eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SękowaUDZIELENIE I OBSŁUGA DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU BANKOWEGO W KWOCIE 5 572 281,00 ZŁ



Ogłoszenie z dnia 2021-12-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
UDZIELENIE I OBSŁUGA DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU BANKOWEGO W KWOCIE 5 572 281,00 ZŁ

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SĘKOWA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491892682

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Sękowa 252

1.5.2.) Miejscowość: Sękowa

1.5.3.) Kod pocztowy: 38-307

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowosądecki

1.5.7.) Numer telefonu: (18) 3518016 wew. 30

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urszulap@sekowa.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.sekowa.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/527752

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

UDZIELENIE I OBSŁUGA DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU BANKOWEGO W KWOCIE 5 572 281,00 ZŁ

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-602a1a4a-373c-11ec-a3fb-0a24f8cd532c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00315257

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003583/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 UDZIELENIE I OBSŁUGA DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU BANKOWEGO W KWOCIE 5 572 281,00 ZŁ

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00250505/03

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IZ.271.11.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 260628,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia i obsługi długoterminowego kredytu bankowego zaciąganego w kwocie 5 572 281,00 zł (słownie złotych: pięć milionów pięćset siedemdziesiąt dwa tysiące dwieście osiemdziesiąt jeden 00/100) z przeznaczeniem na finansowanie zadań inwestycyjnych i remontowych zaplanowanych w budżecie Gminy Sękowa na 2021 rok w kwocie 5 572 281,00 zł, w tym zadań, które uzyskały dofinansowanie ze środków unijnych w kwocie 5 164 281,00 zł, a ich spłata podlega wyłączeniu z art. 243 ust. 3 lub ust. 3a ustawy o finansach publicznych. Zadania zostały określone w SWZ.

1.2. Środki z kredytu posłużą do sfinansowania wydatków bieżących i majątkowych, których terminy płatności przewidziane są po dacie zawarcia umowy kredytowej oraz zrefundowania wydatków majątkowych, które zostały już poniesione.

1.3. Kredyt zostanie uruchomiony w formie transz na rachunek podstawowy budżetu gminy, z czego prawdopodobne terminy wypłaty transz: to 30 listopada 2021 r. w kwocie 1 168 000 ,00 zł oraz 30 grudnia 2021 r. w kwocie 4 404 281,00 zł. Ostateczna wysokość i terminy przekazania transz kredytu będą każdorazowo uzgadniane z Wykonawcą i przedkładane w postaci dyspozycji w terminie nie dłuższym niż 2 dni robocze przed uruchomieniem transzy kredytu. Wystąpienia do Wykonawcy będą przesyłane przez Zamawiającego drogą elektroniczną.

1.4. Zamawiający zastrzega sobie prawo niepobrania kwoty kredytu w pełnej wysokości. W takim przypadku Wykonawca nie obciąży Zamawiającego kosztami niepobrania kwoty kredytu.

1.5. Ustala się karencję w spłacie kredytu do 30 marca 2022 r. Ustala się brak karencji w spłacie odsetek.

1.6. Spłata rat kredytu rozpocznie się dnia 31 marca 2022 r. i potrwa do 31 marca 2031 r. i w poszczególnych latach nie przekroczy następujących wysokości:
- w 2022 r. – 4 789 281,00 zł
- w 2023 r. – 100 000,00 zł
- w 2024 r. – 100 000,00 zł
- w 2025 r. – 100 000,00 zł
- w 2026 r. – 75 000,00 zł
- w 2027 r. – 100 000,00 zł
- w 2028 r. – 100 000,00 zł
- w 2029 r. – 108 000,00 zł
- w 2030 r. – 50 000,00 zł
- w 2031 r. – 50 000,00 zł
Spłata rat kapitałowych będzie następowała do ostatniego dnia danego miesiąca według harmonogramu zawartego w tabeli zamieszczonej w SWZ. Spłaty rat kapitałowych i odsetek są zawarte w tabeli głównej Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Sękowa, stanowiącej załącznik nr 1 do Uchwały Nr XXX/306/2021 Rady Gminy Sękowa z dnia 4 października 2021 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Sękowa.

1.7. Pozostałe warunki kredytu:
1) Dopuszcza się możliwość zmiany umowy kredytowej w zależności od: / w następujących przypadkach:
a) terminu wpływu na rachunek Gminy Sękowa dofinansowania (dotacji ze środków UE) w formie refundacji wydatków poniesionych na realizację projektów unijnych, o których mowa w ust. 1.1 od pkt 1 do 8 niniejszej SWZ. W takiej sytuacji Kredytobiorca pisemnie poinformuje Bank o zamiarze dokonania zmian w zakresie terminu spłaty rat kapitałowych celem podpisania stosownego aneksu do umowy kredytowej. Zawarcie aneksu do umowy kredytowej zostanie dokonane bez ponoszenia dodatkowych opłat;
b) wyliczonego indywidualnego wskaźnika spłaty długu, wynikającego z art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. (t.j. Dz. U z 2021 r. poz. 305 ze zm.). Dopuszcza się przesunięcia spłaty rat kredytu w okresie od 2022 do 2031 roku. W przypadku wydłużenia terminu spłaty rat kredytu (poza 2031 rok), Kredytobiorca umożliwi przeprowadzenie oceny zdolności kredytowej. Kredytobiorca pisemnie poinformuje Bank o zamiarze dokonania zmian w celu podpisania stosownego aneksu do umowy kredytowej. Zawarcie aneksu do umowy kredytowej zostanie dokonane bez ponoszenia dodatkowych opłat;
c) Zamawiający przewiduje możliwość zwiększenia kwoty kredytu o dodatkową kwotę do wysokości 1 000 000,00 zł (słownie złotych: jeden milion 00/100). Powyższe zostanie poprzedzone wprowadzeniem odpowiednich zmian w budżecie Gminy Sękowa na 2021 rok i Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Sękowa oraz uzyskaniem pozytywnej opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w zakresie możliwości spłaty przedmiotowego kredytu. Zwiększenie kwoty kredytu nastąpi w formie pisemnego aneksu do umowy kredytowej.
2) Możliwość finansowania innych wydatków niż wskazane w chwili ubiegania się o kredyt, z uwagi na zmiany w zakresie planu dochodów i wydatków budżetu gminy wynikające z różnych przyczyn.
3) Środki z kredytu zostaną poniesione na finansowanie wydatków poniesionych wcześniej w 2021 r. (refundacja) lub przewidzianych do poniesienia nie później niż do dnia 31 grudnia 2021 r.
4) Koszt kredytu stanowi tylko zmienne oprocentowanie kredytu. Nie dopuszcza się innych kosztów kredytu. Stopa procentowa kalkulowana jest w oparciu o stawkę WIBOR 3M powiększoną o stałą w całym okresie kredytowania marżę banku. Pierwszy okres obowiązywania ustalonej stopy procentowej rozpoczyna się z dniem uruchomienia kredytu a kończy się z ostatnim dniem kwartału kalendarzowego, w którym nastąpiło uruchomienie kredytu. Aktualizacja stopy procentowej nastąpi pierwszego dnia kolejnego kwartału kalendarzowego przy użyciu stawki WIBOR 3M (odsetki po zmianie oprocentowania naliczane są od pierwszego dnia miesiąca). Ostatni okres obowiązywania ustalonej stopy oprocentowania rozpoczyna się z pierwszym dniem kwartału kalendarzowego, w którym przypada ostateczny termin spłaty tego kredytu, a kończy z dniem poprzedzającym ostateczny termin spłaty tego kredytu. O zmianie oprocentowania Wykonawca będzie każdorazowo zawiadamiał Zamawiającego w formie pisemnej lub drogą elektroniczną nie później niż na 7 dni przed terminem płatności odsetek. Zmiana oprocentowania kredytu nie powoduje konieczności zmiany warunków umowy w formie pisemnego aneksu.
5) Zamawiający będzie miał prawo dokonać wcześniejszej (przed ustalonym terminem) spłaty rat (raty) kapitałowych bez ponoszenia jakichkolwiek obciążeń z tego tytułu i bez konieczności informowania Wykonawcy o tym fakcie.
6) Odsetki naliczane będą miesięcznie, od faktycznie wykorzystanych środków kredytu. Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do 365 lub 366 dni w roku. Wykonawca poinformuje Zamawiającego o wysokości odsetek najpóźniej na 7 dni przed terminem płatności na podstawie noty odsetkowej. Dopuszcza się możliwość przekazania noty odsetkowej drogą elektroniczną.
7) Odsetki płatne będą co miesiąc po otrzymaniu noty odsetkowej, do końca danego miesiąca, za który przysługują. Za datę spłaty odsetek i rat kredytowych przyjmuje się dzień uznania rachunku Banku. Jeżeli termin płatności przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, spłata nastąpi w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy. Odsetki od zaciągniętego kredytu nie będą kapitalizowane. Pierwsza spłata odsetek nastąpi za miesiąc uruchomienia pierwszej transzy kredytu w terminie do końca tego miesiąca.
8) Zabezpieczeniem spłaty udzielonego kredytu i odsetek od kredytu będzie weksel In blanco wraz z deklaracją wekslową. Skarbnik Gminy złoży kontrasygnatę na wekslu i deklaracji wekslowej.
9)Zamawiający wymaga, aby wszystkie dokumenty dotyczące kredytu (w tym aneksy, opinie bankowe), o które będzie występował Zamawiający w okresie kredytowania były wydawane bezpłatnie.

1.8. Pozostałe postanowienia:
1) Zamawiający nie korzysta z wykupu wierzytelności przez banki. Na rachunkach Zamawiającego nie ciążą zajęcia egzekucyjne. Zamawiający terminowo reguluje zobowiązania. Zamawiający przed zawarciem umowy kredytowej złoży oświadczenie o braku zaległości w ZUS i US. Zamawiający nie posiada aktualnie zobowiązań z tytułu umów leasingu i factoringu. Zamawiający udzielił pożyczkę w kwocie 36 670,34 zł dla Parafii Rzymsko-Katolickiej w Gładyszowie, która zgodnie z umową ma zostać spłacona do końca 2021 roku.
2) Instytucje powiązane kapitałowo i organizacyjnie z Zamawiającym to:
a) Gminny Ośrodek Kultury w Sękowej – samorządowa instytucja kultury,
b) Gminna Biblioteka Publiczna w Sękowej – samorządowa instytucja kultury,
c) Spółdzielnia Socjalna „Czystość” w Sękowej,
d) Spółdzielnia Socjalna „Sękowskie Smaki” w Sękowej,
3) Zamawiający nie zawierał umów wsparcia.
4) Zamawiający przy podpisywaniu umowy wystawi oświadczenie o poddaniu się egzekucji prowadzonej według przepisów k.p.c. i wyraża zgodę na wystawienie bankowego tytułu egzekucyjnego obejmującego roszczenia z tytułu umowy kredytowej.
5) Zamawiający nie będzie wypełniał żadnych druków (tabel) dostarczonych przez Wykonawcę jak również przedstawiał zawartych umów dot. dofinansowania lub realizacji projektów unijnych lub opłaconych faktur na potwierdzenie poniesionych wydatków finansowanych środkami kredytu.
6) Zamawiający nie ponosi kosztów związanych z przygotowaniem i sporządzeniem ofert.
7) Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w walucie polskiej (PLN).

1.9. W celu złożenia oferty Wykonawca zobowiązany jest obliczyć stopę oprocentowania kredytu jako sumę stawki WIBOR 3M w wysokości 0,68 % (notowanie z dnia 13 października 2021 r.) i stałej marży banku. Wyliczoną stopę oprocentowania należy przyjąć jako stałą w całym okresie kredytowania. Przyjęcie stawki WIBOR 3M z dnia 13 października 2021 r. ma na celu wyłącznie wybór najkorzystniejszej oferty.
Do wyliczenia ceny oferty należy przyjąć spłatę rat kapitałowych w ostatnim dniu miesiąca wskazanego w tabeli zamieszczonej w ust. 3.6 SIWZ i wskazane w tejże tabeli kwoty spłat rat kredytu w latach 2022-2031.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 116344,19 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 173203,97 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 116344,19 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Gorlicach

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 000506610

7.3.3) Ulica: Stróżowska 1

7.3.4) Miejscowość: Gorlice

7.3.5) Kod pocztowy: 38-300

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-08

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 116344,19 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2031-03-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.