Ogłoszenie z dnia 2021-12-03
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00239647/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-10-20
- 2021/BZP 00246366/01 - Modyfikacja z dnia 2021-10-26
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na pokrycie deficytu budżetowego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SICIENKO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350694
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Mrotecka
1.5.2.) Miejscowość: Sicienko
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-014
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.7.) Numer telefonu: 525870405
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@sicienko.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.sicienko.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://bip.sicienko.pl/?app=przetargi&status=11.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na pokrycie deficytu budżetowego2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bab944b9-3193-11ec-a3fb-0a24f8cd532c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00297572
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003649/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 761 000,00
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00239647/02
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 271.84.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 137646,79 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Udzielenie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 1 426 318,00 zła) Waluta kredytu: PLN
b) Planowany okres kredytowania od uruchomienia kredytu do dnia 31.12.2026 r.
c) Uruchomienie kredytu w terminie:
i. Następnego dnia po podpisaniu umowy kredytowej - kwota 1.195.000,00 zł ( dla obliczenia ceny należy przyjąć uruchomienie do dnia 26.11.2020 roku).
ii. Pozostała kwota w łącznej wysokości 231.318,00 zł na wniosek kredytobiorcy w terminie 3 dni od złożenia wniosku ( dla obliczenia ceny należy przyjąć uruchomienie do dnia 10.12.2021 r).
Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od wykorzystania kwoty kredytu lub jej części określonej w pkt.ii .
d) Spłata kredytu w ratach miesięcznych do końca każdego miesiąca począwszy
od 31 stycznia 2022 roku do 31 grudnia 2026 roku. Raty płatne w ostatnim dniu miesiąca. Jeżeli ostatni dzień miesiąca jest dniem wolnym od pracy spłata kredytu nastąpi w pierwszy dzień roboczy następnego miesiąca. Szczegółowy harmonogram spłaty rat kapitałowych stanowi załącznik nr 1.1 do oferty
e) Odsetki płatne miesięcznie wraz z ratą kredytu począwszy od 31 stycznia 2022 roku do 31 grudnia 2026 roku. W okresie kredytowania odsetki będą naliczane w oparciu
o rzeczywistą liczbę dni występującą w danym roku ( 365/366 dni).
f) Miesięczne odsetki naliczane będą jako suma stawki WIBOR 1M oraz stałej marży banku. Marża Wykonawcy nie może ulec zmianie przez cały okres trwania umowy. Stawka WIBOR 1M przyjęta do naliczenia odsetek zostanie przyjęta na ostatni dzień roboczy miesiąca poprzedzającego miesiąc spłaty.
g) Karencja w spłacie odsetek od uruchomienia kredytu do 30 stycznia 2022 roku.
h) Prawne zabezpieczenia spłaty udzielonego kredytu stanowi weksel in blanco wystawiony przez Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową. Deklaracja wekslowa będzie opatrzona kontrasygnatą Skarbnika Gminy Sicienko. Weksel in blanco zostanie zwrócony Zamawiającemu niezwłocznie, nie późnej niż 14 dni po całkowitej spłacie kredytu.
i) Kredyt przeznaczony będzie na:
i. Refundację spłaconych w okresie od stycznia do października 2021 roku rat kredytów i pożyczek ze środków własnych niemających pokrycia w przychodach w wysokości 1.195.000,00 zł ( słownie: jeden milion sto dziewięćdziesiąt pięć tysięcy złotych).
ii. Spłatę w miesiącu listopadzie i grudniu 2021 roku zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w wysokości 231.318,00 zł.( słownie: dwieście trzydzieści jeden tysięcy trzysta osiemnaście złotych).
Biorąc powyższe pod uwagę Zamawiający nie przewiduje żadnego potwierdzania wydatkowania środków.
j) Zamawiający udostępni przed podpisaniem umowy kredytowej zaświadczenia o braku zaległości wobec US i ZUS
k) Zamawiający wymaga dołączenia do oferty projektu umowy oraz harmonogramu spłaty kredytu i odsetek według wzoru stanowiącego załącznik nr 1.1 do oferty.
l) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty kredytu w całości lub części bez ponoszenia dodatkowych prowizji i opłat związanych z wcześniejszą spłatą, bez konieczności uzyskiwania zgody banku. W przypadku wcześniejszej spłaty odsetki liczone będą do dnia spłaty, a nie obowiązywania umowy.
m) Cenę oferty ( koszt kredytu) na dzień składania ofert stanowić będzie:
i. prowizja przygotowawcza wyrażona w złotych, w wartościach zapisanych w ofercie – płatna jednorazowo w dniu zawarcia umowy,
ii. odsetki od kwoty wykorzystanego kredytu, naliczone miesięcznie, stanowiące sumę stałej marży banku i stopy procentowej opartej o WIBOR 1M. Dla obliczenia ceny należy przyjąć stawkę WIBOR 1M obowiązującą w dniu 07.10.2021 roku tj. 0,56 %.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.5.5.) Wartość części: 39022,92 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2) Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na pokrycie deficytu budżetowego w kwocie 2 761 000,00 zła) Waluta kredytu: PLN
b) Planowany okres kredytowania od uruchomienia kredytu do dnia 31.12.2026 r.
c) Uruchomienie kredytu w terminie:
i. Następnego dnia po podpisaniu umowy kredytowej kwota 2.000.000,00 zł ( dla obliczenia ceny należy przyjąć uruchomienie do dnia 26.11.2021 roku).
ii. Pozostała kwota w łącznej wysokości 761.000,00 zł na wniosek kredytobiorcy,
w terminie 3 dni od złożenia wniosku ( dla obliczenia ceny należy przyjąć uruchomienie do dnia 24.12.2021 roku).
d) Spłata kredytu w ratach miesięcznych do końca każdego miesiąca począwszy
od 31 stycznia 2022 roku do 31 grudnia 2026 roku. Raty płatne w ostatnim dniu miesiąca. Jeżeli ostatni dzień miesiąca jest dniem wolnym od pracy spłata kredytu nastąpi w pierwszy dzień roboczy następnego miesiąca. Szczegółowy harmonogram spłaty rat kapitałowych stanowi załącznik nr 1.2 do oferty
e) Odsetki płatne miesięcznie wraz z ratą kredytu począwszy od 31 stycznia 2022 roku do 31 grudnia 2026 roku. W okresie kredytowania odsetki będą naliczane w oparciu
o rzeczywistą liczbę dni występującą w danym roku ( 365/366 dni).
f) Miesięczne odsetki naliczane będą jako suma stawki WIBOR 1M oraz stałej marży banku. Marża Wykonawcy nie może ulec zmianie przez cały okres trwania umowy. Stawka WIBOR 1M przyjęta do naliczenia odsetek zostanie przyjęta na ostatni dzień roboczy miesiąca poprzedzającego miesiąc spłaty.
g) Karencja w spłacie odsetek od uruchomienia kredytu do 30 stycznia 2022 roku.
h) Prawne zabezpieczenia spłaty udzielonego kredytu stanowi weksel in blanco wystawiony przez Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową. Deklaracja wekslowa będzie opatrzona kontrasygnatą Skarbnika Gminy Sicienko. Weksel in blanco zostanie zwrócony Zamawiającemu niezwłocznie, nie późnej niż 14 dni po całkowitej spłacie kredytu.
i) Kredyt przeznaczony będzie na: pokrycie wydatków poniesionych w 2021 roku na realizację zadań inwestycyjnych. Środki z kredytu będą stanowić refundację wydatków pokrytych ze środków własnych przed uruchomieniem kredytu.
Biorąc powyższe pod uwagę Zamawiający nie przewiduje żadnego potwierdzania wydatkowania środków.
j) Zamawiający udostępni przed podpisaniem umowy kredytowej zaświadczenia o braku zaległości wobec US i ZUS
k) Zamawiający wymaga dołączenia do oferty projektu umowy oraz harmonogramu spłaty kredytu i odsetek według wzoru stanowiącego załącznik nr 1.2 do oferty.
l) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty kredytu w całości lub części bez ponoszenia dodatkowych prowizji i opłat związanych z wcześniejszą spłatą, bez konieczności uzyskiwania zgody banku. W przypadku wcześniejszej spłaty odsetki liczone będą do dnia spłaty, a nie obowiązywania umowy.
m) Cenę oferty ( koszt kredytu) na dzień składania ofert stanowić będzie:
i. prowizja przygotowawcza wyrażona w złotych, w wartościach zapisanych w ofercie – płatna jednorazowo w dniu zawarcia umowy,
ii. odsetki od kwoty wykorzystanego kredytu, naliczone miesięcznie, stanowiące sumę stałej marży banku i stopy procentowej opartej o WIBOR 1M. Dla obliczenia ceny należy przyjąć stawkę WIBOR 1M obowiązującą w dniu 07.10.2021 roku tj. 0,56 %.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.5.5.) Wartość części: 98623,87 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 39022,92 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 39773,39 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 39022,92 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Bydgoszczy
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5591130658
7.3.3) Ulica: Kołłątaja 8
7.3.4) Miejscowość: Bydgoszcz
7.3.5) Kod pocztowy: 85-080
7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-11-25
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 39022,92 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2026-12-31Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 98623,87 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 100520,45 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 98623,87 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzieczy w Bydgoszczy
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5591130658
7.3.3) Ulica: Kołłątaja 8
7.3.4) Miejscowość: Bydgoszcz
7.3.5) Kod pocztowy: 85-080
7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-11-25
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 98623,87 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2026-12-31INNE PRZETARGI SICIENKO
więcej: przetargi SICIENKO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000,00 zł przeznaczonego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Pszczew"
- Długoterminowy kredyt bankowy z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu
- Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
- Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 3 800 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów
- "Udzielenie kredytu na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Pałecznica w 2024 roku oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów"
- Udzielenie gminie-miasto Grudziądz zobowiązania krótkoterm. w formie kredytu bądź pożyczki do wys. 60 milionów zł na zasadach odnawialnej linii kredytowej, na pokrycie przejściowego deficytu budżetu
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.