Ogłoszenie z dnia 2024-04-17
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00233976/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-03-06
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa skrzyżowania drogi krajowej nr 77 z drogami powiatowymi nr 1012R i 1017R w miejscowości Zaleszany
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ZALESZANY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409146
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Kościuszki 16
1.5.2.) Miejscowość: Zaleszany
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-415
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski
1.5.7.) Numer telefonu: 158459419
1.5.8.) Numer faksu: 158459424
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@zaleszany.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zaleszany.biuletyn.net
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-14f6a1e2-dad9-11ee-9fce-3adbe5eb3a3d1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa skrzyżowania drogi krajowej nr 77 z drogami powiatowymi nr 1012R i 1017R w miejscowości Zaleszany2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-14f6a1e2-dad9-11ee-9fce-3adbe5eb3a3d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00288865
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00233976
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: GKM.272.1.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa skrzyżowania drogi krajowej nr 77 z drogami powiatowymi nr 1012R i 1017R w miejscowości Zaleszany w ramach zadania pn. ,,Przebudowa skrzyżowania drogi krajowej nr 77 z drogami powiatowymi nr 1012R i 1017R w miejscowości Zaleszany”.
Podstawowy zakres robót obejmuje:
• Rozbiórkę istniejących warstw podbudowy i nawierzchni;
• Ułożenie nowych warstw podbudowy i nawierzchni jezdni;
• Przebudowę ciągów pieszych;
• Rozbudowę zatok autobusowych oraz peronów z wiatami przystankowymi;
• Budowę wiat rowerowych;
• Budowę systemu odwodnienia (wpusty, przykanaliki, kolektory zbiorcze, odtworzenie rowów przydrożnych, budowa zbiornika rozsączającego);
• Przebudowę infrastruktury teletechnicznej;
• Przebudowę i zabezpieczenie sieci elektroenergetycznej;
• Przebudowę i zabezpieczenie kanalizacji sanitarnej;
• Przebudowę i zabezpieczenie sieci wodociągowej;
• Przebudowę i zabezpieczenie sieci gazowej;
• Przebudowę zjazdów indywidualnych i publicznych;
• Przebudowie oświetlenia ulicznego;
• Wycinkę drzew i zieleni kolidujących z opracowaniem,
• Wykonanie nowego oznakowania pionowego, poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Parametry techniczne projektowanego skrzyżowania drogi krajowej nr 77 z drogami powiatowymi nr 1012R oraz nr 1017R (skrzyżowanie typu rondo):
- obciążenie nawierzchni:115 kN/oś;
- kategoria ruchu: KR5;
- wyokrąglenie wlotu łukiem kołowym o promieniu R=15,00 m;
- wyokrąglenie wylotu łukiem kołowym o promieniu R=12,00 m;
- średnica zewnętrzna ronda: 29,00 m;
- średnica wewnętrzna ronda (wyspy centralne): 13,00 m;
- szerokość pierścienia ronda: 2,00 m;
- szerokość jezdni ronda: 6,00 m;
- pochylenie poprzeczne jezdni: 2%;
- szerokość chodników przy jezdni: 2,00 m;
- szerokość chodników odsuniętych od jezdni: 1,5 m;
- rodzaj nawierzchni jezdni: bitumiczna.
2. Zamawiający wymaga aby Wykonawca:
1) ponosił odpowiedzialność z tytułu realizacji przedmiotu zamówienia oraz pełną odpowiedzialność cywilną na etapie robót i w okresie gwarancji z tytułu ewentualnych roszczeń powstałych w związku z wykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu zamówienia.
2) w odniesieniu do nieruchomości, przeznaczonych na pas drogowy drogi krajowej zobowiązany był do ich bieżącego utrzymania, zgodnie z wymaganiami prawidłowej gospodarki, w należytym stanie zabezpieczającym przed powstawaniem roszczeń osób trzecich oraz zobowiązany był dokonywać napraw i innych nakładów związanych ze zwykłym korzystaniem - od dnia protokolarnego przekazania pasa drogowego - placu budowy do dnia podpisania końcowego protokołu zdawczo – odbiorczego.
3) Opracował harmonogram wykonania robót, stanowiący podstawę do wystąpienia przez Zamawiającego do GDDKiA Rejon w Nisku z wnioskiem o przekazanie pasa drogowego. Za okres końcowy zajęcia pasa drogowego uważa się dzień przywrócenia pasa drogowego do stanu poprzedniego i przekazania go protokołem odbioru do zarządcy drogi.
4) Przekazał Zamawiającemu zatwierdzony w Oddziale GDDKiA, po wcześniejszym zaopiniowaniu przez Komendanta Wojewódzkiego Policji projekt organizacji ruchu i zabezpieczenia robót. Projekt ten winien spełniać warunki określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywaniem nadzoru nad tym zarządzaniem. Zatwierdzony projekt organizacji ruchu stanowić będzie załącznik do wniosku o przekazanie pasa drogowego.
5) Po zakończeniu robót a przed uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie:
a) Na wniosek Wykonawcy GDDKiA służbami własnymi lub przez wskazane podmioty przystąpi do odbioru wykonanych robót w ciągu drogi krajowej nr 77.
b) Podpisanie protokołu odbioru robót wskazanego w lit. a) przez GDDKiA będzie podstawą dla Wykonawcy do wystąpienia o uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.
c) W przypadku, gdy podczas kontroli wykonawstwa robót bądź czynności odbiorowych stwierdzone zostaną uchybienia, braki lub niewłaściwa jakość, Wykonawca doprowadzi do ich usunięcia w uzgodnionym terminie ponosząc wszelkie koszty z tym związane.
d) Wykonawca przygotuje komplet dokumentacji powykonawczej niezbędnej do uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz wystąpi z wnioskiem w imieniu Zamawiającego i uzyska decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.
6) zapewnił bezpieczeństwo komunikacji pieszej i kołowej poprzez odpowiednie zabezpieczenie i oznakowanie miejsca robót zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu i zabezpieczenia robót, które musi gwarantować całodobową obsługę komunikacyjną uczestników ruchu;
7) ponosił pełną odpowiedzialność za wszelkie ewentualne wynikłe szkody w stosunku do drogi jak i w stosunku do osób trzecich w okresie od dnia przekazania pasa drogowego – placu budowy do dnia podpisania końcowego protokołu zdawczo – odbiorczego;
8) przesłał materiały i recepty użyte do realizacji robót do zaopiniowania Zarządcy Drogi - GDDKiA Oddział w Rzeszowie - Wydział Technologii i Jakości Budowy Dróg-Laboratorium Drogowe, w przypadku wątpliwości i niejasności co do przedstawionych dokumentów;
9) wykonał zmianę w oznakowaniu poziomym zgodnie z zatwierdzonym projektem stałej organizacji ruchu. Istniejące, zbędne oznakowanie poziome Wykonawca usunie w sposób trwały;
10) doprowadził po wykonaniu robót korpus i urządzenia drogowe oraz teren pasa drogowego do należytego porządku.
11) Przekazał po zrealizowaniu przedmiotu zamówienia w drodze protokołu zdawczo - odbiorczego na rzecz GDDKiA w zakresie dotyczącym drogi krajowej:
a) Komplet dokumentacji powykonawczej wraz z zależnymi prawami autorskimi do tej dokumentacji,
b) dokumentację (w tym wersje elektroniczne - pdf i edytowalną) w tym w szczególności: operat kolaudacyjny, mapę z pomiaru wykonawczego dróg wraz z odtworzeniem granic pasa drogowego, decyzje administracyjne, uzgodnienia, powykonawczy projekt budowlany i wykonawczy, specyfikacje techniczne i inne dokumentacje, które były niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, wraz ze wszystkimi danymi i opracowaniami, oraz powykonawczy projekt stałej organizacji ruchu sporządzony z uwzględnieniem zmian wprowadzonych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, które uzyskały akceptację właściwego organu zarządzający ruchem.
c) Dokumenty obejmujące prawa związane z gwarancją i rękojmią na wykonane roboty budowlane.
d) Pozwolenie na użytkowanie (o ile jest wymagane).
e) Autorskie prawa zależne do dokumentacji powykonawczej.
3. Wykonawca w imieniu Zamawiającego ma obowiązek (jeśli to będzie konieczne) uzyskania lub przedłużenia wszystkich koniecznych do realizacji przedmiotu zamówienia zezwoleń, uzgodnień, zatwierdzeń i prolongaty dokumentów oraz przygotowanie dokumentów i skuteczne zgłoszenie w imieniu Zamawiającego zakończenia robót do WINB oraz uzyskanie ostatecznej (prawomocnej) decyzji na użytkowanie.
4. Zanieczyszczenia, odpady w tym destrukt asfaltowy (część która nie została wykorzystana zgodnie z Dokumentacją Projektową – jeśli dotyczy) powstałe w związku z realizacją przedmiotu zamówienia stanowią własność Wykonawcy, należy je wywieźć poza teren budowy oraz zagospodarować z uwzględnieniem przepisów ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 699, ze zm.). Wykonawcę obciążają wszelkie koszty, działania i obowiązki związane z ich usunięciem, przechowywaniem i z prawidłowym gospodarowaniem tymi odpadami. Powyższe koszty powinny być wliczone w cenę ryczałtową za wykonanie przedmiotu zamówienia.
5. Wykonawca przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia nie może wykorzystywać i używać destruktu asfaltowego ani żadnych innych odpadów pozyskanych przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia do ich ponownego wbudowania w warstwy bitumiczne wykonywane w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. Część pozyskanego destruktu bitumicznego należy zagospodarować zgodnie z dokumentacją projektową (jeśli dotyczy).
6. Wykonawca zobowiązany jest usunąć powstałe w czasie wykonywania przedmiotu zamówienia odpady w sposób zgodny z zapisami ustawy o odpadach.
7. Materiały z rozbiórki, takie jak: bariery ochronne, znaki drogowe, słupki do znaków, kostka brukowa stanowią własność Zamawiającego. Należy je przewieźć w miejsce wskazane przez Zamawiającego na terenie powiatu stalowowolskiego lub na odległość do 30 km i protokołem przekazać Zamawiającemu. Dotyczy wyłącznie tych elementów, które nadają się do ponownego zastosowania tj. niepogiętych, nieskorodowanych itp. Pozostałe, mają być zagospodarowane/zutylizowane przez Wykonawcę w ramach wynagrodzenia ryczałtowego.
8. Szczegółowy zakres prac niezbędnych do wykonania został opisany w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, niniejszej SWZ wraz z załącznikami, wzorze umowy, oraz pomocniczo w przedmiarach robót stanowiących załącznik do SWZ. Do wyceny należy przyjąć pełny zakres robót wynikając z załączonej dokumentacji projektowej.
9. Zamawiający wymaga aby Wykonawca udzielił Zamawiającemu gwarancji jakości na przedmiot zamówienia na okres 60 miesięcy wydłużony zgodnie z ofertą wykonawcy o okres od 0 do 36 miesięcy z wyłączeniem okresu gwarancji na oznakowanie poziome grubowarstwowe oraz zieleń, która dla przedmiotowego zamówienia wynosi 36 m-cy, według zasad i warunków określonych we wzorze karty gwarancyjnej stanowiącym załącznik do wzoru umowy. Tak udzielona gwarancja Wykonawcy na przedmiot zamówienia nie wyklucza możliwości, niezależnego od tej gwarancji, dochodzenia przez Zamawiającego roszczeń z tytułu rękojmi. Wykonawca zobowiązany będzie do udzielenia zamawiającemu przed podpisaniem umowy pisemnej gwarancji jakości.
10. Lokalizacja przedmiotu zamówienia: przedmiot zamówienia zlokalizowany jest w województwie podkarpackim, w powiecie stalowowolskim, na terenie gminy Zaleszany, w obrębie 0011 Zaleszany.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia opisany został w SWZ, w Rozdziale IV. Opis przedmiotu zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zmianami), tj. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, która zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty – w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego wpłynęła 1 oferta.Cena najkorzystniejszej oferty – oferty z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty.
W związku z powyższym postępowanie przetargowe pn. ,, Przebudowa skrzyżowania drogi krajowej nr 77 z drogami powiatowymi nr 1012R i 1017R w miejscowości Zaleszany” zostało unieważnione.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 6858435,3 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 6858435,3 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa pochylni przeznaczonej dla osób niepełnosprawnych oraz klatki schodowej o konstrukcji stalowej wraz ze zjeżdżalnią rurową
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych w zakresie modernizacji rozdzielni nn oraz stacji transformatorowej w budynkach - o ruchu ciągłym
- Modernizacja i przebudowa budynku obsługi MPK w Siedlcach w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania: Zrównoważona mobilność miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce
- Dostosowanie budynku użytkowego przy ul. Mazowieckiej 12 (oficyna) w Warszawie do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych
- Wykonanie dok. projektowej oraz robót bud. zw. z wykończeniem i wyposaż. stref komercyjnych stadionu miejskiego w zakr. hotelowym, gastron. i handlowym w ramach zad. inw. Budowa St. Miej. w Katowicach
- Budowa drogi łączącej ul. Na Lotnisko z planowanym Centrum Szkolenia załóg Ryanair
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.