Og³oszenie z dnia 2022-08-05
Powi±zane og³oszenia:
- 2022/BZP 00367428/01 - Wynik z dnia 2022-09-28
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa budynku ¦rodowiskowego Domu Samopomocy Mozaika przy ul. Miko³owskiej w trybie projektuj-buduj
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Miasta Tychy
1.3.) Oddzia³ zamawiaj±cego: Gmina Miasta Tychy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255507
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Niepodleg³o¶ci 49
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Tychy
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-100
1.5.4.) Województwo: ¶l±skie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 327763808
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@umtychy.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: bip.umtychy.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa budynku ¦rodowiskowego Domu Samopomocy Mozaika przy ul. Miko³owskiej w trybie projektuj-buduj
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-f9a65639-13f0-11ed-acbd-46d0480cd9c4
2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00294250
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2022-08-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00013168/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.34 Rozbudowa ¦rodowiskowego Domu Samopomocy "Mozaika" przy ul. Miko³owskiej
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://tychy.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://tychy.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy Przetargowej
(https://tychy.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html) z zastrze¿eniem pkt 6.
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i
o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w instrukcjach u¿ytkowników Platformy Przetargowej - dostêpnymi pod adresem https://tychy.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html.
3. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na Platformie. Wykonawca posiadaj±cy konto na Platformie ma mo¿liwo¶æ z³o¿enia oferty, wycofania oferty oraz sk³adania wniosków o wyja¶nienie tre¶ci SWZ
4. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem Platformy wynosi 150 MB.
5. Za datê przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji, przyjmuje siê datê ich wp³ywu na Platformê Przetargow± lub odpowiednio na pocztê elektroniczn±.
Je¿eli zamawiaj±cy lub wykonawca przekazuje o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje za po¶rednictwem ¶rodków komunikacji elektronicznej, ka¿da ze stron na ¿±danie drugiej strony niezw³ocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
6. Sposób komunikowania siê zamawiaj±cego z wykonawcami (nie dotyczy sk³adania ofert):
6.1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami w szczególno¶ci sk³adanie o¶wiadczeñ, zawiadomieñ oraz przekazywanie informacji odbywa siê elektronicznie za po¶rednictwem Platformy Przetargowej.
6.2. Zamawiaj±cy dopuszcza równie¿ mo¿liwo¶æ komunikowania siê (z wy³±czeniem oferty i za³±czników do oferty) za pomoc± poczty elektronicznej, na adres poczty elektronicznej zamowienia@umtychy.pl.
7. We wszelkiej korespondencji kierowanej do zamawiaj±cego, wykonawca winien pos³ugiwaæ siê numerem sprawy:
RZP.271.38.2022.AM
8. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy.
9. Zamawiaj±cy nie przewiduje sposobu komunikowania siê z wykonawcami w inny sposób ni¿ przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz.Urz.UEL119 z 04.05.2016, str. 1, z pó¼n. zm.), dalej „RODO”, zamawiaj±cy informuje, ¿e:
1. Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Tychy z siedzib± w Urzêdzie Miasta w Tychach, al. Niepodleg³o¶ci49,
43-100 Tychy.
2. Administrator wyznaczy³ Inspektora Ochrony Danych, z którym mo¿na siê skontaktowaæ w sprawach zwi±zanych z ochron± danych osobowych, w nastêpuj±cy sposób: 1) pod adresem poczty elektronicznej: iod@umtychy.pl; 2) pisemnie na adres siedziby Administratora.
3. Dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Odbiorcami danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (tj. Dz. U.z 2021 r. poz. 1129 z pó¼n. zm.), dalej „ustawa Pzp”.
5. Dane osobowe bêd± przechowywane jedynie w okresie niezbêdnym do spe³nienia celu, dla którego zosta³y zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa.
6. Po spe³nieniu celu, dla którego dane zosta³y zebrane,mog± one byæ przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej,jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu dzia³ania archiwów zak³adowych, chyba ¿e przepisy szczególne stanowi± inaczej.
7. Obowi±zek podania danych osobowych bezpo¶rednio dotycz±cych
wykonawcy/Podwykonawcy/Podmiotu, na zasoby którego powo³uje siê wykonawca, jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
8. W odniesieniu do udostêpnionych danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany,stosowanie do art. 22 RODO;
9. Osoba udostêpniaj±ca dane posiada:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu dodanych osobowych jej dotycz±cych;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania swoich danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników.);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego.);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, ¿e przetwarzanie danych osobowych jej dotycz±cych narusza przepisy RODO.
10. Osobie udostêpniaj±cej dane nie przys³uguje:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
11. Wykonawca/Podwykonawca/Podmiot, udostêpniaj±cy zasoby sk³ada o¶wiadczenie w zakresie wype³nienia obowi±zków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO (za³±cznik nr 1 do SWZ/za³±cznik nr 2a do SWZ).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RZP.271.38.2022.AM
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa budynku ¦rodowiskowego Domu Samopomocy Mozaika przy ul. Miko³owskiej w Tychach.
Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksowe wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych zgodnie z Ustaw± Prawo Budowlane i aktami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie, zgodnie ze sztuk± budowlan± i technologi± wykonywania robót, a tak¿e wytycznymi producentów wyrobów budowlanych i materia³ów oraz Ustaw± Prawo zamówieñ publicznych.
Szczegó³owy zakres przedmiotu zamówienia znajduje siê w Programie funkcjonalno-u¿ytkowym stanowi±cym za³±cznik nr 4 do SWZ.
Zamówienie obejmuje m.in.:
1) opracowanie wielobran¿owej dokumentacji projektowej na podstawie programu funkcjonalno-u¿ytkowego z za³o¿eniem rozbudowy, celem uzyskania dodatkowych 38 m2 powierzchni u¿ytkowej budynku,
2) uzyskanie wszystkich niezbêdnych uzgodnieñ, warunków, opinii, zgód, ekspertyz oraz Decyzji administracyjnych pozwalaj±cych na wykonanie w/w zakresu robót, w tym pozwolenia na budowê,
3) kompleksowe wykonanie zaprojektowanych robót wraz z robotami towarzysz±cymi i tymczasowymi na podstawie opracowanej dokumentacji i zgodnie z uzyskan± Decyzj± o pozwoleniu na budowê,
4) sprawowanie nadzoru autorskiego przez okres trwania inwestycji,
5) opracowanie dokumentacji powykonawczej,
6) uzyskanie pozwolenia na u¿ytkowanie.
Dla wszystkich zabudowywanych materia³ów wykonawca winien przedstawiæ dokument dopuszczaj±cy do stosowania w budownictwie.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71240000-2 - Us³ugi architektoniczne, in¿ynieryjne i planowania
71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i do¶wiadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Do¶wiadczenie projektanta
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
Zamawiaj±cy okre¶la warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:• zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym – NIE DOTYCZY;
• uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów – NIE DOTYCZY;
• sytuacji ekonomicznej lub finansowej – NIE DOTYCZY;
• zdolno¶ci technicznej lub zawodowej – zamawiaj±cy uzna niniejszy warunek za spe³niony, je¿eli wykonawca przedstawi:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Wymagane jest wykonanie minimum 1 roboty budowlanej (robota winna byæ przedmiotem jednej umowy) o warto¶ci min. 150 000,00 z³ brutto polegaj±cej na remoncie/modernizacji/budowie/przebudowie obiektu budowlanego.
UWAGA:
Na podstawie rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. 2020 r., poz. 2415) zgodnie z § 9 ust. 3 ww. rozporz±dzenia, je¿eli wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych/dostaw/us³ug, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa powy¿ej, dotyczy robót budowlanych/dostaw/us³ug, w których wykonaniu wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³.
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wymagane jest skierowanie przez wykonawcê do realizacji zamówienia osoby/osób z uprawnieniami budowlanymi do:
- projektowania w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej lub architektonicznej,
- kierowania robotami w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej posiadaj±cej do¶wiadczenie jako kierownik budowy w zakresie nadzorowania minimum jednego zadania ogólnobudowlanego o warto¶ci min. 150 000,00 z³ brutto polegaj±cego na remoncie/modernizacji/budowie/przebudowie obiektu budowlanego,
- kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych,
- kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i energetycznych.
Poleganie na zasobach innych podmiotów:
1. Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostêpniaj±cych zasoby,niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych
go z nimi stosunków prawnych.
2. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby,je¶li podmioty te wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
3. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, sk³ada, wraz z ofert±, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie
dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów (za³±cznik nr 2a do SWZ).
4. Zamawiaj±cy oceni, czy udostêpniane wykonawcy przez podmioty udostêpniaj±ce zasoby zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalaj± na wykazanie przez wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w
rozdziale 6, a tak¿e zbada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zosta³y przewidziane wzglêdem wykonawcy, tj. na podstawie dokumentów, o których mowa w punkcie 7.8. SWZ.
5. Podmiot, który zobowi±za³ siê do udostêpnienia zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawc±, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodê poniesion± przez zamawiaj±cego powsta³± wskutek nieudostêpnienia tych zasobów, chyba ¿e za nieudostêpnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
6. Wykonawca nie mo¿e, po up³ywie terminu sk³adania ofert, powo³ywaæ siê na zdolno¶ci lub sytuacjê podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¿eli na etapie sk³adania ofert nie polega³ on w danym zakresie na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby.
Do przeliczenia na PLN warto¶ci wskazanej w dokumentach z³o¿onych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, wyra¿onej w walutach innych ni¿ PLN, zamawiaj±cy przyjmie ¶redni kurs publikowany przez Narodowy Bank Polski z dnia wszczêcia postêpowania.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Nie dotyczy
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Wymagane jest wykonanie minimum 1 roboty budowlanej (robota winna byæ przedmiotem jednej umowy) o warto¶ci min. 150 000,00 z³ brutto polegaj±cej na remoncie/modernizacji/budowie/przebudowie obiektu budowlanego.
UWAGA:
Na podstawie rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. 2020 r., poz. 2415) zgodnie z § 9 ust. 3 ww. rozporz±dzenia, je¿eli wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych/dostaw/us³ug, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa powy¿ej, dotyczy robót budowlanych/dostaw/us³ug, w których wykonaniu wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³.
2. Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wymagane jest skierowanie przez wykonawcê do realizacji zamówienia osoby/osób z uprawnieniami budowlanymi do:
- projektowania w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej lub architektonicznej,
- kierowania robotami w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej posiadaj±cej do¶wiadczenie jako kierownik budowy w zakresie nadzorowania minimum jednego zadania ogólnobudowlanego o warto¶ci min. 150 000,00 z³ brutto polegaj±cego na remoncie/modernizacji/budowie/przebudowie obiektu budowlanego,
- kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych,
- kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i energetycznych.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Nie dotyczy5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Do oferty nale¿y do³±czyæ:1. Formularz oferty (za³±cznik nr 1 do SWZ);
2. Dowód wp³aty wadium;
3. O¶wiadczenie (za³±cznik nr 2/2a do SWZ);
4. Potwierdzenie umocowania do dzia³ania w imieniu wykonawcy,
• W celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru.
• Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia dokumentów, o których mowa powy¿ej, je¿eli zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów.
5. JE¯ELI DOTYCZY – O¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (za³±cznik nr 2b do SWZ);
6. JE¯ELI DOTYCZY – Pe³nomocnictwo upowa¿niaj±ce do z³o¿enia oferty, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Oferta musi byæ zabezpieczona wadium w wysoko¶ci – 2 000,00 PLN (s³ownie: dwa tysi±ce z³otych 00/100 PLN).2. Wadium nale¿y wnie¶æ przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymaæ nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 PZP oraz art. 98 ust. 2 PZP.
3. Za skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu zamawiaj±cy uzna wadium, które znajdzie siê na rachunku zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
4. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
przelewem z konta na konto na rachunek bankowy zamawiaj±cego:
Rachunek: 12 1240 2975 1111 0010 6077 6489
Bank Polska Kasa Opieki Spó³ka Akcyjna
Kod Swift (wymagany przy przelewach miêdzynarodowych): PKOP PL PW
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 299 z pó¼n. zm.).
5. Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiaj±cego. Wadium wniesione w pieni±dzu zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym.
6. W przypadku wniesienia wadium w formach okre¶lonych w punkcie 11.4 ppkt 2) do 4) SWZ:
- dokument winien byæ wystawiony na Gminê Miasta Tychy, Al. Niepodleg³o¶ci 49, 43-100 Tychy,
- dokument winien wskazywaæ wszystkich cz³onków konsorcjum, w sytuacji wspólnego sk³adania oferty przez wykonawców,
- wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.2. W takim przypadku, wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej (o ile zosta³ sformu³owany), o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2PZP, zostanie spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub
zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub us³ugi, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane.
4. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
5. W przypadku, o którym mowa w punkcie 3. i 4., wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± odpowiednio do wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy.
6. W niniejszym postêpowaniu zamawiaj±cy nie okre¶la szczególnego, obiektywnie uzasadnionego, sposobu spe³niania przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunków udzia³u w postêpowaniu.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. W przypadku zmiany ustawowej stawki podatku VAT, sporz±dzony zostanie aneks do umowy uwzglêdniaj±cy zmianê wynagrodzenia wykonawcy.2. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy jedynie w nastêpuj±cych przypadkach:
a) w razie wyst±pienia si³y wy¿szej, czyli losowego zdarzenia zewnêtrznego, którego skutków nie da siê przewidzieæ (np. intensywne ponadnormatywne warunki atmosferyczne np. deszczu, ¶niegu, gradu, huragan, temperatura powietrza, a tak¿e strajk, wojna, epidemia), a tak¿e w razie konieczno¶ci podjêcia dzia³añ zmierzaj±cych do ograniczenia skutków wyst±pienia si³y wy¿szej. Za si³ê wy¿sz± uznaje siê tak¿e skutki zdarzeñ j± powoduj±cych,
b) wyst±pienia w terminie realizacji umowy warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych lub znacznie utrudniaj±cych prawid³ow± realizacjê robót zgodnie z przepisami prawa, przyjêtymi normami, wskazaniami producentów materia³ów i urz±dzeñ, procesem technologicznym (np. nieodpowiednia wilgotno¶æ powietrza, nieodpowiednia temperatura pod³o¿a wzglêdem punktu rosy, temperatura uniemo¿liwiaj±ca wi±zanie betonu, pow³ok syntetycznych, prowadzenia robót ziemnych),
c) nadzwyczajnych zdarzeñ gospodarczych niezale¿nych od stron, np. spowodowany stanem wyj±tkowym, embargiem, epidemi±, stanem klêski ¿ywio³owej, a skutkuj±cy brakiem lub istotnym utrudnieniem dostêpu do materia³ów czy urz±dzeñ niezbêdnych do wykonania przedmiotu umowy,
d) w razie zmiany powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa w zakresie maj±cym wp³yw na termin wykonania przedmiotu umowy,
e) niezawinionych przez wykonawcê dzia³añ organów administracji publicznej, w szczególno¶ci s³u¿b konserwatorskich lub nadzoru budowlanego, s³u¿b ochrony przeciwpo¿arowej, s³u¿b sanitarnych, maj±cych wp³yw bezpo¶redni lub po¶redni na termin realizacji robót w szczególno¶ci wstrzymanie budowy, konieczno¶æ wykonania prac archeologicznych (badañ archeologicznych), zmiany w dokumentacji projektowej i zwi±zane z tym roboty budowlane,
f) niezawinionym przez wykonawcê opó¼nieniem w uzyskaniu od stosownych instytucji i organów lub osób trzecich niezbêdnych uzgodnieñ, pozwoleñ, decyzji itp., w terminach instrukcyjnych b±d¼ obligatoryjnych wynikaj±cych z obowi±zuj±cych przepisów prawa, jak równie¿ w terminach adekwatnych na ich uzyskanie, kiedy terminy te nie wynikaj± z przepisów prawa,
g) w przypadku zaistnienia okoliczno¶ci niezawinionych i niezale¿nych od Wykonawcy a skutkuj±cych wyd³u¿on± procedur± uzyskiwania zgód, dopuszczeñ i za¶wiadczeñ umo¿liwiaj±cych przekazanie obiektu do u¿ytkowania,
h) w razie zlecenia dodatkowych prac na podstawie art. 455 PZP albo innych prac niezbêdnych do prawid³owego wykonania realizowanego zamówienia podstawowego,
i) je¿eli dokumentacja projektowa w oparciu o któr± realizowany jest przedmiot umowy zawiera niezawinione przez wykonawcê b³êdy, braki lub wady albo zosta³a zmieniona z innych przyczyn takich jak ulepszenie funkcjonalno¶ci obiektu,
j) w przypadku istotnego wyd³u¿enia toku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, tym wyd³u¿enie postêpowania odwo³awczego przed Krajow± Izb± Odwo³awcz±, o ile wyd³u¿enie to mia³o wp³yw na wykonanie terminu realizacji umowy.
Warunkiem wprowadzenia do zawartej umowy w/w zmian, bêdzie potwierdzenie powsta³ych okoliczno¶ci w formie opisowej i w³a¶ciwie umotywowanej, zaakceptowanej przez ka¿d± ze stron umowy.
Ci±g dalszy w SEKCJI IX – POZOSTA£E INFORMACJE
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-08-24 12:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê przy u¿yciu Platformy Przetargowej dostêpnej pod adresem: https://tychy.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html - wymagania techniczne i organizacyjne opisane zosta³y w instrukcjach u¿ytkowników Platformy Przetargowej - dostêpnymi pod adresem https://tychy.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-24 12:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-09-22
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Ci±g dalszy z SEKCJI VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWYW przypadkach wyst±pienia okoliczno¶ci, o których mowa powy¿ej, strony ustalaj± nowe terminy wykonania przedmiotu umowy uwzglêdniaj±ce wp³yw tych okoliczno¶ci na termin realizacji przedmiotu umowy, tj:
a) w odniesieniu do okoliczno¶ci okre¶lonych w pkt 2. lit. a – d oraz lit. h i lit. i termin mo¿e zostaæ zmieniony o ilo¶æ dni opó¼nienia w robotach budowlanych spowodowanego tymi okoliczno¶ciami,
b) w odniesieniu do okoliczno¶ci okre¶lonych w pkt 2. lit. e termin mo¿e zostaæ zmieniony o ilo¶æ dni, w których wykonywanie ca³o¶ci lub czê¶ci robót maj±cych wp³yw na termin realizacji, by³o niemo¿liwe lub znacznie utrudnione w skutek dzia³añ organów administracji publicznej,
c) w odniesieniu do okoliczno¶ci okre¶lonych w pkt 2. lit. f i g termin mo¿e zostaæ zmieniony o ilo¶æ dni opó¼nienia w uzyskaniu od stosownych instytucji i organów lub osób trzecich niezbêdnych uzgodnieñ, pozwoleñ, decyzji itp., lub w uzyskaniu zgód, dopuszczeñ i za¶wiadczeñ umo¿liwiaj±cych przekazanie obiektu do u¿ytkowania,
d) w odniesieniu do okoliczno¶ci okre¶lonych w pkt 2. lit j termin mo¿e zostaæ zmieniony o ilo¶æ dni wyd³u¿enia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, w tym postêpowania odwo³awczego przed Krajow± Izb± Odwo³awcz± w stosunku do normalnego, przewidywalnego lub wynikaj±cego z przepisów prawa czasu trwania tych postêpowañ.
Wszelkie zmiany niniejszej umowy powinny byæ dokonane w formie pisemnej (aneksu podpisanego przez obie strony) pod rygorem niewa¿no¶ci.
3. W przypadku zmiany Kierownika Budowy/Projektanta w trakcie realizacji zadania wymaga siê, aby kolejna osoba wskazana przez Wykonawcê posiada³a kwalifikacje nie gorsze ni¿ osoba poprzednio wskazana w ofercie, a zmiana osoby Kierownika Budowy/Projektanta nie wp³ynê³aby na ocenê oferty w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie stosunku pracy wszystkich osób wykonuj±cych roboty budowlane pod kierownictwem Kierownika Budowy.
Zamawiaj±cy wykluczy z postêpowania o udzielenie zamówienia wykonawcê, wobec którego zachodz± podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie
przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. 2022 poz. 835).
INNE PRZETARGI Z TYCHÓW
- Remont dwóch lokali mieszkalnych w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych administrowanych przez Miejski Zarz±d Budynków Mieszkalnych w Tychach - ROM IV
- Dostawa opa³u - pellet drzewny dla Zespo³u Szkolno - Przedszkolnego nr 4 w Tychach w 2025 r.
- Wynajem ³adowarki jednonaczyniowej wraz z operatorami
- Dostawa sprzêtu komputerowego w ramach Rz±dowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli -Aktywna tablica
- Przygotowywanie i dostarczanie gor±cych posi³ków dla Noclegowni Miejskiej w Tychach w 2025 roku
- Remont dwóch lokali mieszkalnych w budynkach mieszkalnych - wielorodzinnych administrowanych przez Miejski Zarz±d Budynków Mieszkalnych w Tychach - ROM I
wiêcej: przetargi w Tychach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Prace remontowe i adaptacyjne mieszkania wspomaganego w ramach projektu "Nie JESTE¦ sam!"- II
- Remont i zakup wyposa¿enia dla Lokalnego Centrum Integracyjnego w £êgu Probostwie
- Wykonanie prac projektowych i robót budowlanych w zakresie ochrony przeciwpo¿arowej budynków przy ul. Canaletta 2, ul. K³opotowskiego 1/3 i Pl. Zamkowym 6
- "Przebudowa stawu w Godaczach, Gmina ¦wiercze"
- Remont Sali gimnastycznej w Zespole Szkó³ nr 2 we Wroc³awiu
- "Zakup i dostawa wyposa¿enia w ramach projektu nr FEPK.07.12-IP.01-0091/23, "Budujemy Przysz³o¶æ - Wiedzowy Impuls."Budowa obiektów ma³ej architektury w miejscu publicznym-¶cie¿ka edukacyjna"
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.