Og³oszenie z dnia 2021-12-14
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00033328/01 - Wynik z dnia 2023-01-16
Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Sukcesywne dostawy oleju opa³owego lekkiego
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postêpowania
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Dom Pomocy Spo³ecznej w Trzebiechowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970779512
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Sulechowska 1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Trzebiechów
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-132
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 68 351 41 26
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dps@dps.trzebiechow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://bip.wrota.lubuskie.pl/dps_trzebiechow/
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Zdrowie
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiaj±cy powierzy³ przeprowadzenie postêpowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadz±cego postêpowanie: Dom Pomocy Spo³ecznej w Trzebiechowie
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 970779512
Adres podmiotu prowadz±cego postêpowanie:
1.11.3.) Ulica: Sulechowska 1
1.11.4.) Miejscowo¶æ: Trzebiechów
1.11.5.) Kod pocztowy: 66-132
1.11.6.) Województwo: lubuskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.11.9.) Numer telefonu: 68 351 41 26
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: dps@dps.trzebiechow.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: https://bip.wrota.lubuskie.pl/dps_trzebiechow/
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywne dostawy oleju opa³owego lekkiego
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-ddc06417-5cd7-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer og³oszenia: 2021/BZP 00314560
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2021-12-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2021/BZP 00001451/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.2.2 Dostawy oleju opa³owego - Filia Be³cze
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://miniportal.uzp.gov.pl3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu miniPortalu, który jest dostêpny pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAPu - adres skrytki Zamawiaj±cego: /dpstrzebiechow/SkrytkaESP.
2. Zamawiaj±cy wyznacza nastêpuj±c± osobê do kontaktu z Wykonawcami:
Przemys³aw ¯urawiecki, tel. 68 352 32 27 wew. 32, e-mail: dps@dps.trzebiechow.pl
Marta Akonom, tel. 68 351 41 26 wew. 31, e-mail: m.akonom@dps.trzebiechow.pl
3. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do nastêpuj±cych formularzy: z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty oraz do formularza do komunikacji.
4. Wymagania techniczne i organizacyjne do wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji, opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Regulaminie ePUAP.
5. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB
6. Za datê przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji przyjmuje siê datê ich przekazania na ePUAP.
7. Zamawiaj±cy przekazuje identyfikator postêpowania na miniPortalu jako za³±cznik Nr 5 do SWZ. Dane postêpowanie mo¿na wyszukaæ równie¿ na Li¶cie wszystkich postêpowañ w miniPortalu, klikaj±c wcze¶niej opcjê „Dla Wykonawców” lub ze strony g³ównej z zak³adki Postêpowania.
8. Wykonawca na podstawie art. 284 ustawy PzP mo¿e zwróciæ siê do Zamawiaj±cego
z wnioskiem o wyja¶nienie odpowiednio SWZ albo opisu potrzeb i wymagañ.
9. Pytania Wykonawców musz± byæ formu³owane na pi¶mie i przes³ane przy u¿yciu miniPortalu: https://miniportal.uzp.gov.pl lub ePUAPu https://epuap.gov.pl, adres skrytki epuap Zamawiaj±cego: /dpstrzebiechow/SkrytkaESP
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ogólnego rozporz±dzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. informujê, i¿:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Domu Pomocy Spo³ecznej z siedzib± przy ul. Sulechowskiej 1, 66-132 Trzebiechów.
2. Na mocy art. 37 ust. 1 lit a) RODO Administrator Danych Osobowych (ADO) powo³a³ Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IOD), który w jego imieniu nadzoruje sferê przetwarzania danych osobowych. Z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych mo¿na kontaktowaæ siê pod numerem telefonu 68 351 41 26 wew. 42 lub e-mail: k.kochanowska@dps.trzebiechow.pl.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± w na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w celu zwi±zanym z przedmiotowym postepowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Odbiorcom Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postepowania w oparciu o art. 18 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019r. – Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2021 poz. 1129 ze zm.)
5. Pani/Pana dane przechowywane s± przez okres niezbêdny do realizacji celu do jakiego zosta³y zebrane zgodnie z terminami archiwizacji wynikaj±cymi z ustawy z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz zak³adowego Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt w Domu Pomocy Spo³ecznej w Trzebiechowie.
6. Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp.
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8. W szczególnych sytuacjach Administrator mo¿e przekazaæ/powierzyæ Pani/Pana dane innym podmiotom. Podstaw± przekazania/powierzenia danych s± przepisy prawa lub w³a¶ciwie skonstruowane, zapewniaj±ce bezpieczeñstwo danym osobowym, umowy powierzenia przetwarzania danych.
9. Pani/Pana dane nie bêd± przekazywane do pañstwa trzeciego lub organizacji miêdzynarodowej.
10. Administrator danych osobowych nie stosuje profilowania.
11. Je¶li nie zabraniaj± tego przepisy prawa, posiada Pani/Pan prawo dostêpu, sprostowania (poprawiania), usuniêcia, ograniczenia przetwarzania lub przenoszenia swoich danych osobowych, a ponadto posiada Pani/Pan prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych. Z powy¿szych uprawnieñ mo¿na skorzystaæ w siedzibie Administratora, pisz±c na adres ADO lub drog± elektroniczn±, kieruj±c korespondencjê na adres e-mail: k.kochanowska@dps.trzebiechow.pl.
12. Nie przys³uguje Pani/Panu prawo do usuniêcia danych osobowych oraz prawo do przenoszenia danych osobowych, a tak¿e prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
13. Przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie przez Pani±/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub umownym.
W szczególnych przypadkach ich podanie jest warunkiem zawarcia umowy. O szczegó³ach podstawy gromadzenia danych osobowych i ewentualnym obowi±zku lub dobrowolno¶ci ich podania oraz potencjalnych konsekwencjach niepodania danych zostanie Pani/Pan powiadomiony przez pracownika wydzia³u merytorycznego Domu Pomocy Spo³ecznej.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DPS-T-AG.281.12.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia s± sukcesywne dostawy wraz z roz³adunkiem (tankowaniem do zbiorników) oleju opa³owego (typ lekki) do kot³owni w Filii Be³cze 19, 66-130 Bojad³a.
2. W okresie realizacji umowy Zamawiaj±cy przewiduje zakup ok. 50 000 litrów oleju opa³owego.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09135100-5 - Olej opa³owy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta, która uzyska najwiêksz± liczbê punktów, obliczonych w oparciu o ustalone w SWZ kryteria, tj. cena 60%, termin p³atno¶ci 40%
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin p³atno¶ci
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. Z postêpowania o udzielenie zamówienia wyklucza siê, z zastrze¿eniem art. 110 ust. 2 Pzp., Wykonawcê, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczno¶ci wskazanych w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.Na potwierdzenie spe³nienia braku podstaw do wykluczenia Zamawiaj±cy ¿±da na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp. do³±czenia do oferty o¶wiadczenia o braku podstaw do wykluczenia – zgodnie ze wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 3 do SWZ.
2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postepowaniu dotycz±ce:
a) posiadania zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w tym zakresie.
b) Posiadania uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e posiada koncesjê na prowadzenie dzia³alno¶ci w zakresie obrotu paliwami ciek³ymi, wydan± na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 Prawo energetyczne (Dz. U. z 2018 r., poz. 755 ze zm.).
W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, ka¿dy z Wykonawców musi spe³niaæ warunek dotycz±cy posiadanej koncesji w pe³ni samodzielnie. Wyj±tek stanowi± sytuacje, w których Wykonawca wyka¿e, ¿e nie bêdzie bra³ udzia³u w czynno¶ciach, do których wymagana jest wskazana koncesja (co jednoznacznie wynika z umowy konsorcjum lub spó³ki cywilnej).
Zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w tym zakresie.
c) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w tym zakresie.
d) Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w tym zakresie.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych aktualnych na dzieñ ich z³o¿enia:
1. O¶wiadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. 2007 nr 50, poz. 331 ze zm.) z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê albo o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – z³o¿one wed³ug za³±cznika nr 6 do SWZ.
2. Koncesjê na prowadzenie dzia³alno¶ci w zakresie obrotu paliwami ciek³ymi, wydan± na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 Prawo energetyczne (Dz. U. z 2018 r., poz. 755 ze zm.). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, ka¿dy z Wykonawców musi spe³niaæ warunek dotycz±cy posiadanej koncesji w pe³ni samodzielnie. Wyj±tek stanowi± sytuacje, w których Wykonawca wyka¿e, ¿e nie bêdzie bra³ udzia³u w czynno¶ciach, do których wymagana jest wskazana koncesja (co jednoznacznie wynika z umowy konsorcjum lub spó³ki cywilnej)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
a) W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy z Wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postepowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postepowaniu – za³±cznik nr 3 do SWZ.b) Je¿eli Wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów udostepniaj±cych zasoby, przedstawia, wraz z o¶wiadczeniem za³±cznik nr 3 do SWZ, ale równie¿ o¶wiadczenie podmiotu udostepniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postepowaniu, w zakresie w jakim Wykonawca powo³uje siê na jego zasoby – za³±cznik nr 7 do SWZ.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2021-12-22 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-22 11:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-01-21
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Do spraw nieuregulowanych w SWZ maj± zastosowanie przepisy ustawy pzp. Wszelkie koszty zwi±zane z przygotowaniem oferty i udzia³em w postêpowaniu ponosi WykonawcaPRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sukcesywna dostawa oleju opa³owego do kot³owni olejowej w Domu Pomocy Spo³ecznej w Lelowie I - 2025
- Sukcesywne dostawy oleju opa³owego typu lekkiego dla potrzeb grzewczych OSRiR w Kaliszu
- Dostawa oleju opa³owego dla Domu Pomocy Spo³ecznej w D±browie..
- Sukcesywna dostawa oleju opa³owego lekkiego do celów grzewczych dla Okrêgowego O¶rodka Wychowawczego w Gackach
- Dostawa oleju opa³owego
- Dostawa oleju opa³owego do Szko³y Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Starym Folwarku oraz Punktu Przedszkolnego w Starym Folwarku na lata 2025-2027
wiêcej: Olej opa³owy »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.