Ogłoszenie z dnia 2023-07-06
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00333023/01 - Wynik z dnia 2023-07-31
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa zewnętrznej instalacji c.o., wodociągowej i c.w.u. z zewnętrzną i wewnętrzną instalacją gazową i przebudową pomieszczeń na kotłownie gazowe w budynkach internatu, szkoły i biurowym w Dowspudzie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT SUWALSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790670846
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Świerkowa 60
1.5.2.) Miejscowość: Suwałki
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-400
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski
1.5.7.) Numer telefonu: 875659200
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bok@powiat.suwalski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.suwalski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa zewnętrznej instalacji c.o., wodociągowej i c.w.u. z zewnętrzną i wewnętrzną instalacją gazową i przebudową pomieszczeń na kotłownie gazowe w budynkach internatu, szkoły i biurowym w Dowspudzie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8c0d22ba-1bdc-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00293675
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00449237/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Budowa zewnętrznej instalacji c.o., wodociągowej i c.w.u. z zewnętrzną i wewnętrzną instalacją gazową i przebudową pomieszczeń na kotłownie gazowe w budynkach internatu, szkoły i biurowym w Dowspudzie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://portal.smartpzp.pl/powiatsuwalski/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://portal.smartpzp.pl/powiatsuwalski/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie p.z.p., odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
2. Postępowanie jest prowadzone w języku polskim.
3. W postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert oraz oświadczeń, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zapewnionych przez system zapewniający obsługę procesu udzielania zamówień publicznych za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, zwany dalej Systemem.
4. System jest dostępny pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/powiatsuwalski/
5. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta w Systemie, ani logowania do Systemu.
6. Za pośrednictwem posiadanego w Systemie konta Użytkownika Zewnętrznego odbywa się komunikacja Wykonawcy z Zamawiającym w postępowaniu, w szczególności: przekazywanie dokumentów, oświadczeń, informacji, pytań, wniosków w ramach postępowania.
7. Za pośrednictwem posiadanego w Systemie konta Jednostki Zamawiającej oraz kont jej Użytkowników Wewnętrznych odbywa się komunikacja Zamawiającego z Wykonawcą
w postępowaniu, w szczególności: przekazywanie wezwań i zawiadomień, informacji, odpowiedzi na pytania.
8. Zadawanie pytań przez Wykonawców odbywa się w zakładce „Pytania do postępowania”.
Po otwarciu ofert, komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej (czyli opatrzoną podpisem kwalifikowanym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym za pośrednictwem Platformy, w zakładce „Korespondencja”, która dla Wykonawcy jest widoczna w Zakładce „Oferty”, po zaznaczeniu numeru złożonej oferty. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę zapisania plików na serwerze. Aktualna data i godzina, zsynchronizowane z Głównym Urzędem Miar, wyświetlane są w prawym górnym rogu Systemu.
9. Do pełnego i prawidłowego korzystania z Systemu przez Użytkowników Zewnętrznych konieczne jest posiadanie przez co najmniej jednego uprawnionego Użytkownika Zewnętrznego Wykonawcy elektronicznego podpisu kwalifikowanego lub podpisu zaufanego lub podpisu osobistego służącego do autentykacji i podpisu.
10. Korzystanie z Systemu możliwe jest na 2 sposoby, pod warunkiem spełnienia następujących minimalnych wymagań technicznych:
1) Oprogramowanie zewnętrzne (dostawcy podpisu kwalifikowanego)
a) Mozilla Firefox ver. 65 i późniejsze, Google Chrome ver. 66 i późniejsze lub Opera ver. 58 i późniejsze, Microsoft Edge ver 18 i późniejsze, Internet Explorer 11
b) Lista zalecanych przeglądarek internetowych: Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera. Zalecane jest używanie najnowszych wersji przeglądarek
c) system operacyjny Windows 7 i późniejsze
2) Oprogramowanie wbudowane w SmartPZP
a) zainstalowane środowisko Java w wersji min. 1.8 (jre)
b) w przypadku przeglądarek Opera, Chrome i Firefox należy doinstalować dodatek do przeglądarki Szafir SDK Web
c) oprogramowanie SzafirHost w systemie operacyjnym.
11. Użycie przez Wykonawcę do kontaktu z Zamawiającym środków komunikacji elektronicznej zapewnionych w Systemie jest uzależnione od uprzedniej akceptacji przez Wykonawcę Regulaminu korzystania z usług Systemu na witrynie internetowej przy zakładaniu profilu Wykonawcy.
12. Korzystanie z Systemu przez Wykonawców jest bezpłatne.
c. d. wg SWZ - XIII. Sposób komunikacji oraz wyjaśnienia treści SWZ
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: n.d.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej "RODO") informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe w Suwałkach, ul. Świerkowa 60, 16-400 Suwałki;
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iod@powiat.suwalski.pl; tel. 87 565 90 00,
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji art. 275 pkt. 1 ustawy p.z.p.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy p.z.p.
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy p.z.p. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy p.z.p., związanym
z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu
do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PIR.272.6.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 926246,53 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest Budowa zewnętrznej instalacji c.o., wodociągowej i c.w.u. z zewnętrzną i wewnętrzną instalacją gazową i przebudową pomieszczeń na kotłownie gazowe w budynkach internatu, szkoły i biurowym w Dowspudzie.
Opis stanu istniejącego źródeł ciepła zasilającego opracowywane budynki w ciepło:
W kotłowni istniejące cztery kotły Heitzmann Primas HS 110-P Lambda Control oraz kocioł olejowy. Kotły na biomasę pozostaną jako rezerwa wraz z kominami i fundamentami. W kotłowni obok istniejących kotłów zamontowane zostaną kotły gazowe, na gaz ziemny.
Źródła ciepła - będą zlokalizowane następujące urządzenia:
1. Projektowana kotłownia gazowa w pod potrzeby budynku szkoły w pomieszczeniach dostosowanych pod potrzeby kotłowni o mocy 2x120kW kotły gazowe kondensacyjne pod potrzeby ogrzewania i przygotowania c.w.u. + podgrzewacz wody 300l
2. Projektowana kotłownia gazowa w pod potrzeby budynku internatu szkoły w pomieszczeniach istniejących kotłowni na biomasę o mocy 2x120kW kotły gazowe kondensacyjne pod potrzeby ogrzewania i przygotowania c.w.u. + podgrzewacz wody istniejący 500 l (wykorzystany istn. z kotłowni na biomasę )
3. Projektowana kotłownia gazowa pod potrzeby budynku Kordegardy w istniejącym budynku biurowym o mocy 2x80kW kocioł gazowy kondensacyjny pod potrzeby ogrzewania i przygotowania c.w.u.
4. W kotłowni olejowej istniejącej, która zostaje jako źródło rezerwowe wykonać dodatkowo należy półstałe urządzenie gaśnicze do składu opału.
Instalacja gazowa w pomieszczeniach kotłowni.
Projektuje się doprowadzenie gazu do kotłów gazowych kondensacyjnych :
• mocy 2x Q=20-120 kW w pomieszczeniu kotłowni Internatu - kotłownia nr 1
• mocy 2x Q=20-80 kW w pomieszczeniu w budynku biurowym - kotłownia nr 2
• mocy 2x Q=20-120 kW w pomieszczeniu Szkoły - kotłownia nr 3
Położenie kotłowni.
• Projektowana kotłownia na potrzeby internatu zlokalizowana jest w miejscu istniejącej kotłowni na biomasę, która zostanie zmniejszona poprzez wydzielenie pomieszczenia.
• Projektowana kotłownia na potrzeby szkoły zlokalizowana jest w miejscu istniejącej kotłowni.
• Projektowana kotłownia na potrzeby kordegardy zlokalizowana jest w miejscu obecnego pomieszczenia biurowego adaptowanego na potrzeby kotłowni.
Kotłownie będą znajdować się w pomieszczeniach specjalnie wydzielonych i przewidzianych wyłącznie dla zainstalowanych kotłów. Pomieszczenia te przylegać będą do ścian zewnętrznych budynku i będą położone na pierwszych kondygnacjach nadziemnych.
Klasyfikacja budynków (pomieszczeń kotłowni) - wydzielenie kotłowni jako odrębnych stref pożarowych.
W celu uniknięcia rozpatrywania wymagań dla pozostałych części budynków i uniknięcia dostosowywania ich do obowiązujących przepisów technicznobudowlanych, kotłownie gazowe zostaną wydzielone jako odrębne strefy pożarowe zaliczone do grupy stref PM o gęstości obciążenia ogniowego do 500 MJ/m2. Strefy te będą wydzielone od pozostałych części budynków ścianami i stropami oddzielenia przeciwpożarowego o klasie odporności ogniowej co najmniej REI 60 (dla kotłowni internatu ścianami w klasie REI 120), oraz zamknięte drzwiami w klasie odporności ogniowej co najmniej EI 30 (dla kotłowni internatu w klasie EI 60). Kotłownia internatu znajduje się poza jego budynkiem i jest przykryta stropodachem o klasie odporności ogniowej co najmniej RE 30. Przejścia instalacyjne w ścianach i stropie oddzielenia przeciwpożarowego będą zabezpieczone w klasie odporności ogniowej co najmniej EI tych elementów. Ściany zewnętrzne kotłowni internatu w miejscu połączenia pod kątem prostym ze ścianami zewnętrznymi budynku internatu, na długość co najmniej 4,0 m od miejsca połączenia ścian, będą spełniały wymagania dla ścian oddzielenia przeciwpożarowego, tj. będą posiadały klasę odporności ogniowej co najmniej REI 120 z dociepleniem materiałem niepalnym. Natomiast ściany zewnętrzne pozostałych kotłowni w miejscu połączenia s sąsiednimi strefami będą posiadały w elewacji, na połączeniu ze ścianami oddzielenia przeciwpożarowego, pionowe pasy o szerokości co najmniej 2 m i klasie odporności ogniowej EI 60, wykonane z materiału niepalnego.
Technologia kotłowni gazowych
Montaż kotłów wodnych z palnikami gazowymi wraz z osprzętem pracującej na potrzeby instalacji centralnego ogrzewania, ciepła technologicznego i przygotowania ciepłej wody użytkowej.
Kotłownia nr 1 w budynku Internatu
Kotłownia gazowa:
- budynek szkolny + siłownia + szatnia (146,30m2) Q=181 710W
- Średnie zapotrzebowanie mocy cieplnej na potrzeby c.w.u. - Q=20 000W Zaprojektowano kotłownię z dwoma kotłami gazowymi wiszącymi kondensacyjnymi o mocy cieplnej w zakresie 20-120 kW kocioł o łącznej mocy Q=240kW .
Opis szczegółowy
Jako źródło ciepła zaprojektowano 2 kotły gazowe z palnikiem gazowym o mocy cieplnej 20-120 kW z palnikiem modulowanym. W celu przygotowania ciepłej wody zaprojektowano podgrzewacz c.w.u. o pojemności V=500l.
Zład instalacji c.o. zabezpieczyć naczyniami wzbiorczymi przeponowymi i zaworami bezpieczeństwa.
Kotły należy powiesić na ścianie a naczynie wzbiorcze i zasobnik ustawić na posadzce.
Spaliny z każdego kotła usuwane będą kominem koncentrycznym - rozwiązanie standardowe stosowane do kotłów na gaz . Czopuch wykonać ze stali nierdzewnej w izolacji, komin wykonać stalowy - ze stali nierdzewnej dwupłaszczowy koncentryczny o wysokości 3,5 m z wyczystka i odkraplaczem, mocowany za pomocą obejm do ściany budynku . Przewody grzejne w kotłowni należy wykonać z rur stalowych czarnych w/g PN/H-74219 łączonych przez spawanie. Po zakończeniu montażu przewody należy przepłukać a następnie przeprowadzić badania szczelności na ciśnienie 0,45MPa i rozruch próbny. Po wykonaniu próby ciśnieniowej i rozruchu, rurociągi należy oczyścić do trzeciego stopnia czystości i pomalować farbą antykorozyjną odporną na wysokie temperatury. Wszystkie rurociągi i rozdzielacze należy zaizolować otulinami z pianki poliuretanowej w płaszczu PVC.
Pomieszczenia kotłowni nie kwalifikuje się do zagrożonych wybuchem.
Pomieszczenie kotłowni stanowi wydzieloną strefę pożarową i jest oddzielone od sąsiednich pomieszczeń przegrodami budowlanymi o odporności ogniowej co najmniej 60 min. dla ścian i stropów.
Drzwi należy wykonać otwierane na zewnątrz zaopatrzone w samozamykacze o odporności ogniowej 30 min. o szerokości w świetle muru 100 cm.
Wentylacja pom. kotłowni:
- nawiew 5cm2 na 1kW
- wywiew 0,75m3/h na 1 kW zainstalowanej mocy kotła.
Kotłownia nr 2 w budynku biurowym
Kotłownia gazowa dla potrzeb centralnego ogrzewania- budynku internatu + instal. Wentylacji Q=184 450 W
budynek Kordegarda „PACYNEK” Q=79 000W
część biurowa budynku pracowniczego Q=7 660W
- Średnie zapotrzebowanie mocy cieplnej na potrzeby c.w.u. - Q=31 000W
Zaprojektowano kotłownię z dwoma kotłami gazowymi wiszącymi kondensacyjnymi o mocy cieplnej w zakresie 20-80 kW ( Qnom=75kW) kocioł o łącznej mocy kotłowni Qmx=160kW (Qnom=150kW).
Opis szczegółowy
Jako źródło ciepła zaprojektowano 2 kotły gazowe z palnikiem gazowym o mocy cieplnej 20-80 kW z palnikiem modulowanym. W celu przygotowania ciepłej wody zaprojektowano zasilenie instalacji przygotowania ciepłej wody z układem pomp ciepła i kotłami elektrycznymi zlokalizowanymi w kontenerze przy budynku Kordegardy
Zład instalacji c.o. zabezpieczyć naczyniami wzbiorczymi przeponowymi i zaworami bezpieczeństwa.
Kotły należy powiesić na ścianie lub postawić na posadzce a naczynie wzbiorcze i zasobnik ustawić na posadzce.
Spaliny z każdego kotła usuwane będą kominem koncentrycznym - rozwiązanie standardowe stosowane do kotłów na gaz. Czopuch wykonać ze stali nierdzewnej w izolacji, komin wykonać stalowy - ze stali nierdzewnej dwupłaszczowy koncentryczny o wysokości 3,5 m z wyczystka i odkraplaczem, mocowany za pomocą obejm do ściany budynku . Przewody grzejne w kotłowni należy wykonać z rur stalowych czarnych w/g PN/H-74219 łączonych przez spawanie. Po zakończeniu montażu przewody należy przepłukać a następnie przeprowadzić badania szczelności na ciśnienie 0,45MPa i rozruch próbny. Po wykonaniu próby ciśnieniowej i rozruchu, rurociągi należy oczyścić do trzeciego stopnia czystości i pomalować farbą antykorozyjną odporną na wysokie temperatury. Wszystkie rurociągi i rozdzielacze należy zaizolować otulinami z pianki poliuretanowej w płaszczu PVC.
Pomieszczenia kotłowni nie kwalifikuje się do zagrożonych wybuchem.
Pomieszczenie kotłowni stanowi wydzieloną strefę pożarową i jest oddzielone od sąsiednich pomieszczeń przegrodami budowlanymi o odporności ogniowej co najmniej 60 min. dla ścian i stropów.
Drzwi należy wykonać otwierane na zewnątrz zaopatrzone w samozamykacze o odporności ogniowej 30 min. o szerokości w świetle muru 100 cm.
Wentylacja pom. kotłowni:
-nawiew 5cm2 na 1kW
-wywiew 0,75m3/h na 1 kW zainstalowanej mocy kotła.
Pod potrzeby biura i Kordegardy zaprojektowano liczniki ciepła i wodomierze w celu rozliczenia ilości pobranej wody oraz ciepła.
Kotłownia nr 3 w budynku Szkoły
Kotłownia gazowa dla potrzeb centralnego ogrzewania- budynku internatu + instal. Wentylacji Q=184 450 W
-Średnie zapotrzebowanie mocy cieplnej na potrzeby c.w.u. - Q=32 000W
Zaprojektowano kotłownię z dwoma kotłami gazowymi wiszącymi kondensacyjnymi o mocy cieplnej w zakresie 20-120 kW kocioł o łącznej mocy Q=240kW.
Opis szczegółowy
Jako źródło ciepła zaprojektowano 2 kotły gazowe z palnikiem gazowym o mocy cieplnej 20-120 kW z palnikiem modulowanym. W celu przygotowania ciepłej wody zaprojektowano podgrzewacz c.w.u. o pojemności V=500l.
Zład instalacji c.o. zabezpieczyć naczyniami wzbiorczymi przeponowymi i zaworami bezpieczeństwa.
Kotły należy powiesić na ścianie a naczynie wzbiorcze i zasobnik ustawić na posadzce
c.d. wg. SWZ - IV. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
4.2.6.) Główny kod CPV: 45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45000000-7 - Roboty budowlane
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 100 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: W celu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający przyjął następujące kryteria oceny ofert przypisując im odpowiednią wagę punktową. Zostanie wybrana jako najkorzystniejsza oferta, która uzyska maksymalną sumaryczną ocenę z obu zastosowanych kryteriów. (1% odpowiada 1 pkt)
• Cena [C] - Waga 60% = 60 pkt;
C = (C minimalna/C badana) × 60 punktów
• Gwarancja i rękojmia [G] - Waga 40% = 40 pkt;
za okres udzielenia gwarancji i rękojmi wynoszący co najmniej 3 lata – 0 punktów,
za okres udzielenia gwarancji i rękojmi wynoszący co najmniej 4 pełne lata – 15 punktów,
za okres udzielenia gwarancji i rękojmi wynoszący co najmniej 5 pełnych lat – 30 punktów,
za okres udzielenia gwarancji i rękojmi wynoszący co najmniej 6 pełnych lat – 40 punktów.
Minimalny okres gwarancji i rękojmi wynosi 3 lata.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja i rękojmia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniuna zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Za spełnienie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający uzna posiadanie przez Wykonawcę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę nie mniejszą niż
1 000 000,00 zł.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) W zakresie spełnienia warunku, wymagane jest wykazanie, że Wykonawca wykonał (zakończył) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, dwie roboty budowlane (przy czym przez jedną robotę budowlaną rozumie się roboty wykonane na podstawie jednej umowy), polegające na wykonaniu robót budowlanych branży sanitarnej związanych
z instalacją źródeł ciepła, na kwotę nie mniejszą niż 400 000,00 zł brutto każda z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informację o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż PLN, Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, potwierdzającego zakończenie robót budowlanych. W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, ww. warunek musi spełniać co najmniej jeden podmiot.
b) dysponowanie osobą na stanowisku kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń z co najmniej 2-letnim doświadczeniem oraz spełniającego wymagania Art. 37c Ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
Przez ww. uprawnienia budowlane należy rozumieć uprawnienia, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z póź. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019, poz. 831).
Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2021 r., poz. 1646 z późn. zm.).
Dopuszcza się wykazanie spełniania powyższych wymagań poprzez przedstawienie większej liczby osób, pod warunkiem, że wszystkie wskazane osoby łącznie posiadają wszystkie wymagane przez Zamawiającego uprawnienia budowlane, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawnienia zagraniczne uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2021r., poz. 1646), które uprawniają do kierowania robotami budowlanymi w zakresie przewidzianym opisem przedmiotu zamówienia.
Przy dokonaniu oceny spełnienia warunku Zamawiający będzie się kierował regułą: spełnia/nie spełnia.
3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej - dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów,
w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania - zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ;
2. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 3 do SWZ;
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w zdaniu poprzednim, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca dostarczy dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
3) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - załącznik nr 4 do SWZ;
4) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego;
5) wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego - odpowiedzialnego za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności
oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 6 do SWZ;
c.d. w SWZ - X. O świadczenia i dokumenty, jakie zobowiązani są dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz wykazania braku podstaw wykluczenia (podmiotowe środki dowodowe)
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
n.d.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ofertę należy sporządzić zgodnie z wzorem Formularza ofertowego stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ. Ponadto do oferty należy załączyć:1) oświadczenie, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ;
2) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 3 SWZ (jeżeli dotyczy);
3) oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale XII ust. 3 SWZ (jeżeli dotyczy);
4) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy p.z.p. oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-07-21 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://portal.smartpzp.pl/powiatsuwalski/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-07-21 10:10
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
INNE PRZETARGI Z SUWAŁK
- Zakup i dostawa ciągnika rolniczego z pługiem do odśnieżania na potrzeby Ośrodka Sportu i Rekreacji w Suwałkach
- Dostawa sprzętu komputerowego
- Dostawa instrumentów - saksofony, klarnety, flety i fagottino
- Wykonanie operatów szacunkowych dla nieruchomości położonych w granicach administracyjnych m. Suwałki - etap I
- Świadczenie usług transportu na rzecz Szpitala Wojewózkiego im. dr Ludwika Rydygiera w Suwałkach
- odśnieżanie dróg powiatowych i zwalczanie śliskości zimowej na terenie Powiatu Suwalskiego w sezonie zimowym 2024/2025
więcej: przetargi w Suwałkach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Modernizacja KP PSP w Kutnie" - III
- Remont lokalu zlokalizowanego przy ul. Armii Krajowej 29/5 w Goleniowie z przeznaczeniem na mieszkanie treningowe
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z miejscami postojowymi, ciągiem pieszo - jezdnym, oświetleniem oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w m. Zielone Kamedulskie gm. Suwałki
- Wymiana podłoża i urządzeń terenowych stanowiących wyposażenie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnętrznym Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Gdańsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków będących w zarządzie Nadleśnictwa Skwierzyna"
- Utwardzenie kostką betonową alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileńskiej w Oleśnicy
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.