eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaŚwiadczenie usług kurierskich polegających na przyjmowaniu, sortowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu przesyłek kurierskich w obrocie krajowym i zagranicznym dla potrzeb Instytutu Strat Wojennych



Ogłoszenie z dnia 2024-04-22


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług kurierskich polegających na przyjmowaniu, sortowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu przesyłek kurierskich w obrocie krajowym i zagranicznym dla potrzeb Instytutu Strat Wojennych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: INSTYTUT STRAT WOJENNYCH IM. JANA KARSKIEGO

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 521264448

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Rejtana 17

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 02-516

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@instytutstratwojennych.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://instytutstratwojennych.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2c9f4801-9f45-11ee-953e-c2ea26915e21

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


badawcza, edukacyjna, wydawnicza

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług kurierskich polegających na przyjmowaniu, sortowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu przesyłek kurierskich w obrocie krajowym i zagranicznym dla potrzeb Instytutu Strat Wojennych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2c9f4801-9f45-11ee-953e-c2ea26915e21

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00295443

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00390297/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.5 Świadczenie usług kurierskich polegających na przyjmowaniu, sortowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu przesyłek kurierskich w obrocie krajowym i zagranicznym

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00565594

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP/260-205/2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług kurierskich polegających na przyjmowaniu, sortowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu przesyłek kurierskich w obrocie krajowym i zagranicznym dla potrzeb Instytutu Strat Wojennych im. Jana Karskiego na zasadach opisanych szczegółowo w Załączniku 4 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 64120000-3 - Usługi kurierskie

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

1) do podstawy prawnej z art. 255 pkt 5 – Prawa zamówień publicznych:
Zamawiający wszczął przedmiotowe postępowanie w dniu 20 grudnia 2023 r. (godz. 23:55) na podstawie decyzji ówczesnego kierownictwa Instytutu Strat Wojennych im. Jana Karskiego, dalej także: „Instytut”.
Po dokonaniu analizy w zakresie aktualnych potrzeb związanych ze statutową działalnością Instytutu, w dniu 19 kwietnia 2024 r. została podjęta decyzja o rezygnacji z zakupu zewnętrznych usług kurierskich.
Ostateczna zmiana decyzji zarządczej w Instytucie wiąże się ze zmniejszeniem aktywności Instytutu w niektórych obszarach jego działalności i związanym z tym ograniczeniem kosztów jego funkcjonowania.
Zdarzenia takiego nie można było przewidzieć w momencie wszczęcia postępowania.
Instytut Strat Wojennych im. Jana Karskiego jest państwową jednostką budżetową podległą Prezesowi Rady Ministrów, wykonującą zadania publiczne i wydatkującą środki publiczne. Zakup przedmiotowych usług zewnętrznych byłby w obecnej sytuacji niegospodarnością
i w konsekwencji prowadziłby do wydatkowania środków publicznych na cel, który utracił swoją racjonalność, a to wiąże się ze szkodą w mieniu publicznym.
Zaistniały stan rzeczy wypełnia przesłankę braku interesu publicznego dla dalszego prowadzenia postępowania.
2) do podstawy prawnej z art. 255 pkt 6 w zw. z art. 457 ust. 1 pkt 1 – Prawa zamówień publicznych:
Na zapytanie Wykonawcy, w dniu 28 grudnia 2023 r. o godz. 14.50 Zamawiający poinformował Wykonawców o braku możliwości zdefiniowania wymiarów przesyłek; mogło to skutkować rezygnacją niektórych Wykonawców z dalszego udziału w postępowaniu.
W dniu 29 grudnia 2023 r. o godz. 12.57 Zamawiający poinformował Wykonawców:
1) o zmianie Opisu Przedmiotu Zamówienia (dalej także „OPZ”) stanowiącym załącznik nr 4 do Szczegółowych Warunków Zamówienia (dalej „SWZ”), poprzez nadanie nowego brzmienia w ust. II pkt 3: „Przesyłki kurierskie powinny spełniać następujące kryteria: suma wymiarów: długość + szerokość + wysokość = max. 250 cm, długość max 120 cm mająca kształt prostopadłościanu, a w przypadku gdy masa brutto przesyłki nie przekracza 5 kg spełniająca dodatkowo następujące kryteria: długość + szerokość + wysokość = max. 125 cm, długość max. 75 cm.
2) o zmianie wzoru umowy w § 2 ust. 3, stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ,
poprzez nadanie nowego brzmienia: „3. „Przesyłki kurierskie powinny spełniać następujące kryteria: suma wymiarów: długość + szerokość + wysokość = max. 250 cm, długość max 120 cm mająca kształt prostopadłościanu, a w przypadku gdy masa brutto przesyłki nie przekracza 5 kg spełniająca dodatkowo następujące kryteria: długość
+ szerokość + wysokość = max. 125 cm, długość max. 75 cm.”
Dokonując przedmiotowych zmian Opisu Przedmiotu Zamówienia, Zamawiający nie przedłużył jednocześnie terminu składania ofert, który stosownie do art. 283 - Prawa zamówień publicznych, wynosi co najmniej 7 dni.
Zważywszy, że termin otwarcia ofert został wyznaczony na dzień 4 stycznia 2024 r. o godz. 11.00 oraz mając na uwadze, że powyższa informacja skutkująca zmianą Opisu Przedmiotu Zamówienia, została opublikowana w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 29 grudnia 2023 r. o godz. 12.57, warunek ten nie został spełniony.
Zaistniałą wadę postępowania należy kwalifikować jako istotną, ponieważ dopiero w dniu
29 grudnia 2023 r. powstał kompletny Opis Przedmiotu Zamówienia. Koniecznym było zatem zapewnienie 7-dniowego terminu na złożenie ofert przez Wykonawców, według wymagań (danych) OPZ. Podkreślenia wymaga, że powstała sytuacja ważyła na decyzji Wykonawców co do możliwości złożenia ofert, a nie tylko dokonania ewentualnych zmian w ofertach.
Mając powyższe na uwadze, w świetle art. 255 pkt 5 i 6 - Prawa zamówień publicznych, Zamawiający jest zobligowany do unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 401534,74 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 536146,50 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.