eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szreńsk"Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Szreńsk położonej na działce o nr. ew 1093



Ogłoszenie z dnia 2024-04-30


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Szreńsk położonej na działce o nr. ew 1093

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Szreńsk

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 130378462

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Kanoniczny 10

1.5.2.) Miejscowość: Szreńsk

1.5.3.) Kod pocztowy: 06-550

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL922 - Ciechanowski

1.5.7.) Numer telefonu: 236534038

1.5.8.) Numer faksu: 236534038 wew. 24

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: szrensk@szrensk.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szrensk.biuletyn.net

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Szreńsk położonej na działce o nr. ew 1093

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e7240ef3-06b2-11ef-bfd2-32fa350b5bfc

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00307087

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00012793/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Szreńsk położonej na działce nr ew. 1093

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e7240ef3-06b2-11ef-bfd2-32fa350b5bfc

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 14.2 W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu: e-Zamówienia (Platformy), która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl.
14.3 Komunikacja za Pomocą platformy e-Zamówienia
14.3.2. Sposób komunikowania się za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia został opisany pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
14.4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą (nie dotyczy składania ofert):
- Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAPu Urzędu Gminy w Szreńsku pod adresem:
/tx5276cxar/SkrytkaESP
- poczty elektronicznej na adres e-mail: szrensk@szrensk.com.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 14.3.5. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
14.3.6.Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
14.3.7. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa „Regulamin Platformy e-Zamówienia”, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz zamieszczone w zakładce „Centrum pomocy”.
14.3.8. Komunikacja w postępowaniu, przy użyciu platformy e-Zamówienia, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
14.3.9. W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego.
14.3.10. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się
uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
14.3.11. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e – Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia (dotyczy w szczególności SWZ) wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
14.3.12. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
14.3.14. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
14.3.15. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy
e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod
numerem telefonu 22 458 77 99. lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony
na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w kafelku „Moje zgłoszenia w Centrum pomocy”- „Nowe zgłoszenie” lub w kafelku „FAQ”- „Nie znalazłem rozwiązania, chcę zgłosić problem”.
14.5. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
14.6. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej,
w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie
Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych
i przekazuje się jako załączniki.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy w Szreńsku, ul. Plac Kanoniczny 10, 06-550 Szreńsk. Dane kontaktowe: tel. 23 653 40 38;
2. Z Inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy w Szreńsku, można kontaktować się za pomocą adresu: inspektor@odo.info.pl Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego o numerze IRG.ZP.271.2.5.2024 pn. „Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Szreńsk położonej na działce o nr. ew 1093” prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 1605 z póżn. zm.),
3. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) zwanej dalej „ustawa Pzp”;
4. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
5. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
6. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
7. Posiada Pani/Pan następujące prawa:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 8. Nie przysługuje Pani/Panu natomiast:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IRG.ZP.271.2.5.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

3.1 Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Szreńsk położonej na działce o nr. ew 1093”
Zakres robót obejmuje między innymi:
− roboty w zakresie nawierzchni dróg
− roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
− roboty odwadniające
− fundamentowanie dróg
− instalowanie znaków drogowych
− przebudowa nadziemnych linii telekomunikacyjnych kablowych
− oświetlenie solarne tj. : lampy oświetlające typu LED o mocy min. 40W z wyłącznikiem zmierzchowym, bateria słoneczna min. 2x160W z regulacją napięcia wraz z stelażem montażowym, turbina wiatrowa o mocy min. 300W, maszt stalowy ocynkowany ogniowo o wysokości minim. 6,0m z fundamentem oraz kompletem akumulatorów o pojemności min, 200 Ah wraz z obudową zabezpieczającą przed wilgocią i kradzieżą, szafka sterująca z układem elektronicznym.
3.2 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w projektach budowlanych, projektach technicznych, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), Specyfikacji Warunków Zamówienia (pomocniczo w przedmiarach robót, które należy traktować jako elementy pomocnicze do określenia ceny oferty, a ewentualne nieujęte w nim elementy robót wynikające z projektu nie mogą stanowić podstawy do żądania przez Wykonawcę dodatkowego wynagrodzenia) stanowiącymi integralną część umowy, przy czym dokumenty te należy interpretować jako wzajemnie się uzupełniające.
Załączniki do SWZ:
a) Złącznik nr 10 przedmiar robót
udostępniony jest jedynie poglądowo, ma charakter jedynie informacyjny, jest materiałem pomocniczym do wyliczenia ceny ryczałtowej oferty (art. 632 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 1610 z późn. zm.) a ewentualne nieujęte w nim elementy robót wynikające z projektu nie mogą stanowić podstawy do żądania przez Wykonawcę dodatkowego wynagrodzenia,
b) Załącznik nr 11 projekty budowlane i projekty techniczne,
c) Załącznik 12 Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, Wykonawca zobowiązany jest do:
1) stosowania w czasie realizacji zamówienia wszelkich obowiązujących przepisów z zakresu prawa budowlanego, BHP, ochrony środowiska, ustawy o odpadach, ppoż. oraz zapewnienia stałego nadzoru technicznego. Wykonawca jest zobowiązany pokryć wszelkie opłaty i kary nałożone przez właściwe podmioty, organy i instytucje za dokonane przez Wykonawcę złamanie prawa, przekroczenie norm i przepisów w trakcie realizacji umowy oraz zawinione zaniedbania,
4) przedłożenia na 2 dni przed podpisaniem umowy kosztorysów ofertowych.
5) terminowego i prawidłowego wykonania przedmiotu umowy i przekazanie do eksploatacji,
6) ponoszenia pełnej odpowiedzialności za stosowanie i bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie robót i poza nim, a związanych z wykonaniem przedmiotu umowy, od chwili przekazania placu budowy aż do dnia podpisania końcowego protokołu odbioru robót,
8) zapewnienia na własny koszt bezpiecznych warunków ruchu drogowego i pieszego w rejonie prowadzonych robót.
10) dostarczenia, zainstalowania w czasie wykonywania robót i obsługiwania wszystkich tymczasowych urządzeń zabezpieczających, takich jak: zapory, światła ostrzegawcze, sygnały itp., zapewniając w ten sposób bezpieczeństwo pojazdów i pieszych.
11) ponoszenia kosztów pełnej obsługi geodezyjnej związanej z realizacją zamówienia ,
12) wykonania inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej w 2 egzemplarzach,
15) ochrony znaków geodezyjnych, a w przypadku ich uszkodzenia lub zniszczenia odtworzenie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
16) zgłaszania Zamawiającemu robót ulegających zakryciu lub zanikających,
17) usuwanie na bieżąco z terenu budowy zbędnych materiałów, odpadów i śmieci, utylizacje odpadów pochodzących z wykonania robót, łącznie z ponoszeniem kosztów utylizacji,
18) zabezpieczenie instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jej bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót, a w razie ich zniszczenia czy uszkodzenia Wykonawca jest zobowiązany do naprawienia ich i doprowadzenia do stanu pierwotnego,
19) wykonanie niezbędnych badań, prób i pomiarów oraz wszystkich prób i pomiarów na każde polecenie Inspektora nadzoru z ramienia Zamawiającego w celu stwierdzenia prawidłowości wykonania robót,
20) utylizacje odpadów budowlanych pochodzących z wykonania robót, łącznie z ponoszeniem kosztów utylizacji,
21) przebudowa sieci telekomunikacyjnej ma być prowadzona pod nadzorem właściciela sieci zgodnie z zapisami w projekcie technicznym branży telekomunikacyjnej,
22) po wykonaniu robót przełożona infrastruktura telekomunikacyjną ma być protokolarnie przekazana właścicielowi sieci telekomunikacyjnej, zgodnie z zapisami w dokumentacji projektowej.
23) przekazania Zamawiającemu wraz ze zgłoszeniem gotowości do odbioru kompletnej dokumentacji powykonawczej sprawdzonej i zaakceptowanej przez Inspektora nadzoru, w tym między innymi atestów i certyfikatów na wbudowane materiały, urządzenia itp. protokołów prób, sprawdzeń, badań, deklaracji zgodności itp., kosztorysu powykonawczego,
24) uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę w tym dokonania na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac: obiektów, fragmentów dróg, nawierzchni, instalacji, odtworzenia terenów zielonych i doprowadzenia do stanu nie gorszego niż przed wejściem na teren.
25) udział w przeglądach gwarancyjnych.
3.3. Przedmiot zamówienia Wykonawca jest zobowiązany wykonać z należytą starannością, zgodnie z projektami budowlanymi, projektami technicznymi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), Specyfikacji Warunków Zamówienia, obowiązującymi polskimi normami i przepisami prawa, zasadami współczesnej wiedzy technicznej, sztuki budowlanej, wszystkimi obowiązującymi przepisami prawa, uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji robót.
3.4. Przedmiot umowy zostanie wykonany z materiałów dostarczonych przez Wykonawcę. Materiały i urządzenia, stosowane przez Wykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia mają być fabrycznie nowe i odpowiadać, co, do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do stosowania w budownictwie zgodnie z ustawą Prawo budowlane.
3.5. Wymagany minimalny okres gwarancji na roboty budowlane wynosi 48 miesięcy.
UWAGA:
Długość okresu gwarancji na roboty budowlane stanowi kryterium oceny ofert.

3.6. W przypadku gdyby w dokumentacji przetargowej, przedmiarze robót, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz w załącznikach do SWZ Zamawiający określił przedmiot zamówienia poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia źródła lub szczególnego procesu, które mogłyby doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów należy to traktować wyłącznie, jako rozwiązanie przykładowe. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych o parametrach technicznych nie gorszych niż określono w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, urządzenia, produkty spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Zamawiający uzna, że oferta jest równoważna, jeżeli przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub lepszych od tych, które zostały określone w dokumentacji, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Przy czym istotne jest to, że produkt równoważny to produkt, który nie jest identyczny, tożsamy z produktem referencyjnym, ale posiada pewne, istotne dla Zamawiającego, zbliżone do produktu referencyjnego cechy i parametry. Do Wykonawcy należy potwierdzenie równoważności. Zaproponowane materiały równoważne będą akceptowane przez Zamawiającego, Inspektora nadzoru i Projektanta.
3.7 Materiały z wykopów nie należą do Zamawiającego. Wykonawca będzie miał obowiązek wywieźć je i zutylizować na własny koszt, zgodnie z obowiązującym prawem w tym zakresie. Jeśli jednak materiały z rozbiórki, materiały z wykopów zostałyby zakwalifikowane przez Zamawiającego i Inspektora nadzoru inwestorskiego do odzysku, Wykonawca będzie miał obowiązek złożyć je na terenie wskazanym przez Zamawiającego lub wywieźć w miejsce wskazane przez Zamawiającego ( do 10 km).
3.8. Jeżeli w trakcie wykonywania robót wystąpi kolizja z istniejącą infrastrukturą techniczną to po wykonaniu robót należy przywrócić ją do stanu pierwotnego.
3.9. Zaleca się, aby każdy z Wykonawców dokonał oględzin miejsca budowy na etapie sporządzania ofert celem sprawdzenia warunków panujących w terenie.
3.10. Wykonawca jest zobowiązany do posiadania ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia przez cały okres, w którym wykonawca będzie wykonywał umowę. W przypadku, gdy polisa przedstawiona przez wykonawcę obejmuje część tego okresu wykonawca winien nie później niż na 10 dni przed końcem dotychczasowego okresu ubezpieczenia zawrzeć i dostarczyć zamawiającemu kopię polisy na kolejny okres ubezpieczenia.
3.11 Zadnie będzie realizowane z udziałem dotacji ze środków budżetu Województwa Mazowieckiego w zakresie budowy i modernizacji dróg dojazdowych do gruntów rolnych.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45232452-5 - Roboty odwadniające

45233320-8 - Fundamentowanie dróg

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45232300-5 - Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów komunikacyjnych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena – waga 60 %
Okres gwarancji na roboty budowlane – waga 40 %

Ocena ofert w zakresie przedstawionych kryteriów zostanie dokonana według następujących zasad:
1) Przez kryterium Cena (K1) Zamawiający rozumie całkowity koszt realizacji zamówienia. Do oceny Zamawiający przyjmuje cenę brutto wpisaną przez Wykonawcę w formularzu oferty
Punkty będą przyznawane według następujących zasad.
Kryterium Nr 1 (K1) cena - 60 %

Maksymalnie 60 pkt do zdobycia

Zastosowane wzory do obliczenia punktowego

Cena oferty najniższej brutto
Wartość punktowa ( ) x 100 x 60 %
Cena badanej oferty brutto

2) Przez kryterium okres gwarancji na roboty budowlane (K2) do oceny Zamawiający przyjmuje okres gwarancji na roboty budowlane wskazany przez Wykonawcę w formularzu oferty.
Zgodnie z warunkami SWZ minimalny okres gwarancji na wykonane roboty wynosi minimum 48 miesięcy. Oferty zawierające okres gwarancji na wykonane roboty krótszy niż 48 miesięcy zostaną odrzucone, gdyż ich treść będzie niezgodna z warunkami zamówienia. Maksymalny okres gwarancji na wykonane roboty wynosi 60 miesięcy. Oferty zawierające okres gwarancji na wykonane roboty wynoszący 60 miesięcy lub dłuższy uzyskają maksymalnie 40 punktów.
Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji na wykonane roboty budowlane
Zamawiający przy obliczeniu punktów w tym kryterium przyzna punkty zgodnie z następującymi zasadami:
a) wskazany w ofercie okres gwarancji na wykonane roboty budowlane 48 miesięcy – 0pkt.
b) wskazany w ofercie okres gwarancji na wykonane roboty budowlane 54 miesiące – 20 pkt
c) wskazany w ofercie okres gwarancji na wykonane roboty budowlane 60 miesięcy i więcej – 40 pkt
Oferta w kryterium okres gwarancji na wykonane roboty budowlane może otrzymać maksymalnie 40 punktów.
W przypadku gdy Wykonawca nie wskaże w ofercie okresu gwarancji to Zamawiający do celu oceny ofert przyjmie okres 48 miesięcy (0 pkt.), taka sytuacja nie spowoduje odrzucenia oferty.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

10.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia oraz, że posiada opłaconą polisę w wysokości minimum 500 000,00zł.(pięćset tysięcy złotych)
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek określony w pkt. 3) musi spełnić przynajmniej jeden z partnerów składających wspólną ofertę.
4) zdolności technicznej lub zawodowej;
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał, co najmniej:
-jedną robotę budowlaną polegająca na budowie lub przebudowie lub rozbudowie drogi o nawierzchni asfaltowej o wartości nie mniejszej niż 300 000zł. brutto.
W przypadku, gdy ww. zakres robót budowlanych będzie stanowił część robót o szerszym zakresie wykonawca zobowiązany jest wyodrębnić rodzajowo roboty budowlane niezbędne do wykazania spełniania w/w warunku.

Uwaga 1. Za wykonaną robotę budowlaną Zamawiający rozumie taką robotę, która została zrealizowana w ramach jednej umowy i odebrana przez Zamawiającego.
Uwaga 2. Mając na uwadze art. 117 ust. 1 Pzp. Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez dwa lub więcej podmiotów (Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia) oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 Pzp, warunek, o którym mowa wyżej musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę, jednego z wykonawców wspólnie składającego ofertę lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca- Zamawiający nie dopuszcza możliwości tzw. sumowania doświadczenia.
Uwaga 3. Wykonawca, który nabył doświadczenie będąc członkiem konsorcjum w uprzednio wykonanym zamówieniu, może posłużyć się nabytym doświadczeniem wyłącznie w przypadku, kiedy dane roboty budowlane wykonał osobiście
b) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. :
Kierownikiem robót branży drogowej posiadającym ;
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej - drogowej wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa lub kwalifikacje równoważne do w/w, zdobyte w innych państwach na zasadach określonych w art. 12a Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.) oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334) i aktualną na dzień składania ofert przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego.
10.2 Wykonawca składający ofertę musi wykazać się całym wymaganym doświadczeniem, a w przypadku oferty złożonej przez konsorcjum jeden z uczestników konsorcjum musi wykazać się całym wymaganym doświadczeniem (warunek nie będzie spełniony, jeżeli wszyscy uczestnicy konsorcjum w sumie wykażą się wymaganym doświadczeniem, ale żaden z nich indywidualnie nie wykaże się całym wymaganym doświadczeniem) – dotyczy pkt. 10.1 4)a). Jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku udziału w postępowaniu polegać będzie na doświadczeniu innego podmiotu, musi on wykazać się całym wymaganym doświadczeniem - dotyczy pkt. 10.1. 4)a).
10.3 Oceniając zdolność techniczną lub zawodową lub sytuacje finansową lub ekonomiczną zamawiający może, na każdym etapie postępowania uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowe lub ekonomicznej wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W przypadku o którym mowa w zadaniu drugim niniejszego punktu, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
10.4 W przypadku, gdy złożone przez Wykonawcę dokumenty, oświadczenia dotyczące warunków udziału w postępowaniu zawierają dane/informacje w innych walutach niż złoty polski Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie kurs NBP z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w BZP. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia nie będzie publikowany średni kurs walut przez NBP, Zamawiający przyjmie kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1689z późn. zm.) z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. (Załącznik nr 9 do SWZ).
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
12.2.2. Dokumenty składane przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej określa § 4 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dni 23 grudnia 2020r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415 i Dz. U. z 2023 r. poz. 1824).

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty (Załącznik nr 4 do SWZ)
4) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami(Załącznik nr 5 do SWZ).
5) Dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia oraz ze posiada opłacona polisę a w przypadku jej braku inny dokument, potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości minimum 500 000,00zł. (słownie: pięćset tysięcy złotych) wraz dowodem opłacenia. Dokument musi potwierdzać spełnienie warunku o którym mowa 10.1.3) SWZ
12.2.2. Dokumenty składane przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej określa § 4 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dni 23 grudnia 2020r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415 i Dz. U. z 2023 r. poz. 1824).

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1) Pełnomocnictwo osoby lub osób podpisujących ofertę – jeżeli uprawnienie do podpisu nie wynika z wpisu do CEiDG lub KRS
Dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do reprezentowania w postępowaniu w tym do złożenia oferty lub złożenia oferty i podpisania umowy należy dołączyć do oferty. Pełnomocnictwo powinno zawierać w szczególności wskazanie:
- postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
- wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
- ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania
2) W przypadku złożenia oferty wspólnej – pełnomocnictwo udzielone liderowi
3) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby – załącznik nr 6 do SWZ lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów na podstawie art. 118 ust. 3 Pzp – jeżeli dotyczy
Wymagana forma
Dokument musi być złożony w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania podmiotu udostępniającego zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
4) Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy) – na podstawie art. 117 ust. 4 Pzp – załącznik nr 8 do SWZ – jeżeli dotyczy
Wymagana forma
Dokument musi być złożony w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
5) Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa (jeżeli dotyczy) – w sytuacji, gdy oferta lub inne dokumenty składane w toku postępowania będą zawierały tajemnicę przedsiębiorstwa, wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzega że nie mogą być one udostępniane oraz wykazuje, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Dokument należy złożyć w osobnym pliku dołączonym do oferty z jednoczesnym zaznaczeniem „Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”
Wymagana forma
Dokument musi być złożony w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

a) Wykonawcy występujący wspólnie o udzielenie zamówienia są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
b) wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem,
c) przepisy dotyczące Wykonawców stosuje się odpowiednio do Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia,
d) jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zostanie wybrana Zamawiający może przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego wezwać do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców,
e) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy,
f) oświadczenie, o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub pełnomocnik w imieniu każdego z wykonawców odrębnie,
g) oświadczenie o braku podstaw wykluczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego lub pełnomocnik w imieniu każdego z wykonawców odrębnie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w formie aneksu, w sytuacji zmiany obowiązujących przepisów, Zmiana ta może spowodować wydłużenie terminu wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia Wykonawcy.2. zmianę kierownika budowy oraz innych osób biorących po stronie Wykonawcy udział w realizacji przedmiotu umowy, w sytuacji zdarzeń losowych oraz w przypadku niewywiązywania się z pełnionych obowiązków. Zmiana musi nastąpić na osoby, które spełniają warunki określone w SWZ. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 3 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. 3. Zamawiający dopuszcza zmianę w zakresie dotyczącym zmiany wynagrodzenia w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT; Wynagrodzenie należne Wykonawcy zostanie odpowiednio zmienione w stosunku wynikającym ze zmienionej stawki podatku od towarów i usług (VAT) 4. zmianę terminu realizacji w przypadku zmiany zakresu i sposobu wykonania zamówienia spowodowane zmianą dokumentacji technicznej;5. 1) wystąpienia nieprzewidzianych warunków i zjawisk atmosferycznych (kataklizmy) o czas trwania nieprzewidzianych warunków i zjawiska atmosferycznych
2) siły wyższej np.: trąby powietrznej, pożaru, powodzi, klęski żywiołowej itp. o czas działania siły wyższej;
3) wystąpienia niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót budowlanych między innymi długotrwałe intensywne opady deszczu powyżej 5 dni, powódź:
4) wstrzymania budowy przez właściwy organ z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę, 5) ujawnienia wad dokumentacji uniemożliwiających prawidłowe wykonywanie robót – o czas potrzebny do usunięcia błędów lub naniesienia poprawek przez projektanta, 6) napotkania na nieruchomości, na której prowadzone są roboty budowlane warunków fizycznych mających wpływ na wydłużenie procesu inwestycyjnego m.in dotyczących prac, badań archeologiczno – architektonicznych, niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych, sieci, instalacji lub innych przeszkód uniemożliwiających prowadzenie robót – o czas niezbędny do wykonania tych prac czy badań;
7) innych nieprzewidzianych i uzasadnionych okoliczności niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy o czas ich trwania;
8) następstw działań administracyjnych (np. konieczności uzyskania wyroku sądowego lub innego orzeczenia sądu lub organu, którego konieczności nie przewidziano na etapie zawarcia umowy) o czas trwania następstw działań administracyjnych ;
9) będącym następstwem opóźnienia w działaniach organów administracji, z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę
10) konieczności przerwania robót z uwagi na wystąpienie obiektywnych przyczyn technicznych, 11) wstrzymania prac budowlanych przez właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę,12) konieczności wykonania robót dodatkowych,
7. Zamawiający dopuszcza zmianę jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu robót budowlanych lub zmianę technologii ze względu na zmianę postępu technologicznego (np. wycofanie produktu z rynku) w uzgodnieniu z Zamawiającym i dla niego korzystnych, w sytuacjach nie zawinionych przez Wykonawcę. Zmiany te nie wpłyną na termin wykonania prac i nie spowodują zmiany wynagrodzenia Wykonawcy.
8. Zamawiający dopuszcza zmianę podwykonawcy.
9. Dopuszcza się zmiany w umowie dotyczące wynagrodzenia Wykonawcy, jeżeli zachodzi potrzeba wykonania prac nie ujętych w projekcie lub też w sytuacji zmiany projektu, jeżeli potrzeba wykonania prac lub zmian w projekcie zostanie potwierdzona przez Inspektora nadzoru w protokole konieczności. Zamawiający przewiduje w tym zakresie możliwość udzielenia zamówienia na roboty dodatkowe zgodnie z art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych.
10. Podstawę wykonania robót zamiennych stanowić będzie protokół konieczności podpisany przez Inspektora nadzoru i kierownika budowy zatwierdzony przez zamawiającego.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-05-16 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia w zakładce „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie przedmiotowego postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy na Platformie

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-05-16 10:00

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Zamawiający stosowanie do art. 95 ust. 1 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego poniżej czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy . Rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia t.j. pracownicy fizyczni wykonujący:
roboty przygotowawcze i rozbiórkowe, ziemne, podbudowy, nawierzchnie, montażu oświetlenia, przebudowy infrastruktury telekomunikacyjnej i inne czynności (prac fizycznych) związane z wykonaniem bezpośrednio robót objętych przedmiotem zamówienia (kierowcy, operatorzy koparek, operatorzy ładowarek, walców drogowych i innych maszyn wykorzystywanych do realizacji przedmiotu umowy).
Wymóg nie dotyczy czynności wykonywanych przez osoby kierujące budową: kierownika budowy, kierownika robót oraz innych osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie; dostawców materiałów budowlanych.
Zamawiający wymaga aby Wykonawca lub podwykonawca zatrudnił w/w osoby przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia , w przypadku rozwiązania stosunku pracy przez pracownika lub przez pracodawcę przed zakończeniem tego okresu wykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia na to miejsce innej osoby. Wykonawca lub podwykonawca zobowiązany jest przedstawić dokumenty potwierdzające zatrudnienie osób wykonujących czynności, o których mowa powyżej. Wykonawca na każde wezwanie Zamawiającego w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 3 dni robocze, przedstawi poświadczone za zgodność z oryginałem kopie umów o pracę osób zatrudnionych, o których mowa powyżej lub oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności:
- dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie,
- datę złożenia oświadczenia,
- wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie stosunku pracy wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. Kopie umów powinny zostać zanonimizowane w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, Nr PESEL pracowników) Informacje takie jak: imię i nazwisko pracownika, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania.
Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym terminie żądanych przez Zamawiającego dokumentów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy traktowane będzie, jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób wskazanych powyżej. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub podwykonawca zatrudnił w/w osoby na okres od rozpoczęcia do końca upływu terminu realizacji zamówienia.
W trakcie realizacji zamówienia Zamawiającego uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnego spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób, o których mowa powyżej. Szczegóły dotyczące wymagań zatrudnienia na podstawie stosunku pracy zawarte zostały we wzorze umowy – załącznik nr 7 do SWZ. Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań związanych z zatrudnieniem osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 pzp..

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.