Og³oszenie z dnia 2021-12-01
Powi±zane og³oszenia:
- 2022/BZP 00005022/01 - Wynik z dnia 2022-01-05
Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomo¶ci zamieszka³ych i niezamieszka³ych po³o¿onych na terenie Gminy Zawidz w 2022 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA ZAWIDZ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 611016011
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ul. Mazowiecka 24
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Zawidz Ko¶cielny
1.5.3.) Kod pocztowy: 09-226
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL923 - P³ocki
1.5.7.) Numer telefonu: 242766158
1.5.8.) Numer faksu: 242766144
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: referatkomunalny@zawidz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.zawidz.bip.org.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomo¶ci zamieszka³ych i niezamieszka³ych po³o¿onych na terenie Gminy Zawidz w 2022 roku
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-addba8d2-52a8-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer og³oszenia: 2021/BZP 00294726
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2021-12-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2021/BZP 00037443/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.3.3 Odbiór , transport i zagospodarowanie odpadów komunalnychz nieruchomo¶ci zamieszka³ych i niezamieszka³ych po³o¿onych na terenie gminy Zawidz w 2022 roku
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
www.zawidz.bip.org.pl3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl
https://epuap.gov.pl//ugzawidz/skrytka
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1)Postêpowanie prowadzone jest w jêzyku polskim.
2) Komunikacja w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w tym sk³adanie Ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc± odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, tj.:
a) miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/ - (szyfrowanie oferty, formularze ePuap),
b) ePUAPu adres skrzynki: ugzawidz/skrytka - (formularze do komunikacji, SK£ADANIE OFERT), c)poczty elektronicznej referatkomunalny@zawidz.pl (korespondencja oprócz Ofert),
d) Platformy e-Zamówienia https://ezamowienia.gov.pl/pl/ (Og³oszenie o zamówieniu, informacje o postêpowaniu),
e)strona BIP Urzêdu Gminy w Zawidzu http://zawidz.bip.org.pl (Og³oszenie o zamówieniu, SWZ, dokumentacja techniczna, pytania i odpowiedzi do SWZ, informacje o postêpowaniu). We wszelkiej korespondencji zwi±zanej z niniejszym postêpowaniem Zamawiaj±cy i Wykonawcy pos³uguj± siê nr referencyjnym postêpowania: RGK.271.19.2021.
3) Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do formularzy: z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty oraz do formularza do komunikacji. 4) Faks nie stanowi dorêczenia dokumentu, o¶wiadczania, wniosku i innych dokumentów wymaganych przez Zamawiaj±cego za pomoc± ¶rodków komunikacji elektronicznej w rozumieniu przepisów o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn±.
5)Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ musi byæ zgody z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2017 r. w sprawie u¿ycia ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostêpniania i przechowywania dokumentów elektronicznych tj. z dnia 9 lipca 2020r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 1261).
6) Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji Specyfikacja Warunków Zamówienia” przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz Regulaminie ePUAP. 7) Maksymalny rozmiar plików
przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych formularzy do: z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB. Do formularza do sk³adania ofert za³±czyæ mo¿na TYLKO JEDEN za³±cznik o maksymalnym rozmiarze do 150 MB. W celu za³±czenia wiêkszej ilo¶ci dokumentów w jednym za³±czniku nale¿y je podpisaæ kwalifikowanym podpisem elektronicznym, skompresowaæ w formacie ZIP, a nastêpnie za³±czyæ do formularza.
8) Za datê przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji przyjmuje siê datê ich przekazania na ePUAP.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, ¿e:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Zawidz. Adres Urzêdu Gminy Zawidz: ul. Mazowiecka 24, 09- 226 Zawidz Ko¶cielny, tel. 24 276-61-58
2) administrator wyznaczy³ Inspektora Danych Osobowych, z którym mo¿na siê kontaktowaæ pod adresem e-mail: rodo.iodo@zawidz.pl.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy p.z.p.
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 P.Z.P. przez okres 4
lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy
przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisanych ustawy p.z.p, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymaga³oby po stronie administratora niewspó³miernie du¿ego wysi³ku mo¿e zostaæ Pani/Pan zobowi±zana do wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± PZP oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem okresu trwania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
9) nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem w³a¶ciwym dla przedmiotowej skargi jest Urz±d Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RGK.271.19.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.5.) Warto¶æ zamówienia: 902000,00 PLN
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomo¶ci zamieszka³ych i niezamieszka³ych po³o¿onych na terenie Gminy Zawidz w 2022 roku. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawiera Za³±cznik nr 9 do SWZ.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 90500000-2 - Us³ugi zwi±zane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Us³ugi wywozu odpadów
90512000-9 - Us³ugi transportu odpadów
90513100-7 - Us³ugi wywozu odpadów pochodz±cych z gospodarstw domowych
90514000-3 - Us³ugi recyklingu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-01-01 do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: I. Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ przy wyborze oferty nastêpuj±cymi kryteriami (liczonymi z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku):
1. Cena - 60%
Kryterium „Cena” bêdzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu
zamówienia, podanej przez Wykonawcê na Formularzu Oferty.
Zamawiaj±cy ofercie o najni¿szej cenie przyzna 60 punktów a ka¿dej nastêpnej zostanie
przyporz±dkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza, wed³ug wzoru:
C = C min / C ob. x 100 x 60%
gdzie: Cmin – najni¿sza cena brutto z ocenianych ofert (z³)
Cob – cena brutto badanej oferty (z³)
2. Termin p³atno¶ci faktury – 20%
Kryterium „Termin p³atno¶ci” bêdzie obliczone wed³ug wzoru:
T = T ob./ T max. x 100 x 20%
gdzie: Tob – Termin p³atno¶ci oferty badanej (dni)
Tmax – maksymalny termin p³atno¶ci (dni)
Termin p³atno¶ci faktury zaoferowany przez Wykonawcê - zadeklarowany termin p³atno¶ci faktury
nie mo¿e byæ krótszy ni¿ 14 dni i d³u¿szy ni¿ 30 dni. W przypadku zadeklarowania terminu
krótszego ni¿ 14 dni Zamawiaj±cy otrzyma 0 punktów w tym kryterium, za¶ deklaracja d³u¿szego
terminu p³atno¶ci ni¿ 30 dni przy obliczaniu punktacji zostanie on potraktowany jako termin 30
dniowy.
3. Aspekt ¶rodowiskowy – 20%
Kryterium „¦rodowiskowe” (K¦):
Kryterium ¶rodowiskowe ma na celu podniesienie ¶wiadomo¶ci ekologicznej mieszkañców gminy i
bêdzie polega³o na zorganizowaniu otwartego szkolenia w zakresie gospodarki odpadami i
kszta³towania postawy prokonsumenckiej – wyrobienie w³a¶ciwych zachowañ dotycz±cych
segregacji odpadów.
Przeprowadzanie akcji promuj±cej selektywn± zbiórkê odpadów komunalnych w ka¿dej z 2
placówek o¶wiatowych na terenie gminy Zawidz w terminie do 31.12.2022 r.
0 akcji - 0,00 punktów
1 akcja – 10,00 punków
2 akcje – 20,00 punktów
Ocena kryterium dokonana zostanie na podstawie informacji zamieszczonej przez Wykonawcê w formularzu oferty. Wykonawca zobowi±zany jest samodzielnie wpisaæ w formularzu oferty oferowan± ilo¶æ akcji promuj±cej w ci±gu trwania umowy w ilo¶ci 0 akcji, 1 akcja lub 2 akcje.
Maksymalnie Wykonawca mo¿e otrzymaæ 20 pkt.
Ocena koñcowa oferty jest sum± ocen uzyskanych przez ofertê w ka¿dym z kryteriów
Ocena = Cena ……..pkt + Termin p³atno¶ci faktury …….pkt + Aspekt ¶rodowiskowy ……pkt.
Oferta maksymalnie mo¿e otrzymaæ ³±cznie 100 punktów.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin p³atno¶ci faktury
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt ¶rodowiskowy
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
I . O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy:1. nie podlegaj± wykluczeniu w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt. 12-23 i art. 24 ust. 5 -12 ustawy Pzp. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postêpowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 12 - 23 i art. 24 ust. 5 -12 ustawy Pzp
2. posiadaj± odpowiednie kompetencjê lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej o ile wynika to z odrêbnych przepisów.
Zamawiaj±cy uzna warunki za spe³nione, gdy Wykonawca przed³o¿y :
- wype³nione o¶wiadczenie Wykonawcy sk³adanego na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Pzp, dotycz±ce przes³anek wykluczenia z postêpowania – wed³ug za³±cznika nr 3 do SIWZ;
- aktualny wpis do rejestru dzia³alno¶ci regulowanej w gminie, na terenie której zamierza odbieraæ odpady komunalne , zgodnie z art. 9c ustawy o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminie;
- wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach lub aktualne zezwolenie na transport odpadów wydane na podstawie w/w ustawy, w zakresie objêtym niniejszym postêpowaniem;
- aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzaj±cych produkty; produkty w opakowaniach i gospodaruj±cych odpadami (rejestr BDO).
3. Posiada odpowiedni± sytuacjê ekonomiczn± i finansow±.
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, gdy Wykonawca przed³o¿y o¶wiadczenie o spe³nianiu tego warunku oraz wyka¿e , ¿e :
- jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± w wysoko¶ci nie mniejszej ni¿ 300 000,00 z³. Je¿eli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ dokumentów dotycz±cych sytuacji ekonomicznej lub finansowej wymaganych przez Zamawiaj±cego, mo¿e z³o¿yæ inny dokument, który w wystarczaj±cy sposób potwierdza spe³nienie opisanego warunku udzia³u w postepowaniu. Wraz dokumentem potwierdzaj±cym ubezpieczenie Wykonawca zobowi±zany jest przedstawiæ dowód op³acenia sk³adek je¿eli nie wynika to wprost z przedstawionego dokumentu;
- przed³o¿y za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem podatkowym w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub
grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu;
-przed³o¿y za¶wiadczenia w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego albo innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu.
4. Wyka¿e ¿e posiada zdolno¶ci techniczne lub zawodowe.
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, gdy Wykonawca przed³o¿y o¶wiadczenie o spe³nianiu tego warunku oraz wyka¿e , ¿e :
- w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy w tym okresie wykona³ a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych wykonuje, us³ugi polegaj±ce na wykonywaniu us³ugi zbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych obejmuj±ce swoim zakresem przedmiot zamówienia, w tym zrealizowa³ co najmniej jedn± us³ugê o masie ³±cznie odebranych odpadów komunalnych powy¿ej 500,00 Mg w ci±gu nastêpuj±cych po sobie 12 miesiêcy wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane z za³±czeniem dowodów potwierdzaj±ce, ¿e us³ugi te zosta³y wykonana lub s± wykonywane nale¿ycie;
- dysponuje co najmniej 2 samochodami bezpylnymi do wywozu zmieszanych odpadów komunalnych oraz mo¿liwo¶ci± opró¿niania pojemników o pojemno¶ci 110 l, 120 l, 240 l wyposa¿onymi w dynamiczny system wa¿enia odpadów;
- dysponuje co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbioru odpadów selektywnie zbieranych, w tym co najmniej 1 z systemem HDS, o konstrukcji uniemo¿liwiaj±cej mieszaniu siê zbieranych odpadów;
- dysponuje co najmniej 1 pojazdem typu „bramowiec” lub „hakowiec” przystosowanym do odbioru odpadów gromadzonych w kontenerach;
-dysponuje co najmniej 1 pojazdem do odbierania odpadów komunalnych bez funkcji kompaktuj±cej
-dysponuje co najmniej 2 kierowcami posiadaj±cymi kategoriê prawa jazdy C1 lub C1E lub C lub CE oraz co najmniej 2 operatorami ¶mieciarki;
- wszystkie pojazdy u¿ywane przez Wykonawcê do realizacji us³ugi musz± spe³niaæ normê emisji spalin EURO 3 lub wy¿sz±
- dysponuje baz± magazynowo – transportow± usytuowan± na terenie Gminy Zawidz lub w odleg³o¶ci nie wiêkszej ni¿ 60 km od granic tej gminy.
5. Wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na zasoby innych podmiotów, które bêd± bra³y udzia³ w realizacji czê¶ci zamówienia, przedk³ada dokumenty o których mowa w pkt I dotycz±ce tego podmiotu.
6. Ocena spe³nienia postawionych warunków udzia³u w postêpowaniu dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w z³o¿onych dokumentach zgodnie z formu³± „spe³nia/nie spe³nia” . Z tre¶ci za³±czonych dokumentów musi wynikaæ jednoznacznie, i¿ w/w warunki Wykonawca spe³nia.
7. Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cego go z nim stosunków prawnych.
8. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodniæ Zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±ce zobowi±zania tych podmiotów – wed³ug za³±cznika nr 4 do SIWZ (zamawiaj±cy dopuszcza inn± formê z³o¿enia zobowi±zania podmiotu ni¿ na za³±czonym dokumencie do SIWZ), do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na
potrzeby realizacji zamówienia.
9. Je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu, nie potwierdzaj± spe³nienia przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiaj±cy ¿±da, aby Wykonawca w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego:
- zast±pi³ ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
- zobowi±za³ siê do osobistego wykonania odpowiedniej czê¶ci zamówienia, je¿eli wyka¿e zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub sytuacjê finansow± lub ekonomiczn±.
10. Wykonawca na ka¿de pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego w terminie 5 dni roboczych przedk³adaæ bêdzie raport o stanie i sposobie zatrudnienia osób realizuj±cych czynno¶ci zwi±zane z wykonaniem przedmiotu zamówienia oraz o¶wiadczenia zatrudnionych osób o zatrudnieniu i otrzymaniu wynagrodzenia.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. W celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy musz± z³o¿yæ wraz z ofert± nastêpuj±ce o¶wiadczenia i dokumenty:
- wype³niony formularz ofertowy – wed³ug za³±cznika nr 1 do SIWZ;
- wype³nione o¶wiadczenie Wykonawcy sk³adanego na podstawie art. 25a ust. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Pzp dotycz±ce spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu i kryteriów selekcji – wed³ug za³±cznika nr 2 do SIWZ;
- wype³nione o¶wiadczenie Wykonawcy sk³adanego na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Pzp), dotycz±ce przes³anek wykluczenia z postêpowania – wed³ug za³±cznika nr 3 do SIWZ;
- potwierdzenie wniesienia wadium;
- pe³nomocnictwo lub inny dokument (np: odpis KRS, umowa spó³ki, wypis z CEIDG itp.) potwierdzaj±cy uprawnienie do reprezentowania Wykonawcy przez osoby podpisuj±ce ofertê, je¿eli nie wynika to bezpo¶rednio z za³±czonych dokumentów. Za³±czone do oferty pe³nomocnictwo winno byæ w formie orygina³u lub kopii po¶wiadczonej notarialnie.
2. W celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia wykonawcy, Zamawiaj±cy za¿±da od Wykonawcy, którego oferta zosta³a oceniona najwy¿ej pod wzglêdem kryteriów oceny, do z³o¿enia w terminie 5 dni, nastêpuj±cych dokumentów:
- za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego, o którym mowa w ROZDZIALE V pkt I SIWZ;
- za¶wiadczenia w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego , o którym mowa w ROZDZIALE V pkt. I SIWZ;
- wpis do rejestru dzia³alno¶ci regulowanej, zgodnie z art. 9c ustawy o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach;
- wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach lub aktualne zezwolenie na transport odpadów wydane na podstawie w/w ustawy, w zakresie objêtym niniejszym postêpowaniem;
- aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzaj±cych produkty; produkty w opakowaniach i gospodaruj±cych odpadami (rejestr BDO);
- potwierdzenie ubezpieczenia od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± w wysoko¶ci nie mniejszej ni¿ 300 000,00 z³;
- wykaz us³ug – wed³ug za³±cznika nr 5 do SIWZ;
- wykaz narzêdzi i urz±dzeñ, którymi bêdzie realizowane zamówienie – wed³ug za³±cznika nr 6 do SIWZ;
- wykazu osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia - wed³ug za³±cznika nr 7 do SIWZ;
- zobowi±zanie podmiotu w przypadku gdy wykonawca powo³uje siê za zasoby innych podmiotów;
3. Dokumenty ¿±dane przez Zamawiaj±cego w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y sk³adaæ w formie orygina³u lub kserokopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em przez wykonawcê. Dokumenty sporz±dzone w jêzyku obcym s± sk³adane wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski.
4. W celu oceny, czy Wykonawca polegaj±c na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy Pzp, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami w stopniu umo¿liwiaj±cym nale¿yte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek ³±cz±cy Wykonawcê z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostêp do ich zasobów, Zamawiaj±cy ¿±da dokumentów, które okre¶laj± W szczególno¶ci:
a) zakres dostêpnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;
b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcê, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
c) zakres i okres udzia³u innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
d) czy podmiot, na zdolno¶ciach którego Wykonawca polega W odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub us³ugi, których wskazane zdolno¶ci dotycz±.
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe ¶rodki dowodowe podlegaj±ce uzupe³nieniu po z³o¿eniu oferty:
2. W celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia wykonawcy, Zamawiaj±cy za¿±da od Wykonawcy, którego oferta zosta³a oceniona najwy¿ej pod wzglêdem kryteriów oceny, do z³o¿enia w terminie 5 dni, nastêpuj±cych dokumentów:- za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego, o którym mowa w ROZDZIALE V pkt I SIWZ;
- za¶wiadczenia w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego , o którym mowa w ROZDZIALE V pkt. I SIWZ;
- wpis do rejestru dzia³alno¶ci regulowanej, zgodnie z art. 9c ustawy o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach;
- wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach lub aktualne zezwolenie na transport odpadów wydane na podstawie w/w ustawy, w zakresie objêtym niniejszym postêpowaniem;
- aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzaj±cych produkty; produkty w opakowaniach i gospodaruj±cych odpadami (rejestr BDO);
- potwierdzenie ubezpieczenia od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± w wysoko¶ci nie mniejszej ni¿ 300 000,00 z³;
- wykaz us³ug – wed³ug za³±cznika nr 5 do SIWZ;
- wykaz narzêdzi i urz±dzeñ, którymi bêdzie realizowane zamówienie – wed³ug za³±cznika nr 6 do SIWZ;
- wykazu osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia - wed³ug za³±cznika nr 7 do SIWZ;
- zobowi±zanie podmiotu w przypadku gdy wykonawca powo³uje siê za zasoby innych podmiotów;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Oferta musi byæ zabezpieczona wadium w wysoko¶ci 16 000,00 PLN (s³ownie szesna¶cie tysiêcy z³otych).2. Wadium nale¿y wnie¶æ najpó¼niej w terminie wyznaczonym na z³o¿enie oferty, a dowód wniesienia za³±czyæ do oferty.
3. Wykonawca mo¿e wnie¶æ wadium w:
- pieni±dzu,
- porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo - kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym,
- gwarancjach bankowych,
- gwarancjach ubezpieczeniowych,
- porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz.U. 2014 poz. 1804).
4. W przypadku wnoszenia wadium w pieni±dzu Wykonawca jest zobowi±zany wp³aciæ wadium przelewem na Nr rachunku BS Mazowsze w P³ocku nr 27 9042 1055 0390 0619 2000 0010 (ksero przelewu potwierdzonego za zgodno¶æ z orygina³em przez Wykonawcê do³±czyæ do oferty).
5. Wadium wniesione w pieni±dzu Zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym.
6. W przypadku wadium wnoszonego w innej formie ni¿ w pieni±dzu, Wykonawca za³±czy do oferty kserokopiê dokumentu potwierdzonego za zgodno¶æ z orygina³em przez Wykonawcê. Z tre¶ci dokumentu (gwarancji, porêczenia) winno wynikaæ bezwarunkowe, na ka¿de pisemne ¿±danie zg³oszone przez Zamawiaj±cego w terminie zwi±zania ofert±, zobowi±zanie Gwaranta do wyp³aty Zamawiaj±cemu pe³nej kwoty wadium w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówieñ publicznych. Je¿eli z tre¶ci gwarancji (porêczenia) wynika, ¿e gwarancja wygasa z chwil± jej zwrotu przed up³ywem terminu jej wa¿no¶ci, wymagane jest za³±czenie orygina³u gwarancji.
7. Oferta nie zabezpieczona akceptowan± form± wadium spowoduje wykluczenie Wykonawcy.
8. Zamawiaj±cy zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezw³ocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub uniewa¿nieniu postêpowania, z wyj±tkiem wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrze¿eniem art. 46 ust. 4a ustawy - .Pzp.
9. Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy.
10. Zamawiaj±cy zwraca niezw³ocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
11. Zamawiaj±cy ¿±da ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcê, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy – Pzp, je¿eli w wyniku rozstrzygniêcia odwo³ania jego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego.
12. Je¿eli wadium wniesiono w pieni±dzu, Zamawiaj±cy zwraca je wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcê.
13. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pe³nomocnictw lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez wykonawcê jako najkorzystniejszej.
14. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana:
- odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie;
- nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy;
-zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie wykonawcy.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
5. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonywania zmian w tre¶ci zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty w zakresie:a) Zmiany wysoko¶ci op³at wynikaj±cych z przepisów prawa a maj±cych wp³yw na koszty ¶wiadczenia us³ugi.
b) Inne zmiany prawa powszechnie obowi±zuj±cego wp³ywaj±ce na zasady odbierania i zagospodarowania odpadów.
c) Zmiany wynagrodzenia umownego w przypadku wprowadzenia ustawowej zmiany stawki podatku VAT.
d) Wprowadzenia zmian w stosunku do opisu przedmiotu umowy w zakresie wykonania prac w sytuacji konieczno¶ci usprawnienia procesu realizacji przedmiotu umowy.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2021-12-10 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem Formularza do z³o¿enia lub wycofania oferty dostêpnego na ePUAP i udostêpnionego równie¿ na miniPortalu. Sposób z³o¿enia oferty opisany zosta³ w Instrukcji u¿ytkownika dostêpnej na miniPortalu
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-10 09:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomo¶ci zamieszka³ych oraz PSZOK z terenu gminy Gnojno w latach 2025/2026
- ¦wiadczenie us³ugi odbioru, transportu i utylizacji odpadów komunalnych i innych z siedzib przy ul. I. Gandhi 14 oraz ul. Chocimskiej 5 w Warszawie
- Utrzymanie rowów melioracyjnych le¿±cych na gruntach nale¿±cych do Gminy Racibórz.
- Odbiór odpadów komunalnych
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych o kodach 20 01 10, 20 01 11 - odzie¿ i tekstylia
- Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Jeziorzany
wiêcej: Us³ugi zwi±zane z odpadami »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.