Ogłoszenie z dnia 2024-04-23
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00060782/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-01-23
- 2024/BZP 00081096/01 - Modyfikacja z dnia 2024-01-30
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługa kompleksowej organizacji Forum Poszukiwania Partnerów w Rzeszowie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Centrum Projektów Europejskich
1.3.) Oddział zamawiającego: Centrum Projektów Europejskich
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 141681456
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Domaniewska 39a
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-672
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@cpe.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.cpe.gov.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://cpe.ezamawiajacy.pl/react/my-procedure/1/1448091.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Wsparcie w realizacji programów UE
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa kompleksowej organizacji Forum Poszukiwania Partnerów w Rzeszowie.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-853c2c78-b91c-11ee-b628-1a85378e6c0a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00297562
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Program Interreg NEXT Polska — Ukraina 2021-20272.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00060782
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: WA.263.1.2024.MM
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 153658,54 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa kompleksowej organizacji Forum Poszukiwania Partnerów w Rzeszowie.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty jako załącznik nr 1 do wzoru umowy, tj. do Załącznika nr 3 do Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).
4.5.3.) Główny kod CPV: 79952000-2 - Usługi w zakresie organizacji imprez
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
55000000-0 - Usługi hotelarskie, restauracyjne i handlu detalicznego
60172000-4 - Wynajem autobusów i autokarów wraz z kierowcą
60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
79540000-1 - Usługi w zakresie tłumaczeń ustnych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 260 w zw. z art. 266 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej „ustawą”, Zamawiający zawiadamia, że unieważnia niniejsze postępowanie.Uzasadnienie prawne:
art. 255 pkt. 5) w zw. z art. 266 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych.
Uzasadnienie faktyczne:
Postepowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt. 5) w zw. z art. 266 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, zgodnie z którym Zamawiający unieważnia postepowanie gdy wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
Niniejsze postępowanie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej: Program Interreg NEXT Polska — Ukraina 2021-2027.
W dniu 18 kwietnia 2024 r. odbył się Komitet Monitorujący Programu. Posiedzeniu przewodniczył wiceminister funduszy i polityki regionalnej Konrad Wojnarowski. W spotkaniu udział wziął również zastępca sekretarza stanu w Gabinecie Ministrów Ukrainy Ihor Yaremenko.
Komitet podjął decyzje o przesunięciu środków z priorytetu TURYSTYKA na samorządy lokalne, służby ratownicze, uczelnie i organizacje pozarządowe by mogły zadbać o bezpieczeństwo w pasie przygranicznym oraz o poprawę jakości środowiska w tym rejonie . O zmianę zakresu Programu i anulowanie naboru na projekty turystyczne wnioskowała ukraińska Instytucja Krajowa uzasadniając to trwającą wojną Ukraińska. (https://pl-ua.eu/pl/news/3145).
A co za tym idzie poszukiwanie partnerów w branży turystycznej stało się bezzasadne.
Krajowa Izba Odwoławcza w wyroku z dnia 04.03.2024 r. sygn. akt KIO 497/24 stwierdziła, że wykładnia przesłanki unieważnienia postępowania z art. 255 pkt. 5) prowadzi do wniosku, że wszystkie okoliczności, o jakich mowa w treści art. 255 pkt 5 ustawy Pzp muszą zostać spełnione łącznie. Ponadto, przepis nie może być interpretowany rozszerzająco, ponieważ co do zasady celem postępowania o zamówienie jest zawarcie umowy i tym samym dążenie do realizacji przedmiotu zamówienia, tym samym unieważnienie postępowania to wyjątek, czemu dał wyraz ustawodawca określając precyzyjnie i bardzo oszczędnie sytuacje, w których może do tego dojść.
W celu ustalenia, czy mamy w okolicznościach danego postępowania możliwość skorzystania z dyspozycji art. 255 pkt 5 ustawy Pzp, należy ustalić, czy:
1. wystąpiła istotna zmiana okoliczności;
2. która spowodowała, że prowadzenie postępowania nie leży w interesie publicznym;
3. nie można było jej przewidzieć.
W doktrynie przedmiotu i w orzecznictwie wskazuje się, że nowe okoliczności faktycznie muszą wystąpić, nie wystarczy jedynie potencjalna możliwość ich wystąpienia. Zmiana okoliczności musi być istotna, czyli znacząca, nie chodzi więc o jakąkolwiek zmianę. Ponadto powinna być to zmiana niewykreowana przez samego zamawiającego, niezależna wobec zamawiającego i mieć trwały charakter, co oznacza, że w istotnej z punktu widzenia wykonania zamówienia perspektywie czasowej zmiana ma charakter nieodwracalny. Zmiany takiej obiektywnie nie można przewidzieć, tj. nie tylko przez zamawiającego, ale również przez każdy podmiot działający z zachowaniem należytej staranności. Istotne jest przy tym aby skutkiem opisywanej zmiany okoliczności był brak interesu publicznego w dalszym prowadzeniu postępowania lub wykonaniu zamówienia, tj. stan, w którym cel, jaki zamierzał osiągnąć zamawiający wszczynając i prowadząc postępowanie, nieodwracalnie nie jest już celem zaspokajającym potrzeby publiczne. Innymi słowy brak interesu publicznego w prowadzeniu postępowania lub wykonaniu zamówienia powinien być bezpośrednim rezultatem nieprzewidywalnej zmiany okoliczności o istotnym charakterze (vide Komentarz PZP M. Jaworska 2023, wyd. 5, Legalis i wskazane tam orzecznictwo).
Mając na uwadze powyższe należy uznać, że została spełniona przesłanka z art. 255 pkt. 5).
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 8
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 8
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 181917,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 338390,71 PLN
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Wyposażenie do lokali mieszkalnych - siedziska
- Dostawa prenumeraty czasopism zagranicznych w 2025 roku
- Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej dla Zadania: "Zakupu, dostawy i montażu systemu parkingowego wraz z systemem wideo-monitoringu parkingu oraz robót budowlanych w NIO-PIB w Warszawie
- Dostawa licencji na oprogramowania informatyczne/komputerowe
- Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych dla Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 30 im. Powstańców 1863r w Warszawie - na 2025 rok.
- Sukcesywna dostawa artykułów biurowych do siedzib ZGN Wola.
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Organizacja i przeprowadzenie stacjonarnych szkoleń z zakresu prawa w podziale na 4 części
- DZP.261.62.2024 - kompleksową organizację i obsługę XII Ogólnopolskiego Dnia Informacyjnego Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności, odbywającego się w dniu 14.01.2025 roku w Warszawie.
- DOWOŻENIE UCZNIÓW DO SZKÓŁ Z TERENU GMINY KRZYNOWŁOGA MAŁA W 2025 ROKU
- "Kompleksowe wykonanie usługi w zakresie dowozu dzieci do placówek oświatowych Gminy Skąpe w 2025 roku"
- Przewóz seniorów - uczestników Klubu Senior+ oraz Dziennego Domu Senior + w Ćmielowie
- DOWÓZ UCZNIÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH Z TERENU GMINY MIEJSKIEJ PRZEWORSK DO PLACÓWEK OŚWIATOWYCH WRAZ Z OPIEKĄ PODCZAS PRZEWOZU W 2025 ROKU Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI
więcej: Usługi hotelarskie, restauracyjne i handlu detalicznego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.