta nr 5/24 złożona przez Szymona Wysokińskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą SQS Polska Szymon Wysokiński, ul. Świętojańska 12 lok. 505, 30-015 Kraków
Suma opłat w okresie umowy (brutto) – 14 154,95 zł
Przepustowość łącza w kierunku do Zamawiającego (download) – 100 Mbit/s
Przepustowość łącza w kierunku od Zamawiającego (upload) – 50 Mbit/s


Podstawą unieważnienia postępowania w części 7 jest art. 255 ust. 3 Pzp gdyż „cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty”. SP ZOZ WSPR w Białymstoku, na sfinansowanie zamówienia w części 7 zamierzał przeznaczyć kwotę brutto 15 291,87 zł brutto.
Zamawiający udostępnił powyższą informację na stronie internetowej prowadzonego postępowania (e-Zamówienia oraz www.pogotowie.bialystok.pl) przed otwarciem ofert, które miało miejsce w dniu 22 marca 2024 r. o godzinie 1000. W niniejszym postępowaniu wpłynęły 2 oferty (jak powyżej). Cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację przedmiotowego zamówienia. W tej sytuacji Zamawiający ma prawo unieważnić postępowanie bez wcześniejszego dokonywania wyboru najkorzystniejszej oferty, gdyż wykonywanie dalszych czynności jest niezasadne.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.