Ogłoszenie z dnia 2023-07-13
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00189092/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-04-24
- 2023/BZP 00204970/01 - Modyfikacja z dnia 2023-05-08
- 2023/BZP 00210718/01 - Modyfikacja z dnia 2023-05-11
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa monitorów, komputerów stacjonarnych oraz laptopów w ramach projektu „Krajowe laboratorium sieci i usług 5G wraz z otoczeniem.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: POLITECHNIKA WROCŁAWSKA
1.3.) Oddział zamawiającego: Dział Zakupów i Zamówień Publicznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001614
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: wyb. Stanisława Wyspiańskiego 27
1.5.2.) Miejscowość: Wrocław
1.5.3.) Kod pocztowy: 50-370
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL514 - Miasto Wrocław
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mateusz.synowka@pwr.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://przetargi.pwr.edu.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-078da255-df4a-11ed-9355-06954b8c6cb91.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa monitorów, komputerów stacjonarnych oraz laptopów w ramach projektu „Krajowe laboratorium sieci i usług 5G wraz z otoczeniem.”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-078da255-df4a-11ed-9355-06954b8c6cb9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00305329
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00004898/33/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.121 Zestawy komputerowe
1.2.122 zestawy komputerowe
1.2.123 Zestawy komputerowe
1.2.127 Monitory
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Zamawiający oświadcza, że niniejsze zamówienie prowadzone jest w ramach projektu nr POIR.04.02.00-00-D008/20 „Krajowe laboratorium sieci i usług 5G wraz z otoczeniem.” Umowa o dofinansowanie nr POIR.04.02.00-00-D008/20-00 z dnia 29 grudnia 2020.2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00189092
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: SZP/242-104/2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 527474,81 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa monitorów, komputerów stacjonarnych oraz laptopów w ramach projektu „Krajowe laboratorium sieci i usług 5G wraz z otoczeniem.”:1.1. Zadanie nr 1 – dostawa obliczeniowych zestawów komputerowych o konfiguracji A.1 - 1 szt., A.2 - 2 szt., A.3 - 1 szt. - zgodnych z opisem zawartym w Załączniku nr 3.1 do SWZ;
Zamawiający oświadcza, że niniejsze zamówienie prowadzone jest w ramach projektu nr POIR.04.02.00-00-D008/20 „Krajowe laboratorium sieci i usług 5G wraz z otoczeniem.”
Umowa o dofinansowanie nr POIR.04.02.00-00-D008/20-00 z dnia 29 grudnia 2020.
2. Kod CPV:
30214000-2 Stacje robocze
30213100-6 Komputery przenośne
33195100-4 Monitory
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się odpowiednio w Załączniku nr 3.1do SWZ – OPZ.
4. Szczegółowy zakres wykonania przedmiotu zamówienia, będący projektowanymi postanowieniami umowy w sprawie zamówienia publicznego, znajduje się we wzorze umowy, stanowiącym Załączniki nr 2 do SWZ.
5. Zamawiający wskazuje miejsca dostaw przedmiotu zamówienia C-6 BUDYNEK, UL.NORWIDA4/6 121, 50-374 Wrocław C.K. Norwida 4-6
6. Termin realizacja wynosi: 60 dni od zawarcia umowy.
4.5.3.) Główny kod CPV: 30214000-2 - Stacje robocze
4.5.5.) Wartość części: 327327,67 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa monitorów, komputerów stacjonarnych oraz laptopów w ramach projektu „Krajowe laboratorium sieci i usług 5G wraz z otoczeniem.”:1.2. Zadanie nr 2 dostawa zestawów komputerowych - laptopów o konfiguracji B.1 - 1 szt., B.2 - 10 szt., B.3 - 1 szt. - zgodnych z opisem zawartym w Załączniku nr 3.2 do SWZ;
Zamawiający oświadcza, że niniejsze zamówienie prowadzone jest w ramach projektu nr POIR.04.02.00-00-D008/20 „Krajowe laboratorium sieci i usług 5G wraz z otoczeniem.”
Umowa o dofinansowanie nr POIR.04.02.00-00-D008/20-00 z dnia 29 grudnia 2020.
2. Kod CPV:
30214000-2 Stacje robocze
30213100-6 Komputery przenośne
33195100-4 Monitory
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się odpowiednio w Załączniku nr 3.2 do SWZ – OPZ.
4. Szczegółowy zakres wykonania przedmiotu zamówienia, będący projektowanymi postanowieniami umowy w sprawie zamówienia publicznego, znajduje się we wzorze umowy, stanowiącym Załączniki nr 2 do SWZ.
5. Zamawiający wskazuje miejsca dostaw przedmiotu zamówienia C-6 BUDYNEK, UL.NORWIDA4/6 121, 50-374 Wrocław C.K. Norwida 4-6
6. Termin realizacja wynosi: 60 dni od zawarcia umowy.
4.5.3.) Główny kod CPV: 30213100-6 - Komputery przenośne
4.5.5.) Wartość części: 118009,76 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa monitorów, komputerów stacjonarnych oraz laptopów w ramach projektu „Krajowe laboratorium sieci i usług 5G wraz z otoczeniem.”:1.3. Zadanie nr 3 – Dostawa multimedialnych zestawów komputerowych o konfiguracji C.1 - 1 szt., C.2 - 1 szt. - zgodnych z opisem zawartym w Załączniku nr 3.3 do SWZ;
Zamawiający oświadcza, że niniejsze zamówienie prowadzone jest w ramach projektu nr POIR.04.02.00-00-D008/20 „Krajowe laboratorium sieci i usług 5G wraz z otoczeniem.”
Umowa o dofinansowanie nr POIR.04.02.00-00-D008/20-00 z dnia 29 grudnia 2020.
2. Kod CPV:
30214000-2 Stacje robocze
30213100-6 Komputery przenośne
33195100-4 Monitory
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się odpowiednio w Załączniku nr 3.3 do SWZ – OPZ.
4. Szczegółowy zakres wykonania przedmiotu zamówienia, będący projektowanymi postanowieniami umowy w sprawie zamówienia publicznego, znajduje się we wzorze umowy, stanowiącym Załączniki nr 2 do SWZ.
5. Zamawiający wskazuje miejsca dostaw przedmiotu zamówienia C-6 BUDYNEK, UL.NORWIDA4/6 121, 50-374 Wrocław C.K. Norwida 4-6
4.5.3.) Główny kod CPV: 30213100-6 - Komputery przenośne
4.5.5.) Wartość części: 36708,95 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa monitorów, komputerów stacjonarnych oraz laptopów w ramach projektu „Krajowe laboratorium sieci i usług 5G wraz z otoczeniem.”:1.4. Zadanie nr 4 – dostawa monitorów o konfiguracji F.1 - 9 szt., F.2 - 4 szt., F.3 – 3 szt. - zgodnego z opisem zawartym w Załączniku nr 3.4 do SWZ.
Zamawiający oświadcza, że niniejsze zamówienie prowadzone jest w ramach projektu nr POIR.04.02.00-00-D008/20 „Krajowe laboratorium sieci i usług 5G wraz z otoczeniem.”
Umowa o dofinansowanie nr POIR.04.02.00-00-D008/20-00 z dnia 29 grudnia 2020.
2. Kod CPV:
30214000-2 Stacje robocze
30213100-6 Komputery przenośne
33195100-4 Monitory
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się odpowiednio w Załączniku nr 3.4 do SWZ – OPZ.
4. Szczegółowy zakres wykonania przedmiotu zamówienia, będący projektowanymi postanowieniami umowy w sprawie zamówienia publicznego, znajduje się we wzorze umowy, stanowiącym Załączniki nr 2 do SWZ.
5. Zamawiający wskazuje miejsca dostaw przedmiotu zamówienia C-6 BUDYNEK, UL.NORWIDA4/6 121, 50-374 Wrocław C.K. Norwida 4-6
4.5.3.) Główny kod CPV: 33195100-4 - Monitory
4.5.5.) Wartość części: 45428,43 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 259563,21 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 422812,50 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 259563,21 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Spinel Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 930288722
7.3.3) Ulica: Podwale 75
7.3.4) Miejscowość: Wrocław
7.3.5) Kod pocztowy: 50-449
7.3.6.) Województwo: dolnośląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-06-16
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 259563,21 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 124217,70 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 143418,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 124217,70 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ICOD.PL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 364490479
7.3.3) Ulica: ul. Michała Grażyńskiego 51
7.3.4) Miejscowość: Bielsko-Biała
7.3.5) Kod pocztowy: 43-300
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-06-30
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 124217,70 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 40109,07 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 49815,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 40109,07 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Cortland Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 630008749
7.3.3) Ulica: Zgoda 38
7.3.4) Miejscowość: Poznań
7.3.5) Kod pocztowy: 60-122
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-06-28
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 40109,09 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 58026,48 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 71955,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 58026,48 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: MX SOLUTION SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 121264024
7.3.3) Ulica: ul. WROCŁAWSKA 1A
7.3.4) Miejscowość: DŁUGOŁĘKA
7.3.5) Kod pocztowy: 55-095
7.3.6.) Województwo: dolnośląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-06-21
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 58026,48 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
INNE PRZETARGI Z WROCŁAWIA
- Dostawa kolorowego powielacza cyfrowego wraz z materiałami eksploatacyjnymi dla Działu Poligrafii Urzędu Miejskiego Wrocławia
- Usługa cateringowa realizowaną w GOS Wysoki Kamień w Szklarskiej Porębie - Powtórzenie
- Zakup i dostawa 4 radiowozów dla Straży Miejskiej Wrocławia
- 07920 Odtworzenie górki piaskowej przy ul. Wyboistej we Wrocławiu
- Dostawa aparatury kontrolno-badawczej niezbędnej do realizacji grantu OPUS27 - powtórka
- Dostawa fabrycznie nowego sprzętu TIK do 9 szkół podstawowych gminy Wrocław i gminy Kobierzyce (8 szkół gminy Wrocław, 1 szkoła gminy Kobierzyce) - w podziale na 4 zadania
więcej: przetargi w Wrocławiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa komputerów stacjonarnych i przenośnych w podziale na 6 części
- Dostawa sprzętu multimedialnego w ramach projektów: "Dobry start (...)", Bystrzaki (...)", "Aktywne przedszkolaki (...)", "W krainie zabawy (...)"
- "Modernizacja i wyposażenie pomieszczeń w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 1 w Dynowie" - zakup sprzętu, wyposażenia i pomocy dydaktycznych do prowadzenia zajęć dydaktycznych.
- Wymiana wyposażenia w ramach projektu "Wymiana wyposażenia kinotechnicznego sali Czerwonej w Kinie Pionier 1907w Szczecinie"
- Dostawa fabrycznie nowego sprzętu TIK do 9 szkół podstawowych gminy Wrocław i gminy Kobierzyce (8 szkół gminy Wrocław, 1 szkoła gminy Kobierzyce) - w podziale na 4 zadania
- Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętów elektronicznych oraz wyposażenia w ramach realizacji projektu pn. Rozwój edukacji włączającej w Gminie Odolanów
więcej: Komputery przenośne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.