eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KlęczanyZakup i dostawa samochodu osobowego przeznaczonego do przewozu co najmniej 8 osób (wraz z kierowcą)



Ogłoszenie z dnia 2024-04-26


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup i dostawa samochodu osobowego przeznaczonego do przewozu co najmniej 8 osób (wraz z kierowcą)

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza Dom Dziecka Nr 1 w Klęczanach

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000209208

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 239/1

1.5.2.) Miejscowość: Klęczany

1.5.3.) Kod pocztowy: 33-394

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowosądecki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ddzkleczany@onet.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.malopolska.pl/ddzkleczany

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9b3f6a7a-fb4a-11ee-b81b-aebd110f5279

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup i dostawa samochodu osobowego przeznaczonego do przewozu co najmniej 8 osób (wraz z kierowcą)

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9b3f6a7a-fb4a-11ee-b81b-aebd110f5279

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00304712

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-26

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00290258

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.272.1.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia obejmuje zakup i dostawę samochodu osobowego przeznaczonego do przewozu co najmniej 8 osób (wraz z kierowcą) na potrzeby Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej Dom Dziecka nr 1 w Klęczanach.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (OPZ), zawierający minimalne parametry jakościowe, techniczne, konstrukcyjne i funkcjonalne, a także rodzaj i zakres wyposażenia samochodu stanowiącego przedmiot zamówienia, określony został w Załączniku nr 1 do SWZ.
3. Zamawiający wymaga aby dostarczony przedmiot zamówienia:
a) był fabrycznie nowy, w pełni sprawny, bez wad fizycznych lub prawnych,
b) spełniał wymagania techniczne i użytkowe szczegółowo określone w OPZ.
4. Dostarczony samochód musi spełniać warunki określone w powszechnie obowiązujących przepisach, w tym m.in.:
a) ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2023r., poz. 1047 t. j. z późn.zm), zwanej dalej „ustawą Prawo o ruchu drogowym”
b) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2024 r. poz. 502 t. j.).
5. Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania przedmiotu zamówienia w sposób określony w Projektowanych postanowieniach umowy, które stanowią Załącznik nr 2 do niniejszej SWZ.
6. Wykonawca przy dostawie przedmiotu zamówienia dostarczy Zamawiającemu w języku polskim wszystkie dokumenty konieczne do użytkowania, szczegółowo określone w Załączniku nr 1 i 2 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 34115200-8 - Pojazdy silnikowe do transportu mniej niż 10 osób

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający w toku badania złożonych ofert pod kątem przyznania punktów w ramach ustalonych kryteriów oceny ofert dostrzegł niespójność pomiędzy poszczególnymi informacjami zawartymi w opisie kryterium dotyczącego terminu realizacji zamówienia. W Ogłoszeniu o zamówieniu oraz w pkt 1 Rozdziału XX SWZ, Zamawiający wskazał, iż przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert: cena – 80 %, termin realizacji zamówienia - 20 %.
Jednakże w pkt 3 Rozdziału XX SWZ omyłkowo wskazał, iż waga kryterium „terminu realizacji zamówienia” wynosi 30%, tak też zostały rozpisane ilości punktów za zaoferowanie krótszego terminu dostawy. Na skutek powyższego błędu w zapisach swz, niemożliwym staje się prawidłowe ustalenie ilości punktów dla każdej ze złożonych ofert.
Zamawiający zobowiązany jest do wyboru najkorzystniejszej oferty na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w dokumentach zamówienia. Zgodnie z art. 240 ust. 1 i 2 ustawy, kryteria oceny ofert i ich opis muszą zostać dokonane w sposób zrozumiały i jednoznaczny, nie mogą pozostawiać zamawiającemu nieograniczonej swobody wyboru najkorzystniejszej oferty. Opis kryterium oceny ofert, powinien zostać sporządzony w taki sposób, aby możliwe było skuteczne zweryfikowanie i porównanie ofert w danym zakresie zarówno przez Zamawiającego przy ocenie ofert, jak i przez wykonawców uczestniczących w postępowaniu.
Ponadto, wybór najkorzystniejszej oferty musi nastąpić z poszanowaniem wyrażonej w art. 16 ust. 1 ustawy zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców.
Uwzględniając zaistniały stan faktyczny należy stwierdzić, iż z uwagi na niespójność w zapisach dotyczących jednego z kryterium oceny ofert, postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą zidentyfikowaną dopiero na etapie badania i oceny ofert. Wada ta z uwagi na upływ terminu składania ofert nie może zostać w żaden sposób usunięta przez Zamawiającego, a co za tym idzie umowa zawarta w wyniku postępowania obarczonego taką wadą podlegałaby unieważnieniu na podstawie art. 457 ust. 1 pkt 1 ustawy.
Reasumując, jako że przedmiotowe postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą
uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, konieczne jest jego unieważnienie na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.