Ogłoszenie z dnia 2024-04-19
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00265133/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-03-28
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Prowadzenie zajęć z wczesnego wspomagania rozwoju dzieci niepełnosprawnych lub zagrożonych niepełnosprawnością w okresie od 0 roku życia do rozpoczęcia nauki w szkole oraz dla ich rodziców (3)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000743014
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Chrobrego 5
1.5.2.) Miejscowość: Strzelce Opolskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 47-100
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dyrektor@ppp.powiatstrzelecki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pppstrzelce.szkolnastrona.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-39c91d33-ec34-11ee-b4e0-4ac387c144e31.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Prowadzenie zajęć z wczesnego wspomagania rozwoju dzieci niepełnosprawnych lub zagrożonych niepełnosprawnością w okresie od 0 roku życia do rozpoczęcia nauki w szkole oraz dla ich rodziców (3)2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-39c91d33-ec34-11ee-b4e0-4ac387c144e3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00294291
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00265133
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 100000 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 25000 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zajęcia w zakresie psychologii – 100 godzin4.5.3.) Główny kod CPV: 85121270-6 - Usługi psychiatryczne lub psychologiczne
4.5.5.) Wartość części: 10000 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zajęcia z rodzicami dzieci prowadzone przez pedagoga lub psychologa - 150 godzin (z zastrzeżeniem, ze liczba godzin nie może przekroczyć 15% zrealizowanych godzin z dziećmi)4.5.3.) Główny kod CPV: 80340000-9 - Usługi edukacji specjalnej
4.5.5.) Wartość części: 15000 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
UZASADNIENIE
Zamawiający zawarł w Rozdziale 7 SWZ dot. kryteriów oceny ofert sprzeczne postanowienia dotyczące tych kryteriów. Z jednej strony w SWZ postanowiono, że wybór oferty najkorzystniejszej, oddzielnie dla każdej części zamówienia, zostanie dokonany w oparciu o następujące kryteria: Cena 60 pkt, Doświadczenie w realizacji programu „Za życiem” 20 pkt, Kwalifikacje dodatkowe 20 pkt. Z drugiej strony w rozdziale tym zawarto postanowienie, że oferta, z najniższą ceną, w danej części, jest dla tej części ofertą najkorzystniejszą i zostanie wybrana do podpisania umowy (zapis na końcu rozdziału).
Istotne jest w tej sytuacji, że zastosowanie różnych kryteriów oceny ofert prowadzi do wyboru ofert innych Wykonawców, jako najkorzystniejszych.
Taki opis kryteriów oceny powoduje niemożność obiektywnego wyboru oferty, w oparciu o jednoznaczne kryteria oceny ofert, a jakikolwiek wybór oferty przez Zamawiającego, byłby oparty na arbitralnej decyzji Zamawiającego, dotyczącej wyboru oferty, na podstawie któregoś ze sprzecznych kryteriów oceny ofert.
W związku z tym ww. stan rzeczy jest niezgodny z przepisami Pzp, w szczególności z art. 240.1 który stanowi, że zamawiający opisuje kryteria oceny ofert w sposób jednoznaczny i zrozumiały, oraz z 239, który z kolei stanowi, że wyboru najkorzystniejszej oferty zmawiający dokonuje na podstawie kryteriów oceny ofert, co sprawia, że postępowanie obarczone jest istotną wadą.
Wada ta, po upływie terminu składania ofert, jest niemożliwa do naprawienia, bo wymagałaby modyfikacji SWZ, a ta zgodnie z art. 137 ust. 1 Pzp może być zmieniona wyłącznie przed tym terminem.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
UZASADNIENIE
Zamawiający zawarł w Rozdziale 7 SWZ dot. kryteriów oceny ofert sprzeczne postanowienia dotyczące tych kryteriów. Z jednej strony w SWZ postanowiono, że wybór oferty najkorzystniejszej, oddzielnie dla każdej części zamówienia, zostanie dokonany w oparciu o następujące kryteria: Cena 60 pkt, Doświadczenie w realizacji programu „Za życiem” 20 pkt, Kwalifikacje dodatkowe 20 pkt. Z drugiej strony w rozdziale tym zawarto postanowienie, że oferta, z najniższą ceną, w danej części, jest dla tej części ofertą najkorzystniejszą i zostanie wybrana do podpisania umowy (zapis na końcu rozdziału).
Istotne jest w tej sytuacji, że zastosowanie różnych kryteriów oceny ofert prowadzi do wyboru ofert innych Wykonawców, jako najkorzystniejszych.
Taki opis kryteriów oceny powoduje niemożność obiektywnego wyboru oferty, w oparciu o jednoznaczne kryteria oceny ofert, a jakikolwiek wybór oferty przez Zamawiającego, byłby oparty na arbitralnej decyzji Zamawiającego, dotyczącej wyboru oferty, na podstawie któregoś ze sprzecznych kryteriów oceny ofert.
W związku z tym ww. stan rzeczy jest niezgodny z przepisami Pzp, w szczególności z art. 240.1 który stanowi, że zamawiający opisuje kryteria oceny ofert w sposób jednoznaczny i zrozumiały, oraz z 239, który z kolei stanowi, że wyboru najkorzystniejszej oferty zmawiający dokonuje na podstawie kryteriów oceny ofert, co sprawia, że postępowanie obarczone jest istotną wadą.
Wada ta, po upływie terminu składania ofert, jest niemożliwa do naprawienia, bo wymagałaby modyfikacji SWZ, a ta zgodnie z art. 137 ust. 1 Pzp może być zmieniona wyłącznie przed tym terminem.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
INNE PRZETARGI Z STRZELEC OPOLSKICH
- "Remont dwóch lokali mieszkalnych położonych w budynku przy ul. Powstańców Śląskich 24/2 oraz 24/4 w Strzelcach Opolskich"
- "Wykonanie w trybie zaprojektuj i wybuduj zadania inwestycyjnego pn.: "Budowa ścieżki pieszo-rowerowej w Gminie Izbicko w ciągu drogi powiatowej 1815 O Izbicko-Grodzisko na odcinku Izbicko-Utrata""
- realizacja zadania pn.: Zamiatanie nawierzchni dróg powiatowych Powiatu Strzeleckiego w ilości 136 206 m2 i chodników w ilości 7 674 m2 Przedmiot...
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zatrudnienie kadry merytorycznej w ramach projektu pn. "Rodzina w Centrum"
- Świadczenie usług psychologicznych i terapeutycznych na potrzeby realizacji projektu pn. "Rozwiń skrzydła" - 18 części
- Kompleksowe zorganizowanie 5-dniowego wyjazdu edukacyjnego z elementami integracyjnymi, w związku z realizacją projektu partnerskiego pt. "Rodzina w centrum Etap I".
- USŁUGI SPOŁECZNE DLA UCZESTNIKÓW PROJEKTU "Q działaniu II"
- Edukacja dla wszystkich - wysoka jakość kształcenia (z podziałem na 10 części):
- Realizacja zadań wynikających z programu kompleksowego wsparcia dla rodzin "Za życiem" na rzecz Specjalnego Ośrodka Szkolono - Wychowawczego im. Janusza Korczaka w Sieradzu
więcej: Usługi edukacji specjalnej »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.