Og³oszenie z dnia 2021-12-13
Powi±zane og³oszenia:
- 2022/BZP 00023868/01 - Wynik z dnia 2022-01-18
Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa oleju opa³owego lekkiego dla jednostek organizacyjnych Miasta Kalety.
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postêpowania
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: MIASTO KALETY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398706
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ¯wirki i Wigury 2
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Kalety
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-660
1.5.4.) Województwo: ¶l±skie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.7.) Numer telefonu: 34 352 76 30
1.5.8.) Numer faksu: 34 352 76 35
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@kalety.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: bip.kalety.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiaj±cy powierzy³ przeprowadzenie postêpowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadz±cego postêpowanie: MIASTO KALETY
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398706
Adres podmiotu prowadz±cego postêpowanie:
1.11.3.) Ulica: ¯wirki i Wigury 2
1.11.4.) Miejscowo¶æ: Kalety
1.11.5.) Kod pocztowy: 42-660
1.11.6.) Województwo: ¶l±skie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.11.9.) Numer telefonu: 34 352 76 30
1.11.10.) Numer faksu: 34 352 76 35
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@kalety.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: bip.kalety.pl
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa oleju opa³owego lekkiego dla jednostek organizacyjnych Miasta Kalety.
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-9a4b8c70-5c3f-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer og³oszenia: 2021/BZP 00312951
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2021-12-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2021/BZP 00002249/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.2.1 Dostawa oleju opa³owego lekkiego dla jednostek organizacyjnych Miasta Kalety
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne, które musz± spe³niaæ urz±dzenia informatyczne w celu korzystania z platformy
zakupowej opisane zosta³y na stronie internetowej pod adresem:
https://miniportal.uzp.gov.pl/Instrukcje
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
• Miasto Kalety – Burmistrz Miasta Kalety z siedzib± przy ul. ¯wirki i Wigury 2, 42-660 Kalety,
administrator wyznaczy³ Inspektora Danych Osobowych, z którym mo¿na siê skontaktowaæ za po¶rednictwem poczty elektronicznej:
• e-mail: iod@kalety.pl
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pod nazw± : „Dostawa oleju opa³owego lekkiego dla jednostek organizacyjnych Miasta Kalety”
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp;
Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie dzia³ania archiwów zak³adowych, chyba ¿e przepisy szczególne stanowi± inaczej;
obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
posiada Pani/Pan:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
• na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
nie przys³uguje Pani/Panu:
• w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Administrator odpowiada we w³asnym zakresie za wype³nienie obowi±zku wynikaj±cego z RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZBM.271.05.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.5.) Warto¶æ zamówienia: 213060,00 PLN
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Nazwa zamówienia:
Dostawa oleju opa³owego lekkiego dla jednostek organizacyjnych Miasta Kalety.
1) Dostawa oleju opa³owego w okresie realizacji zadania obejmie ³±cznie oko³o 75.000 litrów, z zastrze¿eniem pkt 3.
2) Olej opa³owy winien byæ dostarczony na w³asny koszt i ryzyko Wykonawcy, do kot³owni mieszcz±cych siê w:
a) Zespó³ Szkó³ Publicznych w Kaletach w ilo¶ci oko³o 50.000 litrów,
b) Zespó³ Placówek O¶wiatowych w Kaletach Miotku w ilo¶ci oko³o 5.000 litrów,
c) Miejski Dom Kultury w Kaletach w ilo¶ci oko³o 20.000 litrów.
3) Dostawa oleju opa³owego bêdzie realizowana sukcesywnie w trakcie trwania umowy, zgodnie ze zg³aszanym zapotrzebowaniem przez poszczególne jednostki, wobec czego rzeczywista ilo¶æ zamawianego w okresie realizacji zadania oleju opa³owego przez poszczególne jednostki, bêdzie zale¿na od ich faktycznych potrzeb.
4) Parametry jako¶ciowe, które musi spe³niaæ dostarczany olej opa³owy:
a) warto¶æ opa³owa – min 42,6 MJ/kg,
b) gêsto¶æ w temperaturze 15°C – max 0,860Mg/m³,
c) lepko¶æ kinematyczna w 20°C – max 6,0mm2/s,
d) temperatura zap³onu – min. 56ºC,
e) temperatura p³yniêcia – max – 20°C
f) zawarto¶æ siarki – max 0,1% masy,
g) zawarto¶æ wody – max 200 mg/kg,
h) zawarto¶æ sta³ych cia³ obcych – max 24mg/kg,
i) pozosta³o¶æ po koksowaniu w 10% pozosta³o¶ci destylacji – max 0,3% masy,
j) pozosta³o¶æ po spopieleniu – max 0,01% masy.
5) Dostawy, o których mowa w pkt 4 bêd± realizowane w kilku etapach, z uwzglêdnieniem ró¿nej pojemno¶æ zbiorników na olej opa³owy w poszczególnych obiektach.
6) Inne postanowienia dotycz±ce przedmiotu zamówienia:
a) Dostawy mog± byæ ³±czone, dla kilku obiektów, je¿eli wyniknie to z zapotrzebowania poszczególnych jednostek.
b) Jednorazowo mo¿e zostaæ zamówiona dostawa oleju opa³owego w ilo¶ci
nie mniejszej ni¿ 2.000 litrów
c) Pojemno¶ci zbiorników w poszczególnych budynkach:
a) Zespó³ Szkó³ Publicznych w Kaletach (10.000 l + 3.500 l = 13.500 l),
b) Zespó³ Placówek O¶wiatowych w Kaletach Miotku (4x2.000 l = 8.000 l),
c) Miejski Dom Kultury w Kaletach (5x1.500 l = 7.500 l).
d) Ka¿da jednostka zamawia olej opa³owy niezale¿nie u Wykonawcy, który realizuje dostawy zgodnie z tym zamówieniem.
e) Kontakt z poszczególnymi jednostkami w celu uzyskania dodatkowych informacji dostêpny na stronie internetowej Miasta Kalety https://kalety.pl/Jednostki_organizacyjne-30-30.html
f) Dostarczona ilo¶æ paliwa fakturowana bêdzie w temperaturze 15ºC.
g) Wykonawca bêdzie dostarcza³ olej opa³owy zgodnie z zamówieniem telefonicznym,
elektronicznym lub za po¶rednictwem faxu z³o¿onym przez dyrektorów poszczególnej jednostki organizacyjnej.
h) Wykonawca zobowi±zany bêdzie:
a. co najmniej z jednodniowym wyprzedzeniem uzgodniæ z jednostk± zamawiaj±c±, termin dostawy,
b. dostarczyæ zamawian± ilo¶æ oleju opa³owego w terminie maksymalnie do 6 dni od dnia z³o¿enia zamówienia,
i) Ilo¶æ dostarczonego oleju opa³owego musi byæ potwierdzona przez jednostkê, do której olej jest dostarczany.
j) Autocysterna dostarczaj±ca olej opa³owy ma byæ wyposa¿ona w atestowany, zalegalizowany licznik prawid³owo wskazuj±cy dostarczon±/zatankowan± ilo¶æ opa³u.
k) Ka¿dorazowo do faktury za olej opa³owy Wykonawca zobowi±zany bêdzie do³±czyæ:
a. ¶wiadectwo jako¶ci potwierdzaj±ce zgodno¶æ z norm± PN-C-96024 dla oleju opa³owego oraz spe³nianie wymagañ jako¶ciowych dla paliw p³ynnych zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Energii z dnia 1 grudnia 2016 r. w sprawie wymagañ jako¶ciowych dotycz±cych zawarto¶ci siarki dla olejów oraz rodzajów instalacji i warunków, w których bêd± stosowane ciê¿kie oleje opa³owe (Dz.U z 2016 r., poz. 2008), wystawione przez producenta lub jednostkê przez niego upowa¿nion±,
b. cennik oleju opa³owego na dzieñ dostawy (wydruk ze strony internetowej producenta paliw).
k) Osoby zamawiaj±ce dostawê oleju opa³owego s± upowa¿nione do sk³adania o¶wiadczeñ
o przeznaczeniu oleju opa³owego wynikaj±cych z ustawy o podatku akcyzowym z dnia 6 grudnia 2008 r. (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1114 z pó¼n. zm.) ka¿dorazowo przy zakupie oleju opa³owego najpó¼niej w dniu odbioru paliwa.
l) Z uwagi na bardzo niestabilny kurs paliw, cena za 1 litr dostarczonego przez Wykonawcê oleju opa³owego, bêdzie obliczana na podstawie ceny producenta obowi±zuj±cej w dniu dostarczenia oleju opa³owego, powiêkszonej o sta³± stawkê mar¿y Wykonawcy podane
w ofercie wg wzoru:
1 litr oleju opa³owego = (cena ruchoma producenta[z³] × sta³a mar¿a[%]) + nale¿ny podatek VAT[%].
m) Zaoferowana mar¿a w ofercie nie ulegnie zmianie w okresie obowi±zywania umowy.
n) Mar¿a mo¿e byæ zarówno dodatnia jak i ujemna.
o) Termin p³atno¶ci poszczególnych faktur wynosi minimum 21 dni od daty dorêczenia faktury przez Wykonawcê.
7) Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia oraz podanej ceny ofertowej dostarczy na w³asny koszt i ryzyko ka¿d± zamówion± przez poszczególne jednostki organizacyjne partiê oleju opa³owego do w³a¶ciwych kot³owni, o których mowa w pkt 8 ppkt 3) niniejszego rozdzia³u.
8) Zamawiaj±cy zobowi±zuje siê do sk³adania wykonawcy o¶wiadczeñ o przeznaczeniu oleju opa³owego, wynikaj±cych z ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz.U. z 2020r. poz. 722 ze zm.) ka¿dorazowo przy zakupie oleju opa³owego najpó¼niej w dniu odbioru paliwa
9) Wymagania stawiane Wykonawcy:
1) Wykonawca jest odpowiedzialny za jako¶æ dostarczanego oleju opa³owego, która bêdzie zgodna z wymaganiami opisanymi dla przedmiotu zamówienia.
2) Wykonawca zobowi±zany jest do dochowania nale¿ytej staranno¶ci przy realizacji zobowi±zañ zawartej Umowy.
3) Wykonawca ponosi ca³kowit± odpowiedzialno¶æ za straty i szkody powsta³e w zwi±zku z realizacj± przez Wykonawcê Umowy lub przy okazji jej wykonywania, a bêd±ce nastêpstwem dzia³ania lub zaniechania Wykonawcy, a tak¿e osób przez niego upowa¿nionych do realizacji poszczególnych czynno¶ci objêtych Umow±.
4) Wykonawca ponosi ca³kowit± odpowiedzialno¶æ za straty i szkody powsta³e w zwi±zku z dostarczeniem wadliwej partii oleju opa³owego, nie spe³niaj±cej normy PN-C-96024 dla oleju opa³owego oraz nie spe³niaj±cej wymagañ jako¶ciowych dla paliw p³ynnych zgodnie
z Rozporz±dzeniem Ministra Energii z dnia 1 grudnia 2016 r. w sprawie wymagañ jako¶ciowych dotycz±cych zawarto¶ci siarki dla olejów oraz rodzajów instalacji i warunków, w których bêd± stosowane ciê¿kie oleje opa³owe (Dz.U z 2016 r., poz. 2008)
5) Próbki z losowo wybranej partii oleju opa³owego mog± byæ pobierane i przesy³ane przez Zamawiaj±cego do specjalistycznego laboratorium w celu zbadania pod k±tem zgodno¶ci jako¶ci oleju opa³owego z ¶wiadectwem jako¶ci do³±czanym ka¿dorazowo do faktury. Badania laboratoryjne bêd± wykonywane na koszt Zamawiaj±cego.
6) W przypadku negatywnych wyników badañ próbek oleju opa³owego, tzn. jako¶æ oleju opa³owego nie bêdzie zgodna z ¶wiadectwem jako¶ci, wyniki badañ bêd± przekracza³y dopuszczalne normy PN-C-96024 Wykonawca bêdzie musia³ wymieniæ ca³± partiê wadliwego oleju opa³owego na w³asny koszt, pokryæ koszty wykonania badañ po wykonaniu których stwierdzono wadliwo¶æ dostarczonej partii oleju opa³owego. Wykonawca bêdzie zobowi±zany do pokrycia ewentualnych uszkodzeñ pieca i instalacji spowodowanych wadliw± parti± oleju opa³owego.
7) Wykonawca ma obowi±zek znaæ i stosowaæ przepisy dotycz±ce ochrony ¶rodowiska naturalnego i bezpieczeñstwa ruchu. Op³aty i kary za przekroczenie w trakcie realizacji zamówienia norm okre¶lonych w odpowiednich przepisach dotycz±cych ochrony ¶rodowiska naturalnego poniesie Wykonawca.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09135100-5 - Olej opa³owy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. Zdolno¶æ do wystêpowania w obrocie gospodarczym:Zamawiaj±cy nie okre¶la warunków udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie.
2. Uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej:
Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca spe³nia warunek je¿eli wyka¿e, i¿ posiada:
aktualn± koncesj± na prowadzenie dzia³alno¶ci w zakresie objêtym zamówieniem, czyli obrotem paliwami ciek³ymi udzielon± na podstawie ustawy z dnia 10.04.1997 r. - Prawo energetyczne (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 833 z pó¼n. zm.).
Informacje dodatkowe:
Wykonawca ma obowi±zek posiadania stosownych zezwoleñ, pozwoleñ, zgód, zg³oszeñ, koncesji, licencji itp. zwanych dalej „zezwoleniami” przez ca³y okres trwania umowy oraz ich okazywania Zamawiaj±cemu na ka¿de jego wezwanie. W przypadku, gdy którekolwiek z dotychczasowych zezwoleñ wygas³o lub zosta³o cofniête w okresie obowi±zywania niniejszej umowy, Wykonawca zobowi±zany jest przedstawiæ nowe zezwolenie w tym zakresie, nie pó¼niej ni¿ w ostatnim dniu obowi±zywania dotychczasowego.
Warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy pzp, jest spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i realizuje roboty budowlane, dostawy lub us³ugi, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane.
3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunków udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie.
4. Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa:
Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca spe³nia warunek w zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, je¿eli wyka¿e, ¿e:
w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ nale¿ycie dostawy odpowiadaj±ce swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. polegaj±ce na dostawach oleju opa³owego lekkiego o ³±cznej wielko¶ci co najmniej 30.000 litrów.
Zamawiaj±cy informuje, ¿e dopuszcza sumowania dostaw w ramach wymaganego warunku wiedzy i do¶wiadczenia.
Warunek ten ma byæ spe³niony:
samodzielnie przez Wykonawcê, lub
przez minimum jeden inny podmiot udostêpniaj±cy Wykonawcy swoj± wiedze i do¶wiadczenie i który zrealizuje te dostawy, lub
w przypadku Wykonawców wspólnych - samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie.
WA¯NE:
Oceniaj±c zdolno¶æ techniczn± lub zawodow±, zamawiaj±cy mo¿e, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy winne przedsiêwziêcia gospodarcze wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia [art. 116 ust. 2 ustawy pzp].
Je¿eli wykonawca powo³uje si± na do¶wiadczenie w realizacji dostaw lub us³ug, wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa w rozdziale XIX pkt 4.3.2 SWZ, dotyczy dostaw lub us³ug faktycznie przez niego wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych – równie¿ faktycznie przez niego wykonywanych.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowi±zany jest do³±czyæ aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania – zgodnie z za³±cznikiem nr 2 do SWZ;
2. Informacje zawarte w o¶wiadczeniu, o którym mowa w pkt 1 stanowi± wstêpne potwierdzenie, ¿e Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. W celu wykazania spe³niania warunku dot. uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej:
dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca posiada aktualn± koncesjê na prowadzenie dzia³alno¶ci w zakresie objêtym zamówieniem, czyli obrotem paliwami ciek³ymi udzielon± na podstawie ustawy z dnia 10.04.1997 r. - Prawo energetyczne (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 833 z pó¼n. zm.).
2. W celu wykazania spe³niania warunku dot. zdolno¶ci technicznej:
wykazu dostaw wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których dostawy te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te dostawy zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Wzór wykazu dostaw stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.2. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spó³ki cywilnej, o ile upowa¿nienie/pe³nomocnictwo do wystêpowania w imieniu tej spó³ki wynika z do³±czonej do oferty umowy spó³ki b±d¼ wszyscy wspólnicy podpisz± ofertê.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, zobowi±zani siê z³o¿yæ wraz z ofert± stosowne pe³nomocnictwo – (nie dotyczy spó³ki cywilnej, o ile upowa¿nienie/pe³nomocnictwo do wystêpowania w imieniu tej spó³ki wynika z do³±czonej do oferty umowy spó³ki b±d¼ wszyscy wspólnicy podpisz± ofertê).
Pe³nomocnictwo, mo¿e wynikaæ albo z dokumentu pod tak± sam± nazw±, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
4. Oferta musi byæ podpisana w taki sposób, by prawnie zobowi±zywa³a wszystkich Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie (przez ka¿dego z Wykonawców lub upowa¿nionego pe³nomocnika).
5. W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienie przez Wykonawców o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy (rozdzia³ XVI SWZ) sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te potwierdzaj± spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu z postêpowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powy¿sze oznacza, i¿:
5.1. O¶wiadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi z³o¿yæ ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia;
5.2. O¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u sk³ada podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udzia³u w postêpowaniu potwierdza jego spe³nianie; dopuszcza siê o¶wiadczenie z³o¿one ³±cznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie sk³adaj±ce ofertê lub przez pe³nomocnika wystêpuj±cego w imieniu wszystkich podmiotów.
6. Wszelka korespondencja prowadzona bêdzie wy³±cznie z podmiotem wystêpuj±cym jako pe³nomocnik Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
7. Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy, który polega na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostêpniaj±cych zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 Pzp, przedstawienia podmiotowych ¶rodków dowodowych, o których mowa w Rozdziale XI, dotycz±cych tych podmiotów, potwierdzaj±cych, ¿e nie zachodz± wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postêpowania.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z § 7 za³±cznika nr 7 do SWZ - projektowane postanowienia umowy.1. Wszelkie zmiany i uzupe³nienia tre¶ci umowy mog± byæ dokonywane wy³±cznie w formie pisemnie sporz±dzonego aneksu lub umowy podpisanej przez obie strony. Zmiany przewidziane w umowie mogê byæ inicjowane przez Zamawiaj±cego lub przez Wykonawcê. Zmiany umowy nie mogê wykraczaæ poza zakres ¶wiadczenia okre¶lonego niniejsz± umowê.
2. Zamawiaj±cy, poza mo¿liwo¶ci± zmiany zawartej umowy na podstawie art. 455 ustawy Pzp, przewiduje równie¿ mo¿liwo¶æ dokonywania zmian postanowieñ zawartej umowy, tak¿e w stosunku do tre¶ci oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w nastêpuj±cych okoliczno¶ciach:
1) w zakresie wysoko¶ci wynagrodzenia umownego w przypadku:
a) zmiany obowi±zuj±cej stawki podatku VAT. Wynagrodzenie Wykonawcy brutto zostanie zmniejszone b±d¼ zwiêkszone w stosunku odpowiednim do zmiany wysoko¶ci podatku VAT;
2) zmiany terminu zakoñczenia wykonania zamówienia w przypadku:
a) wstrzymania realizacji dostaw ze wzglêdu na okoliczno¶ci niemo¿liwe do przewidzenia w momencie zawierania umowy;
b) nastêpstwa si³y wy¿szej;
3) zmiany ceny oleju opa³owego w przypadku zmiany ceny przez Producenta o wska¼nik wzrostu lub obni¿ki wynikaj±cy z ró¿nicy pomiêdzy cen± Producenta z dnia 06.05.2021r., a cen± obowi±zuj±c± na dzieñ dostawy. W celu potwierdzenia ceny Wykonawca do³±cza do faktury cennik Producenta obowi±zuj±cy na dzieñ dostawy. Zmiany cen w niniejszym zakresie nie wymagaj± oddzielnych uzgodnieñ oraz nie stanowi± zmiany umowy wymagaj±cej formy pisemnej;
4) gdy istnieje obiektywna konieczno¶æ wprowadzenia zmian, np. gdy spe³nienie ¶wiadczenia by³oby po³±czone z nadmiernymi trudno¶ciami albo grozi³oby jednej ze stron ra¿±c± strat± w rozumieniu art. 357 ze znakiem 1 Kodeksu Cywilnego i zmiana wynika z okoliczno¶ci, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w momencie zawarcia umowy;
5) dostaw oleju opa³owego do innych obiektów (nie wymienionych w li¶cie obiektów) w przypadku oddania do u¿ytku takich obiektów w trakcie obowi±zywania umowy b±d¼ wykonania wymiany kot³owni na olejow± w trakcie obowi±zywania umowy;
6) wyst±pienia sytuacji nadzwyczajnej która uniemo¿liwi realizacjê us³ugi w wymaganym zakresie/terminie za któr± Wykonawca nie ponosi winy, np. zablokowana droga dojazdowa na skutek wypadku l±dowego, awarii b±d¼ uszkodzenia infrastruktury drogowej.
2. Warunkiem dokonania zmian postanowieñ zawartej umowy w formie aneksu do umowy jest zgoda obu stron wyra¿ona na pi¶mie, pod rygorem niewa¿no¶ci zmiany.
3. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany postanowieñ umowy w stosunku do tre¶ci oferty w przypadku, gdy nast±pi zmiana powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa w zakresie maj±cym wp³yw na realizacjê przedmiotu umowy.
4. Dopuszcza siê zast±pienie Wykonawcy nowym Wykonawc± (art. 455 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy prawo zamówieñ publicznych), je¿eli nowy Wykonawca jest nastêpc± prawnym Wykonawcy lub przej±³ zobowi±zania Wykonawcy zwi±zane z wykonaniem przedmiotu umowy lub odpowiada osobi¶cie lub maj±tkowo za wykonanie umowy.
5. Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian, na które zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody.
6. Zamawiaj±cy przewiduje równie¿ mo¿liwo¶æ dokonywania nieistotnych zmian postanowieñ umowy, które nie dotycz± tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
7. Nie stanowi zmiany umowy:
zmiana danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno-organizacyjn± umowy (np. zmiana rachunku bankowego);
zmiana danych teleadresowych.
8. Strona wystêpuj±ca o zmianê postanowieñ zawartej umowy zobowi±zana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczno¶ci o których mowa w § 7 ust. 2. Wniosek o zmianê postanowieñ zawartej umowy musi byæ wyra¿ony na pi¶mie.
9. Zmiana umowy mo¿e nast±piæ wy³±cznie w formie pisemnego aneksu pod rygorem niewa¿no¶ci.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2021-12-21 13:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê nale¿y z³o¿yæ za po¶rednictwem "Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania, oferty lub wniosku" dostêpnego na ePUAP i udostêpnionego równie¿ na miniPortalu: https://miniportal.uzp.gov.pl,
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-21 13:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-01-19
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa oleju opa³owego lekkiego do kot³owni olejowych Dolno¶l±skiego Zespo³u Szkó³ w Biedrzychowicach
- Dostawa oleju opa³owego lekkiego L-1 do celów grzewczych w kompleksach wojskowych administrowanych przez 23 Bazê Lotnictwa Taktycznego Miñsk Mazowiecki
- Sukcesywne dostawy oleju napêdowego przeznaczonego do celów grzewczych dla Uniwersytetu Szczeciñskiego
- Dostawa oleju opa³owego
- "Dostawa 27 000 litrów oleju opa³owego do SP Nr 20 oraz 13 000 litrów oleju opa³owego do PM Nr 4 w Jaworznie, z zastrze¿eniem zmniejszenia tej ilo¶ci maksymalnie o 15% dla poszczególnej placówki "
- dostawa: oleju napêdowego w okresie lipiec 2006 - czerwiec 2007, oleju opa³owego lekkiego w okresie wrzesieñ 2006 - sierpieñ 2007, oleju silnikowego, hydraulicznego i p³ynów eksploatacyjnych do pojazdów w okresie lipiec 2006 - czerwiec 2006.
wiêcej: Olej opa³owy »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.