eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi DaszynaInstalacje ogniw fotowoltaicznych na terenie Gminy Daszyna



Ogłoszenie z dnia 2023-07-19


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Instalacje ogniw fotowoltaicznych na terenie Gminy Daszyna

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA DASZYNA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 611015885

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 34A

1.5.2.) Miejscowość: Daszyna

1.5.3.) Kod pocztowy: 99-107

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki

1.5.7.) Numer telefonu: 24 3571000

1.5.8.) Numer faksu: 24 3890400

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gminadaszyna.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.daszyna.4bip.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a2759d50-0c39-11ee-b70f-ae2d9e28ec7b

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Instalacje ogniw fotowoltaicznych na terenie Gminy Daszyna

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a2759d50-0c39-11ee-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00314406

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00092770/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.2 Instalacje ogniw fotowoltaicznych na terenie Gminy Daszyna

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Projekt jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa IV Gospodarka Niskoemisyjna, Działanie IV.1 Odnawialne źródła energii, Poddziałanie IV.1.2 Odnawialne źródła energii.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00273054

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: PPI.271.3.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia stanowi zaprojektowanie, dostawa, montaż i uruchomienie 60 szt. instalacji fotowoltaicznych, w ramach projektu inwestycyjnego pn. „Instalacje ogniw fotowoltaicznych na terenie Gminy Daszyna”.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, dostawa oraz montaż i uruchomienie 60 kompletów fabrycznie nowych instalacji fotowoltaicznych na/w wybranych nieruchomościach/budynkach mieszkalnych, jednorodzinnych na terenie Gminy Daszyna o rozmiarze wskazanym w poniższym zestawieniu:

Moc instalacji (w kW) - 3,0 kW - 54 szt.;
2,0 kW - 6 szt.

2. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa PFU, który stanowi załącznik nr 10 do SWZ.

Wyceny poszczególnych instalacji PV należy dokonać na załączniku nr 1b do SWZ. Przy wyborze mocy paneli PV należy kierować się zasadą, że moc dobranej instalacji nie może być mniejsza, od mocy wskazanej w załączniku nr 1a (zasada zaokrąglania mocy w górę).
Dopuszcza się dobór ogniw fotowoltaicznych o mocy od 440W do 550W.

UWAGA: Przy kalkulacji ceny ofertowej należy bazować na dokumentach określających zakres przedmiotu zamówienia tj. Specyfikacji Warunków Zamówienia oraz Programie Funkcjonalno-Użytkowym.

2.1. Zakres przedmiotu zamówienia - Zaprojektowanie, dostawa, montaż i uruchomienie 60 szt. instalacji fotowoltaicznych – obejmuje w szczególności:

1) przeprowadzenie wizji lokalnych oraz weryfikację aktualnych mocy przyłączeniowych i na ich podstawie wykonanie w 2 egz. wielobranżowej dokumentacji projektowej, dalej zwaną dokumentacją projektową, odrębnie dla każdej nieruchomości wymienionej w zestawieniu stanowiącym załącznik 1a do SWZ oraz w wersji elektronicznej na nośniku pendrive, zgodnie z przepisami i obowiązującymi Polskimi i Europejskimi Normami, zasadami wiedzy technicznej oraz poprzedzonej uzgodnieniami
z Zamawiającym (uzyskanie akceptacji inspektora nadzoru inwestorskiego, który reprezentować będzie Zamawiającego),
2) uzyskanie wszelkich wymaganych opinii, uzgodnień projektowych oraz decyzji, w zakresie wynikającym z przepisów, jeżeli odrębne przepisy obowiązek taki będą nakładać w tym uzgodnień
z rzeczoznawcą ds. p. pożarowych pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej montażu instalacji urządzeń fotowoltaicznych o mocy zainstalowanej elektrycznej większej niż 6,5 kW (dotyczy sytuacji, w której przy uwzględnieniu istniejącej instalacji fotowoltaicznej, łączna moc zainstalowanych instalacji fotowoltaicznych - zamontowanej w ramach realizacji przedmiotu niniejszej umowy oraz istniejącej, w danej lokalizacji przekracza 6,5 kW),
3) uzyskanie wymaganych przepisami Prawa Budowlanego uzgodnień i pozwoleń na realizację projektu, jeżeli odrębne przepisy obowiązek taki będą nakładać, w szczególności uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę w zakresie przedmiotu zamówienia i/lub zgłoszenia robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę (brak sprzeciwu organu architektoniczno-urbanistycznego), jeżeli z odrębnych przepisów wynika konieczność ich uzyskania,
4) szczegółowe określenie w dokumentacji projektowej sposobu montażu instalacji PV
z uwzględnieniem obowiązujących norm i standardów technicznych oraz uwzględnieniem warunków technicznych w miejscu montażu,
5) wykonanie dostawy, montażu oraz uruchomienie 60 szt. instalacji fotowoltaicznych, zgodnie z zatwierdzoną listą lokalizacji montażu instalacji fotowoltaicznych dołączoną do zatwierdzonego harmonogramu rzeczowo-finansowego, w oparciu o opracowaną i zatwierdzoną dokumentację projektową,
6) integrację instalacji fotowoltaicznej z istniejącą instalacją elektryczną,
7) montaż falowników umożliwiających w sposób bezprzewodowy (WiFi) lub LAN na przesyłanie informacji dotyczących parametrów pracy instalacji fotowoltaicznej, przede wszystkim produkcji energii elektrycznej, tak aby Zamawiający miał możliwość przygotowania raportów z produkcji energii przez źródło wytwórcze. Aplikacja monitorująca dostępna na telefon/komputer, przedstawiająca podstawowe parametry pracy:
a) Uzyski instalacji dzienne, miesięczne, roczne;
b) Możliwość podglądu produkcji energii z poszczególnych dni;
c) Możliwość wygenerowania produkcji energii z zadanego okresu z instalacji PV do pliku;
d) Możliwość wygenerowania całkowitej produkcji energii z zadanego okresu wszystkich instalacji podłączonych do danego konta;
e) Parametry inwertera w tym moc, napięcie, prąd – strona DC/AC z możliwością przedstawienia danych na wykresie;
f) Zapisywanie błędów inwertera;
g) Możliwość utworzenia konta „Administratora” pozwalającego Wykonawcy/Inwestorowi na podgląd wszystkich zamontowanych instalacji fotowoltaicznych.
8) wykonanie niezbędnych robót towarzyszących w tym m.in. rozbiórki i odtworzenia nawierzchni, wykonanie robót ziemnych, odtworzenie terenu do stanu pierwotnego oraz pozostałych prac instalacyjnych, budowlanych i montażowych niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy oraz prawidłowego funkcjonowania instalacji fotowoltaicznych,
9) wykonania/zamurowania otworów montażowych w celu wprowadzenia urządzeń,
10) wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej obiektów w przypadku, gdy na podstawie odrębnych przepisów będzie konieczność jej uzyskania do prawidłowo przeprowadzonego odbioru końcowego przedmiotu umowy,
11) sprawowanie nadzoru autorskiego,
12) przygotowanie i przekazanie użytkownikom końcowym instrukcji korzystania z zamontowanych instalacji (zawierające m.in. zalecenia bieżącej konserwacji) oraz uzyskanie pisemnego oświadczenia o otrzymaniu instrukcji przez użytkownika, które należy dołączyć do dokumentacji powykonawczej,
13) przeprowadzenie szkolenia dla wszystkich użytkowników montowanych instalacji
w zakresie sposobu ich użytkowania oraz przygotowanie i przekazanie w wersji papierowej instrukcji obsługi i eksploatacji, sporządzenie protokołu z przeprowadzonego szkolenia oraz uzyskanie pisemnego oświadczenia użytkownika o dokonanym szkoleniu, które należy dołączyć do dokumentacji powykonawczej,
14) opracowanie i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej w 2 egz.
w wersji papierowej, elektronicznej (PDF i edytowalnej) na nośniku pendrive dla każdej instalacji fotowoltaicznej.
15) Wykonawca zobowiązany jest do dopełnienia, w imieniu Zamawiającego, wszelkich wymogów prawnych upoważniających do rozpoczęcia robót, zgodnie z odnośnymi przepisami prawa obowiązującymi w dacie podejmowania poszczególnych czynności prawnych.
16) Wykonawca jest zobowiązany wykonać Przedmiot niniejszej umowy zgodnie
z zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami, normami
i uzgodnieniami branżowymi, przy dołożeniu należytej staranności, wymaganej w stosunkach danego rodzaju od podmiotów zawodowo wykonujących prace objęte zakresem Przedmiotu niniejszej umowy.
17) Wykonawca po wykonaniu dostawy i zakończeniu robót zobowiązany jest do trwałego uszczelnienia wszystkich przejść instalacji przez przegrody budowlane oraz przywrócenia pomieszczeń i terenu do stanu pierwotnego, w każdej lokalizacji, w tym do odtworzenia wszelkich naruszonych powierzchni, elementów konstrukcyjnych oraz innych elementów uszkodzonych bądź naruszonych w wyniku montażu instalacji fotowoltaicznej w ramach wynagrodzenia za całość przedmiotu umowy oraz uzyskania od użytkownika pisemnego protokołu potwierdzającego powyższe.
18) Wykonawca zobowiązany jest do pomocy przy przeprowadzeniu pełnej procedury wymaganej dla podłączenia i uruchomienia instalacji, w tym przygotowania i przekazania użytkownikom wymaganych dokumentów dla montażu liczników dwukierunkowych oraz zgłoszenia przyłączenia instalacji fotowoltaicznej do Operatora Systemu Dystrybucyjnego, w terminie do 30.11.2023 r., o czym Wykonawca zobowiązany jest poinformować na piśmie Zamawiającego.
19) Wykonawca zobowiązany jest dla każdej instalacji fotowoltaicznej o mocy powyżej 6,5 kW do przedłożenia pełnej dokumentacji do złożenia zawiadomienia Państwowej Straży Pożarnej
o zakończeniu budowy obiektu budowlanego i zamiarze przystąpienia do jego użytkowania. Obowiązek Wykonawcy, o którym mowa w zdaniu poprzednim, dotyczy sytuacji,
w której przy uwzględnieniu istniejącej instalacji fotowoltaicznej, łączna moc zainstalowanych instalacji fotowoltaicznych (zamontowanej w ramach realizacji przedmiotu niniejszej umowy oraz istniejącej) w danej lokalizacji przekracza 6,5 kW.
20) Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego uzgadniania opracowań projektowych i uzyskiwania akceptacji Zamawiającego oraz do przedłożenia Zamawiającemu opracowanej dokumentacji projektowej do zatwierdzenia. Brak konsultacji i uzgodnień przyjętych rozwiązań w dokumentacji projektowej uprawnia Zamawiającego do żądania wprowadzenia zmian w dokumentacji na każdym etapie realizowanej inwestycji na ryzyko i koszt Wykonawcy.
21) Wszystkie oferowane urządzenia (m.in. panele fotowoltaiczne, inwertery i inne urządzenia) powinny być́ fabrycznie nowe, wyprodukowane nie wcześniej niż̇ 10 miesięcy przed datą dostawy do Zamawiającego.
22) Zamawiający dopuszcza zmianę lokalizacji dostawy i montażu instalacji fotowoltaicznej w porównaniu z zestawieniem lokalizacji określonym w załączniku nr 1a do SWZ, w przypadku, gdy użytkownik danej instalacji fotowoltaicznej zrezygnuje z montażu, a montaż będzie możliwy u innej osoby.
23) Wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z Harmonogramem rzeczowo - finansowym - zgodnie z SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego

09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

09332000-5 - Instalacje słoneczne

44112410-5 - Konstrukcje dachowe

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych

45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45312310-3 - Ochrona odgromowa

71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną

71326000-9 - Dodatkowe usługi budowlane

71334000-8 - Mechaniczne i elektryczne usługi inżynieryjne

31712331-9 - Fotoogniwa

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

45262120-8 - Wznoszenie rusztowań

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne

45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia

71321000-4 - Usługi inżynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych

09331100-9 - Kolektory słoneczne do produkcji ciepła

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Na podstawie art. 255 pkt. 3 ustawy z dnia 11 września 2019 roku - Prawo zamówień publicznych (t.j.Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) zwana dalej Pzp. Gmina Daszyna unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, w związku z tym, że oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Uzasadnienie
Zgodnie z art. 255 pkt. 3 ustawy z dnia 11 września 2019 roku - Prawo zamówień publicznych (t.j.Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Oferta z najniższą ceną - Oferta Nr 1: 3energy Sp. z o.o., ul. Liściasta 17, 91-357 Łódź, cena 752 530,95 PLN.
Kwota przeznaczona przez Zamawiającego na sfinansowanie zamówienia: 668.971,09 zł brutto.
W świetle powyższego uznajemy za konieczne unieważnienie postępowania.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 752530,95 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 962748,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.