eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaBudowa Parku Polskich Wynalazców w Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy.



Ogłoszenie z dnia 2021-12-06


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa Parku Polskich Wynalazców w Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Stołeczne Warszawa - Dzielnica Ursynów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 01525964000138

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Komisji Edukacji Narodowej 61

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 02-777

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ursynow.wzp@um.warszawa.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ursynow.um.warszawa.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://zamowienia.um.warszawa.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa Parku Polskich Wynalazców w Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-28d32344-3190-11ec-a3fb-0a24f8cd532c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00299940

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000102/24/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.11 Budowa Parku Polskich Wynalazców

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00249584/04

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: KZP-XII-WZP.271.74.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 3657543,19 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest budowa Parku Polskich Wynalazców z naturalnym placem zabaw w obrębie ulic Rosoła, Grzegorzewskiej, Szolc - Rogozińskiego w Dzielnicy Ursynów w Warszawie.
Teren inwestycji zlokalizowany jest na działkach o nr ew. 2/12, 2/13, 2/14, 2/53, 2/61, 2/66, 4/22 z obrębu 1-10-29.
Celem Przedmiotu zamówienia jest:
 podniesienie różnorodności biologicznej;
 stworzenie przestrzeni biologicznie czynnej o wysokich walorach estetycznych;
 nadanie funkcji skierowanej do okolicznych mieszkańców: miejsce spacerów, miejsce wypoczynku, miejsce rekreacyjne;
 nadanie funkcji poszczególnym częściom;
 podkreślenie indywidualności i niepowtarzalności;
 zastosowanie naturalnych i funkcjonalnych materiałów;
 przystosowanie terenu dla osób niepełnosprawnych;
 zastosowanie tematycznych rozwiązań związanych z polskimi wynalazkami i wynalazcami;
Zakres robót obejmuje:
1) zabiegi pielęgnujące zieleń istniejącą (cięcia pielęgnacyjne i sanitarne);
2) nowe nasadzenia drzew, krzewów i bylin;
3) zakładanie łąk kwietnych, regenerację łąk kwietnych, odtworzenie roślinności zniszczonej w trakcie robót - nie należy przeprowadzać regeneracji trawnika na północnym stoku górki;
4) budowę nowych nawierzchni (mineralnych, drewnianych, z trylinki, nawierzchni bezpiecznej placu zabaw);
5) montaż elementów małej architektury;
6) budowę naturalnego placu zabaw;
7) budowę oświetlenia;
8) budowę instalacji wodociągowej zapewniającej nawadnianie zieleńców
9) rozbiórki istniejących elementów małej architektury.
Inwestor posiada decyzję zezwalającą do 30.06.2023 r. na odstępstwo od zakazu płoszenia w trakcie budowy parku zwierząt łownych – gołębia grzywacza. Ze strony Marszałka Województwa Mazowieckiego na terenie inwestycji będą wykonywane czynności kontrolne.
Procedowane jest uzyskanie zezwolenia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie na czynności podlegające zakazom w stosunku występujących gatunków zwierząt objętych ochroną: (gatunki zwierząt wymieniono w pkt. 6 SWZ).
W ramach ww. zezwolenia zostaną wskazane szczegółowe obowiązki, których wypełnienie jest po stronie Wykonawcy.
Roboty budowlane należy realizować w przeważającej mierze poza okresem lęgowym ptaków i poza głównym okresem rozrodczym ssaków.
Należy uwzględnić możliwość pojawienia się gatunków chronionych zwierząt (włącznie ze wstrzymaniem prac i uzyskaniem nowych pozwoleń).
W tym celu konieczne jest m.in. codzienne prowadzenie porannych oględzin wykopów komór startowych i końcowych, uwolnienie możliwych zwierząt, które utkwiły w wykopach. Codziennie dokonywać należy wieczornych przeglądów tras przemieszczania się ciężkiego sprzętu, pojazdów towarzyszących w celu wykrycia potencjalnych kolizji z gatunkami chronionymi. Zabezpieczyć należy potencjalne ofiary i przenieść je do ośrodków rehabilitacji zwierząt. Nie należy niszczyć trwałych siedlisk i ostoi gatunków chronionych.
W przypadku ślimaków przenoszone ślimaki winniczki należy zabezpieczyć i przetransportować w najbliższe sąsiedztwo, w siedlisko odpowiadające swoim wymaganiom ekologicznym. Ślimaki należy zbierać ręcznie, z powierzchni ziemi i poprzez lekkie rozgarnięcie ściółki, darni. Zadanie odbędzie się w dzień o odpowiedniej wilgotności, pod nadzorem przyrodniczym. Osobniki należy zbierać do zwilżonych wodą, płytkich, szczelnych pojemników, stabilizowanych i zabezpieczonych przed uderzeniami liśćmi, trawą i przenieść na miejsce docelowe a następnie należy uwolnić je ręcznie w 1 miejsce, luźno rozłożyć na glebie i lekko przykryte liśćmi. Z wykonanego zabiegu należy sporządzić raport wraz z dokumentacją zdjęciową.
Dodatkowo należy w jak największym stopniu podjąć działania ochronne względem występujących na południowym stoku górki (w miejscu planowanych schodów oraz zjeżdżalni) kolonii pszczolinek napiaskowych.
W zakresie obowiązków Wykonawcy jest wypełnienie wszystkich warunków i obowiązków wynikających z wszelkich wydanych decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska i Marszałka Województwa Mazowieckiego
Zakres zamówienia nie obejmuje ram widokowych oraz oświetlenia niskiego typ b (podświetlania drzew), obejmuje natomiast instalacje energetyczne je zasilające.
2. Dodatkowe wytyczne i informacje dot. zamówienia
1) Prace należy zrealizować z należytą starannością, umową, dokumentacją projektową, obowiązującymi przepisami prawa, normami technicznymi, technologicznymi, warunkami zawartymi w STWiOR, zgodnie ze sztuką budowlaną, opisem przedmiotu zamówienia, harmonogramem rzeczowo-finansowym i Planem ochrony przyrody – wyznaczone strefy ochronne drzew podlegają odbiorowi przez Zamawiającego, a prace wykonywane w bezpośrednim sąsiedztwie drzew należy wykonywać ręcznie.
2) Po zakończeniu prac teren należy uporządkować, a elementy nie podlegające przebudowie i ingerencji (tj. zieleń) doprowadzić do stanu jak przed ich rozpoczęciem. Wykonawca zobowiązany jest do zakupu i dostawy niezbędnego materiału, przygotowania podłoża, sadzenia itp. oraz gwarantuje i odpowiada za posadzony materiał roślinny oraz jakość wykonanych prac, zgodnie z wymaganiami opisanymi w SWZ i jej załącznikach. Po wykonaniu prac wraz ze zgłoszeniem ich do odbioru końcowego obowiązkiem Wykonawcy jest dostarczenie Zamawiającemu oświadczenia o zgodności robót ze zgłoszeniem zamiaru wykonania robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę, dokumentacją projektową oraz wiedzą techniczną, ewentualnym wykazaniu zmian nieistotnych potwierdzonych przez projektanta, wykonaniu prac zgodnie z przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami oraz, że teren budowy doprowadzony został do należytego stanu i porządku.
3) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania oraz przedstawienia celem zaakceptowania projektu organizacji ruchu czy zajęcia terenu oraz dopełnienia wszelkich niezbędnych formalności z tym związanych, jeżeli zajdzie taka konieczność.
4) Na etapie realizacji Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu do zaakceptowania próbki kolorystyczne dla nawierzchni oraz pozostałych urządzeń/elementów.
5) Wykonawca zobowiązany jest w terminie 2 dni od dnia przejęcia terenu robót do ogrodzenia terenu budowy i ustawienia tablic informacyjnych (tablice bądź banery w lokalizacjach uzgodnionych z Zamawiającym, według wzoru uzgodnionego z Zamawiającym przed podpisaniem umowy). Ogrodzenie terenu budowy, dające możliwość wglądu z poza terenu budowy na prowadzone prace, musi mieć estetyczną oraz jednolitą graficznie formę i skutecznie uniemożliwiać przedostanie się na teren placu budowy osób postronnych. Dopuszczalne jest stosowanie częściowego ogrodzenia terenu w zależności od etapu wykonywanych robót w celu umożliwienia korzystania z ciągów pieszych.
6) Inwestor jest w posiadaniu Inwentaryzacji przyrodniczej wykonanej w 2016 r.
7) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i przedłożenia Planu BIOZ dla przedmiotowego zakresu robót.
8) Dokumentacja powykonawcza winna zawierać m.in. pozwolenia administracyjne, dziennik realizacji robót, odbiory częściowe i końcowe (w tym protokoły odbioru gestorów sieci tj. innogy, MPWiK), atesty, certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające materiały i urządzenia do eksploatacji, rysunki techniczne, tworzące dokumentację powykonawczą wraz z naniesionymi zmianami, jakie ewentualnie wystąpiły w toku prac, w tym opracowanie instrukcji utrzymania i konserwacji urządzeń i nawierzchni wytworzonych w ramach przedmiotu zamówienia, przedstawionej w formie tabelarycznej. Dokumentacja powykonawcza obejmuje również wykonanie kompleksowej, geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej zagospodarowania terenu – w formie graficznej (plik .dwg oraz .pdf) i opisowej (plik .xls - forma tabeli określająca ich liczbę/ilość oraz ceny jednostkowe) oraz wykonanie pełnej dokumentacji fotograficznej zieleni istniejącej oraz wykonanej, nawierzchni i innych elementów wytworzonych.
Zgłoszenie inwentaryzacji powykonawczej do powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego jest obowiązkiem Wykonawcy – należy ją zgłosić zgodnie z przepisami prawa geodezyjnego i dostarczyć Zamawiającemu mapę z pomiarami oraz pieczęcią właściwego organu potwierdzającą wpływ oraz oświadczenie geodety dotyczące zgłoszenia.
Dokumentację powykonawczą Wykonawca złoży najpóźniej w dniu odbioru końcowego robót.
9) Klauzule społeczne:
1. Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu stosuje klauzulę społeczną na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych.
2. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia, że czynności w zakresie realizacji zamówienia na roboty budowlane, przez cały okres wykonywania Przedmiotu Umowy, będą wykonywane przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu Pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę.
3. Warunek, o którym mowa w ust. 2 zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na podstawie umowy o pracę nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia zatrudnionych już osób wykonujących czynności w zakresie prac budowlanych, w tym w szczególności wykonujące prace przygotowawcze, roboty ziemne, prace związane z zagospodarowaniem terenu, prace ogrodnicze, prace porządkowe.
4. Szczegółowy opis obowiązków wynikających z klauzuli społecznej znajduje się we wzorze umowy.
10) Postanowienia niniejszego Opisu Przedmiotu zamówienia i umowy wraz z załącznikami wzajemnie się uzupełniają.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa ww. treść, która będzie załącznikiem nr 1 do umowy oraz:
- Projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik nr 3 do SWZ;
- Dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik nr 6a do SWZ;
- Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót stanowiące załącznik nr 6b do SWZ;
- Przedmiary robót stanowiące załącznik nr 6c do SWZ;
- Wzór materiałów informacyjnych stanowiące załącznik nr 6d do SWZ;
- Inwentaryzacja przyrodnicza 2016 stanowiąca załącznik nr 6e do SWZ;

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45212120-3 - Roboty budowlane w zakresie parków tematycznych

45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Podstawa prawna:
• Art. 255 pkt 3) ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych.
„Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty;”
Podstawa faktyczna:
W przedmiotowym postępowaniu wpłynęły 4 oferty. Oferta z najniższą ceną w wysokości 6 726 870,00 PLN przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia tj. kwotę 4 498 778,12 złotych brutto i Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 6726870,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 8487527,88 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.