Ogłoszenie z dnia 2024-04-30
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00251259/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-03-19
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa ośrodka zdrowia w Jaworze Soleckim
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO I GMINA SIENNO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 670223994
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 36/40
1.5.2.) Miejscowość: Sienno
1.5.3.) Kod pocztowy: 27-350
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski
1.5.7.) Numer telefonu: 48/3786011
1.5.8.) Numer faksu: 48/3786134
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@sienno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.sienno.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f3cb474c-e4f5-11ee-a01e-f641a8763d5f1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa ośrodka zdrowia w Jaworze Soleckim2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f3cb474c-e4f5-11ee-a01e-f641a8763d5f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00307489
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00048817/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Budowa ośrodka zdrowia w Jaworze Soleckim
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00251259
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: KIR.271.1.3.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót w ramach zadania pn.: „Budowa ośrodka zdrowia
w Jaworze Soleckim”.
Zaplanowane do realizacji zadanie polegać będzie na budowie nowego budynku z przeznaczeniem na siedzibę ośrodka zdrowia wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, instalacją fotowoltaiczną, ciągiem komunikacyjnym, drogą dojazdowa, miejscami parkingowymi i zagospodarowaniem terenu wokół.
W budynku planowane jest otworzenie gabinetów: lekarza rodzinnego, lekarzy specjalistów, zabiegowego oraz zaplecza rehabilitacyjnego. Nowo wybudowany budynek będzie przystosowany dla osób z niepełnosprawnościami..
Przedmiotem inwestycji jest budowa budynku ośrodka zdrowia z wyposażeniem i instalacjami wewnętrznymi (wod.-kan., c.o., eN, gazu, wentylacji mechanicznej) oraz budowa towarzyszącej infrastruktury technicznej obejmującej:
- szczelny zbiornik na nieczystości ciekłe o pojemności do 10,0m3;
- zbiornik podziemny na gaz płynny o pojemności 4850l;
- dojścia, dojazdy oraz parkingi dla samochodów osobowych o łącznej pojemności 14 miejsc postojowych;
- instalacje wewnętrzne na terenie inwestycji (wody, kanalizacji sanitarnej, elektrycznej, gazu);
- wiata przeznaczona do gromadzenia odpadów stałych o wym. 1,00x2,00 konstrukcji stalowej.
Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest na działkach nr ewid. 164/2, 165/1, 165/2 (obr. 0012) położonych w msc. Jawor Solecki, Gmina Sienno.
Parametry projektowanego budynku:
- Wymiary: 11,64 x 25,14m;
- Powierzchnia zabudowy: 259,00m2;
- Powierzchnia użytkowa: 188,79m², w tym:
• powierzchnia użytkowa pomieszczeń medycznych/lekarskich: 90,41 m²;
• powierzchnia komunikacji: 54,43 m²;
• powierzchnia gospodarcza ogólna: 35,0 m²;
• powierzchnia techniczna: 6,67 m²;
- Kubatura – 1305,00 m³;
- Ilość kondygnacji – 1 nadziemna;
- Wysokość do kalenicy (wysokość całkowita) – 6,79m;
- Wysokość do okapu - 3,47m;
Szczegółowy opis przyjętych rozwiązań zawarto w dokumentacji budowlanej i technicznej oraz rysunkach zamiennych, wyposażenie należy dostarczyć zgodnie z wykazem wyposażenia stanowiącym załącznik do dokumentacji.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45112100-6 - Roboty w zakresie kopania rowów
45410000-4 - Tynkowanie
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
45443000-4 - Roboty elewacyjne
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych
45261300-7 - Kładzenie zaprawy i rynien
45261400-8 - Pokrywanie
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45317100-3 - Instalowanie elektrycznych urządzeń pompowych
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 7 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W dniu 19.04.2024 r. Zamawiający dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty złożonej przez P.W. "ARKADA DELA" E. Dygas, Kalińska 6/6a, 26-600 Radom. W dniu 29.04.2024 r. zamawiający otrzymał informację od wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,że odstępuje on od zawarcia umowy.
Stosownie do art. 255 ust. 1 pkt 7) Pzp zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 263 Pzp. Obecnie, zgodnie z omawianym przepisem, uchylenie się zwycięskiego oferenta od zawarcia umowy
w sprawie zamówienia publicznego stanowi samoistną przesłankę unieważnienia postępowania. Umiejscowione na końcu przepisu odesłanie do art. 263 Pzp wskazuje na możliwość dokonania przez zamawiającego ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu wykonawców jako alternatywy dla unieważnienia postępowania ... (Prawo Zamówień Publicznych Komentarz UZP str. 767).
Stan faktyczny jaki zaistniał w przedmiotowej sprawie, gdzie Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
a następna oferta z najniższą ceną Wykonawcy "INBUD" ZABOROWSKI JERZY, ul. Jana Samsonowicza 40A, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski przewyższa kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy PZP, zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty. Celem takiego uregulowania jest ochrona zamawiającego przed roszczeniem o zawarcie umowy w przypadku braku środków finansowych. Co do zasady przesłankę unieważnienia postępowania, na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy PZP, odnieść należy do kwoty, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, udostępnionej na stronie internetowej prowadzonego postępowania bezpośrednio przed otwarciem ofert.
W ocenie Krajowej Izby Odwoławczej (wyrok z dn. 22.01.2019 r. sygn. KIO 2608/18) to Zamawiający ma prawo a wręcz obowiązek podejmowania decyzji w zakresie, czy zwiększenie środków przeznaczonych na realizację zamówienia jest uzasadnione pod względem celowości i efektywności gospodarowania środkami publicznymi. Decyzję zamawiający podejmuje w określonych warunkach zaistniałych w konkretnym postępowaniu o udzielenie zamówienia i w granicach możliwości finansowania zadania.
W przypadku, gdy oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia oraz nie ma możliwości zwiększenia kwoty na finansowanie zamówienia, postępowanie unieważnia się bez przeprowadzania wyboru najkorzystniejszej oferty.
W świetle powyższego nie powinno budzić wątpliwości unieważnienie postępowania bez wyboru najkorzystniejszej oferty, w sytuacji, gdy cena wszystkich pozostałych ofert przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
W związku z powyższym postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na „Budowę ośrodka zdrowia w Jaworze Soleckim” zostało unieważnione zgodnie z art. 255 pkt 3) i 7) ustawy PZP.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1921670,93 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2326006,48 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa obiektu wystawowo-administracyjnego wraz z zagospodarowaniem terenu na potrzeby Muzeum Marii Konopnickiej, na działkach nr 1297, 1298 Żarnowiec 133, Jedlicze 38-460
- Prace remontowo-budowlane w wybranych pomieszczeniach Pałacu Potockich w Radzyniu Podlaskim
- Remont stołówki wraz z przebudową dachu w Szkole Podstawowej w Strzegowie w ramach zadania pn.: Remont Szkoły Podstawowej w Strzegowie wraz z zagospodarowaniem terenu
- Przyłączenie budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Sobieskiego 39 w Toruniu do miejskiej sieci ciepłowniczej.
- Przyłączenie budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Sobieskiego 15 front + oficyna w Toruniu do miejskiej sieci ciepłowniczej.
- Przyłączenie budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. PCK 34 front + oficyna w Toruniu do miejskiej sieci ciepłowniczej.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.