Ogłoszenie z dnia 2024-05-07
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00257883/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-03-25
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Poprawa infrastruktury drogowej w msc. Nowa Wieś, gmina Suwałki
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SUWAŁKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790670970
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Świerkowa 45
1.5.2.) Miejscowość: Suwałki
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-400
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski
1.5.7.) Numer telefonu: 875659300
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gmina.suwalki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.ug.suwalki.wrotapodlasia.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0be04918-ea77-11ee-9c02-ce2b643d361d1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Poprawa infrastruktury drogowej w msc. Nowa Wieś, gmina Suwałki2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0be04918-ea77-11ee-9c02-ce2b643d361d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00311915
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00049340/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Poprawa infrastruktury drogowej w msc. Nowa Wieś, gmina Suwałki - dofin. (2024-2025) z Rządowego Funduszu Polski Ład (zadanie "zaprojektuj i wybuduj)
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00257883
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.6.2024.EW
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 12166666,66 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 1447154,47 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac projektowych oraz robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj” dla zadania inwestycyjnego „Poprawa infrastruktury drogowej w msc. Nowa Wieś, gmina Suwałki”.
Przedmiot zamówienia obejmuje poprawę (przebudowę i rozbudowę) infrastruktury drogowej drogi gminnej nr 102034B w msc. Nowa Wieś, o łącznej długości ok. 1,5 km.
Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 Stadia.
1) Stadium I DOKUMENTACJA PROJEKTOWA - obejmuje opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, w oparciu na obowiązujące przepisy prawne oraz pełnienie nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych,
2) Kompletna dokumentacja projektowa składa się z następujących elementów:
a) projektu zagospodarowania działki lub terenu,
b) projektu architektoniczno-budowlanego,
c) załączników: opinii, uzgodnień, informacji BIOZ, badań gruntu,
d) projektu technicznego,
e) projektu tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli dotyczy),
f) projektu stałej organizacji ruchu,
g) specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR),
h) przedmiarów robót wraz kosztorysem ofertowym,
i) ostatecznej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
Wynagrodzenie Wykonawcy za Stadium I nie może przekroczyć 2% sumy wynagrodzenia brutto Wykonawcy za Stadium I i II. Wynagrodzenie Wykonawcy w ramach Stadium I obejmuje również wynagrodzenie za przeniesienie majątkowych praw autorskich oraz udzielenie zezwoleń na wykonanie praw zależnych określonych w Projekcie umowy do niniejszej SWZ oraz pełnienie nadzoru autorskiego.
4) Stadium II ROBOTY BUDOWLANE obejmuje:
a) dokonanie stosownych zgłoszeń do właściwych organów, w tym do właściwego miejscowo organu nadzoru budowlanego w sprawie rozpoczęcia robót budowlanych,
b) przygotowanie wniosku i wystąpienie w imieniu Zamawiającego do Ministra właściwego, o zwolnienie z obowiązku budowy kanału technologicznego,
c) zrealizowanie inwestycji i wykonanie robót budowlanych, na podstawie uzyskanej przez Wykonawcę decyzji ZRiD w oparciu o zatwierdzony projekt budowlany oraz wytyczne opisane w SWZ i Programie Funkcjonalno – Użytkowym (bez wybudowania zaprojektowanego kanału technologicznego),
d) wykonanie dokumentacji powykonawczej wraz mapą inwetaryzacyjną,
e) udzielenie gwarancji i rękojmi na dokumentację projektową oraz gwarancji jakości i rękojmi na roboty budowlane.
Zamawiający dopuszcza następujące rozwiązanie tj:
a) nawierzchnia z betonu cementowego C30/37 gr 14 cm;
b) podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechaniczne kat. C50/30 o grubości min. 20 cm.
Zamawiający wyraża zgodę na wykonanie przepustów pod zjazdami o średnicy Fi 30.
Zgodnie z art. 4 i art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2240) – obiekt należy wykonać z zachowaniem minimalnych wymagań służących zaspokojeniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Obiekt ma zostać dostosowany do osób niepełnosprawnych poprzez zaprojektowane dojścia i przejazdy bez barier architektonicznych.
Zamawiający dysponuje „Wstępną promesą dotyczącą dofinansowania inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Nr Edycja6PGR/2023/2245/PolskiLad z dnia 28 lipca 2023 r. na kwotę 1 749 280,00 zł (słownie: jeden milion siedemset czterdzieści dziewięć tysięcy dwieście osiemdziesiąt złotych zero groszy). Udział własny wynosi 2% wartości Zadania inwestycyjnego, z czego wartość Zadania inwestycyjnego stanowi sumę kwot Dofinansowania z Programu i udziału własnego.
Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy odbycia wizji lokalnej, o której mowa w art. 131 ust. 2 pkt. 1 ustawy Pzp oraz nie wprowadza wymogu sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego o którym mowa w art. 131 ust. 2 pkt. 2 ustawy Pzp.
Wszelkie materiały oraz pozyskanie wszelkich zgód od gestorów sieci na przystąpienie do realizacji prac (w tym poniesienie kosztów nadzoru czy sporządzenia dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia prac) związane z prawidłowym i pełnym wykonaniem przedmiotu zamówienia zabezpiecza Wykonawca na własny koszt.
Zamawiający informuje, że obowiązującą formą rozliczenia pomiędzy stronami będzie wynagrodzenie ryczałtowe.
Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP. Wykonawca zobowiązany jest również do powiadomienia gestorów sieci z odpowiednim wyprzedzeniem o terminie realizacji prac. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.
Wymagania jakościowe, o których mowa w art. 246 ust. 2 ustawy Pzp, Zamawiający szczegółowo opisał w Programie Funkcjonalno-Użytkowym i załącznikach do SWZ.
Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę 60 miesięcznej gwarancji jakości oraz udzielenia 60 miesięcznej rękojmi na wykonane roboty budowlane i wbudowane materiały, wyroby i urządzenia.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia opisany został w następujących dokumentach:
a) Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ)
b) Programie Funkcjonalno-Użytkowym, stanowiącym załącznik do SWZ,
c) projekcie Umowy.
Zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga aby Wykonawca lub Podwykonawca(y) zatrudniali na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 240 z późn. zm.) wszystkie osoby, które podczas realizacji zamówienia będą wykonywać czynności w zakresie budownictwa tj. prace fizyczne pod kierownictwem innej osoby, w miejscu i czasie wskazanym przez tego Wykonawcę lub Podwykonawcę - takie jak:
a) przygotowaniu terenu pod budowę,
b) wykonywaniu robót drogowych,
c) operowaniu maszynami i urządzeniami,
d) wykonywaniu prostych prac fizycznych w budownictwie m.in.: przenoszenie materiałów budowlanych, ręczne wykopy, sprzątanie terenu budowy.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Rozdzielenie poszczególnych etapów budowy spowodowałoby nadmierne trudności techniczne i zagrażałoby prawidłowej realizacji całości zamówienia z uwagi na planowaną formułę udzielenia zamówienia „zaprojektuj i wybuduj” oraz udział środków zewnętrznych w finansowaniu inwestycji, a tym samym konieczność osiągnięcia minimalnych wskaźników efektu realizacji inwestycji warunkujących otrzymanie dofinansowania. W związku ze specyfikacją zamówienia wykonywanego w wyżej wskazanej formule, której istota polega na powierzeniu jednemu Wykonawcy zarówno wykonania projektu budowlanego jak i wykonania kompletnych robót budowlanych, w ocenie Zamawiającego podział zamówienia na części spowodowałby znaczne utrudnienie logistyczne oraz komunikacyjne zarówno dla kilku wyłonionych Wykonawców, jak i dla Zamawiającego, wpływając na jakość ostatecznego rezultatu przeprowadzonych prac oraz nadmierny wzrost kosztów. Warto zaznaczyć, że Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców przy realizacji przedmiotowego zamówienia, nie zastrzegając obowiązku wykonywania kluczowych części zamówienia przez jednego Wykonawcę. Zamówienie udzielane jest w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania.
Zamawiający na podst. art. 310 pkt. 1) ustawy Pzp zastrzega sobie unieważnienie postępowania, jeżeli środki, które Zmawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie części zamówienia nie zostaną mu przyznane.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45112210-0 - Usuwanie wierzchniej warstwy gleby
45112730-1 - Roboty w zakresie kształtowania dróg i autostrad
45233123-7 - Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2037524,13 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2897370,05 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 2037524,13 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Produkcji Materiałów Drogowych KRUSZBET S.A.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8441771506
7.3.3) Ulica: Bakałarzewska
7.3.4) Miejscowość: Suwałki
7.3.5) Kod pocztowy: 16-400
7.3.6.) Województwo: podlaskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:
Projektowanie- Projektowanie i Nadzory Renata Stankiewicz
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCJI MATERIAŁÓW DROGOWYCH "KRUSZBET" S.A.
jakie przetargi wygrała firma
PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCJI MATERIAŁÓW DROGOWYCH "KRUSZBET" S.A.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-05-06
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 2037524,13 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 17 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI Z SUWAŁK
- Usługi ubezpieczeniowe
- "Dostawa leków do Działu Farmacji Szpitalnej Specjalistycznego Psychiatrycznego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Suwałkach"
- Budowa ulicy Powstańców Śląskich i 41 Pułku Piechoty w Suwałkach
- Budowa sali gimnastycznej wraz z niezbędną infrastrukturą przy Zespole Szkół nr 4 w Suwałkach w ramach programu rządowego pn: "Program Olimpia - Program budowy przyszkolnych hal sportowych
- Dostawa odzieży ochronnej
więcej: przetargi w Suwałkach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zagospodarowanie terenu zielonego w s. Domasław poprzez budowę placu zabaw, siłowni zewnętrznej, boiska wielofunkcyjnego wraz z oświetleniem, elementów małej architektury oraz ciągów komunikacyjnych
- Budowa tężni solankowej w miejscowości Czerniejewo
- Wykonanie robót budowlanych dla realizacji zadania pn: "Budowa kanalizacji sanitarnej oraz modernizacja stacji uzdatniania wody na terenie Gminy Syców"
- "Modernizacja, przebudowa i rozbudowa sieci wodociągowej w miejscowości Chrzanów Czwarty - etap II"
- Budowa obiektów: budynku edukacyjno-warsztatowego oraz budynku wystawienniczego
- "Modernizacja, przebudowa i rozbudowa sieci wodociągowej w miejscowości Chrzanów Pierwszy - etap II"
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.