Og³oszenie z dnia 2022-08-17
Powi±zane og³oszenia:
- 2022/BZP 00308976/01 - Modyfikacja z dnia 2022-08-17
- 2022/BZP 00324914/01 - Modyfikacja z dnia 2022-08-30
- 2022/BZP 00346590/01 - Modyfikacja z dnia 2022-09-14
- 2022/BZP 00377707/01 - Modyfikacja z dnia 2022-10-05
- 2022/BZP 00410213/01 - Modyfikacja z dnia 2022-10-26
- 2022/BZP 00418372/01 - Modyfikacja z dnia 2022-11-02
- 2023/BZP 00077041/01 - Wynik z dnia 2023-02-02
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie robót budowlanych w formule „zaprojektuj-wybuduj” pn. „Modernizacja budynku szko³y podstawowej i przedszkola w Krzeszycach”
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Krzeszyce
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 210966734
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Skwierzyñska 16
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Krzeszyce
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-435
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL431 - Gorzowski
1.5.7.) Numer telefonu: 957573161
1.5.8.) Numer faksu: 957573086
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@krzeszyce.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://krzeszyce.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie robót budowlanych w formule „zaprojektuj-wybuduj” pn. „Modernizacja budynku szko³y podstawowej i przedszkola w Krzeszycach”
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-8f16d0bc-1e2a-11ed-b950-8227d40187e8
2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00308881
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2022-08-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00038602/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.2 Modernizacja budynku szko³y podstawowej i przedszkola w Krzeszycach
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Zgodnie z art. 61 ust. 1 ustawy komunikacja w postêpowaniu o udzielenie
zamówienia, w tym sk³adanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy zamawiaj±cym a wykonawc±, z uwzglêdnieniem wyj±tków okre¶lonych w ustawie, odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej.
2. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami w zakresie sk³adania ofert
odbywa siê przy u¿yciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz w pozosta³ym zakresie za pomoc± poczty elektronicznej.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz Regulaminie ePUAP.
6. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych formularzy do: z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub
wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 17.1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UEL 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych w Urzêdzie Gminy Krzeszyce jest Wójt Gminy Krzeszyce, ul. Skwierzyñska 16. 66-435 Krzeszyce, fax +48957573085, e-mail: sekretariat@krzeszyce.pl ;
2) administrator wyznaczy³ inspektora ochrony danych, z którym mo¿na siê skontaktowaæ poprzez email: iod@itmediagrup.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, a podstaw± prawn± ich przetwarzania jest obowi±zek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówieñ publicznych spoczywaj±cy na Zamawiaj±cym;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do
art.22 RODO;
8) Posiada Pan/Pani:
-na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
-na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupe³nienia Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupe³nienia nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników;
-na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby
fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego, a tak¿e nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia;
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 9) nie przys³uguje Pani/Panu:
- w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
-na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
17.2 Jednocze¶nie Zamawiaj±cy przypomina o ci±¿±cym na Pani/Panu obowi±zku informacyjnym wynikaj±cym z art. 14 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane przekazane zostan± Zamawiaj±cemu w zwi±zku z prowadzonym postêpowaniem i które Zamawiaj±cy po¶rednio pozyska od wykonawcy bior±cego udzia³ w postêpowaniu, chyba ¿e ma zastosowanie co najmniej jedno z wy³±czeñ, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZW.271.12.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych w formule zaprojektuj i wybuduj obejmuj±cych modernizacjê wszystkich wêz³ów sanitarnych, remont i przebudowê ³azienek i szatni oraz modernizacjê Sali gimnastycznej Szko³y Podstawowej w Krzeszycach. Budynek zostanie dostosowany do potrzeb osób niepe³nosprawnych. Wymienione
zostan± instalacje wody, kanalizacji wentylacji, elektryczne i przeciwpo¿arowe. Zamówienie obejmuje równie¿ modernizacjê Przedszkola w Krzeszycach.
1.2. Szczegó³owy Opis Przedmiotu Zamówienia zawarty jest w - za³±czniku nr 6 do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. W pierwszej kolejno¶ci Zamawiaj±cy przyst±pi do oceny ofert, na podstawie dokumentów i o¶wiadczeñ, o których mowa w rozdziale III SWZ.
2. W zakresie niepodlegania wykluczeniu oraz spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu Wykonawca zostanie oceniony zgodnie z formu³± „spe³nia – nie spe³nia”, w oparciu o informacje zawarte w o¶wiadczeniach i dokumentach, o którym mowa w rozdziale III SWZ.
3. W toku badania i oceny ofert Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawcy wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci z³o¿onej oferty lub innych sk³adanych dokumentów lub o¶wiadczeñ. Niedopuszczalne jest prowadzenie miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc± negocjacji dotycz±cych z³o¿onej oferty oraz, z uwzglêdnieniem art. 223 ust. 2 ustawy pzp oraz dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej tre¶ci.
4. Zamawiaj±cy poprawi w ofercie omy³ki zgodnie z art. 223 ust. 2 ustawy pzp i niezw³ocznie poinformuje o tym fakcie Wykonawcê, którego oferta zosta³a poprawiona.
5. Po dokonaniu ww. czynno¶ci Zamawiaj±cy dokona oceny ofert zgodnie z nastêpuj±cymi kryteriami: Lp. Kryterium Znaczenie procentowe kryterium Maksymalna ilo¶æ punktów jakie mo¿e otrzymaæ oferta za dane kryterium
-1. Cena wykonania przedmiotu zamówienia 60% 60 punktów
2. Okres gwarancji i rêkojmi 40% 40 punktów
6.1 . Cena oferty (C)
W ramach kryterium ceny oferta otrzyma zaokr±glon± do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z przybli¿eniem dziesiêtnym ilo¶æ
punktów wynikaj±c± z dzia³ania:
Cmin
C= ------------- x 100 pkt x 60%
Cb
6.2. Okres gwarancji i rêkojmi (G)
W ramach przedmiotowego kryterium Wykonawca otrzyma ilo¶æ punktów zgodn± z deklaracj± zawart± w za³±czniku nr 1 do SWZ
Wska¼nik „G” obliczany jest wg wzoru: G = (G b / G m) x 100 pkt x 40%
P = C + G
P – ³±czna ilo¶æ punktów przyznanych ofercie
C – punkty w kryterium cena wykonania przedmiotu zamówienia
G – punkty przyznane w kryterium gwarancja i rêkojmia.
Za ofertê najkorzystniejsz± uznana bêdzie oferta, która uzyska najwy¿sz± ca³kowit± liczbê punktów.
Je¿eli nie mo¿na wybraæ najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiaj±cy wybiera spo¶ród tych ofert ofertê, która otrzyma³a najwy¿sz± ocenê w kryterium o najwy¿szej wadze, tj. ofertê z najni¿sz± cen±. Je¿eli nie mo¿na dokonaæ wyboru oferty, w sposób o którym mowa powy¿ej, zamawiaj±cy wzywa wykonawców, którzy z³o¿yli te oferty, do z³o¿enia w terminie okre¶lonym przez zamawiaj±cego ofert dodatkowych zawieraj±cych
now± cenê.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rêkojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1.1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy:1. nie podlegaj± wykluczeniu,
2. spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu.
1.2. Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy okre¶la warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:
1. zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym - Zamawiaj±cy nie formu³uje warunku udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie;
2. uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów - Zamawiaj±cy nie formu³uje warunku udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie;
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiaj±cy nie formu³uje warunku udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie;
4. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej
4.1. Zamawiaj±cy uzna powy¿szy warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie wykona³:
a) co najmniej dwie roboty budowlane w zakresie budowy i/lub przebudowy i/lub remontu budynku w rozumieniu Prawa budowlanego, ka¿da o warto¶ci wykonanych robót nie mniejsza ni¿ 1.000.000,00 PLN;
Uwagi:
Zamawiaj±cy dopuszcza wykazanie i udokumentowanie realizacji zadania jw. w ramach jednej lub w ramach ró¿nych umów na roboty.
Zamawiaj±cy uzna za spe³nione warunki SWZ równie¿ w przypadku, gdy do¶wiadczenie posiadane przez Wykonawcê obejmuje szerszy zakres od wymaganych w pkt 4.1. SWZ;
Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie zdobyte w realizacji robót wykonanych wspólnie z innymi Wykonawcami Zamawiaj±cy uzna za spe³nione warunki pkt 4.1. SWZ, gdy wymagany zakres robót zosta³ faktycznie wykonany przez Wykonawcê, a nie jego wspó³partnera lub wspó³partnerów;
W przypadku z³o¿enia oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie Zamawiaj±cy uzna za spe³niony niniejszy warunek, gdy wspó³partner, który posiada wymagane do¶wiadczenie, wykona co najmniej zakres przedmiotu zamówienia okre¶lony w pkt 4.1. SWZ.
4.2 zdolno¶ci zawodowej (w zakresie personelu) umo¿liwiaj±cej realizacjê zamówienia na odpowiednim poziomie jako¶ci tj. do realizacji zamówienia publicznego skierowane zostan± przez Wykonawcê osoby posiadaj±ce niezbêdne do wykonania zamówienia uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z ustaw± Prawo budowlane w specjalno¶ci:
a) Kierownik budowy – bran¿y konstrukcyjno-budowlanej z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej lub aktualnymi uprawnieniami równowa¿nymi do powy¿szych (w szczególno¶ci wydanymi na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów lub wydawanymi obywatelom innych pañstw w oparciu o stosowne ustawodawstwo, a uznanymi w Polsce), w rozumieniu ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 roku, posiadaj±cy wykszta³cenie wy¿sze techniczne i minimum 3 lata do¶wiadczenia zawodowego w kierowaniu lub nadzorowaniu robotami w specjalno¶ci jw.;
b) Projektant bran¿y konstrukcyjno-budowlanej z uprawnieniami budowlanymi do projektowania w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej wydanymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub aktualnymi uprawnieniami równowa¿nymi do powy¿szych (w szczególno¶ci wydanymi na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów lub wydawanymi obywatelom innych pañstw w oparciu o stosowne ustawodawstwo, a uznanymi w Polsce) i min. 3 letnie do¶wiadczenie zawodowe w projektowaniu;
c) Projektant bran¿y sanitarnej i wodoci±gowej z uprawnieniami budowlanymi do projektowania w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych wydanymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub aktualnymi uprawnieniami równowa¿nymi do powy¿szych (w szczególno¶ci wydanymi na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów lub wydawanymi obywatelom innych pañstw w oparciu o stosowne ustawodawstwo, a uznanymi w Polsce) i min. 3 letnie do¶wiadczenie zawodowe w projektowaniu;
d) Projektant bran¿y elektrycznej i energetycznej z uprawnieniami budowlanymi do projektowania w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych wydanymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub aktualnymi uprawnieniami równowa¿nymi do powy¿szych (w szczególno¶ci wydanymi na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów lub wydawanymi obywatelom innych pañstw w oparciu o stosowne ustawodawstwo, a uznanymi w Polsce) i min. 3 letnie do¶wiadczenie zawodowe w projektowaniu;
Uwagi:
1. Zamawiaj±cy dopuszcza ³±czenie ww. funkcji.
2. Zamawiaj±cy okre¶laj±c wymogi w zakresie posiadanych uprawnieñ budowlanych, dopuszcza odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów lub odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r. poz. 220);
3. W przypadku osób bêd±cych obywatelami pañstw cz³onkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub pañstw cz³onkowskich (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym - prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno byæ potwierdzone odpowiedni± decyzj± o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do ¶wiadczenia us³ug trans granicznych.
4. Zamawiaj±cy oceniaj±c warunek udzia³u w postêpowaniu w zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej Wykonawcy, mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez Wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 2.1. Zamawiaj±cy, zgodnie z art. 108 ust. 1 pkt 1-6) ustawy Pzp, wykluczy z postêpowania wykonawcê, wobec którego zachodz± nw. podstawy wykluczenia
2.2. Zamawiaj±cy nie przewiduje wykluczenia wykonawców na podstawie art. 109 ust. 1 ustawy Pzp.
2.3. Zgodnie z art. 1 pkt 3 ustawy w celu przeciwdzia³ania wspieraniu agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainê rozpoczêtej w dniu 24 lutego 2022 r., wobec osób i podmiotów wpisanych na listê, o której mowa w art. 2 ustawy, stosuje siê sankcje polegaj±ce m.in. na wykluczeniu z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy
Pzp.wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³.
2) Wykaz osób, zgodny ze wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 4 do SWZ, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, spe³niaj±cych wymagania okre¶lone w SWZ wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ,do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1)Wykaz robót budowlanych, zgodny ze wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 3 do SWZ, spe³niaj±cych wymagania okre¶lone w SWZ, wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane
nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.;
Je¿eli wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami,
wykaz, o którym mowa powy¿ej dotyczy robót, w których wykonaniu wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³.
2) Wykaz osób, zgodny ze wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 4 do SWZ, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, spe³niaj±cych wymagania okre¶lone w SWZ wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1.1. Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium w kwocie: 20.000,00 z³. (s³ownie: dwadzie¶cia tysiêcy z³otych).2. Wadium mo¿e byæ wniesione w formach przewidzianych art. 97 ust. 7 Pzp, tj.
2.1. pieni±dzu;
2.2. gwarancjach bankowych;
2.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
2.4. porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
3. Wadium w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego, nr rachunku: 31 83 55 0009 0035 1014 2000 0010 z dopiskiem: Wadium – Modernizacja budynku szko³y i przedszkola w Krzeszycach.
4. Wadium wniesione w pieni±dzu Zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym.
5. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji z jej tre¶ci musi jednoznacznie wynikaæ, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi byæ podpisana przez upowa¿nionego (upe³nomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien byæ sporz±dzony w sposób umo¿liwiaj±cy jego identyfikacjê np. z³o¿ony wraz z imienn± piecz±tk± lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z tre¶ci gwarancji winno wynikaæ bezwarunkowe, na ka¿de pisemne ¿±danie zg³oszone przez Zamawiaj±cego w terminie zwi±zania ofert±, zobowi±zanie Gwaranta do wyp³aty Zamawiaj±cemu pe³nej kwoty wadium w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6. Dokument potwierdzaj±cy wniesienie wadium w formie innej ni¿ pieni±dz musi byæ za³±czony do oferty w formie elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby upowa¿nionej do wydania dokumentu.
7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust 1 pkt 14 Pzp.
8. Zamawiaj±cy zwraca wadium wniesione w pieni±dzu wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcê.
9. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli zachodz± przes³anki wynikaj±ce z art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
10. Wadium nale¿y wnie¶æ przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
11. Zamawiaj±cy zwraca wadium w trybie i terminach okre¶lonych w art. 98, stosownie ust. 1 lub2 ustawy Pzp.
12. Wadium wnoszone w porêczeniach lub gwarancjach nale¿y za³±czyæ do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcê dokumentu i powinno zawieraæ nastêpuj±ce elementy:
- nazwê daj±cego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiaj±cego), gwaranta/porêczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub porêczeniu musi byæ nazwa i adres zamawiaj±cego
- okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±/porêczeniem,
- kwotê gwarancji/porêczenia,
- termin wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia,
- zobowi±zanie gwaranta do zap³acenia kwoty gwarancji/porêczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne ¿±danie zamawiaj±cego, w sytuacjach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawca przed zawarciem umowy zobowi±zany jest do wniesienia zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy w wysoko¶ci stanowi±cej 5% ceny ca³kowitej podanej w ofercie.2. Zabezpieczenie mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru Wykonawcy w formach okre¶lonych w art. 450 ust. 1 – Pzp. Wybrany Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy najpó¼niej przed zawarciem umowy. Zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy winno zostaæ wniesione w PLN.
3. Zabezpieczenie wnoszone w pieni±dzu wnosi siê na rachunek zamawiaj±cego: 31 83 55 0009 0035 1014 2000 0010.
4. Je¿eli zabezpieczenie wniesiono w pieni±dzu, Zamawiaj±cy przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiaj±cy zwraca zabezpieczenie wniesione w pieni±dzu z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wykonawcy.
5. W przypadku wniesienia zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy w formie innej ni¿ pieniê¿na – warunki porêczeñ i gwarancji wymagaj± przed zawarciem umowy akceptacji Zamawiaj±cego.
6. Zabezpieczenie wnoszone przez Wykonawcê w inne formie ni¿ pieniê¿na, powinno mieæ charakter bezwarunkowy, byæ nieodwo³alne, a wynikaj±ce z niego ¶wiadczenie pieniê¿ne powinno byæ p³atne na pierwsze pisemne ¿±danie zap³aty beneficjenta (Zamawiaj±cego) i wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; w szczególno¶ci tre¶æ dokumentu zabezpieczenia nie mo¿e zawieraæ postanowieñ:
1) Warunkuj±cych wykonanie ¶wiadczenia pieniê¿nego przez gwaranta od:
a) Uwierzytelnienia w jakiejkolwiek formie przez osobê trzeci± pisemnego ¿±dania zap³aty beneficjenta (Zamawiaj±cego);
b) Wezwania zleceniodawcy (Wykonawcy) przez beneficjenta (Zamawiaj±cego) do dobrowolnego wykonania lub nale¿ytego wykonania zobowi±zania;
c) Udowodnienia lub udokumentowania w jakikolwiek sposób przez beneficjenta (Zamawiaj±cego) okoliczno¶ci niewykonania lub nienale¿ytego wykonania zobowi±zania przez zleceniodawcê (Wykonawcê);
d) Uzgadniania z gwarantem jakichkolwiek zmian w umowie pomiêdzy beneficjentem (Zamawiaj±cym) a zleceniodawc± (Wykonawc±),
e) Przedstawienia orygina³u gwarancji wraz z ¿±daniem zap³aty beneficjenta (Zamawiaj±cego);
2) Okre¶laj±cych termin wyga¶niêcia gwarancji przed terminem ustania stosunku zobowi±zaniowego, który zabezpiecza z zastrze¿eniem zapisów art. 453 ust. 7 ustawy PZP;
3) Wprowadzaj±cych klauzulê prorogacyjn±, chyba ¿e jako s±d w³a¶ciwy do rozstrzygania sporów pomiêdzy stronami wskazano s±d w³a¶ciwy miejscowo dla beneficjenta (Zamawiaj±cego).
7. Wykonawcy, którzy wspólnie sk³adaj± ofertê w postêpowaniu o udzielenie zamówienia ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy (art. 445 ustawy Pzp).
8. Zamawiaj±cy zwróci 70% kwoty zabezpieczenia w terminie do 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiaj±cego za nale¿ycie wykonane tj. koñcowego bezusterkowego odbioru przedmiotu niniejszego zamówienia. Zabezpieczenie w wysoko¶ci 30%, pozostawione zostanie na zabezpieczenie roszczeñ z tytu³u rêkojmi za wady lub gwarancji i zostanie zwrócone nie pó¼niej ni¿ w 15. dniu po up³ywie okresu rêkojmi za wady lub gwarancji.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wybrany Wykonawca jest zobowi±zany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w Projekcie Umowy, stanowi±cym za³±cznik nr 5 do SWZ.2. Zakres ¶wiadczenia Wykonawcy wynikaj±cy z umowy jest to¿samy z jego zobowi±zaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty, w zakresie uregulowanym w art.455 ustawy Pzp oraz zmiany wskazane w projekcie umowy stanowi±cym za³±cznik nr 5 do SWZ .
4. Zmiana niniejszej umowy mo¿e nast±piæ za zgod± stron w formie pisemnego aneksu, pod rygorem niewa¿no¶ci
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-09-01 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê pod rygorem niewa¿no¶ci za pomoc± „Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostêpnego na ePUAP i udostêpnionego na miniPortalu
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-09-01 10:15
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-09-30
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z analiz± rzeczowo-finansow± dla zadania pn. "Budowa budynków wielorodzinnych w gminie Markusy" - etap 1.
- "Rewaloryzacja zabytkowego m³yna mechanicznego w Baboszewie na potrzeby Muzeum Mazowieckiego w P³ocku - etap- I dokumentacja"
- Termomodernizacja budynku Gminnego O¶rodka Pomocy Spo³ecznej w Grabowie
- Remont budynku Hali Sportowej przy ul. Ko¶ciuszki 20a w Stroniu ¦l±skim.
- Zaprojektowanie, dostarczenie i monta¿ d¼wigu towarowo-osobowego w budynku przy ul. Królewskiej 27 w Warszawie
- "Przebudowa budynku na dzia³ce nr 467/12 w Staro¼rebach"
wiêcej: Roboty remontowe i renowacyjne »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.