Ogłoszenie z dnia 2023-07-11
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00289267/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-07-04
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usługi pralniczej wraz z transportem zgodnie z wymogami sanitarno – epidemiologicznymi dla Powiatowego Centrum Medycznego Spółka z o. o. w Braniewie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiatowe Centrum Medyczne Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Braniewie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 280242068
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Moniuszki13
1.5.2.) Miejscowość: Braniewo
1.5.3.) Kod pocztowy: 14-500
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.7.) Numer telefonu: 784 919 226
1.5.8.) Numer faksu: 55 620 83 62
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@szpital-braniewo.home.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital-braniewo.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/szpital_braniewo1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi pralniczej wraz z transportem zgodnie z wymogami sanitarno – epidemiologicznymi dla Powiatowego Centrum Medycznego Spółka z o. o. w Braniewie2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b789ea7f-1a62-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00301142
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00289267
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: PCM/ZP 02/I/2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pralniczych oraz odbiór brudnej i dostawa czystej bielizny od i do Powiatowego Centrum Medycznego Spółka z o. o. w Braniewie, 14-500 Braniewo, ul. Moniuszki 13. Przewidywana ilość roczna prania szpitalnego wynosi 53 000 kg (miesięcznie: 4 400 kg - 4 500 kg). Ilości kilogramów podane przez zamawiającego, są wartościami szacunkowymi, faktyczna ilość będzie uwarunkowana od liczby hospitalizowanych pacjentów w danym okresie rozliczeniowym. W związku z tym Wykonawca zobowiązany jest do elastycznego reagowania na zwiększające się lub zmniejszające zapotrzebowanie na usługi pralnicze. Asortyment bielizny objęty usługą można tematycznie podzielić na:
- bielizna pościelowa
- odzież ochronna i robocza
- bielizna chorych
- inne (koce, poduszki materace, kołdry itp.)
Waga bielizny szpitalnej, będzie określona na podstawie średniej wagi reprezentatywnej próby danego asortymentu w
zaokrągleniu do drugiego miejsca po przecinku np.: poszwy, poszewki, prześcieradła, fartucha, itp.). Do przeliczenia ilości
kilogramów prania będzie brana ilość w sztukach danego asortymentu - potwierdzona wewnętrznym dowodem odbioru.
Wagę jednostkowego asortymentu określa Specyfikacja wagowa, która jest załącznikiem nr 1 do projektu umowy. Inne, nie
posiadające standardowych wymiarów czy wagi asortymenty będą ważone w magazynie bielizny brudnej Zamawiającego.
Na podstawie tej wagi będzie rozliczana ilość, stosując powyższe kryteria
Wymagania dotyczące świadczenia usługi pralniczej:
D Świadczenie usługi pralniczej winno być zgodne zgodnie z wymogami sanitarno-epidemiologicznymi dla procesów prania
bielizny szpitalnej, bezwzględnie przestrzegając Zarządzeń i Zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego i zgodnie z
Rozporządzeniem Ministerstwa Zdrowia i Opieki Społecznej z dn. 10.11.2006 r.(Dz. U. Nr 213, póz. 1568 wraz z
późniejszymi zmianami), z zastosowaniem preparatów posiadających atest PZH.
D Posiadanie w pralni bariery higienicznej w pralni (zgodnie z wymogami zwartymi w Dz. U. nr 47 póz. 366 z 1992 roku
wraz z późniejszymi zmianami) - przez barierę higieniczna należy rozumieć bezwzględny zakaz krzyżowania się dróg
„czystych" i „brudnych", zakaz ten dotyczy także personelu, który musi być przypisany do jednej ze stref oraz transportu
bielizny na terenie pralni
[] Usługa pralnicza bielizny i odzieży szpitalnej, obejmuje w szczególności:
o Chemiczno - termiczna dezynfekcja w procesie prania i pranie wodne z pełnym wykończeniem (maglowanie,
prasowanie), segregowanie i pakowanie czystej bielizny oraz transport bielizny czystej i brudnej.
o Odbierana brudna bielizna do prania będzie oznakowana, posegregowana asortymentowo i zapakowana w worki będące
własnością Zamawiającego. W przypadku ujawnienia przez Wykonawcę nie oznakowanej sztuki bielizny, Zamawiający
będzie miał obowiązek jej oznakowania
o Przywożona czysta bielizna powinna być posegregowana asortymentowo i dostarczona w opakowaniach (worki, wózki,
kosze itp.) będących własnością Wykonawcy.
o Przywóz i odbiór bielizny winien być realizowany 3 razy w tygodniu (poniedziałek, środa, piątek) w godzinach 800 -1000.
Jeżeli dzień odbioru jest dniem wolnym od pracy Wykonawca zobowiązany jest przyjechać następnego dnia po dniu
wolnym.
o Przywóz i odbiór bielizny będzie realizowany transportem i na koszt Wykonawcy. Załadunek i wyładunek na terenie
siedziby Zamawiającego wykonywany będzie pracownikami Wykonawcy.
o Czas wykonywania usługi pralniczej nie powinien przekraczać 48 godz. od momentu odbioru od Zamawiającego bielizny
brudnej do momentu przekazania Zamawiającemu bielizny czystej.
o Odbiór i zdawanie bielizny będzie dokumentowany protokółami zdawczo - odbiorczymi. Podpisany przez obie strony
dokument stanowi podstawę do rozliczenia wykonanej usługi.
o Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność prawną i materialną za wykonywane usługi pralnicze w zakresie jakości i
zgodności z wymogami sanitarnymi wobec organów kontroli ( Stacja sanitarno- epidemiologiczna, PIP, BHP i epidemiologia
szpitalna).
Wymagania dotyczące zachowania bariery higienicznej w środkach transportu
Zamawiający wymaga by Wykonawca dysponował oddzielnymi środkami transportu brudnej i czystej bielizny lub środkami
transportu posiadającymi szczelną! podzieloną komorę załadunkową tak, aby bielizna czysta nie miała możliwości
jakiegokolwiek kontaktu z bielizna brudną.
4.5.3.) Główny kod CPV: 98310000-9 - Usługi prania i czyszczenia na sucho
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
98311000-6 - Usługi odbierania prania
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z art. 255 pkt 3 ww. ustawy Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty. Uzasadnienie faktyczne; Działając na podstawie art. 222 ust. 4 ww. ustawy, Zamawiający udostępnił na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie niniejszego zamówienia w wysokości: 269 234,70 zł brutto. W niniejszym postępowaniu złożono 1 ofertę w wysokości 277 057,50 zł Oferta złożona jako jedyna, przewyższa kwotę jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty. Mając na uwadze powyższe, zachodzi przesłanka do unieważnienia przedmiotowego postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp.SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowe świadczenie usług pralniczych dla wszystkich jednostek UKEN.
- Wykonanie usług pralniczych dla Szkolnego Schroniska Młodzieżowego w Olsztynie w 2025 r., w obiektach: nr 1 w Olsztynie, przy ul. Kościuszki 72/74, nr 2 "Relaks" w Olsztynie przy ul. Żołnierskiej 13b
- Usługa prania i czyszczenia chemicznego oraz usługę dezynfekcji obuwia dla 42 Bazy Lotnictwa Szkolnego w Radomiu oraz jednostek będących na jej zaopatrzeniu w 2025 r.
- Usługi prania bielizny szpitalnej i odzieży ochronnej
- PRANIE BIELIZNY SZPITALNEJ I MATERACY WRAZ Z TRANSPORTEM
- Wykonanie usługi prania wodnego i czyszczenia chemicznego w 2025 r.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.