Ogłoszenie z dnia 2024-04-17
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa budynku gospodarczego na terenie oczyszczalni ścieków w Czernikowie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Czernikowo
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 910866761
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Słowackiego 12
1.5.2.) Miejscowość: Czernikowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-640
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.7.) Numer telefonu: 54 287 50 01
1.5.8.) Numer faksu: 54 230 50 51
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: info@czernikowo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.czernikowo.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/czernikowo1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa budynku gospodarczego na terenie oczyszczalni ścieków w Czernikowie.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-170737ff-f0c0-11ee-ac52-ee29f86ffd4f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00289174
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00068732/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Budowa budynku gospodarczego na terenie oczyszczalni ścieków w Czernikowie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00267762
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Spełnione są łącznie wszystkie warunki określone w art. 214 ust. 1 pkt 11 lit. a-c ustawy Pzp:
1) Zamówienie udzielane jest przez zamawiającego Gminę Czernikowo, o którym mowa w art. 4 pkt 1 ustawy Pzp, osobie prawnej – Gminnemu Zakładowi Komunalnemu w Czernikowie Sp. z o.o. (GZK Sp. z o.o.).
2) Kontrolę prawną nad GZK Sp. z o.o. odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami sprawuje Gmina Czernikowo, która posiada w niej 100% udziałów.
3) Ponad 90% działalności GZK Sp. z o.o. dotyczy realizacji zadań własnych powierzonych przez Gminę Czernikowo. Z uwagi na fakt, że GZK Sp. z o.o. został utworzony w 2022 roku i dane dotyczące średniego przychodu za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia są niedostępne, procent działalności, o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 11 lit. b ustawy Pzp ustalono za pomocą wiarygodnych prognoz handlowych.
4) W GZK Sp. z o.o. nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Ciąg dalszy zawarty został w Sekcji VI Informacje dodatkowe.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IWP.271.1.5.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 425330,30 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. „Budowa budynku gospodarczego na terenie oczyszczalni ścieków w Czernikowie”.
2. Przedmiotowe przedsięwzięcie obejmuje budowę budynku gospodarczego o następujących parametrach:
• powierzchnia zabudowy – 79,04 m2
• powierzchnia użytkowa – 61,50 m2
• kubatura – 417,00 m3.
3. Zakres robót składających się na przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
• roboty przygotowawcze,
• roboty ziemne,
• fundamenty,
• podłoża i posadzki na gruncie,
• ściany zewnętrzne murowane,
• elementy żelbetowe,
• wykończenie powierzchni ścian wewnętrznych,
• roboty malarskie,
• dach,
• stolarka okienna i drzwiowa,
• elewacja i elementy zewnętrzne,
• zagospodarowanie terenu.
4. Przedmiot zamówienia obejmuje również:
• organizację i zabezpieczenie terenu budowy,
• opracowanie dokumentacji niezbędnej do prawidłowej organizacji i realizacji robót budowlanych,
• wykonanie niezbędnych badań i prób,
• wykonanie geodezyjnej dokumentacji powykonawczej,
• uporządkowanie terenu po zakończeniu robót.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz warunki jego realizacji zawiera:
• dokumentacja projektowa obejmująca projekt architektoniczno – budowlany i projekt techniczny,
• specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót,
• wzór umowy,
• przedmiar robót - dokument pomocniczy.
6. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca realizacji przedmiotu zamówienia, w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania.
7. Wymagany okres gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia – 60 miesięcy.
Gwarancja obejmuje wykonane prace budowlane oraz zastosowane materiały i urządzenia. Bieg terminu gwarancji rozpoczyna się od daty odbioru i przekazania w użytkowanie całego przedmiotu zamówienia.
8. Zamawiającemu przysługują pełne uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wynikające z przepisów kodeksu cywilnego, niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji.
9. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia z materiałów nowych i nieużywanych, stanowiących jego własność. Zastosowane materiały i urządzenia powinny posiadać wymagane przepisami atesty i certyfikaty, w tym również świadectwa dopuszczenia do obrotu i certyfikaty bezpieczeństwa, oraz powinny odpowiadać wymaganiom norm i przepisów wymienionych w specyfikacji technicznej i dokumentacji projektowej oraz innych niewymienionych, ale obowiązujących norm i przepisów.
10. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, a w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.), ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.) i ustawie z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.). Wykonawca robót musi zapewnić wykonanie robót zgodnie z prawem polskim, w szczególności z przepisami techniczno-budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie.
11. Zamawiający dopuszcza możliwość zaproponowania przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych w stosunku do zaprojektowanych, z zastosowaniem tych samych standardów technicznych i jakościowych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania zamawianej inwestycji. Poprzez pojęcie materiałów równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z projektem oraz zapewniające uzyskanie wymaganych cech i parametrów nie gorszych niż założone w dokumentacji projektowej i szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, a ponadto muszą to być materiały dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem.
W sytuacji, gdy Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, lub opisał przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Wykonawca powinien przyjąć, że wskazaniu takiemu lub odniesieniu towarzyszą wyrazy „lub równoważny/równoważne”, a działanie takie miało na celu wyłącznie wskazanie oczekiwanych przez Zamawiającego cech dostaw, usług lub robót budowlanych. Wykonawca w każdym przypadku może zaproponować materiały równoważne, które posiadają co najmniej takie same lub lepsze normy, parametry techniczne, jakościowe, funkcjonalne, będą tożsame tematycznie i o takim samym przeznaczeniu oraz nie obniżą określonych w dokumentach zamówienia standardów.
Jeżeli Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentach zamówienia, ale nie podaje minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały – Wykonawca obowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania (arg. na podstawie sentencji wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 14 października 2013 r. sygn. akt: KIO 2315/13).
Z uwagi, iż Zamawiający na realizację inwestycji uzyskał już wymagane odpowiednimi przepisami stosowne decyzje, Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać powyższe decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie określonym w dokumentach zamówienia.
12. Wykonawca ponosi odpowiedzialność cywilną za wszelkie szkody osobiste i majątkowe wobec osób trzecich, które mogą powstać w związku z wykonywaniem przedmiotu zamówienia.
13. Zamówienie musi odpowiadać wymaganiom technicznym i terminowym określonym w dokumentach zamówienia.
14. Zgodnie z art. 214 ust. 9 ustawy Pzp Wykonawca może powierzyć Podwykonawcom jedynie wykonanie części zamówienia, które nie stanowią głównego przedmiotu zamówienia (głównego świadczenia Wykonawcy).
15. Zamawiający na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane poniżej czynności w zakresie realizacji zamówienia:
- roboty budowlane związane z budową obiektu w szczególności: roboty przygotowawcze i budowlano-montażowe (ogólnobudowlane),
- roboty w zakresie zagospodarowania terenu.
tj. osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 z późn. zm.), o ile nie są (będą) wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej.
W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane powyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
- żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
- żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
- przeprowadzania kontroli w miejscu wykonywania robót budowlanych.
Szczegółowe zasady weryfikacji zatrudnienia osób, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań określone zostały w Projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 2.
16. Płatność za zrealizowane roboty odbywać się będzie zgodnie z treścią postanowień umowy ustaloną w drodze negocjacji.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45262210-6 - Fundamentowanie
45262310-7 - Zbrojenie
44114000-2 - Beton
45262311-4 - Betonowanie konstrukcji
45262520-2 - Roboty murowe
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45261213-0 - Kładzenie dachów metalowych
45261320-3 - Kładzenie rynien
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45321000-3 - Izolacja cieplna
45262000-1 - Specjalne roboty budowlane inne niż dachowe
45421130-4 - Instalowanie drzwi i okien
45421140-7 - Instalowanie stolarki metalowej, z wyjątkiem drzwi i okien
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45410000-4 - Tynkowanie
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
71351810-4 - Usługi topograficzne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Gminny Zakład Komunalny w Czernikowie Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 521328540
7.3.3) Ulica: Leśna 1
7.3.4) Miejscowość: Czernikowo
7.3.5) Kod pocztowy: 87-640
7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
GMINNY ZAKŁAD KOMUNALNY W CZERNIKOWIE SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
GMINNY ZAKŁAD KOMUNALNY W CZERNIKOWIE SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-04-17
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 491820,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2024-10-178.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Zamawiający jako jedyny wspólnik sprawuje nad Spółką kontrolę, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne, obszary działalności oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej, co znajduje swoje odzwierciedlenie w akcie założycielskim Spółki (Akt notarialny z dnia 25.02.2022 r. Repertorium A numer 709/2022), który szczegółowo określa przedmiot działalności Spółki obejmujący realizację zadań własnych gminy tj.: zbieranie odpadów innych niż niebezpieczne, pobór, uzdatnianie i dostarczanie wody, odprowadzenie i oczyszczanie ścieków, roboty związane z budową dróg i autostrad, roboty związane z budową rurociągów przesyłowych i sieci rozdzielczych, roboty związane z budową linii telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych, roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków mieszkalnych i niemieszkalnych.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Modernizacja KP PSP w Kutnie" - III
- Remont lokalu zlokalizowanego przy ul. Armii Krajowej 29/5 w Goleniowie z przeznaczeniem na mieszkanie treningowe
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z miejscami postojowymi, ciągiem pieszo - jezdnym, oświetleniem oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w m. Zielone Kamedulskie gm. Suwałki
- Wymiana podłoża i urządzeń terenowych stanowiących wyposażenie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnętrznym Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Gdańsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków będących w zarządzie Nadleśnictwa Skwierzyna"
- Utwardzenie kostką betonową alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileńskiej w Oleśnicy
więcej: Beton »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.