Ogłoszenie z dnia 2024-04-22
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00565594/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-12-20
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług kurierskich polegających na przyjmowaniu, sortowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu przesyłek kurierskich w obrocie krajowym i zagranicznym dla potrzeb Instytutu Strat Wojennych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: INSTYTUT STRAT WOJENNYCH IM. JANA KARSKIEGO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 521264448
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Rejtana 17
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-516
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@instytutstratwojennych.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://instytutstratwojennych.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2c9f4801-9f45-11ee-953e-c2ea26915e211.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
badawcza, edukacyjna, wydawnicza
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług kurierskich polegających na przyjmowaniu, sortowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu przesyłek kurierskich w obrocie krajowym i zagranicznym dla potrzeb Instytutu Strat Wojennych2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2c9f4801-9f45-11ee-953e-c2ea26915e21
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00295443
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00390297/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Świadczenie usług kurierskich polegających na przyjmowaniu, sortowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu przesyłek kurierskich w obrocie krajowym i zagranicznym
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00565594
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP/260-205/2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług kurierskich polegających na przyjmowaniu, sortowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu przesyłek kurierskich w obrocie krajowym i zagranicznym dla potrzeb Instytutu Strat Wojennych im. Jana Karskiego na zasadach opisanych szczegółowo w Załączniku 4 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 64120000-3 - Usługi kurierskie
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
1) do podstawy prawnej z art. 255 pkt 5 – Prawa zamówień publicznych:Zamawiający wszczął przedmiotowe postępowanie w dniu 20 grudnia 2023 r. (godz. 23:55) na podstawie decyzji ówczesnego kierownictwa Instytutu Strat Wojennych im. Jana Karskiego, dalej także: „Instytut”.
Po dokonaniu analizy w zakresie aktualnych potrzeb związanych ze statutową działalnością Instytutu, w dniu 19 kwietnia 2024 r. została podjęta decyzja o rezygnacji z zakupu zewnętrznych usług kurierskich.
Ostateczna zmiana decyzji zarządczej w Instytucie wiąże się ze zmniejszeniem aktywności Instytutu w niektórych obszarach jego działalności i związanym z tym ograniczeniem kosztów jego funkcjonowania.
Zdarzenia takiego nie można było przewidzieć w momencie wszczęcia postępowania.
Instytut Strat Wojennych im. Jana Karskiego jest państwową jednostką budżetową podległą Prezesowi Rady Ministrów, wykonującą zadania publiczne i wydatkującą środki publiczne. Zakup przedmiotowych usług zewnętrznych byłby w obecnej sytuacji niegospodarnością
i w konsekwencji prowadziłby do wydatkowania środków publicznych na cel, który utracił swoją racjonalność, a to wiąże się ze szkodą w mieniu publicznym.
Zaistniały stan rzeczy wypełnia przesłankę braku interesu publicznego dla dalszego prowadzenia postępowania.
2) do podstawy prawnej z art. 255 pkt 6 w zw. z art. 457 ust. 1 pkt 1 – Prawa zamówień publicznych:
Na zapytanie Wykonawcy, w dniu 28 grudnia 2023 r. o godz. 14.50 Zamawiający poinformował Wykonawców o braku możliwości zdefiniowania wymiarów przesyłek; mogło to skutkować rezygnacją niektórych Wykonawców z dalszego udziału w postępowaniu.
W dniu 29 grudnia 2023 r. o godz. 12.57 Zamawiający poinformował Wykonawców:
1) o zmianie Opisu Przedmiotu Zamówienia (dalej także „OPZ”) stanowiącym załącznik nr 4 do Szczegółowych Warunków Zamówienia (dalej „SWZ”), poprzez nadanie nowego brzmienia w ust. II pkt 3: „Przesyłki kurierskie powinny spełniać następujące kryteria: suma wymiarów: długość + szerokość + wysokość = max. 250 cm, długość max 120 cm mająca kształt prostopadłościanu, a w przypadku gdy masa brutto przesyłki nie przekracza 5 kg spełniająca dodatkowo następujące kryteria: długość + szerokość + wysokość = max. 125 cm, długość max. 75 cm.
2) o zmianie wzoru umowy w § 2 ust. 3, stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ,
poprzez nadanie nowego brzmienia: „3. „Przesyłki kurierskie powinny spełniać następujące kryteria: suma wymiarów: długość + szerokość + wysokość = max. 250 cm, długość max 120 cm mająca kształt prostopadłościanu, a w przypadku gdy masa brutto przesyłki nie przekracza 5 kg spełniająca dodatkowo następujące kryteria: długość
+ szerokość + wysokość = max. 125 cm, długość max. 75 cm.”
Dokonując przedmiotowych zmian Opisu Przedmiotu Zamówienia, Zamawiający nie przedłużył jednocześnie terminu składania ofert, który stosownie do art. 283 - Prawa zamówień publicznych, wynosi co najmniej 7 dni.
Zważywszy, że termin otwarcia ofert został wyznaczony na dzień 4 stycznia 2024 r. o godz. 11.00 oraz mając na uwadze, że powyższa informacja skutkująca zmianą Opisu Przedmiotu Zamówienia, została opublikowana w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 29 grudnia 2023 r. o godz. 12.57, warunek ten nie został spełniony.
Zaistniałą wadę postępowania należy kwalifikować jako istotną, ponieważ dopiero w dniu
29 grudnia 2023 r. powstał kompletny Opis Przedmiotu Zamówienia. Koniecznym było zatem zapewnienie 7-dniowego terminu na złożenie ofert przez Wykonawców, według wymagań (danych) OPZ. Podkreślenia wymaga, że powstała sytuacja ważyła na decyzji Wykonawców co do możliwości złożenia ofert, a nie tylko dokonania ewentualnych zmian w ofertach.
Mając powyższe na uwadze, w świetle art. 255 pkt 5 i 6 - Prawa zamówień publicznych, Zamawiający jest zobligowany do unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 401534,74 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 536146,50 PLN
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- ROLETY MATERIAŁOWE DO KWATER INTERNATOWYCH
- Część 1: Budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich - Sternicza Część 2: Przebudowa skrzyżowania ul. Puławskiej z ul. Jagielską wraz z ul. Drumli
- Świadczenie usług w zakresie przeglądu serwisowego i konserwacji stałej urządzeń i instalacji klimatyzacyjnych w pomieszczeniach technicznych i biurowych oraz kurtyn powietrznych.
- Świadczenie usług hotelarskich, restauracyjnych oraz wynajmu sal szkoleniowych w związku z organizacją: "Kongresu Sportu Akademickiego i Gali Sportu Akademickiego" w terminie 29 - 31.10.2025 roku.
- Kompleksowa obsługa zakupu biletów lotniczych
- Wykonanie usług cateringowych podczas 12 Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej
więcej: przetargi w Warszawie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.