Ogłoszenie z dnia 2024-04-30
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00268746/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-04-03
- 2024/BZP 00281359/01 - Modyfikacja z dnia 2024-04-11
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Modernizacja oświetlenia wewnętrznego w Szkole Podstawowej w Bestwince i Kaniowie”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Bestwina
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258144
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Krakowska 111
1.5.2.) Miejscowość: Bestwina
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-512
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.7.) Numer telefonu: 322157700
1.5.8.) Numer faksu: 322157712
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@bestwina.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.bestwina.com.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://bestwina.logintrade.net/zapytania_email,161409,0be5bf856bb2d4140d22aa674c8598c4.html1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Modernizacja oświetlenia wewnętrznego w Szkole Podstawowej w Bestwince i Kaniowie”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-eb787f92-ec22-11ee-b4e0-4ac387c144e3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00307447
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00042868/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Modernizacja oświetlenia wewnętrznego w Szkole Podstawowej w Bestwince i Kaniowie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00268746
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZFiŚ.271.2.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
W zakres przedmiotu zamówienia dla części 1 zamówienia wchodzi:a)demontaż i utylizacja starego oświetlenia (starych opraw),
b)dostawa i montaż nowego oświetlenia LED,
c)drobne prace malarsko– tynkarskie związane z demontażem starych i montażem nowych opraw, w szczególności przemalowanie zabrudzonych powierzchni, uzupełnienie ubytków tynku itp. - informacje dotyczące rodzaju zmian w poszczególnych pomieszczeniach zawarte są w załączniku 1a do SWZ oraz załączniku 1c do SWZ.
d)wykonanie dokumentacji pomiarowej natężenia oświetlenia w pomieszczeniach.
4.5.3.) Główny kod CPV: 71314100-3 - Usługi elektryczne
4.5.5.) Wartość części: 145935,46 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
W zakres przedmiotu zamówienia dla części 2 zamówienia wchodzi:a) demontaż i utylizacja starego oświetlenia (starych opraw),
b) dostawa i montaż nowego oświetlenia LED,
c) drobne prace malarsko– tynkarskie związane z demontażem starych i montażem nowych opraw, w szczególności przemalowanie zabrudzonych powierzchni, uzupełnienie ubytków tynku itp. - informacje dotyczące rodzaju zmian w poszczególnych pomieszczeniach zawarte są w załączniku 1b do SWZ oraz załączniku 1d do SWZ.
d) wykonanie dokumentacji pomiarowej natężenia oświetlenia w pomieszczeniach.
4.5.3.) Główny kod CPV: 71314100-3 - Usługi elektryczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
31524000-5 - Oprawy oświetleniowe sufitowe lub ścienne
4.5.5.) Wartość części: 114406,43 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W toku badania wyjaśnień rażąco niskiej ceny i odpowiedzi złożonych przez wezwanych Wykonawców Zamawiający dostrzegł w Opisie Przedmiotu Zamówienia dla zadania częściowego nr 1 błędny zapis odnoszący się do jednego z parametrów technicznych zamawianego oświetlenia. Na stronie nr 1 załącznika nr 1a do SWZ w pkt. 2b określono parametr: „temperatura barwy światła – ok. 4000K”. Jest to nieprecyzyjny zapis dający możliwość oferowania przez Wykonawców opraw oświetleniowych o temperaturze barwowej z nieokreślonego jednoznacznie przedziału liczbowego, np. 3600K, 4000K, 4200K, itd.
Ponadto wśród parametrów określonych w OPZ stwierdzono rozbieżność względem zapisów dokumentacji projektowej (parametr UGR), co rodzi przypuszczenie, że złożone przez Wykonawców oferty mogą obejmować produkty, które nie spełnią wymaganych parametrów, będąc jednocześnie
w zgodzie z założeniami projektowymi. Ze względu na konstrukcję procedury przetargowej (tylko wybrany Wykonawca przedkłada dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań oferowanych urządzeń), Zamawiający nie ma możliwości oceny równoważności zaproponowanych produktów i ich zgodności z dokumentacją projektową i OPZ przed wyborem oferty, a to może skutkować nierównym traktowaniem potencjalnych Wykonawców.
Powyższe uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Ponadto, ze względu na stan zaawansowania postępowania, Zamawiający nie może już dokonać modyfikacji dokumentów zamówienia w celu usunięcia omawianych błędów. Z tego też powodu postępowanie podlega unieważnieniu.
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W toku badania wyjaśnień rażąco niskiej ceny i odpowiedzi złożonych przez wezwanych Wykonawców Zamawiający dostrzegł w Opisie Przedmiotu Zamówienia dla zadania częściowego nr 2 błędny zapis odnoszący się do jednego z parametrów technicznych zamawianego oświetlenia. Na stronie nr 1 załącznika nr 1b do SWZ w pkt. 2b określono parametr: „temperatura barwy światła – ok. 4000K”. Jest to nieprecyzyjny zapis dający możliwość oferowania przez Wykonawców opraw oświetleniowych o temperaturze barwowej z nieokreślonego jednoznacznie przedziału liczbowego, np. 3600K, 4000K, 4200K, itd.
Ponadto wśród parametrów określonych w OPZ stwierdzono rozbieżność względem zapisów dokumentacji projektowej (parametr UGR), co rodzi przypuszczenie, że złożone przez Wykonawców oferty mogą obejmować produkty, które nie spełnią wymaganych parametrów, będąc jednocześnie
w zgodzie z założeniami projektowymi. Ze względu na konstrukcję procedury przetargowej (tylko wybrany Wykonawca przedkłada dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań oferowanych urządzeń), Zamawiający nie ma możliwości oceny równoważności zaproponowanych produktów i ich zgodności z dokumentacją projektową i OPZ przed wyborem oferty, a to może skutkować nierównym traktowaniem potencjalnych Wykonawców.
Powyższe uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Ponadto, ze względu na stan zaawansowania postępowania, Zamawiający nie może już dokonać modyfikacji dokumentów zamówienia w celu usunięcia omawianych błędów. Z tego też powodu postępowanie podlega unieważnieniu.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Montaż odnawialnych źródeł energii na obiektach użyteczności publicznej na terenie Gminy Szczekociny
- Wykonanie zasilania awaryjnego dla Urzędu Gminy Burzenin w ramach realizacji zadania pn.: ,,Cyberbezpieczny samorząd - zakup i dostawa sprzętu z zakresu cyberbezpieczeństwa".
- Magazyny energii w Gminie Dąbrowa Zielona
- Wymiana uszkodzonych elementów komory technicznej fontann w parku Bulwary w miejscowości Tomaszów Mazowiecki - II POSTĘPOWANIE
- Wykonanie w formie "zaprojektuj i wybuduj" zadania inwestycyjnego pn: Przebudowa sieci WN 110kV kolidującej z budową NSO dla Dolnośląskiego Centrum Onkologii, Pulmunologii i Hematologii we Wrocławiu.
- Zmiana sposobu użytkowania budynku Szkoły Podstawowej w Więckowie.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.