Ogłoszenie z dnia 2022-08-10
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00326345/01 - Wynik z dnia 2022-08-31
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa zakupu i dostawy żywności na bazie kuchni dostawcy dla pacjentów Krajowego Ośrodka Zapobiegania Zachowaniom Dyssocjalnym - Oddział Zamiejscowy w Czersku II
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: KRAJOWY OŚRODEK ZAPOBIEGANIA ZACHOWANIOM DYSSOCJALNYM
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 147060927
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Zalesie 1A
1.5.2.) Miejscowość: Gostynin
1.5.3.) Kod pocztowy: 09-500
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL923 - Płocki
1.5.7.) Numer telefonu: 24 235 71 54
1.5.8.) Numer faksu: 24 235 71 55
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@kozzd-gostynin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kozzd-gostynin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa zakupu i dostawy żywności na bazie kuchni dostawcy dla pacjentów Krajowego Ośrodka Zapobiegania Zachowaniom Dyssocjalnym - Oddział Zamiejscowy w Czersku II
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-611d9a9e-187a-11ed-acbd-46d0480cd9c4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00300260
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00023770/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.7 Usługa zakupu i dostawy żywności na bazie kuchni dostawcy dla pacjentów Krajowego Ośrodka Zapobiegania Zachowaniom Dyssocjalnym - Oddział Zamiejscowy w Czersku II
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
BIP: http://kozzd-gostynin.bip.eur.pl; Platforma: https://kozzd-gostynin.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: BIP: http://kozzd-gostynin.bip.eur.pl; Platforma: https://kozzd-gostynin.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne, które muszą
spełniać urządzenia informatyczne w celu korzystania z Platformy przetargowej opisane zostały przez Zamawiającego w
Specyfikacji Warunków Zamówienia - pkt. VIII ppkt. 4 wskazanego dokumentu.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula dotyczy obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 13 RODO
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE -
znajduje się w dokumentacji postępowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: TPNO/9/2022/C
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowywanie i dostarczanie posiłków do Oddziału Zamiejscowego Zamawiającego
zlokalizowanego w miejscowości Czersk, woj. pomorskie, w okresie od dnia 01.09.2022r. do dnia 31.08.2023r., według 4
jadłospisów przygotowanych przez Zamawiającego, które załączone są do specyfikacji warunków zamówienia i będą
obowiązywać w terminach podanych poniżej:
Lato: od dnia 1 lipca do dnia 30 września.
Jesień: od dnia 1 października do dnia 31 grudnia,
Zima: od dnia 1 stycznia do dnia 31 marca,
Wiosna: od dnia 1 kwietnia do dnia 30 czerwca,
2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany jadłospisu na równoważny. Zmiana jadłospisu na równoważny może
nastąpić w szczególności w przypadku pogorszenia jakości dostarczanych posiłków, w tym ich smaku i wyglądu, a także
wprowadzania przez Wykonawcę produktów złej jakości mających wpływ na jakość świadczonej usługi, a także w
przypadku wycofania produktów, z których posiłki będą przygotowywane.- Jadłospis równoważny zostanie przekazany Wykonawcy z dwutygodniowym wyprzedzeniem.
3. W sytuacji konieczności wprowadzenia innego rodzaju diet niż wymienione w jadłospisach, Wykonawca będzie
zobowiązany do ich opracowania i dostarczania w ramach obowiązującej umowy – z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje
dodatkowe wynagrodzenie.
4. Przygotowywanie posiłków odbywać się będzie z własnych produktów Wykonawcy, z uwzględnieniem diet stosowanych
w Ośrodku oraz z zachowaniem wymaganej gramatury produktów.
5. Liczba przygotowywanych posiłków będzie przedstawiona przez Zamawiającego w grafiku jednotygodniowym. Na dzień
ogłoszenia postępowania liczba leczonych pacjentów wynosi 15 osób. Zamawiający informuje, iż w trakcie realizacji
zamówienia liczba ta może ulec zmianie w zależności od rzeczywistego stanu pacjentów.
6. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć każdego dnia, bez względu na święta i inne uroczystości zamówione posiłki na
własny koszt i ryzyko do Oddziału Zamiejscowego Krajowego Ośrodka Zapobiegania Zachowaniom Dyssocjalnym w
Czersku, ul. Dworcowa 29, woj. pomorskie.
7. Posiłki dostarczane będą w oddzielnych opakowaniach jednorazowych tzn. każdy pacjent otrzyma swoje porcje w
przeznaczonym dla siebie opakowaniu, przy czym Zamawiający zastrzega, iż opakowania używane przez Wykonawcę
muszą posiadać stosowne atesty pozwalające na kontakt opakowania z żywnością – opakowania jednorazowe do
pakowania posiłków zapewni Wykonawca.
- Zamawiający wymaga, aby posiłki pakowane były w jednorazowe opakowania zawierające jedną porcję posiłku oraz
umieszczane były w torbach termoizolacyjnych, oddzielnych dla dań gorących i oddzielnych dla pozostałych dań
zapewniających prawidłowe warunki higieniczne i odpowiednią temperaturę potraw,
- Zamawiający wymaga, aby w celu zapewnienia odpowiedniej temperatury posiłków, surówki dostarczać w oddzielnych,
szczelnie zamkniętych opakowaniach jednorazowych, tzn. każdy pacjent otrzyma swoją porcję surówki w przeznaczonym
dla siebie opakowaniu.
8. Napoje gorące dostarczane będą w odpowiednich termosach. Termosy te są własnością Wykonawcy. Termosy muszą
zapewniać utrzymanie optymalnej temperatury napojów gorących podczas transportu z kuchni Wykonawcy do siedziby
Zamawiającego.
9. Odbiór, mycie, wyparzanie i dezynfekcja termosów potrzebnych do świadczenia usługi objętej umową, należy do
Wykonawcy. Zamawiający ma prawo do kontroli zapisów mycia i dezynfekcji termosów prowadzonych
w kuchni Wykonawcy.
10. Utylizacja opakowań stosowanych przez Wykonawcę do pakowania posiłków leży po stronie Zamawiającego.
11. Dostawy posiłków odbywać się będą w ściśle ustalonych godzinach, tj.:
Śniadanie - godzina 7.30
Obiad wraz z kolacją - godzina 12.45
- Zamawiający nie dopuszcza zmiany godzin dostaw posiłków.
12. Posiłki i napoje dostarczane w ramach podpisanej umowy muszą być dostarczane do wyznaczonego punktu
dystrybucyjnego w budynku Oddziału Zamiejscowego w Czersku. Miejsce to wskazane będzie wybranemu Wykonawcy, z
którym zostanie podpisana umowa.
13. Dostarczane posiłki muszą być świeże, z terminem do spożycia oraz gorące, poza posiłkami, które co do zasady
spożywane są na zimno.
- Zamawiający wymaga zapewnienia określonej temperatury dowożonych posiłków, tj.:
Śniadania: zupa 750C; napój gorący 800C,
Obiad: zupa 750C; II danie 630C; ziemniaki/makarony/kasze 630C, sałatki/surówki 40C;
Kolacja: dania na ciepło 630C
14. Działalność, o której mowa powyżej nie będzie prowadzona w kuchni Zamawiającego. Realizacja świadczenia winna
odbywać się w lokalu odpowiadającym wszelkim wymaganiom sanitarnym i budowlanym przewidzianym dla lokali, w których
wykonywane są usługi w zakresie określonym niniejszym postępowaniem.
15. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć we własnym zakresie niezbędne narzędzia, urządzenia, materiały, produkty
oraz środki transportu potrzebne do realizacji usługi z należytą starannością i w sposób prawidłowy, zgodny z umową i
obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
16. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić odpowiednie zasoby techniczne,
a także personel posiadający zdolności, doświadczenie oraz wiedzę w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia.
17. Posiłki muszą być przygotowywane w pomieszczeniach gastronomicznych i przewożone środkiem transportu
spełniającym wymagania higieniczno-sanitarne.
18. Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania przedmiotu umowy
z należytą starannością i zachowaniem wszelkich norm i standardów obowiązujących przy świadczeniu usługi objętej
zamówieniem.
19. Pracownicy Wykonawcy zajmujący się dowozem i dystrybucją posiłków zobowiązani są do zachowania czystego i
schludnego wyglądu osobistego oraz posiadania aktualnych książeczek zdrowia.
20. Wykonawca odpowiada za wszelkie szkody wynikające z realizacji zamówienia, w tym za narażenie bądź
spowodowania utraty życia lub uszczerbku na zdrowiu osób trzecich w związku z realizacją zamówienia.
21. W czasie dowożenia posiłków Wykonawca zobowiązany będzie do przestrzegania przepisów obowiązujących na terenie
Ośrodka. Wykonawca,
z którym Zamawiający podpisze umowę zostanie poinformowany o w/w przepisach.
22. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za przestrzeganie przepisów obowiązujących na terenie Ośrodka przez
zatrudnionych przez siebie pracowników.
23. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli w zakresie:
- zgodności dostarczanych posiłków z wymogami Zamawiającego pod względem wagowym,- weryfikacji odpowiedniej temperatury dostarczanych posiłków,
- sprawdzania jakości dostarczanych posiłków.
24. Zamawiający ma prawo do kontroli przez wyznaczoną osobę procesu przygotowania oraz samych posiłków pod
względem ilościowym, jakościowym, dietetycznym i higienicznym oraz do kontroli pod względem higienicznym pojazdów do
transportu żywności, jak również termosów i opakowań, w których żywność jest przewożona.
25. Na Wykonawcy ciąży obowiązek pobrania próbek żywności, zgodnie
z przepisami sanitarno – epidemiologicznymi.
26. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody spowodowane niewłaściwym wykonaniem usługi, stwierdzone w
wyniku kontroli właściwych organów, między innymi Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej.
27. Zamówienie realizowane będzie na zasadach i warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy,
które stanowią załącznik nr 8 do SWZ – warunki określone w tym dokumencie, który został załączony do specyfikacji
warunków zamówienia stanowią jej integralną część.
4.2.6.) Główny kod CPV: 55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-08-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert określony została przez Zamawiającego w pkt. XVIII Specyfikacji Warunków
Zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Możliwość odbioru resztek z żywienia
4.3.6.) Waga: 25
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia publicznego może ubiegać się Wykonawca, który spełnia warunki określone w art. 112 ust. 2Ustawy Pzp.
2. W celu oceny zdolności Wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, Zamawiający określa warunki udziału w
postępowaniu, dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
- Zamawiający nie ustala szczegółowego warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
- Wykonawca przedstawi decyzję/opinię/zaświadczenie Sanepidu zezwalające na przygotowywanie posiłków w żywieniu
zbiorowym oraz dokument z ostatniej kontroli sanitarnej przeprowadzonej przez odpowiednią Stację Sanitarno-
Epidemiologiczną, sprawującą bieżący nadzór nad kuchnią – dokument z kontroli przeprowadzonej w roku 2022, w
przypadku, gdy ostatnia kontrola odbyła się wcześniej, Wykonawca do złożonego dokumentu z tej kontroli zobowiązany
będzie dołączyć stosowne oświadczenie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
- Zamawiający nie ustala szczegółowego warunku udziału w postępowaniu
w tym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
- Wykonawca przedstawi decyzję/opinię/zaświadczenie Sanepidu z ostatniej kontroli sanitarnej przeprowadzonej przez
odpowiednią Stację Sanitarno-Epidemiologiczną, sprawującą bieżący nadzór nad środkiem transportu – dokument z kontroli
przeprowadzonej w roku 2022, w przypadku, gdy ostatnia kontrola odbyła się wcześniej, Wykonawca do złożonego
dokumentu z tej kontroli zobowiązany będzie dołączyć stosowne oświadczenie.
- Spełnienie warunków określonych w pkt. 2) i 4) powyżej potwierdzać ma przygotowywanie oraz przewóz żywności przy
zachowaniu warunków gwarantujących jej bezpieczeństwo, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
Wykonawca przedkładając wymagane dokumenty powinien potwierdzić spełnianie warunków dla kuchni i środka transportu
związanych bezpośrednio z realizacją zamówienia objętego postępowaniem.
3. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli
posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub
zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację
zamówienia.
4. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału
w postępowaniu zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia” w oparciu
o dokumenty i oświadczenia złożone przez Wykonawcę, z których będzie jednoznacznie wynikać, że Wykonawca spełnia
warunki udziału
w postępowaniu.
5. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na
zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej Podmiotów udostępniających zasoby,
niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach
lub sytuacji Podmiotów udostępniających zasoby, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie
dysponował niezbędnymi zasobami tych Podmiotów poprzez złożenie wraz z ofertą zobowiązania Podmiotu
udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia
lub złożyć inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował
niezbędnymi zasobami tych Podmiotów.
Zobowiązanie Podmiotu udostępniającego zasoby potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z Podmiotami
udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności: zakres dostępnych
Wykonawcy zasobów Podmiotu udostępniającego zasoby, sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez
niego zasobów Podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia, czy i w jakim zakresie Podmiot
udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu
dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności
dotyczą.
6. Wykorzystanie przez Wykonawcę Podmiotu trzeciego w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu
w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia odbywa się zgodnie z art. 119 Ustawy Pzp.
7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa Podmiotu udostępniającego zasoby nie
potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego Podmiotu
podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten
Podmiot innym Podmiotem lub Podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
- Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację Podmiotów
udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji
Podmiotów udostępniających zasoby.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W przypadku polegania
na zdolnościach lub sytuacji Podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca przedstawia, wraz z oświadczeniem o którym mowa
w art. 125 ust. 1 Ustawy Pzp, także oświadczenie Podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia
tego Podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
2. Jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z Krajowego Rejestru
Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, Zamawiający żąda od Wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.
3. Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt. 5 Ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w
rozumieniu Ustawy z dnia 16.02.2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021r., poz. 275), z innym Wykonawcą,
który złożył odrębną ofertę w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami
lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy
kapitałowej.
4. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt. 4 Ustawy Prawo zamówień publicznych lub art. 7 ust. 1 Ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, sporządzonych nie wcześniej
niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5. Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy Pzp, w
zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu
do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub
ekonomicznej Podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji Podmiotów udostępniających zasoby, musi udowodnić Zamawiającemu, że
realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych Podmiotów poprzez złożenie wraz z ofertą zobowiązania
Podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia
lub złożyć inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował
niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienie dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi
wykonają poszczególni Wykonawcy.
3. Wykonawca przedstawi decyzję/opinię/zaświadczenie Sanepidu zezwalające na przygotowywanie posiłków w żywieniu
zbiorowym oraz dokument z ostatniej kontroli sanitarnej przeprowadzonej przez odpowiednią Stację Sanitarno-Epidemiologiczną,
sprawującą bieżący nadzór nad kuchnią – dokument z kontroli przeprowadzonej w roku 2022, w przypadku, gdy ostatnia kontrola
odbyła się wcześniej, Wykonawca do złożonego dokumentu z tej kontroli zobowiązany będzie dołączyć stosowne oświadczenie.
4. Wykonawca przedstawi decyzję/opinię/zaświadczenie Sanepidu z ostatniej kontroli sanitarnej przeprowadzonej przez
odpowiednią Stację Sanitarno-Epidemiologiczną, sprawującą bieżący nadzór nad środkiem transportu – dokument z kontroli
przeprowadzonej w roku 2022, w przypadku, gdy ostatnia kontrola odbyła się wcześniej, Wykonawca do złożonego protokołu z tej
kontroli zobowiązany będzie dołączyć stosowne oświadczenie.
- dokumenty, o których mowa w pkt. 3) i 4) potwierdzać mają przygotowywanie oraz przewóz żywności przy zachowaniu warunków
gwarantujących jej bezpieczeństwo, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Wykonawca przedkładając
wymagane dokumenty powinien potwierdzić spełnienie warunków dla kuchni i środka transportu związanych bezpośrednio z
realizacją zamówienia objętego postępowaniem.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Do oferty Wykonawca dołącza formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru wraz z załącznikiem w postaci wykazuwartości poszczególnych posiłków składających się na jeden osobodzień żywienia.
2. Wykonawca dołącza do oferty potwierdzenie wniesienia przez Wykonawcę wadium na warunkach określonych w punkcie
XXVIII SWZ.
3. W celu potwierdzenia akceptacji przez Wykonawcę warunków realizacji zamówienia zawartych we wzorze umowy,
Wykonawca załączy do oferty parafowane przez Wykonawcę projektowane postanowienia umowy.
4. Do oferty Wykonawca dołączy oświadczenia i/lub dokumenty, na podstawie których Zamawiający dokona oceny
skuteczności zastrzeżenia informacji zawartych w ofercie, stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji – jeżeli Wykonawca dokonuje zastrzeżenia takich informacji – wskazane jest
wyodrębnienie wskazanych dokumentów, tj. Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w
wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Przystępując do postępowania Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 8.000,00 złotych(słownie: osiem tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i za wyjątkami przewidzianymi w Ustawie Pzp utrzymuje
nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą.
3. Wadium należy wnieść w jednej z form wskazanej w art. 97 ust. 7 Ustawy Pzp.
4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto Krajowego Ośrodka Zapobiegania Zachowaniom
Dyssocjalnym w Gostyninie
87 1020 3974 0000 5202 0273 2485.
- za termin wniesienia wadium w pieniądzu zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci
elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w
Ustawie Pzp,
2) z ich treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie Gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium,
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie,
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem, iż
pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień, w którym upływa termin składania ofert),
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania,
6) Beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest Krajowy Ośrodek Zapobiegania Zachowaniom Dyssocjalnym w Gostyninie.
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, Zamawiający wymaga, aby poręczenie lub
gwarancja obejmowała swą treścią wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie lub aby z jej treści
wynikało, że wadium zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium
nieprzerwanie, do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98
ust. 2 pkt. 3 Ustawy Pzp, zostanie odrzucona.
7. Zwrot oraz utrata wadium następuje zgodnie z art. 98 Ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
- Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty jako dokument
w postaci elektronicznej składany pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej
kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby uprawnione.
2. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców
wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia.
3. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia.
4. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający będzie
przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego żądać kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców,
na warunkach określonych w
pkt. XIX ust. 5 SWZ.
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1
Ustawy Pzp, składa każdy z Wykonawców – oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie
warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w
postępowaniu.
6. Pozostałe oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
7. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców w
zakresie, w jakim wykazuje spełnianie tych warunków.
8. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie warunki udziału w postępowaniu zostaną spełnione,
jeżeli chociaż jeden
z Wykonawców spełnia warunek samodzielnie lub warunek ten został spełniony przez podmioty łącznie.
9. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy
wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
10. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które
usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
11. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Strony przewidują możliwość dokonywania zmian w umowie. Zmiana umowy dopuszczalna będzie w granicachwyznaczonych przepisami Ustawy Prawo zamówień publicznych. Jednakże strony są uprawnione do wprowadzenia do
umowy zmian nieistotnych tj. innych niż wymienione
w art. 454 ust. 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych.
- istotna zmiana zawartej umowy wymaga przeprowadzenia nowego postępowania o zamówienie.
2. Strona wnioskująca o zmianę umowy złoży odpowiedni wniosek drugiej stronie.
3. Złożenie wniosku, o którym mowa w ust. 2 powyżej stanowi warunek umożliwiający podjęcie procedury zmiany umowy.
4. Zmiana umowy może nastąpić w przypadku zaistnienia następujących okoliczności:
- siły wyższej, o której mowa § 25 ust. 5 projektowanych postanowień umowy,
- zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację usługi lub świadczenia
stron,
- zmiany urzędowej stawki podatku VAT,
- powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych
w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i
doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej postanowień przez strony.
5. Ustala się, iż nie stanowi istotnej zmiany umowy w rozumieniu
art. 454 Ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności:
- zmiana numeru rachunku bankowego Wykonawcy,
- zmiana osób wskazanych do kontaktów między stronami,
- zmiana danych teleadresowych.
6. Zmiany treści umowy mogą być dokonane również w przypadku zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 455 ust. 1
pkt. 2-4 i ust. 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych.
7. Wszelkie zmiany postanowień umownych winny być dokonywane, pod rygorem nieważności wyłącznie w formie pisemnej
– na warunkach określonych w paragrafie 29 projektowanych postanowień umowy, przy czym w razie wątpliwości przyjmuje
się, że formy pisemnej nie wymagają zmiany określone w ust. 5 wskazanego paragrafu.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-18 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć za pośrednictwem Platformy przetargowej Zamawiającego dostępnej pod adresem: https://kozzd-gostynin.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-18 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-09-16
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Zamawiający zastrzega sobie prawo do skierowania zaproszenia do maksymalnie 3 Wykonawców, których oferty spełniająw najwyższym stopniu jedno kryterium oceny ofert określone w SWZ, jakim jest cena, spośród ofert niepodlegających
odrzuceniu.
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Z postępowania wyklucza się Wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1Ustawy z dnia 11.09.2019r. Prawo zamówień publicznych oraz Wykonawców co do których zachodzą przesłanki
wykluczenia na podstawie art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 13.04.2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
INNE PRZETARGI Z GOSTYNINA
- Dostawa artykułów żywnościowych do stołówki Szkoły Podstawowej nr 1 im. Armii Krajowej w Gostyninie
- Wykonanie badań dotyczących potrzeb edukacyjnych mieszkańców Gminy Gostynin w tym zidentyfikowanie grup wymagających szczególnego wsparcia oraz opracowanie scenariusza planowanych do ....
- Dostawa artykułów żywnościowych do Przedszkola nr 4 w Gostyninie
- "Sukcesywne dostawy wędlin, mięsa różnego oraz drobiu i wyrobów drobiarskich dla potrzeb Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Czarnowie na rok 2025"
- "Likwidacja barier transportowych w Placówkach Opiekuńczo -Wychowawczych w Gostyninie - zakup mikrobusu 9-cio osobowego przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych w ramach "Programu ...
- Zakup i dostawa leków dla Krajowego Ośrodka Zapobiegania Zachowaniom Dyssocjalnym w Gostyninie
więcej: przetargi w Gostyninie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługę cateringu - przygotowanie i dostawę gotowych posiłków do Szkoły Podstawowej nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Pawła II w Krotoszynie w okresie od stycznia do grudnia 2025 roku.
- Przygotowywanie i dostarczanie posiłków dla uczniów Szkoły Podstawowej w Małkowicach w 2025 r.
- Usługa cateringu- przygotowanie i dowóz posiłków do Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Bożkowie
- Zakup i dostawa wyżywienia w formie cateringu dla dzieci z oddziałów przedszkolnych i uczniów klas I - VIII Szkoły Podstawowej w Cianowicach na zasadach cateringowych w roku 2025
- Zakup i dostawa wyżywienia w formie cateringu dla dzieci z oddziałów przedszkolnych i uczniów klas I - VIII Szkoły Podstawowej w Smardzowicach na zasadach cateringowych w roku 2025
- Zakup i dostawa wyżywienia w formie cateringu dla dzieci z oddziałów przedszkolnych i uczniów klas I - VIII Szkoły Podstawowej w Szczodrkowicach na zasadach cateringowych w roku 2025
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.