Ogłoszenie z dnia 2023-07-05
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00335942/01 - Wynik z dnia 2023-08-02
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przewóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Świerklany do placówek oświatowych na terenie Rybnika, Żor i Wodzisławia Śląskiego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Świerklany
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276259008
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kościelna 85
1.5.2.) Miejscowość: Świerklany
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-266
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@swierklany.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://swierklany.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przewóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Świerklany do placówek oświatowych na terenie Rybnika, Żor i Wodzisławia Śląskiego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-65ca7b40-1713-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00289717
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00023435/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Przewóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Świerklany do placówek oświatowych na terenie Rybnika, Żor i Wodzisławia Śląskiego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-65ca7b40-1713-11ee-a60c-9ec5599dddc13.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 15.2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu:
15.2.1. Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
15.2.2. poczty elektronicznej: przetargi@swierklany.pl (nie dotyczy składania ofert).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 15.4. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia (z wyłączeniem składania ofert) odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem:
15.4.1. „Formularzy do komunikacji” dostępnych na Platformie e-Zamówienia w zakładce „Formularze”. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza), lub:
15.4.2. poczty elektronicznej na adres e-mail: przetargi@swierklany.pl W przypadku niedostarczenia przez serwer pocztowy Zamawiającego informacji zwrotnej o braku możliwości dostarczenia wiadomości do serwera pocztowego odbiorcy wiadomość uważa się za dostarczoną, niezależnie czy Wykonawca ją przeczyta czy nie.
Uwaga:
Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom wezwania, zawiadomienia i informacje na adres e-mail Wykonawcy, wskazany przez niego w Formularzu Oferty.
Wykonawca, jako podmiot profesjonalny, ma obowiązek sprawdzania poczty elektronicznej wskazanej przez niego w Formularzu Oferty, gdyż korespondencja od Zamawiającego może trafić do folderu SPAM.
15.5. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu
15.6. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony w zakładce „Zgłoś problem” https://ezamowienia.gov.pl/soz/latest-faq
15.7. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w:
15.7.1. rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U.2020.2452),
15.7.2. rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U.2020.2415).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): klauzula informacyjna została zawarta w pkt. 28.13. SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): klauzula informacyjna została zawarta w pkt. 28.13. SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.5.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.1. W części 1 przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie transportu i opieki podczas przewozu niepełnosprawnych dzieci z terenu Gminy Świerklany do placówek oświatowych w Rybniku i z powrotem do najbliższego miejscu zamieszkania dziecka przystanku, organizowany w dni zajęć dydaktyczno-wychowawczych w roku szkolnym 2023/2024 dla ok. 15 uczniów.
4.1.1. Szkoły/przedszkola, do których dowożone będą dzieci:
a) Zespół Szkół nr 6, ul. Małachowskiego 145, Rybnik
b) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy, ul. Piasta 35, Rybnik
c) Zespół Szkół nr 3, ul. Orzepowicka15A, Rybnik
4.1.2. Przystanki:
Przystanki zlokalizowane będą w miarę możliwości najbliżej miejsca zamieszkania dziecka. Dokładne rozmieszczenie przystanków, jak również trasy i godziny odjazdów samochodów dowożących dzieci zostaną uzgodnione z wybranym Wykonawcą po podpisaniu Umowy i po sporządzeniu planów zajęć w poszczególnych placówkach oświatowych.
Orientacyjna trasa:
ul. Spacerowa x Przemysłowa, Świerklany
ul. 3 Maja, Świerklany Bar Karlik
ul. 3 Maja, Świerklany Szkoła nr 2
ul. Rybnicka Świerklany, Piekarnia GS
ul. Piaskowa, Jankowice
ul. Górnicza, Jankowice
ul. Wesoła, Jankowice
ul. Przyjemna, Jankowice
ul. Polna, Jankowice
ul. Nowa, Jankowice (Zajazd u Danusi)
ul. Kościelna, Jankowice
ul. Korfantego, Jankowice
ul. Świerklańska, Jankowice (Gwarek)
ul. Małachowskiego 145, Rybnik (Zespół Szkół nr 6)
ul. Piasta 35, Rybnik (Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy)
ul. Orzepowicka 15A, Rybnik (Zespół Szkół nr 3)
4.1.3. Termin i czas realizacji usługi:
a) usługa będzie wykonywana w dni zajęć dydaktyczno-wychowawczych w okresie od 5 września 2023 r. do 21 czerwca 2024 r.
b) transport dzieci do placówek oświatowych określonych w pkt. 4.1.1. winien odbywać się w godzinach od 6,oo do 9,oo, zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Wykonawcę z osobą odpowiedzialną ustanowioną przez Zamawiającego. Dzieci powinny być dowiezione do szkoły/przedszkola w takim czasie, aby mogły punktualnie rozpocząć zajęcia lekcyjne zgodnie z obowiązującym je szkolnym planem lekcji/zajęciami w przedszkolu.
c) transport dzieci z wyznaczonych placówek oświatowych do przystanków, określonych w pkt. 4.1.2. winien odbywać się w godzinach od 14,oo do 17,oo, zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Wykonawcę z osobą odpowiedzialną ustanowioną przez Zamawiającego.
4.1.4. Wymagania wobec pojazdu, którym wykonywana będzie usługa:
a) Wykonawca składający ofertę musi wykazać, że w celu realizacji zamówienia będzie dysponował co najmniej jednym pojazdem z liczbą miejsc:
osoby na wózkach inwalidzkich 3
osoby niepełnosprawne 12
opiekun
kierowca
b) siedzenia dla dzieci winny być wyposażone w bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa.
c) pojazd powinien być wyposażony w podnośnik hydrauliczny lub rampę najazdową.
4.1.5. Obowiązki Wykonawcy:
a) pojazdy używane do transportu dzieci niepełnosprawnych muszą być przystosowane do przewozu dzieci niepełnosprawnych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym oraz przepisami wykonawczymi do ustaw.
b) Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia pojazdu w środki łączności – telefon komórkowy.
c) Wykonawca winien dysponować kierowcami posiadającymi odpowiednie kwalifikacje zawodowe. Przed rozpoczęciem wykonywania przewozów Wykonawca poda Zamawiającemu dane osobowe kierowców w zakresie niezbędnym do weryfikacji kierowców w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym prowadzonym przez Ministra Sprawiedliwości.
d) Wymaga się by przewóz dzieci był realizowany pod opieką opiekuna, który nie może być jednocześnie kierowcą.
Wymagania wobec opiekuna zatrudnionego w dowozie przez Wykonawcę: opiekunem winna być osoba dorosła, sprawna fizycznie, przeszkolona z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, nie figurująca w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym prowadzonym przez Ministra Sprawiedliwości oraz dająca rękojmię bezpiecznego i komfortowego dojazdu dzieci do szkół i przedszkoli.
Wykonawca musi dysponować tyloma różnymi opiekunami, na ile części składa ofertę.
Obowiązki opiekuna:
opiekun jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo uczniów w trakcie wsiadania i wysiadania ze środka transportu oraz w trakcie przejazdu,
w trakcie wykonywania czynności ściśle współpracuje z kierowcą pojazdu,
w trakcie wsiadania/wysiadania uczniów, po zatrzymaniu pojazdu, otwiera drzwi i wychodzi na zewnątrz i sprawdza, czy w miejscu wsiadania nie występują jakiekolwiek zagrożenia, jeśli nie występują zagrożenia zezwala na wejście/wyjście z pojazdu,
w trakcie przewozu opiekun na bieżąco kontroluje ład i bezpieczeństwo w pojeździe, podejmując skuteczną interwencję w razie jego naruszenia (bez użycia siły fizycznej i przemocy psychicznej). W przypadku stwierdzenia sytuacji zagrażającej dzieciom nakazuje się natychmiastowe poinformowanie o tym fakcie Zamawiającego i Wykonawcę,
opiekun jest zobowiązany do odprowadzenia podopiecznych do drzwi budynku placówki oświatowej podczas przywozu, a podczas odbioru do odebrania spod drzwi budynku placówki oświatowej. Nie dopuszcza się przekazywania dzieci w drodze powrotnej ze szkoły do domu osobom nieupoważnionym.
e) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków transportu dzieci i ich opiekuna oraz zobowiązuje się do ubezpieczenia pasażerów od następstw nieszczęśliwych wypadków i poniesienia związanych z tym kosztów.
f) w razie awarii pojazdu Wykonawca winien zapewnić pojazd zastępczy spełniający wymagania określone w pkt. 4.1.4.
4.1.6. Przewidywana liczba kilometrów trasy przewozu dzieci:
a) łączna trasa dzienna przejazdu pojazdu będzie wynosiła średnio ok. 70 km.
b) planowana liczba dni wykonywania usługi w okresie od 5 września 2023 r. do 21 czerwca 2024 r. wyniesie 185 dni.
c) łączna liczba kilometrów w okresie od 5 września 2023 r. do 21 czerwca 2024 r. wyniesie ok. 12.950 km.
4.1.7. Sposób realizacji usługi:
a) Zamawiający wymaga by przewóz dzieci był realizowany przez Wykonawcę, który posiada licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, wydaną na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym. W przypadku gdy ofertę złożą podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia, ww. licencją winien legitymować się ten członek konsorcjum, który świadczył będzie usługę transportową.
b) transport dzieci może odbywać się tylko z opiekunem, którego zapewnia Wykonawca.
4.1.8. Cena przedmiotu zamówienia:
a) oferowana cena za 1 dzień przewozu obejmować winna transport dzieci, postój, pomoc w wejściu i wyjściu z pojazdu.
b) za wykonane usługi przewozowe wybrany Wykonawca otrzyma wynagrodzenie obliczone wg wzoru:
liczba dni przewozu x cena za 1 dzień przewozu netto + 8% VAT
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-09-05 do 2024-06-21
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 23.1. Zamawiający dokona oceny ofert, które nie podlegają odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 Pzp.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.2. W części 2 przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie transportu i opieki podczas przewozu niepełnosprawnych dzieci z terenu Gminy Świerklany do placówek oświatowych w Żorach i z powrotem do najbliższego miejscu zamieszkania dziecka przystanku, organizowany w dni zajęć dydaktyczno-wychowawczych w roku szkolnym 2023/2024 dla ok. 6 uczniów.
4.2.1. Szkoły/przedszkola, do których dowożone będą dzieci:
a) Terapeutyczny Punkt Przedszkolny, ul. Murarska 25, Żory
b) Zespół Szkół Specjalnych, ul. Boryńska 54, Żory
c) OREW, ul. Piastów Górnośląskich 8, Żory
4.2.2. Przystanki:
Przystanki zlokalizowane będą w miarę możliwości najbliżej miejsca zamieszkania dziecka. Dokładne rozmieszczenie przystanków, jak również trasy i godziny odjazdów samochodów dowożących dzieci zostaną uzgodnione z wybranym Wykonawcą po podpisaniu Umowy i po sporządzeniu planów zajęć w poszczególnych placówkach oświatowych.
Orientacyjna trasa:
ul. Kościelna, Jankowice
ul. Przyjemna, Jankowice
ul. Letnia, Świerklany
ul. Powstańców, Świerklany
ul. Boryńska, Świerklany
ul. Piastów Górnośląskich 8, Żory
ul. Boryńska 54, Żory (Zespół Szkół Specjalnych)
ul. Promienna (Syriusz)
ul. Murarska 25, Żory (Terapeutyczny Punkt Przedszkolny)
4.2.3. Termin i czas realizacji usługi:
a) usługa będzie wykonywana w dni zajęć dydaktyczno-wychowawczych w okresie od 5 września 2023 r. do 21 czerwca 2024 r.
b) transport dzieci do placówek oświatowych określonych w pkt. 4.2.1. winien odbywać się w godzinach od 6,oo do 9,oo, zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Wykonawcę z osobą odpowiedzialną ustanowioną przez Zamawiającego. Dzieci powinny być dowiezione do szkoły/przedszkola w takim czasie, aby mogły punktualnie rozpocząć zajęcia lekcyjne zgodnie z obowiązującym je szkolnym planem lekcji/zajęciami w przedszkolu.
c) transport dzieci z wyznaczonych placówek oświatowych do przystanków, określonych w pkt. 4.2.2. winien odbywać się w godzinach od 14,oo do 17,oo, zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Wykonawcę z osobą odpowiedzialną ustanowioną przez Zamawiającego.
4.2.4. Wymagania wobec pojazdu, którym wykonywana będzie usługa:
a) Wykonawca składający ofertę musi wykazać, że w celu realizacji zamówienia będzie dysponował co najmniej jednym pojazdem z liczbą miejsc:
osoby na wózkach inwalidzkich 3
osoby niepełnosprawne 4
opiekun
kierowca
b) siedzenia dla dzieci winny być wyposażone w bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa.
c) pojazd powinien być wyposażony w podnośnik hydrauliczny lub rampę najazdową.
4.2.5. Obowiązki Wykonawcy:
a) pojazdy używane do transportu dzieci niepełnosprawnych muszą być przystosowane do przewozu dzieci niepełnosprawnych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym oraz przepisami wykonawczymi do ustaw.
b) Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia pojazdu w środki łączności – telefon komórkowy.
c) Wykonawca winien dysponować kierowcami posiadającymi odpowiednie kwalifikacje zawodowe. Przed rozpoczęciem wykonywania przewozów Wykonawca poda Zamawiającemu dane osobowe kierowców w zakresie niezbędnym do weryfikacji kierowców w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym prowadzonym przez Ministra Sprawiedliwości.
d) Wymaga się by przewóz dzieci był realizowany pod opieką opiekuna, który nie może być jednocześnie kierowcą.
Wymagania wobec opiekuna zatrudnionego w dowozie przez Wykonawcę: opiekunem winna być osoba dorosła, sprawna fizycznie, przeszkolona z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, nie figurująca w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym prowadzonym przez Ministra Sprawiedliwości oraz dająca rękojmię bezpiecznego i komfortowego dojazdu dzieci do szkół i przedszkoli.
Wykonawca musi dysponować tyloma różnymi opiekunami, na ile części składa ofertę.
Obowiązki opiekuna:
opiekun jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo uczniów w trakcie wsiadania i wysiadania ze środka transportu oraz w trakcie przejazdu,
w trakcie wykonywania czynności ściśle współpracuje z kierowcą pojazdu,
w trakcie wsiadania/wysiadania uczniów, po zatrzymaniu pojazdu, otwiera drzwi i wychodzi na zewnątrz i sprawdza, czy w miejscu wsiadania nie występują jakiekolwiek zagrożenia, jeśli nie występują zagrożenia zezwala na wejście/wyjście z pojazdu,
w trakcie przewozu opiekun na bieżąco kontroluje ład i bezpieczeństwo w pojeździe, podejmując skuteczną interwencję w razie jego naruszenia (bez użycia siły fizycznej i przemocy psychicznej). W przypadku stwierdzenia sytuacji zagrażającej dzieciom nakazuje się natychmiastowe poinformowanie o tym fakcie Zamawiającego i Wykonawcę,
opiekun jest zobowiązany do odprowadzenia podopiecznych do drzwi budynku placówki oświatowej podczas przywozu, a podczas odbioru do odebrania spod drzwi budynku placówki oświatowej. Nie dopuszcza się przekazywania dzieci w drodze powrotnej ze szkoły do domu osobom nieupoważnionym.
e) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków transportu dzieci i ich opiekuna oraz zobowiązuje się do ubezpieczenia pasażerów od następstw nieszczęśliwych wypadków i poniesienia związanych z tym kosztów.
f) w razie awarii pojazdu Wykonawca winien zapewnić pojazd zastępczy spełniający wymagania określone w pkt. 4.2.4.
4.2.6. Przewidywana liczba kilometrów trasy przewozu dzieci:
a) łączna trasa dzienna przejazdu pojazdu będzie wynosiła średnio ok. 49 km.
b) planowana liczba dni wykonywania usługi w okresie od 5 września 2023 r. do 21 czerwca 2024 r. wyniesie 199 dni.
c) łączna liczba kilometrów w okresie od 5 września 2023 r. do 21 czerwca 2024 r. wyniesie ok. 9.751 km.
4.2.7. Sposób realizacji usługi:
a) Zamawiający wymaga by przewóz dzieci był realizowany przez Wykonawcę, który posiada licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, wydaną na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym. W przypadku gdy ofertę złożą podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia, ww. licencją winien legitymować się ten członek konsorcjum, który świadczył będzie usługę transportową.
b) transport dzieci może odbywać się tylko z opiekunem, którego zapewnia Wykonawca.
4.2.8. Cena przedmiotu zamówienia:
a) oferowana cena za 1 dzień przewozu obejmować winna transport dzieci, postój, pomoc w wejściu i wyjściu z pojazdu.
b) za wykonane usługi przewozowe wybrany Wykonawca otrzyma wynagrodzenie obliczone wg wzoru:
liczba dni przewozu x cena za 1 dzień przewozu netto +8% VAT
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-09-05 do 2024-06-21
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 23.1. Zamawiający dokona oceny ofert, które nie podlegają odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 Pzp.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.3. W części 3 przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie transportu i opieki podczas przewozu niepełnosprawnych dzieci z terenu Gminy Świerklany do placówek oświatowych w Wodzisławiu Śląskim i z powrotem do najbliższego miejscu zamieszkania dziecka przystanku, organizowany w dni zajęć dydaktyczno-wychowawczych w roku szkolnym 2023/2024 dla ok. 2 uczniów.
4.3.1. Szkoły/przedszkola, do których dowożone będą dzieci:
a) Niepubliczny Ośrodek Rewalidacyno-Wychowawczy RAFA, ul. 1 Maja23b, Wodzisław Śląski
4.3.2. Przystanki:
Przystanki zlokalizowane będą w miarę możliwości najbliżej miejsca zamieszkania dziecka. Dokładne rozmieszczenie przystanków, jak również trasy i godziny odjazdów samochodów dowożących dzieci zostaną uzgodnione z wybranym Wykonawcą po podpisaniu Umowy i po sporządzeniu planów zajęć w poszczególnych placówkach oświatowych.
Orientacyjna trasa:
ul. Rajska, Świerklany
ul. 1 Maja 23b, Wodzisław Śląski (Niepubliczny Ośrodek Rewalidacyjno-Wychowawczy RAFA)
4.3.3. Termin i czas realizacji usługi:
a) usługa będzie wykonywana w dni zajęć dydaktyczno-wychowawczych w okresie od 5 września 2023 r. do 21 czerwca 2024 r.
b) transport dzieci do placówek oświatowych określonych w pkt. 4.3.1. winien odbywać się w godzinach od 6,oo do 9,oo, zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Wykonawcę z osobą odpowiedzialną ustanowioną przez Zamawiającego. Dzieci powinny być dowiezione do szkoły/przedszkola w takim czasie, aby mogły punktualnie rozpocząć zajęcia lekcyjne zgodnie z obowiązującym je szkolnym planem lekcji/zajęciami w przedszkolu.
c) transport dzieci z wyznaczonych placówek oświatowych do przystanków, określonych w pkt. 4.3.2. winien odbywać się w godzinach od 14,oo do 17,oo, zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Wykonawcę z osobą odpowiedzialną ustanowioną przez Zamawiającego.
4.3.4. Wymagania wobec pojazdu, którym wykonywana będzie usługa:
a) Wykonawca składający ofertę musi wykazać, że w celu realizacji zamówienia będzie dysponował co najmniej jednym pojazdem z liczbą miejsc:
osoby na wózkach inwalidzkich 0
osoby niepełnosprawne 2
opiekun
kierowca
b) siedzenia dla dzieci winny być wyposażone w bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa.
c) pojazd powinien być wyposażony w podnośnik hydrauliczny lub rampę najazdową.
4.3.5. Obowiązki Wykonawcy:
a) pojazdy używane do transportu dzieci niepełnosprawnych muszą być przystosowane do przewozu dzieci niepełnosprawnych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym oraz przepisami wykonawczymi do ustaw.
b) Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia pojazdu w środki łączności – telefon komórkowy.
c) Wykonawca winien dysponować kierowcami posiadającymi odpowiednie kwalifikacje zawodowe. Przed rozpoczęciem wykonywania przewozów Wykonawca poda Zamawiającemu dane osobowe kierowców w zakresie niezbędnym do weryfikacji kierowców w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym prowadzonym przez Ministra Sprawiedliwości.
d) Wymaga się by przewóz dzieci był realizowany pod opieką opiekuna, który nie może być jednocześnie kierowcą.
Wymagania wobec opiekuna zatrudnionego w dowozie przez Wykonawcę: opiekunem winna być osoba dorosła, sprawna fizycznie, przeszkolona z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, nie figurująca w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym prowadzonym przez Ministra Sprawiedliwości oraz dająca rękojmię bezpiecznego i komfortowego dojazdu dzieci do szkół i przedszkoli.
Wykonawca musi dysponować tyloma różnymi opiekunami, na ile części składa ofertę.
Obowiązki opiekuna:
opiekun jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo uczniów w trakcie wsiadania i wysiadania ze środka transportu oraz w trakcie przejazdu,
w trakcie wykonywania czynności ściśle współpracuje z kierowcą pojazdu,
w trakcie wsiadania/wysiadania uczniów, po zatrzymaniu pojazdu, otwiera drzwi i wychodzi na zewnątrz i sprawdza, czy w miejscu wsiadania nie występują jakiekolwiek zagrożenia, jeśli nie występują zagrożenia zezwala na wejście/wyjście z pojazdu,
w trakcie przewozu opiekun na bieżąco kontroluje ład i bezpieczeństwo w pojeździe, podejmując skuteczną interwencję w razie jego naruszenia (bez użycia siły fizycznej i przemocy psychicznej). W przypadku stwierdzenia sytuacji zagrażającej dzieciom nakazuje się natychmiastowe poinformowanie o tym fakcie Zamawiającego i Wykonawcę,
opiekun jest zobowiązany do odprowadzenia podopiecznych do drzwi budynku placówki oświatowej podczas przywozu, a podczas odbioru do odebrania spod drzwi budynku placówki oświatowej. Nie dopuszcza się przekazywania dzieci w drodze powrotnej ze szkoły do domu osobom nieupoważnionym.
e) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków transportu dzieci i ich opiekuna oraz zobowiązuje się do ubezpieczenia pasażerów od następstw nieszczęśliwych wypadków i poniesienia związanych z tym kosztów.
f) w razie awarii pojazdu Wykonawca winien zapewnić pojazd zastępczy spełniający wymagania określone w pkt. 4.3.4.
4.3.6. Przewidywana liczba kilometrów trasy przewozu dzieci:
a) łączna trasa dzienna przejazdu pojazdu będzie wynosiła średnio ok. 27 km.
b) planowana liczba dni wykonywania usługi, w okresie od 5 września 2023 r. do 21 czerwca 2024 r. wyniesie 185 dni.
c) łączna liczba kilometrów w okresie od 5 września 2023 r. do 21 czerwca 2024 r. wyniesie ok. 4.995 km.
4.3.7. Sposób realizacji usługi:
a) Zamawiający wymaga by przewóz dzieci był realizowany przez Wykonawcę, który posiada licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, wydaną na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym. W przypadku gdy ofertę złożą podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia, ww. licencją winien legitymować się ten członek konsorcjum, który świadczył będzie usługę transportową.
b) transport dzieci może odbywać się tylko z opiekunem, którego zapewnia Wykonawca.
4.3.8. Cena przedmiotu zamówienia:
a) oferowana cena za 1 dzień przewozu obejmować winna transport dzieci, postój, pomoc w wejściu i wyjściu z pojazdu.
b) za wykonane usługi przewozowe wybrany Wykonawca otrzyma wynagrodzenie obliczone wg wzoru:
liczba dni przewozu x cena za 1 dzień przewozu netto +8% VAT
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-09-05 do 2024-06-21
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 23.1. Zamawiający dokona oceny ofert, które nie podlegają odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 Pzp.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
6.1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy w dniu składania ofert oraz przez czasokres do dnia zawarcia umowy:6.1.1. nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w pkt. 7 SWZ,
6.1.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) uprawnień do prowadzenia działalności zawodowej:
Za minimalny poziom zdolności uznane zostanie, że Wykonawca posiada licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, wydaną na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
Uwaga:
W przypadku gdy ofertę złożą podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia, ww. licencją winien legitymować się ten członek konsorcjum, który świadczył będzie usługę transportową.
b) zdolności technicznej:
Za minimalny poziom zdolności uznane zostanie, że Wykonawca:
dysponuje osobami przeszkolonymi z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, tj.:
1) dla części 1: co najmniej 1 osobą w pojeździe
2) dla części 2: co najmniej 1 osobą w pojeździe
3) dla części 3: co najmniej 1 osobą w pojeżdzie
Uwaga:
1) W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część Wykonawca będzie zobowiązany do wykazania dysponowania osobami dla każdej części odrębnie.
Powyższe oznacza, iż wskazane osoby nie mogą się powtarzać. W przypadku gdyby dana osoba została wskazana w więcej niż jednej części, będzie ona brana pod uwagę w pierwszej z części, w której została wskazana. W przypadku niewykazania spełniania warunku w danej części Wykonawca zostanie wykluczony z tej części.
2) Zamawiający wymaga podania danych osobowych opiekuna w zakresie umożliwiającym jego weryfikację w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym prowadzonym przez Ministra Sprawiedliwości.
3) Potwierdzenie powyższego nastąpi w Wykazie osób (opiekunów) skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego (Załączniku nr 6 do SWZ) w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu.
dysponuje co najmniej jednym pojazdem dostosowanym do przewozu:
1) dla części 1 (pierwsza trasa): Świerklany – Rybnik
osoby na wózkach inwalidzkich 3
osoby niepełnosprawne 12
opiekun
kierowca
Pojazd/y musi być wyposażony w podnośnik lub rampę najazdową
2) dla części 2 (druga trasa): Świerklany – Żory
osoby na wózkach inwalidzkich 2
osoby niepełnosprawne 4
opiekun
kierowca
Pojazd/y musi być wyposażony w podnośnik lub rampę najazdową
3) dla części 3 (trzecia trasa): Świerklany–Wodzisław Śląski
osoby na wózkach inwalidzkich 0
osoby niepełnosprawne 2
opiekun
kierowca
Pojazd/y musi być wyposażony w podnośnik lub rampę najazdową
Uwaga:
1) W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część Wykonawca będzie zobowiązany do wykazania dysponowania pojazdami dla każdej części odrębnie. Oznacza to, że pojazdy nie mogą się powtarzać. W przypadku gdyby dany pojazd został wskazany w więcej niż jednej części będzie on brany pod uwagę w pierwszej z części, w której został wskazany. W przypadku niewykazania spełniania warunku w danej części Wykonawca zostanie wykluczony z tej części.
2) Potwierdzenie powyższego nastąpi w Wykazie pojazdów dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego (Załączniku nr 7 do SWZ) w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu.
6.2. Poleganie na zasobach innych podmiotów, zgodnie z Odziałem 3 Pzp:
6.2.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. 6.1.2. lit. b) SWZ w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolności technicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
6.2.2. Wykonawca, który polega na zdolności technicznej podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą:
a) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji niniejszego zamówienia (Załącznik nr 4 i 5 do SWZ) lub inny środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów,
b) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 Pzp jest umocowana do jego reprezentowania.
6.2.3. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności technicznej pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. 6.1.2. lit. b), a także zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy (pkt 7 SWZ).
6.2.4. Jeżeli zdolności techniczne podmiotu udostępniającego nie potwierdzą spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
6.2.5. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 9.1. Zgodnie z art. 274 ust. 1 Pzp Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących, aktualnych na dzień ich złożenia, podmiotowych środków dowodowych:
9.1.1. licencji na wykonywanie krajowego drogowego osób wydanej na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym.
Uwaga:
W przypadku gdy licencja została wystawiona jako dokument elektroniczny, przekazuje się ten dokument.
W przypadku gdy licencja została wystawiona jako dokument w postaci papierowej, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczając zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej dokonuje odpowiednio Wykonawca lub wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, w zakresie podmiotowych środków dowodowych, które każdego z nich dotyczą.
Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej może dokonać również notariusz.
9.1.2. wykazu osób (opiekunów) skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego (Załącznik nr 6 do SWZ).
Uwaga:
Wykaz osób (opiekunów) przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
W przypadku gdy wykaz został wystawiony jako dokument w postaci papierowej i opatrzony własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczając zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej dokonuje odpowiednio Wykonawca, wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, w zakresie podmiotowych środków dowodowych, które każdego z nich dotyczą.
Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej może dokonać również notariusz.
9.1.3. wykazu pojazdów dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego (załącznik nr 7 do SWZ).
Uwaga:
Wykaz pojazdów przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
W przypadku gdy wykaz został wystawiony jako dokument w postaci papierowej i opatrzony własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczając zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej dokonuje odpowiednio Wykonawca, wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, w zakresie podmiotowych środków dowodowych, które każdego z nich dotyczą.
Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej może dokonać również notariusz.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
16.2. W terminie składania ofert określonym w pkt. 19.1. Wykonawca zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu Ofertę zawierającą:16.2.1. Formularz Oferty (wg załącznika nr 1 do SWZ)
16.2.2. odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy, Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia, podmiotu udostępniającego zasoby, jest umocowana do jego reprezentowania.
16.2.3. pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, o ile prawo osoby podpisującej ofertę do reprezentowania Wykonawcy nie wynika wprost z odpisu właściwego rejestru, ewidencji lub statutu (jeśli dotyczy)
Pełnomocnictwo powinno zawierać dane osobowe pełnomocnika umożliwiające zweryfikowanie jego tożsamości: imię, nazwisko, PESEL lub, w razie jego braku, numer i seria dokumentu tożsamości, zakres czynności objętych pełnomocnictwem.
16.2.4. pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenia zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo (jeśli dotyczy). Pełnomocnik może być umocowany do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia Umowy
Pełnomocnictwo powinno zawierać:
a) wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
b) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy, z określeniem adresu siedziby,
c) dane osobowe pełnomocnika umożliwiające zweryfikowanie jego tożsamości: imię, nazwisko, PESEL lub, w razie jego braku, numer i seria dokumentu tożsamości,
d) czynności, co do których Pełnomocnik jest upoważniony.
16.2.5. oświadczenie z art. 117 ust. 4 Pzp (wg załącznika nr 2 do SWZ) (jeśli dotyczy)
Oświadczenie wskazuje, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy, celem weryfikacji czy planowany podział zadań pomiędzy członków konsorcjum zapewnia realne wykorzystanie deklarowanych przez nich zasobów.
16.2.6. oświadczenie na podstawie art. 125 ust. 1 Pzp (wg załącznika nr 3 do SWZ)
Oświadczenie stanowi dowód potwierdzający brak wykluczenia Wykonawcy na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe, wskazane w SWZ.
16.2.7. oświadczenie na podstawie art. 125 ust. 5 Pzp (wg załącznika nr 3a do SWZ) (jeśli dotyczy)
Oświadczenie stanowi dowód potwierdzający brak wykluczenia podmiotu udostępniającego zasoby oraz spełniania przez niego warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe, wskazane w SWZ.
16.2.8. zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby w trybie art. 118 ust. 3 Pzp służące wykazaniu udostępnienia Wykonawcy zdolności technicznej w zakresie osób (opiekunów) (wg załącznika nr 4 do SWZ) (jeśli dotyczy)
16.2.9. zobowiązanie podmiotu trzeciego w trybie art. 118 ust. 3 Pzp służące wykazaniu udostępnienia Wykonawcy zdolności technicznej w zakresie pojazdów (wg załącznika nr 5 do SWZ) (jeśli dotyczy)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
16.17. Oferta wspólna składana w rozumieniu art. 58 Pzp przez dwóch lub więcej Wykonawców:16.17.1. Wykonawcy występujący wspólnie zobowiązani są do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia Umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W przypadku spółki cywilnej do oferty należy dołączyć aktualną umowę spółki bądź uchwałę wspólników, wskazującą jednego ze wspólników jako umocowanego do reprezentacji spółki (wszystkich wspólników).
16.17.2. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez mocodawcę/mocodawców. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli, wymienione we właściwym rejestrze.
16.17.3. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
16.17.4. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 Pzp (wg załącznika nr 3) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia.
Powyższe oznacza iż:
a) oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
b) oświadczenie w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu składa odpowiednio Wykonawca, który ten warunek spełnia.
16.17.5. Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z Pełnomocnikiem.
16.17.6. Jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający żąda przed zawarciem Umowy w sprawie zamówienia publicznego złożenia kopii Umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
16.17.7. Umowa regulująca współpracę Wykonawców składających wspólnie ofertę powinna określać co najmniej:
a) podmioty składające ofertę wspólną,
b) wskazanie Lidera do reprezentowania partnerów (współwykonawców) przy wykonywaniu zamówienia,
c) cel gospodarczy, dla którego została zawarta umowa,
d) oznaczenie czasu trwania Umowy,
e) oświadczenie, że Lider Konsorcjum jest jedynym podmiotem, na którego wystawiane będą faktury podwykonawców. Zamawiający nie będzie honorował rozwiązań polegających na wystawianiu faktur przez podwykonawców na rzecz członka konsorcjum.
16.17.8. Umowa konsorcjum nie może być umowa przedwstępną ani umową zawartą pod warunkiem zawieszającym.
16.17.9. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jako wykonawcy składający ofertę wspólną, i mają do nich zastosowanie zasady określone w pkt. 16.17.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje zmianę istotnych postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w następujących przypadkach:1) zmiana trasy – w zależności od liczby dzieci, które otrzymały zgodę na dowóz do placówek oświatowych, rzeczywistych warunków pogodowych, faktycznej liczby dzieci danego dnia do dowozu – zmiana nie wymaga aneksu do Umowy,
2) zmiana liczby miejsc niezbędnych w środkach transportu – liczba może ulec zmianie w zależności od faktycznej liczby dzieci, które otrzymały zgodę na dowóz - zmiana nie wymaga aneksu do Umowy,
3) zmiana przewidzianych liczby dni dowozu – może ulec zmianie np. z powodu strajku nauczycieli, braku uczniów do dowozu - zmiana nie wymaga aneksu do Umowy.
2. Strony zobowiązane są zmienić postanowienia zawartej umowy w zakresie wartości umowy, w przypadku:
1) zaistnienia w trakcie roku szkolnego 2023/2024 sytuacji, w której przewóz będzie musiał być rozszerzony o kolejne dziecko/dzieci lub kolejną placówkę oświatową, w przypadku gdyby trasa przewozu uległa w związku z tym wydłużeniu. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy zostanie zwiększone o kwotę wynikającą z poniższego wzoru:
kwota netto zwiększenia = aktualna cena jednostkowa netto za każdy dzień przewozu/liczbę kilometrów całodziennej trasy przed jej zwiększeniem x liczba kilometrów, o która trasa została wydłużona.
3. W przypadku zaistnienia w trakcie realizacji Umowy konieczności zmiany opiekuna, Wykonawca zobowiązany jest wskazać Zamawiającemu inną osobę przeszkoloną w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej oraz podać Zamawiającemu dane tej osoby w zakresie umożliwiającym jej weryfikację w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym prowadzonym przez Ministra Sprawiedliwości, zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ.
4. W przypadku zaistnienia w trakcie realizacji Umowy konieczności zmiany pojazdu, Wykonawca zobowiązany jest wskazać Zamawiającemu inny pojazd spełniający wymagania określone w pkt 4 SWZ – Opis przedmiotu zamówienia oraz podać Zamawiającemu dane tego pojazdu, zgodnie z załącznikiem nr 7 do SWZ.
5. Wniosek wraz z jego uzasadnieniem o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony pisemnie.
1. Zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, w przypadku zmiany cen lub kosztów związanych z realizacją zamówienia (Umowy) w rozumieniu art. 439 Pzp.
Przez zmianę ceny lub kosztów rozumie się wzrost odpowiednio cen lub kosztów, jak i ich obniżenie, względem ceny lub kosztu przyjętych w celu ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy zawartego w Formularzu Oferty (tzw. zmiana waloryzacyjna). Strony mowy w trakcie realizacji Umowy będą uprawnione do żądania zmiany wynagrodzenia (zwiększenia/zmniejszenia) według poniższych zasad:
1) początkowy termin ustalenia zmiany wynagrodzenia ustala się od następnego miesiąca po zawarciu umowy,
2) wyliczenie wysokości zmiany wynagrodzenia odbywać się będzie w oparciu o miesięczne wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych, publikowane przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, dostępne pod linkiem: https://stat.gov.pl/sygnalne/informacje-sygnalne/
3) pierwsza zmiana wynagrodzenia nastąpi kiedy opublikowane miesięczne wskaźniki GUS osiągną poziom co najmniej 12% (narastająco) w stosunku do pierwszego opublikowanego wskaźnika GUS po dniu zawarcia umowy,
4) Strona po spełnieniu przesłanki, o której mowa w pkt. 3 może złożyć wniosek waloryzacyjny o zmianę wynagrodzenia w wysokości wynikającej z wyliczenia:
A x (B%-12%) = C
gdzie:
A – wartość wynagrodzenia miesięcznego netto po publikacji wskaźnika, który zmieni się (narastająco) w stosunku do ostatniego opublikowanego po dniu zawarcia Umowy wskaźnika GUS o poziom co najmniej 12%
B - suma wskaźników cen towarów i usług konsumpcyjnych opublikowanych po dniu zawarcia Umowy do ostatniego dnia miesiąca rozliczeniowego
C - wartość zmiany netto
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-07-13 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-65ca7b40-1713-11ee-a60c-9ec5599dddc1
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-07-13 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-08-11
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
cd. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia:5) wniosek waloryzacyjny z obliczeniem kwoty waloryzacji jest dokumentem niezbędnym do zawarcia aneksu, podlega analizie i akceptacji przez Zamawiającego, i winien być dostarczony Zamawiającemu przed złożeniem faktury,
6) maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia netto, jaką dopuszcza Zamawiający w efekcie zastosowania postanowień o zasadach wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia wynosi 12% wynagrodzenia Wykonawcy netto, o którym mowa w § 6 ust. 1 Umowy,
7) w przypadku likwidacji wskaźnika, o którym wyżej mowa lub zmiany podmiotu, który urzędowo go ustala, wskazany mechanizm stosuje się odpowiednio do wskaźnika i podmiotu, który zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa zastąpi dotychczasowy wskaźnik lub podmiot, lub w przypadku gdyby te wskaźniki przestały być dostępne, zastosowanie znajdą inne najbardziej zbliżone wskaźniki publikowane przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego,
8) jeżeli wynagrodzenie Wykonawcy zostanie zwaloryzowane zgodnie z art. 439 ust. 1-3 Pzp, Wykonawca zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia przysługującemu Podwykonawcy, z którym zawarł umowę, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki: przedmiotem Umowy są usługi oraz okres obowiązywania Umowy wraz z aneksami przekracza 6 miesięcy. Waloryzacja odbywać się będzie na analogicznych zasadach jak waloryzacja wynagrodzenia Wykonawcy.
7.5. Zamawiający na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U.2022.835 ze zm.) wykluczy:
7.5.1. Wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy, o której mowa w pkt. 7.5.;
7.5.2. Wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz.U.2022 poz. 596 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy, o której mowa w pkt. 7.5.;
7.5.3. Wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U.2021, poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r. o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy, o której mowa w pkt. 7.5.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług transportowych w zakresie przewozu osób na zajęcia WTZ przy DPS w Mnichowie oraz innych planowanych wyjazdów organizowanych w okresie od 02.01.2025 roku do dnia 31.12.2025
- Dowozy szkolne do NOREW i NSP "ARKA" we Wrześni w 2025 roku
- DOWÓZ UCZNIÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH Z TERENU GMINY MIEJSKIEJ PRZEWORSK DO PLACÓWEK OŚWIATOWYCH WRAZ Z OPIEKĄ PODCZAS PRZEWOZU W 2025 ROKU Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI
- Świadczenie usług transportu sanitarnego na potrzeby bieżącej działalności SP ZOZ Opolskie Centrum Onkologii w Opolu
- Dowozy szkolne do placówek oświatowych
- Usługa stałego przewozu osób niepełnosprawnych - uczestników Warsztatów Terapii Zajęciowej w Wolsztynie
więcej: (1) Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.