Ogłoszenie z dnia 2021-12-03
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00250303/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-10-28
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Wykonanie rozbiórki pozostałej części obiektu tymczasowego o nr ewid. 425 znajdującego się na terenie Centrum Handlowego „Park”, obręb Śródmieście w Białymstoku.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Mienia Komunalnego w Białymstoku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 200241074
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. gen. Józefa Bema 89/1
1.5.2.) Miejscowość: Białystok
1.5.3.) Kod pocztowy: 15-370
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@zmk.bialystok.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zmk.bialystok.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://zmk-bialystok.ezamawiajacy.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie rozbiórki pozostałej części obiektu tymczasowego o nr ewid. 425 znajdującego się na terenie Centrum Handlowego „Park”, obręb Śródmieście w Białymstoku.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fb20603d-3710-11ec-a3fb-0a24f8cd532c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00298428
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000727/20/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.33 Część 3. Rozbiórki własne.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00250303/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: TI.263.49.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 573170,74 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 178547,50 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: Wykonanie rozbiórki pozostałej części obiektu tymczasowego o nr ewid. 425 znajdującego się na terenie Centrum Handlowego „Park” zlokalizowanego na działkach o nr ewid. 272/4 oraz 271/14, obręb Śródmieście w Białymstoku.
2. Przewiduje się następujący zakres robót rozbiórkowych i towarzyszących.
Zakres i opis sposobu prowadzenia rozbiórki - odwrotnie do technologii wznoszenia obiektu budowlanego tego typu.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z rozbiórki części obiektu lub przedłużenia terminu rozbiórki do czasu opuszczenia przez najemców wszystkich lokali.
Przedmiotem zamówienia objęte jest wykonanie:
1) prac przygotowawczych i zabezpieczających teren rozbiórki,
2) robót ziemnych związanych z likwidacją posadowienia budynku, z zasypaniem dołów po rozbiórce wraz z wyrównaniem terenu,
3) rozbiórek:
a) demontaż stolarki/ ślusarki okiennej i drzwiowej,
b) konstrukcji dachu krytego papą,
c) ścian zewnętrznych i wewnętrznych o konstrukcji drewnianej, murowanej i stalowej wraz z okładzinami,
d) demontaż stropów i podciągów o konstrukcji żelbetowej,
e) podłogi drewnianej, betonowej i innej wraz z okładzinami,
f) fundamentów i schodów betonowych, żelbetowych,
g) innych elementów: banerów reklamowych, rynien, podbitki, krat i balustrad oraz pozostałego wyposażenia budynku wraz z ruchomościami/ odpadami wewnątrz poszczególnych lokali,
4) robót transportowych:
a) wywóz gruzu, i materiałów porozbiórkowych,
b) wywóz nieruchomości i innych odpadów znajdujących się wewnątrz poszczególnych lokali,
c) dowóz piasku do zasypania dołów po rozbiórce fundamentów,
d) uprzątnięcie placu rozbiórki wraz ze zgrubnym wyrównaniem terenu, wywóz gruzu i drewna na składowisko odpadów komunalnych, wywóz złomu stalowego na skład złomu.
Charakterystyczne parametry określające obiekt
1) pozostała część obiektu przeznaczonego do rozbiórki zlokalizowana jest na działkach o nr ew. 272/4 oraz 271/14, obręb 11 – Śródmieście. Dojazd do obiektu możliwy jest od strony ul. Bohaterów Monte Cassino i ul. Świętego Rocha,
2) istniejącą nawierzchnię i tereny zielone na czas prowadzonych robót należy zabezpieczyć i uwzględnić ich ewentualną naprawę. Drogi dojazdowe do terenu prowadzonej rozbiórki należy doprowadzić do stanu sprzed rozbiórki i utrzymać we właściwym stanie w trakcie rozbiórki,
3) budynek murowany w średnim stanie technicznym, składa się z części parterowej i piętrowej. Elementy stalowe- lekko skorodowane. Konstrukcja zewnętrzna osłonięta szalówką z tworzywa sztucznego lub obłożona klinkierem,
4) w budynku znajduje się jedno przegłębienie o wymiarach 3,20 m x 3,60 m i głębokości 1,30 m, które po wykonaniu rozbiórki należy zasypać gruntem piaszczystym z zagęszczeniem.
Parametry obiektu:
- powierzchnia zabudowy: - 859,00 m2
- kubatura : - 4758,5 m3
- wysokość (średnia): - 7,60 / 4,20 m
- szerokość: - 12,25 / 17,00 m
- długość: - 65,30 / 75,20 m
Ilość ruchomości i innych odpadów przeznaczonych do wywozu i utylizacji: 60 m3.
UWAGA!
Stacja TRAFO o nr ewid. 424 znajdująca się na działce o nr ewid. 271/14 - obręb Śródmieście w Białymstoku, nie jest przeznaczona do rozbiórki.
Przy końcowym rozliczeniu koszty rozbiórki zostaną pomniejszone o wartość pozyskanego złomu i potrącona z należności objętej umową na rozbiórkę, zgodnie z załączoną wyceną materiałów z odzysku.
Wykonawca będzie zobowiązany do udzielenia 12 miesięcy gwarancji od daty podpisania przez Zamawiającego i Wykonawcę protokołu odbioru końcowego rozbiórki.
Robotnicy pracujący przy ww. rozbiórce powinni być przeszkoleni w zakresie podstawowych przepisów BHP i poinformowani o ewentualnych zagrożeniach. Robót nie należy wykonywać w czasie wiatru o prędkości ponad 10m/s oraz w czasie intensywnych opadów atmosferycznych. Należy przestrzegać podanej wyżej kolejności rozbiórki. Budynek rozebrać ręcznie z wykorzystaniem sprzętu budowlanego, drabin, lin, elektronarzędzi, ładowarko-koparki i samochodów dostawczych. W miarę możliwości roboty można prowadzić przy użyciu sprzętu mechanicznego.
Przyjęty sposób rozbiórki powinien gwarantować ochronę środowiska przed substancjami szkodliwymi, agresywnymi i hałasem oraz gwarantować bezpieczeństwo ludzi i poszanowanie interesów osób trzecich. Ujawnione w trakcie rozbiórki materiały szkodliwe dla zdrowia lub środki chemiczne należy zabezpieczyć (doraźnie przez włożenie do worków foliowych) i poddać je utylizacji zatrudniając do tego uprawnione firmy.
Informacja o sposobie zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia.
1) teren, na którym prowadzone są roboty rozbiórkowe należy bezwzględnie ogrodzić i oznakować tablicami ostrzegawczymi „Teren rozbiórki – wstęp wzbroniony”, „Strefa rozbiórki – zachowaj ostrożność”, „Uwaga – roboty rozbiórkowe”,
2) rozbiórka budynku wymaga zachowania środków bezpieczeństwa i prewencji w celu uniknięcia utraty zdrowia przez człowieka oraz w celu uniknięcia zagrożenia mienia,
3) podczas prac rozbiórkowych należy zwrócić uwagę na zagrożenia wynikające z użycia elektronarzędzi, ryzyko upadku pracownika z wys. powyżej 1m, upuszczenia narzędzi, upadku materiału podczas demontażu, potrącenia pracownika ładunkiem, przygniecenia pracownika, okaleczenia wystającymi ostrymi fragmentami materiałów pochodzących z rozbiórki, możliwość porażenia prądem,
4) przy prowadzeniu robót należy stosować wszystkie dostępne środki techniczne, tj. urządzenia, wyposażenie pracowników w sprzęt zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP,
5) należy zapewnić, by na teren budowy nie miały wstępu osoby nieupoważnione,
6) strefę gromadzenia odpadów oznakować, wykonywać prace w sposób ograniczający pylenie,
7) roboty na wysokości wykonywać z ruchomych podestów roboczych, posiadających stabilną konstrukcję, pozwalającą na przeniesienie obciążeń i zapewniającą swobodny dostęp do przestrzeni roboczej, podest należy wyposażyć w poręcze i balustradę,
8) przewracanie ściany lub innych części obiektu, poprzez podcinanie lub podkopywanie jest niedopuszczalne,
9) należy utrzymywać na bieżąco porządek na placu rozbiórki.
Wszystkie roboty rozbiórkowe prowadzić pod stałym nadzorem uprawnionego i doświadczonego kierownika robót rozbiórkowych z zachowaniem przepisów BHP a w szczególności z:
1) Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tj. Dz. U. z 2003 r., Nr 169, poz. 1650),
2) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r., Nr 47, poz. 401),
3) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz.U. z 2011 r., nr 8, poz. 31),
4) zgodnie z zatwierdzonym programem rozbiórki i planem bezpieczeństwa,
5) na terenie budowy powinna znajdować się przenośna apteczka oraz sprzęt pierwszej pomocy. Kierownik robót lub brygadzista powinni być przeszkoleni w zakresie udzielania pierwszej pomocy. Po zakończeniu robót należy teren uporządkować i oczyścić.
Kierownik robót rozbiórkowych zobowiązany jest prowadzić wewnętrzny dziennik rozbiórek. Zapewnienie dziennika rozbiórek po stronie Wykonawcy.
3. Zamawiający dokonał wyceny materiałów z odzysku z rozbiórki wg rozpoznania rynku
(zał. nr 7.2 do SWZ).
Przewidywany odzysk materiałów
Przy wyliczeniu przewidywanej wartości materiałów możliwych do odzyskania z rozbiórki przyjęto następujące założenia:
- zastosowano poziom cen wg badania rynku,
- przyjęto założenia, że z rozbiórki obiektów i urządzeń budowlanych przy zastosowanej wyburzeniowej technologii możliwe do odzyskania materiały szacuje się na niżej wymienioną kwotę:
L. p.
Nazwa materiału Jedn.
miary Przewidywana ilość materiałów
odzyskanych Cena
jednostkowa
/zł/ Wartość
netto
/zł/
1. Złom stalowy kg 9 100,00 1,00 9 100,00
2. Drewno opałowe mp - - -
3. Płyty (chodnikowe, polbruk, trylinka), cegła, dachówka itp. m3 - - -
Razem 9 100,00
Złom netto – 9 100,00 zł plus 23% VAT w kwocie 2 093,00 zł co razem stanowi kwotę brutto 11 193,00 zł.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został podany w załączniku nr 7.1 do SWZ Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ).
4.5.3.) Główny kod CPV: 45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 146323,88 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 613703,75 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 146323,88 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: FIRMA HANDLOWA „ITOS” Wyburzenia Obiektów Przemysłowych Stoicis Christos
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9151698687
7.3.3) Ulica: ul. Parkowa 36
7.3.4) Miejscowość: Psary
7.3.5) Kod pocztowy: 51-180
7.3.6.) Województwo: dolnośląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
CHRISTOS STOICIS FIRMA HANDLOWA ITOS
jakie przetargi wygrała firma
CHRISTOS STOICIS FIRMA HANDLOWA ITOS
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-01
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 146323,88 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2021-12-248.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI Z BIAŁEGOSTOKU
- Dostawa fabrycznie nowego samochodu osobowego do przewozu min. 8 osób do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego
- DOSTAWA Z MONTAŻEM DYGESTORIÓW LABORATORYJNYCH
- Świadczenie usług medycznych oraz usług stomatologicznych na potrzeby cudzoziemców przebywających w Strzeżonym Ośrodku dla Cudzoziemców w Białymstoku (dorośli mężczyźni)
- Naprawa i konserwacja urządzeń chłodniczych i sprzętu gastronomicznego z podziałem na dwa zadania.
- Dostawa płytek podłogowych PVC do warsztatu do szybkiego montażu - ZK-DZP.262.12.2025
- Zakup sprzętu AGD na potrzeby Domów Studenta Politechniki Białostockiej - ZK-DZP.262.9.2025
więcej: przetargi w Białymstoku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa chodników przy ulicy Wiatracznej, budowa ulicy XXX-lecia i parkingu przy ulicy Sportowej wraz z odwodnieniem.
- Modernizacja instalacji centralnego ogrzewania w budynku Studenckiego Domu Marynarza nr 2 przy ul. Sędzickiego 19 w Gdyni
- Bieżące utrzymanie dróg gruntowych na terenie Gminy Żabia Wola w roku 2025.
- Wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych związanych z modernizacją boisk sportowych na krakowskich Bielanach - budżet obywatelski dzielnic - edycja X, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie.
- Roboty budowlane wraz z dostawą wyposażenia medycznego i niemedycznego w formule "wybuduj i wyposaż" oraz pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego
- Budowa i wyposażenie żłobka
więcej: Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.