Og³oszenie z dnia 2024-04-29
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00319758/01 - Wynik z dnia 2024-05-10
Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
¦wiadczenie us³ug ochrony w obiekcie Morskiego Centrum Nauki im. prof. Jerzego Stelmacha w Szczecinie w okresie 01.06.2024 r.-31.05.2025 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Morskie Centrum Nauki im. prof. Jerzego Stelmacha w Szczecinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368811319
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Nad Duñczyc± 1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Szczecin
1.5.3.) Kod pocztowy: 70-655
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@centrumnauki.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.centrumnauki.eu
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - pañstwowe i samorz±dowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
¦wiadczenie us³ug ochrony w obiekcie Morskiego Centrum Nauki im. prof. Jerzego Stelmacha w Szczecinie w okresie 01.06.2024 r.-31.05.2025 r.
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-8d5e1ba0-e90f-11ee-a01e-f641a8763d5f
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00305789
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-04-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00079906/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.3.1 ¦wiadczenie us³ug ochrony w obiekcie Morskiego Centrum Nauki im. prof. Jerzego Stelmacha w Szczecinie
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki okre¶lone w art. 361 ustawy – us³ugi spo³eczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8d5e1ba0-e90f-11ee-a01e-f641a8763d5f3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1) Z zastrze¿eniem art. 61 ust. 2 ustawy, komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami (w tym sk³adanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ) odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2) Korespondencja przekazana zamawiaj±cemu w inny sposób (np. listownie, mailem) nie bêdzie brana pod uwagê. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemo¿liwiaj±cych komunikacjê wykonawcy i zamawiaj±cego za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia, zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail: zamowieniapubliczne@centrumnauki.eu (nie dotyczy sk³adania ofert).
3) Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1) Ofertê i o¶wiadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej (tj. przy u¿yciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2) Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacja zamieszczona w zak³adce „Centrum Pomocy”.
3) Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
4) Sposób sporz±dzania i przekazywania dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (zw. dalej „Rozporz±dzeniem w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych”).
5) Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 Rozporz±dzenia w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów z 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych (zw. dalej „Rozporz±dzeniem w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci”), z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje siê jako za³±czniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy, ww. regulacje nie bêd± mia³y bezpo¶redniego zastosowania.
6) Informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, inne ni¿ wymienione w § 2 ust. 1 Rozporz±dzenia w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postêpowaniu sporz±dza siê w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych okre¶lonych w przepisach Rozporz±dzenia w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci (i przekazuje siê jako za³±cznik), lub
b) jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej (np. w tre¶ci „Formularza do komunikacji”).
7) Je¿eli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, zawieraj± informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji wykonawca, w celu utrzymania w poufno¶ci tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowi±cy tajemnicê przedsiêbiorstwa”.
8) Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert, odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ, zawiadomieñ i zadawanie pytañ. „Formularze do komunikacji” umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”).
Z uwagi na limit znaków wymagania zosta³y zawarte w Rozdziale II SWZ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO, Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
1) administratorem a w przypadku zamówieñ wspó³finansowanych ze ¶rodków UE (je¿eli dotyczy) równie¿ podmiotem przetwarzaj±cym wszelkie dane osobowe osób fizycznych zwi±zanych z niniejszym postêpowaniem jest Morskie Centrum Nauki im. prof. Jerzego Stelmacha w Szczecinie w Szczecinie z siedzib± przy ul. Nad Duńczyc± 1 w Szczecinie, wpisane do Rejestru instytucji kultury, dla których organizatorem jest Samorz±d Województwa Zachodniopomorskiego pod numerem RIK/7/17/WZ,
2) kontakt do inspektora ochrony danych osobowych: e-mail: iod@centrumnauki.eu lub tel. +48 605 631 711,
3) dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia,
4) odbiorcami ww. danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy oraz umowy dofinansowania (je¿eli dotyczy),
5) ww. dane osobowe bêd± przechowywane odpowiednio:
- przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego albo przez ca³y okres obowi±zywania umowy w sprawie zamówienia publicznego - je¿eli okres obowi±zywania umowy przekracza 4 lata;
- przez okres, o którym mowa w art. 125 ust. 4 lit. d) w zw. z art. 140 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego nr 1303/2013 z dnia 17.12.2013r. w przypadku zamówieñ wspó³finansowanych ze ¶rodków UE;
- do czasu przeprowadzania archiwizacji dokumentacji - w zakresie okre¶lonym w przepisach o archiwizacji,
6) obowi±zek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy,
7) w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO,
8) osoba fizyczna, której dane osobowe dotycz± posiada:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do ww. danych osobowych. W przypadku korzystania przez osobê, której dane osobowe s± przetwarzane przez Zamawiaj±cego, z uprawnienia o którym mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, wystêpuj±cej z ¿±daniem wskazania dodatkowych informacji, maj±cych na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania ww. danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupe³nienia nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia ani zmian± postanowieñ umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustaw± oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u postêpowania oraz jego za³±czników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych. Zg³oszenie ¿±dania ograniczenia przetwarzania nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania. W przypadku, gdy wniesienie ¿±dania dotycz±cego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych zawartych w protokole postêpowania lub za³±cznikach do tego protoko³u, od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia Zamawiaj±cy nie udostêpnia tych danych, chyba, ¿e zachodz± przes³anki, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO,
9) osobie fizycznej, której dane osobowe dotycz± nie przys³uguje:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MCN.262.2.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest ¦wiadczenie us³ug ochrony w obiekcie Morskiego Centrum Nauki im. prof. Jerzego Stelmacha w Szczecinie.
2. Szczegó³owy zakres przedmiotu zamówienia okre¶la za³±cznik nr 9 do SWZ.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 79710000-4 - Us³ugi ochroniarskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79715000-9 - Us³ugi patrolowe
79714000-2 - Us³ugi w zakresie nadzoru
79713000-5 - Us³ugi stra¿nicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-06-01 do 2025-05-31
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielko¶æ lub zakres oraz warunki zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ udzielania zamówieñ, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy (w zw. z art. 305 pkt 1 ustawy), w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego. Zamówienia te polegaæ bêd± na powtórzeniu podobnych us³ug, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, o warto¶ci do 50% warto¶ci szacunkowej zamówienia podstawowego. Podstaw± ustalenia warunków realizacji zamówienia podobnego jest umowa podstawowa oraz przeprowadzone z wykonawc± negocjacje.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji
4.3.6.) Waga: 35
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Certyfikat ISO
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
O udzielenie zamówienia mo¿e siê ubiegaæ wykonawca, który spe³nia poni¿ej okre¶lone warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:1) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy uzna, ¿e wykonawca posiada wymagane przepisami prawa uprawnienia do prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e:
a) posiada wa¿n± koncesjê Ministra Spraw Wewnêtrznych i Administracji wydan± na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz.U. z 2021, poz. 1995 - zwana dalej „ustaw± o ochronie osób i mienia”), na prowadzenie dzia³alno¶ci w zakresie us³ug ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpo¶redniej ochrony fizycznej oraz zabezpieczenia technicznego, wa¿n± w terminie i obszarze wykonywania przedmiotu zamówienia.
W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek zostanie uznany za spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada³ bêdzie wymagane powy¿ej uprawnienia do prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje us³ugi, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane.
2) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Zamawiaj±cy uzna, ¿e wykonawca posiada wymagane zdolno¶ci techniczne lub zawodowe zapewniaj±ce nale¿yte wykonanie zamówienia, je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e:
a) spe³nia warunki dotycz±ce do¶wiadczenia, tj.:
wykona³ (a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonuje) nale¿ycie w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, (a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie), co najmniej dwie us³ugi obejmuj±ce przedmiot zamówienia.
Za jedn± us³ugê obejmuj±c± przedmiot zamówienia zamawiaj±cy uzna us³ugê spe³niaj±c± ³±cznie nastêpuj±ce warunki:
- us³ugê polegaj±c± na ¶wiadczeniu bezpo¶redniej ochrony fizycznej, która obejmowa³a co najmniej 1 obiekt o kubaturze nie mniejszej ni¿ 10000 m³,
- by³a wykonywana nieprzerwanie przez okres nie krótszy ni¿ 12 miesiêcy,
- jej warto¶æ by³a nie mniejsza ni¿ równowarto¶æ 800 000,00 z³ brutto (s³ownie: osiemset tysiêcy z³otych).
Uwaga:
Je¿eli Wykonawca wska¿e us³ugi, o których mowa w w/w warunku, które s± w trakcie wykonywania na dzieñ sk³adania ofert, Zamawiaj±cy wymaga, aby okres ju¿ wykonanej us³ugi wynosi³ co najmniej 12 kolejnych po sobie miesiêcy, a jej zrealizowana warto¶æ w tym okresie by³a nie mniejsza ni¿ równowarto¶æ 800 000,00 z³ brutto.
W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy ci mog± spe³niaæ ³±cznie.
b) dysponuje lub bêdzie dysponowaæ, osobami skierowanymi do realizacji zamówienia, w¶ród których bêd± osoby spe³niaj±ce nastêpuj±ce wymagania:
b1) co najmniej 1 osob± wyznaczon± do zapewnienia 9-godzinnego dy¿uru stra¿aka dy¿urnego na terenie powierzonego budynku, posiadaj±cymi udokumentowane szkolenie Inspektorów po¿arnictwa lub kurs na stra¿aka, co najmniej trzy lata do¶wiadczenia w pracy w obiektach, na stanowisku stra¿aka oraz wykazuj±cym siê znajomo¶ci± obs³ugi central p.po¿.;
b2) co najmniej 3 osobami wyznaczonymi do zapewnienia sta³ego, ca³odobowego monitoringu i obs³ugi urz±dzeñ systemu CCTV, z których ka¿da posiadaæ bêdzie:
- co najmniej dwuletnie do¶wiadczenie w pracy na stanowisku operatora obs³uguj±cego system CCTV, oraz
- umiejêtno¶æ obs³ugi komputera, w tym poczty elektronicznej oraz aplikacji Windows (word, excel);
b3) co najmniej 1 osob± do sprawowania funkcji pracownika zarz±dzaj±cego ochron± w powierzonym budynku, wykazuj±c± siê umiejêtno¶ci± obs³ugi komputera, w tym poczty elektronicznej oraz aplikacji Windows (word, excel), posiadaj±c± co najmniej trzy letnie do¶wiadczenie w pracy jako pracownik zarz±dzaj±cy ochron± (dowódca zmiany), posiadaj±c± do¶wiadczenie w szkoleniu podleg³ych pracowników w zakresie:
- zapoznania z chronionym obiektem,
- zapoznania i przeszkolenia pracowników z procedur i instrukcji obowi±zuj±cych w chronionym obiekcie,
- zasad dokumentowania zdarzeñ.
Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶ci wskazania przez Wykonawcê tej samej osoby dla spe³nienia warunku funkcji stra¿aka dy¿urnego, o którym mowa w lit. b1) i pracownika zarz±dzaj±cego ochron±, o którym mowa w lit. b3).
b4) co najmniej 10 pracownikami ochrony fizycznej, w tym 6 osobami wchodz±cymi w sk³ad grup interwencyjnych posiadaj±cych wpis na listê kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej zgodnie z ustaw± o ochronie osób i mienia.
UWAGA:
Wykonawca mo¿e wskazaæ wiêcej osób ni¿ wymagane minimum. W takiej sytuacji ka¿da dodatkowa osoba musi spe³niaæ wszystkie wymagania okre¶lone odpowiednio dla danego stanowiska.
W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy ci mog± spe³niaæ ³±cznie.
c) dysponuje lub bêdzie dysponowaæ potencja³em technicznym, tj. narzêdziami i sprzêtem niezbêdnymi do wykonania zamówienia, w tym co najmniej:
c1) Alarmowym Centrum Odbiorczym (ACO), do którego Zamawiaj±cy pod³±czy system sygnalizacji napadu;
c2) Alarmowym Centrum Odbiorczym monitoruj±cym system sygnalizacji po¿aru.
W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy mog± spe³niaæ ³±cznie.
d) dysponuje dwoma uzbrojonymi dwuosobowymi grupami interwencyjnymi (GI), w rozumieniu ustawy o ochronie osób i mienia, zgodnie z osobami wskazywanymi w wykazie osób wyposa¿onymi w broñ paln± krótk± oraz ¶rodki ³±czno¶ci wykorzystuj±ce dwa ró¿ne systemy transmisji informacji, np. Telefon GSM i w³asne ³±cze radiowe na wydzielonej czêstotliwo¶ci.
W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy mog± spe³niaæ ³±cznie.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Dokumenty wymagane przez zamawiaj±cego, które nale¿y z³o¿yæ na wezwanie, o którym mowa w art. 274 ust. 1 ustawy:
a) informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy, sporz±dzona nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed jej z³o¿eniem;
Wykonawca, który powo³uje siê na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia sk³ada ww. informacjê z Krajowego Rejestru Karnego tak¿e odno¶nie tych podmiotów.
b) informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotycz±ca orzeczenia zakazu ubiegania siê o zamówienie publiczne tytu³em ¶rodka karnego, sporz±dzona nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed jej z³o¿eniem;
Wykonawca, który powo³uje siê na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia sk³ada ww. informacjê z Krajowego Rejestru Karnego tak¿e odno¶nie tych podmiotów.
c) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzone nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
Wykonawca, który powo³uje siê na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia sk³ada ww. odpis/informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej tak¿e odno¶nie tych podmiotów.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych, które nale¿y z³o¿yæ wraz z ofert±:
1) zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia, sporz±dzone wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 4 do SWZ. Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby mo¿e byæ zast±pione innym podmiotowym ¶rodkiem dowodowym potwierdzaj±cym, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tego podmiotu;
Ww. dokument nale¿y z³o¿yæ tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotu udostêpniaj±cego zasoby.
2) o¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia wskazuj±ce, które us³ugi, wykonaj± poszczególni wykonawcy. Wzór stosownego o¶wiadczenia zosta³ zawarty w formularzu ofertowym (stanowi±cym za³±cznik nr 1 do SWZ).
Ww. o¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ w przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia.
2. Dokumenty wymagane przez zamawiaj±cego, które nale¿y z³o¿yæ na wezwanie, o którym mowa w art. 274 ust. 1 ustawy:
1) aktualn± Koncesjê wydan± na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia1997 r. o ochronie osób i mienia, na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpo¶redniej ochrony fizycznej i zabezpieczenia technicznego, uprawniaj±c± do wykonywania dzia³alno¶ci okre¶lonej w przedmiocie zamówienia na terenie ca³ego kraju,
2) wykaz us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy - zgodnie ze wzorem stanowi±cym za³±cznikiem nr 5 do SWZ;
3) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami - zgodnie ze wzorem stanowi±cym za³±cznikiem nr 6 do SWZ;
4) wykazu narzêdzi, wyposa¿enia zak³adu lub urz±dzeñ technicznych dostêpnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia ;publicznego wraz z informacj± o podstawie do dysponowania tymi zasobami - zgodnie ze wzorem stanowi±cym za³±cznikiem nr 7 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Dokumenty, które nale¿y z³o¿yæ wraz z ofert±:1) formularz oferty, sporz±dzony wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1 do SWZ;
2) formularz kalkulacji cenowej, sporz±dzony wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1A – 1C do SWZ,
3) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru, w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu wykonawcy/podmiotu udostêpniaj±cego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania; wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia ww. dokumentów, je¿eli zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile wykonawca/podmiot udostêpniaj±cy zasoby wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów;
4) pe³nomocnictwo lub inne dokumenty potwierdzaj±ce umocowanie do reprezentowania (odpowiednio: wykonawcy, wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, podmiotu udostêpniaj±cego zasoby), je¿eli w imieniu (odpowiednio: wykonawcy, wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, podmiotu udostêpniaj±cego zasoby) dzia³a osoba, której umocowanie do reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ppkt 3).
5) o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, sporz±dzone wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 2 do SWZ;
W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument sk³ada ka¿dy z wykonawców.
6) o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, sporz±dzone wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 3 do SWZ;
W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument sk³ada ka¿dy z wykonawców, w zakresie, w jakim wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu;
7) o¶wiadczenie wykonawcy o poleganiu na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby. Wzór stosownego o¶wiadczenia zosta³ zawarty w formularzu ofertowym (stanowi±cym za³±cznik nr 1 do SWZ);
Ww. o¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotu udostêpniaj±cego zasoby.
8) o¶wiadczenia podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby (wed³ug wzorów stanowi±cych za³±czniki nr 2 i 3A do SWZ).
Ww. dokumenty nale¿y z³o¿yæ tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotu udostêpniaj±cego zasoby.
9) dokument potwierdzaj±cy wniesienie wadium - w przypadku, gdy wadium wnoszone jest w innej formie ni¿ pieni±dz (tzn. w postaci gwarancji lub porêczenia). Wymagane jest wówczas za³±czenie oryginalnego dokumentu/gwarancji w postaci elektronicznej za po¶rednictwem platformy z zastrze¿eniem, ¿e dokument bêdzie opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez Gwaranta tj. wystawcê gwarancji/porêczenia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Zamawiaj±cy wymaga wniesienia wadium w wysoko¶ci 10.000,00 z³ (s³ownie: dziesiêæ tysiêcy z³otych).2. Wadium nale¿y wnie¶æ przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymywaæ nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.
3. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) w pieni±dzu – przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego o numerze:
89 1240 3927 1111 0010 8266 0292
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci.
4. Wniesienie wadium w pieni±dzu bêdzie skuteczne, je¿eli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiaj±cego. Wadium wniesione w pieni±dzu Zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym.
5. W przypadku wnoszenia wadium w pieni±dzu zaleca siê, aby w tytule przelewu wyra¼nie oznaczyæ wykonawcê wnosz±cego wadium, szczególnie w przypadku, gdy wadium jest wnoszone przez pe³nomocnika/po¶rednika.
6. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub porêczenia:
1) dokument gwarancji/porêczenia sporz±dzony w jêzyku obcym nale¿y z³o¿yæ wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski,
2) gwarancje/porêczenia podlegaæ musz± prawu polskiemu; wszystkie spory dotycz±ce gwarancji/porêczeñ bêd± rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji s±dów polskich.
7. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub porêczenia z tre¶ci tych dokumentów musi w szczególno¶ci jednoznacznie wynikaæ:
1) zobowi±zanie gwaranta/porêczyciela do zap³aty ca³ej kwoty wadium nieodwo³alnie i bezwarunkowo na pierwsze ¿±danie zamawiaj±cego (beneficjenta gwarancji/porêczenia – Morskiego Centrum Nauki im. prof. Jerzego Stelmacha w Szczecinie) zawieraj±ce o¶wiadczenie, ¿e zaistnia³y okoliczno¶ci, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy, bez potwierdzania tych okoliczno¶ci,
2) termin obowi±zywania gwarancji/porêczenia, który nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert±.
8. Zamawiaj±cy zwraca wadium wniesione w innej formie ni¿ w pieni±dzu poprzez z³o¿enie gwarantowi lub porêczycielowi o¶wiadczenia o zwolnieniu wadium. W zwi±zku z powy¿szym zaleca siê aby w tre¶ci gwarancji/porêczenia wskazano adres poczty elektronicznej, na który nale¿y przes³aæ o¶wiadczenie o zwolnieniu wadium.
9. W formularzu oferty nale¿y wpisaæ nr rachunku, na które zamawiaj±cy ma zwróciæ wadium wniesione w pieni±dzu.
10. Je¿eli Wykonawca nie wska¿e nr rachunku, o którym mowa w pkt 9, wadium zostanie zwrócone na rachunek, z którego wp³ynê³o.
11. Zamawiaj±cy zwraca wadium na zasadach uregulowanych w art. 98 ust. 1 - 5 ustawy.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy.2. Pe³nomocnictwo, o którym mowa w pkt 1 nale¿y do³±czyæ do oferty.
3. Wszelk± korespondencjê w postêpowaniu Zamawiaj±cy kieruje do pe³nomocnika.
4. Sposób sk³adania dokumentów przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia zosta³ okre¶lony w Rozdziale VIII SWZ.
5. Wspólnicy spó³ki cywilnej s± wykonawcami wspólnie ubiegaj±cymi siê o udzielenie zamówienia i maj± do nich zastosowanie zasady okre¶lone w pkt 1 – 4.
6. Przed zawarciem umowy wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia bêd± mieli obowi±zek przedstawiæ Zamawiaj±cemu kopiê umowy reguluj±cej wspó³pracê tych wykonawców, zawieraj±c±, co najmniej:
1) zobowi±zanie do realizacji wspólnego przedsiêwziêcia gospodarczego obejmuj±cego swoim zakresem realizacjê przedmiotu zamówienia,
2) okre¶lenie zakresu dzia³ania poszczególnych stron umowy,
3) czas obowi±zywania umowy, który nie mo¿e byæ krótszy, ni¿ okres obejmuj±cy realizacjê zamówienia.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ wprowadzania zmian do tre¶ci Umowy miêdzy innymi w nastêpuj±cych przypadkach:1) w przypadku wyst±pienia zmian stanu prawnego, w tym zmiany ustawowej stawki podatku VAT, gwa³townej dekoniunktury, kryzysów finansowych w skali ponadpañstwowej, powszechnej niedostêpno¶ci surowców, niekorzystnych warunków atmosferycznych, konieczno¶ci uwzglêdnienia wp³ywu ewentualnych zmian na rynku pracy, epidemii lub wp³ywu ewentualnych prac dodatkowych i zamiennych na realizacjê przedmiotu umowy. W przypadku zaj¶cia ww. okoliczno¶ci mo¿liwa jest zmiana terminów wskazanych w § 2 Umowy lub sposobu ochrony obiektów oraz zmniejszenia rzeczowego umowy i zwi±zanej z tym zmiany wynagrodzenia.
2) Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w ilo¶ci godzin pracownika ochrony, które bêd± wynika³y z aktualnych potrzeb Zamawiaj±cego w szczególno¶ci zwiêkszenia liczby godzin co bêdzie równoznaczne ze zwiêkszeniem odpowiedniej czê¶ci wynagrodzenia. Zwiêkszenie mo¿e nast±piæ o 10% kwoty brutto podanej w formularzu ofertowym na poszczególne us³ugi zgodnie ze stawkami wynikaj±cymi z oferty.
3) Zmiany osoby przy pomocy której Wykonawca realizuje Przedmiot Umowy (o ile nie wi±¿e siê to ze zmian± Wykonawcy). W przypadku braku mo¿liwo¶ci wykonywania przedmiotu umowy przez wskazan± osobê, (rozwi±zanie umowy, ¶mieræ, d³ugotrwa³a choroba, utrata uprawnieñ, inne uzasadnione okoliczno¶ci nie pozwalaj±ce wykonywaæ wskazanym osobom powierzonych czynno¶ci) Wykonawca mo¿e powierzyæ te czynno¶ci innym osobom o kwalifikacjach (uprawnieniach) spe³niaj±cych co najmniej takie warunki, jakie zaoferowa³ Wykonawca w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia. W przypadku zmiany osoby realizuj±cej przedmiot umowy wskazana nowa osoba musi posiadaæ uprawnienia równowa¿ne wskazanej uprzednio przez Wykonawcê osobie.
4) Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w ilo¶ci godzin pracownika ochrony, które bêd± wynika³y z aktualnych potrzeb Zamawiaj±cego w szczególno¶ci zmniejszenia liczby godzin co bêdzie równoznaczne ze zmniejszeniem odpowiedniej czê¶ci wynagrodzenia. Zmniejszenie mo¿e nast±piæ ³±cznie o 25% ilo¶ci godzin,
5) W przypadku, gdy Wykonawca wyst±pi z inicjatyw± zmiany albo rezygnacji z Podwykonawcy, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê, na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w art. 118 ustawy, Wykonawca obowi±zany bêdzie wykazaæ Zamawiaj±cemu, ¿e:
a) proponowany inny Podwykonawca spe³nia te warunki w stopniu nie mniejszym ni¿ wymagany w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia lub
b) Wykonawca samodzielnie spe³nia te warunki w stopniu nie mniejszym ni¿ Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia.
2. Z uwagi na limit znaków szczegó³owe informacje zawarte s± w za³±czniku nr 8 do SWZ.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-05-10 08:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê nale¿y z³o¿yæ na Platformie e-zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-05-10 08:15
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni
8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
1. Wykonawcy zagraniczni:,Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast:
1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego, o której mowa w rozdziale VIII pkt. 3 ppkt. 2) lit. a) i b) - sk³ada informacjê z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równowa¿ny dokument wydany przez w³a¶ciwy organ s±dowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, w zakresie okre¶lonym art. 108 ust. 1 pkt 1, 2, 4;
2) odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, o którym mowa w rozdziale VIII pkt. 3 ppkt. 2) lit. c) - sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania,
3) dokumenty, o których mowa powy¿ej w ppkt. 1 powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed ich z³o¿eniem. Dokumenty, o których mowa powy¿ej w ppkt. 2 powinny byæ wystawiane nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.
2. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego, z postêpowania o udzielenia zamówienia wyklucza siê:
1) wykonawcê wymienionego w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotycz±cego ¶rodków ograniczaj±cych w zwi±zku z sytuacj± na Bia³orusi i udzia³em Bia³orusi w agresji Rosji wobec Ukrainy, zw. dalej „rozporz±dzeniem 765/2006” i rozporz±dzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie ¶rodków ograniczaj±cych w odniesieniu do dzia³añ podwa¿aj±cych integralno¶æ terytorialn±, suwerenno¶æ i niezale¿no¶æ Ukrainy lub im zagra¿aj±cych, zw. dalej „rozporz±dzeniem 269/2014” albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego;
2) wykonawcê, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego;
3) wykonawcê, którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk± dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego.
INNE PRZETARGI Z SZCZECINA
- US£UGA DOSTÊPU DO SYSTEMU INFORMACJI PRAWNEJ
- Realizacja kompleksowych dzia³añ komunikacyjnych oraz wsparcie eksperckie w zakresie opracowywania tre¶ci merytorycznych zwi±zanych z realizacj± projektu Green4HEAT.
- Wykonanie w roku 2025 piêcioletnich przegl±dów instalacji elektrycznych i ochrony odgromowej w budynkach zarz±dzanych przez ZBiLK w Szczecinie
- Obs³uga konserwatorska obiektów Oddzia³u ZUS w Szczecinie oraz Inspektoratów ZUS w Choszcznie, Gryficach, Gryfinie, My¶liborzu, Pyrzycach oraz Stargardzie
- Dostawa artyku³ów spo¿ywczych/nabia³u/miêsa i wêdlin/ryb mro¿onych/owoców i warzyw mro¿onych dla SP55 w Szczecinie w podziale na czê¶ci.
- ¦wiadczenie us³ug hotelowych i towarzysz±cych na potrzeby konferencji "29th International Conference on Methods and Models in Automation and Robotics MMAR 2025" w dniach 26-29 sierpnia 2025
wiêcej: przetargi w Szczecinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zawarcie umowy na ¶wiadczenie us³ug dozoru terenów by³ej kopalni KWK Mys³owice po³o¿onego w Mys³owicach przy ulicy Bytomskiej na rok 2025
- Zawarcie umowy na ¶wiadczenie us³ug dozoru terenów by³ej kopalni KWK Mys³owice po³o¿onego w Mys³owicach przy ulicy Bytomskiej na rok 2025
- ¦wiadczenie us³ug ochrony osób i mienia
- Wykonanie us³ugi bezpo¶redniej ochrony fizycznej osób i mienia Europejskiego Centrum Edukacji Geologicznej w Chêcinach, Korzecko 1C, 26-060 Chêciny na okres 3 lat
- ¦wiadczenie us³ug ochrony osób i mienia na potrzeby Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego S.A.
- ¦wiadczenie us³ugi pe³nienia dozoru i ochrony mienia obiektów Zak³adu Us³ug Le¶nych w Bystrzycy K³odzkiej przy ul. Nadbrze¿nej 11 w Bystrzycy K³odzkiej w roku 2024-2025
wiêcej: Us³ugi ochroniarskie »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.