Ogłoszenie z dnia 2023-07-04
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00214414/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-05-12
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa akcesoriów komputerowych, laptopów i czytnika dla Instytutu Agrofizyki im. B. Dobrzańskiego Polskiej Akademii Nauk w Lublinie – 4 części
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: INSTYTUT AGROFIZYKI IM.BOHDANA DOBRZAŃSKIEGO POLSKIEJ AKADEMII NAUK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 9461824287
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Doświadczalna 4
1.5.2.) Miejscowość: Lublin
1.5.3.) Kod pocztowy: 20-290
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.7.) Numer telefonu: 81 744 50 61
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@ipan.lublin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.ipan.lublin.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ipanlublin.ezamawiajacy.pl/pn/ipanlublin/demand/112603/notice/public/details1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Polska Akademia Nauk i tworzone przez nią jednostki organizacyjne
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
BADANIA NAUKOWE ORAZ PRACE ROZWOJOWE W DZIEDZINIE POZOSTAŁYCH NAUK PRZYRODNICZNYCH I TECHNICZNYCH
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa akcesoriów komputerowych, laptopów i czytnika dla Instytutu Agrofizyki im. B. Dobrzańskiego Polskiej Akademii Nauk w Lublinie – 4 części2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d56e63cc-f0bd-11ed-9355-06954b8c6cb9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00288245
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00051739/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.10 Komputery, laptopy, sprzęt komputerowy i akcesoria komputerowe
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00214414
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: A-2401-24/2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 50445,24 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa akcesoriów komputerowych 1 - 1 zestaw. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1.1 do SWZ4.5.3.) Główny kod CPV: 30237200-1 - Akcesoria komputerowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
30237410-6 - Myszka komputerowa
30237400-3 - Akcesoria do wprowadzania danych
32342000-2 - Urządzenia głośnikowe
30234000-8 - Nośniki do przechowywania
30236000-2 - Różny sprzęt komputerowy
32420000-3 - Urządzenia sieciowe
30237100-0 - Części komputerów
30231300-0 - Monitory ekranowe
4.5.5.) Wartość części: 29378,16 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa akcesoriów komputerowych 2 - 1 zestaw. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1.2 do SWZ.4.5.3.) Główny kod CPV: 30237200-1 - Akcesoria komputerowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
30234000-8 - Nośniki do przechowywania
30236000-2 - Różny sprzęt komputerowy
30231300-0 - Monitory ekranowe
30237410-6 - Myszka komputerowa
32341000-5 - Mikrofony
4.5.5.) Wartość części: 9773,65 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa laptopa z oprogramowaniem - 3 sztuki. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1.3 do SWZ.4.5.3.) Główny kod CPV: 30213100-6 - Komputery przenośne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
48620000-0 - Systemy operacyjne
48310000-4 - Pakiety oprogramowania do tworzenia dokumentów
4.5.5.) Wartość części: 9479,20 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa czytnika z etui - 1 sztuka. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1.4 do SWZ.4.5.3.) Główny kod CPV: 32580000-2 - Sprzęt do obsługi danych
4.5.5.) Wartość części: 1814,23 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 36502,71 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 36502,71 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 36502,71 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): TEWA IT Mirosław Onyszko
Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Jacek Rak, Tomasz Mierzwa, Rafał Mierzwa
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 362208190
7.3.4) Miejscowość: Lublin
7.3.6.) Województwo: lubelskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-06-12
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 36502,71 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu. W postępowaniu zostały złożone dwie oferty, które podlegały odrzuceniu.
I. Oferta Wykonawcy TEWA IT S.C. została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, tj. treść oferty jest niezgodna z warunkami zamówienia:
1) Wykonawca w poz. 2.8 „Zewnętrzna obudowa na dysk SSD/HDD” zaproponował obudowę QOLTEC 51856. Zamawiający wymagał, aby obudowa posiadała złącza USB 3.0 oraz SATA. Zaproponowana przez Wykonawcę obudowa posiada złącza USB 2.0 oraz SATA i tym samym nie spełnia minimalnych wymagań podanych przez Zamawiającego w Kosztorysie ofertowym/Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym Załącznik nr 1.2 do SWZ.
2) Wykonawca w poz. 2.14 „Pamięć RAM DDR 4” zaproponował KINGSTON KCP426SS8/8. Zamawiający wymagał, aby pamięć posiadała radiator. Zaproponowana przez Wykonawcę pamięć nie posiada radiatora i tym samym nie spełnia minimalnych wymagań podanych przez Zamawiającego w Kosztorysie ofertowym/Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym Załącznik nr 1.2 do SWZ.
Z uwagi na ten fakt Zamawiający jest zobligowany odrzucić niniejszą ofertę.
W związku z powyższym Zamawiający postanowił jak na wstępie.
II. Oferta Wykonawcy SYRIANA Joanna Fischer została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, tj. treść oferty jest niezgodna z warunkami zamówienia:
1) Wykonawca w poz. 2.12 „Pamięć RAM DDR 3” zaproponował pamięć G.skill F3-1600C11S-8GNT. Zamawiający wymagał aby pamięć miała zastosowanie w laptopach. Zaproponowany przez Wykonawcę model pamięci RAM jest stosowany tylko w komputerach stacjonarnych i tym samym nie spełnia minimalnych wymagań podanych przez Zamawiającego w Kosztorysie ofertowym/Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym Załącznik nr 1.2 do SWZ.
2) Wykonawca w poz. 2.14 „Pamięć RAM DDR 4” zaproponował Goodram GR2400S464L175/8G. Zamawiający wymagał, aby pamięć posiadała radiator. Zaproponowana przez Wykonawcę pamięć nie posiada radiatora i tym samym nie spełnia minimalnych wymagań podanych przez Zamawiającego w Kosztorysie ofertowym/Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym Załącznik nr 1.2 do SWZ.
3) Wykonawca w poz. 2.15 „Zestaw bezprzewodowy klawiatury z myszką” zaproponował zestaw Logitech MK270. Zamawiający wymagał aby klawiatura posiadała między innymi mały skok klawiszy i podpórkę pod nadgarstki. Zaproponowana przez Wykonawcę klawiatura nie posiada podpórki pod nadgarstki, więc zgodnie z analogią firmy Logitech nie posiada też klawiszy o niskim skoku i tym samym nie spełnia minimalnych wymagań podanych przez Zamawiającego w Kosztorysie ofertowym/Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym Załącznik nr 1.2 do SWZ.
4) Wykonawca w poz. 2.16 „Mikrofon konferencyjny” zaproponował mikrofon NOVOX NC-1. Zamawiający wymagał aby mikrofon był między innymi dookólny oraz posiadał miniaturową, niskoprofilową konstrukcję. Zaproponowany mikrofon jest mikrofonem kardioidalnym oraz nie posiada miniaturowej i niskoprofilowej konstrukcji i tym samym nie spełnia minimalnych wymagań podanych przez Zamawiającego w Kosztorysie ofertowym/Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym Załącznik nr 1.2 do SWZ.
Z uwagi na ten fakt Zamawiający jest zobligowany odrzucić niniejszą ofertę.
W związku z powyższym Zamawiający postanowił jak na wstępie.
Z uwagi na powyższe, wobec odrzucenia wszystkich ofert złożonych na część 2 w/w postępowania, postępowanie w tym zakresie zostaje unieważnione w oparciu o powołany na wstępie przepis art. 255 pkt 2 ustawy Pzp.
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 13136,40 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 13136,40 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 13136,40 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): TEWA IT Mirosław Onyszko
Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Jacek Rak, Tomasz Mierzwa, Rafał Mierzwa
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 362208190
7.3.4) Miejscowość: Lublin
7.3.6.) Województwo: lubelskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-06-07
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 13136,40 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2706,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2706,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 2706,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): TEWA IT Mirosław Onyszko
Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Jacek Rak, Tomasz Mierzwa, Rafał Mierzwa
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 362208190
7.3.4) Miejscowość: Lublin
7.3.6.) Województwo: lubelskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-06-07
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 2706,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Działalność statutowa
Projekt Granty NCN, Sonata-15: „Zjawisko entomoremediacji odpadów uciążliwych w kontekście gospodarki cyrkularnej”. Numer 2019/35/D/NZ9/01835 finansowany przez Narodowe Centrum Nauki w ramach konkursu Sonata 15
Projekt BIOSTRATEG III EcoFruits „Nowe rozwiązania biotechnologiczne w diagnostyce, zwalczaniu i monitoringu kluczowych patogenów grzybowych w ekologicznej uprawie owoców miękkich” nr BIOSTRATEG3/344433/16/NCBR/2018, finansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach Programu „Środowisko naturalne, rolnictwo i leśnictwo” BIOSTRATEG III
Projekt pt. Powrót do przyszłości: Reintegracja gruntów i hodowli zwierząt dla ograniczenia emisji gazów cieplarnianych i cyrkularności [akronim: ReLive], finansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach ERA-NET 2021 Joint Call on Circularity, umowa nr CIRCULARITY/61/ReLive/2022, finansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach ERA-NET 2021 Joint Call on Circularity
Projekt Granty NCN, Preludium 19 „Wpływ temperatury gleby na zjawisko rozbryzgu (splash erosion)” Numer: UMO-2020/37/N/ST10/03363, finansowany przez Narodowe Centrum Nauki w ramach konkursu Preludium 19
Projekt Granty MNiSW, Doktorat wdrożeniowy I – 2019, Doktorat wdrożeniowy nr DWD/3/51/2019, finansowany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki
na podstawie umowy nr 6/HPK/2022 finansowanej przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
INNE PRZETARGI Z LUBLINA
- Funkcja Inżyniera przy realizacji : ."Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 837 w zakresie budowy mostu przez Wieprz w m. Nielisz wraz z rozbudową dojazdów do mostu".
- Nadzór inwest. i rozlicz.finansowe i rzeczowe-funkcja Inżyniera przy realizacji zam"Rozbudowa DW 812 Biała Podlaska-Wisznice-Włodawa - Chełm-Rejowiec-Krasnystaw na odc. od km 61+535 do km ok.70+756,50
- Sukcesywne dostawy wody mineralnej butelkowanej dla jednostek UMCS
- "Budowa drogi dla rowerów wzdłuż ul. Abramowickiej (strona prawa) wraz z przebudową/budową kolidującej infrastruktury"
- Modernizacja systemów zabezpieczeń w obiektach podległych KWP w Lublinie
- Usługa gospodarowania odpadami komunalnymi segregowanymi i niesegregowanymi (zmieszanymi) z obiektów niemieszkalnych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II na terenie Lublina
więcej: przetargi w Lublinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa sprzętu komputerowego na potrzeby Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi
- Poprawa systemu cyberbezpieczeństwa Gminy Opoczno - rozbudowa istniejącego zespołu urządzeń zapewniających bezpieczeństwo informatyczne systemów Urzędu Miejskiego oraz dostawa nowych licencji.
- Zakup sprzętu i oprogramowania w ramach projektu: "Cyberbezpieczny Samorząd w Dobryszycach" - etap I
- Przedmiotem zamówienia objętym niniejszym postępowaniem jest dostawa komputerów mobilnych z peryferiami, podzespołów serwerowych oraz komputerów i nośników danych do podkastowni.
- ,,Doposażenie bazy dydaktycznej szkół w ramach projektu: Edukacja dla przyszłości uczniów gminy Jarocin"
- Dostawa sprzętu elektronicznego oraz sprzętu komputerowego oraz infor. w ramach wyposażenia Oddziału POZ, SOR oraz modernizacji i doposażeniu pracowni diagnostycznych współpracujących z SOR"
więcej: Komputery przenośne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.