Ogłoszenie z dnia 2022-08-23
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00304381/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-08-12
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Kompleksowa dostawa (sprzedaż z usługą dystrybucji) energii elektrycznej dla Gminy Zblewo i jej jednostek organizacyjnych w okresie od 01.01.2023 r. do 31.12.2023 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ZBLEWO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675729
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Główna 40
1.5.2.) Miejscowość: Zblewo
1.5.3.) Kod pocztowy: 83-210
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@zblewo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/zblewo
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/zblewo1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa dostawa (sprzedaż z usługą dystrybucji) energii elektrycznej dla Gminy Zblewo i jej jednostek organizacyjnych w okresie od 01.01.2023 r. do 31.12.2023 r.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cb77d47e-1a2a-11ed-acbd-46d0480cd9c4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00315403
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00040253/21/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.12 Kompleksowa dostawa (sprzedaż z usługą dystrybucji) energii elektrycznej dla Gminy Zblewo i jej jednostek organizacyjnych w okresie od 01.01.2023 r. do 31.12.2023 r.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00304381/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RO.271.29.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 944636,37 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest kompleksowa dostawa energii elektrycznej
(sprzedaż z usługą dystrybucji) do obiektów wymienionych w Załączniku nr 1 do SWZ – opis
przedmiotu zamówienia. Zapotrzebowanie energii elektrycznej w okresie od 01.01.2023 r. do
31.12.2023 r. wynosi: 1 346 979 kWh (zamówienie planowane).
4.2. Szczegółowy zakres zamówienia został określony w Załączniku nr 1 do SWZ, zgodnie z
przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne. Pozostałe warunki dotyczące
realizacji zamówienia określone zostały w projektowanych postanowieniach umowy sprzedaży
energii elektrycznej – Załącznik nr 2 do SWZ.
4.3. Dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych przepisami
ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne oraz zgodnie z wydanymi do tej ustawy
przepisami wykonawczymi w szczególności ze standardami jakości obsługi odbiorców
określonymi w Rozporządzeniu Ministra Energii z dnia 6 marca 2019 r. w sprawie
szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią
elektryczną. Parametry jakościowe energii elektrycznej w części dystrybucyjnej reguluje
Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 w sprawie szczegółowych warunków
funkcjonowania systemu elektroenergetycznego.
4.4. Usługi dystrybucyjne będą świadczone na podstawie umowy zawartej przez Zamawiającego
z właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (zwany OSD) – dane OSD zawarte są w
Załączniku nr 1 do SWZ. Sprzedawcą rezerwowym jest: Energa – Operator S.A.
4.5. Wymagania (obowiązki) stawiane Wykonawcy, opisane zostały w projektowanych
postanowieniach umowy sprzedaży stanowiący Załącznik nr 2 do SWZ. Wykonanie czynności
wynikających z pełnomocnictwa, stanowiącego Załącznik nr 2 do Umowy sprzedaży energii
elektrycznej, zwanej dalej Umową. Zamawiający udzieli wyłonionemu w postępowaniu
Wykonawcy pełnomocnictwa do:
4.5.1. Powiadomienia właściwego Operatora Systemu Dystrybucyjnego o zawarciu umowy
sprzedaży energii elektrycznej oraz o planowanym terminie rozpoczęcia sprzedaży energii
elektrycznej.
4.5.2. Złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu dotychczas obowiązującej umowy kompleksowej
(sprzedaż energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji), umowy sprzedażowej, umowy
dystrybucyjnej lub złożenia oświadczenia o rozwiązaniu umowy kompleksowej (sprzedaż energii
elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji), umowy sprzedażowej, umowy dystrybucyjnej w
trybie zgodnego porozumienia stron dla punktów poboru energii elektrycznej zawartych w
załączniku nr 1 do umowy oraz nowych punktów poboru, zgodnie z harmonogramem
wypowiadania umów zawartym w załączniku nr 1 do umowy (Załącznik nr 1 do SWZ).
4.5.3. Zawarcia Umowy o Świadczenie Usług Dystrybucji, w tym przez złożenie Operatorowi
Systemu Dystrybucyjnego wyłącznie wymaganego oświadczenia według wzoru skutkującego
zawarciem takiej umowy pomiędzy mocodawcą i Operatorem Systemu Dystrybucyjnego.
Powołane oświadczenie złożone przez pełnomocnika w imieniu mocodawcy zawierać będzie
m.in. bezwarunkową zgodę na zawarcie pomiędzy mocodawcą, a Operatorem Systemu Dystrybucyjnego umowy na czas
nieoznaczony na warunkach wynikających ze wzoru umowy
zamieszczonego na stronie internetowej Operatora Systemu Dystrybucyjnego oraz na
warunkach obowiązującej taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego i Instrukcji Ruchu i
Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej jak również w zakresie warunków technicznych świadczenia
usługi dystrybucji, grupy taryfowej, okresu rozliczeniowego aby były to warunki dotychczasowe.
Powołane oświadczenie zawierać będzie także zobowiązanie o przestrzeganiu przez
mocodawcę warunków korzystania z usług dystrybucji energii elektrycznej oraz zobowiązanie do
terminowej zapłaty należności za usługi dystrybucyjne świadczone przez OSD. Należności za
usługi dystrybucji z zawartej umowy uiszcza sam mocodawca, i mocodawca oraz inne podmioty,
którym pełnomocnictwo zostanie przedłożone, przyjmują do wiadomości że pełnomocnik nie
udziela za nie poręczenia, w tym w zakresie długu przyszłego, i składanego oświadczenia nie
można rozumieć w ten sposób, że pełnomocnik takiego poręczenia udzielił.
4.5.4. Reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z dotychczasowym Sprzedawcą energii
elektrycznej lub Operatorem Systemu Dystrybucji w sprawach związanych z procesem zmiany Sprzedawcy dotyczy
punktów poboru zamieszczonych w załączniku nr 1 do umowy (Załącznik
nr 1 do SWZ).
4.5.5. Reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z Operatorem Systemu Dystrybucji w sprawach związanych z procesem zgłoszeniem Sprzedawcy dla nowych punktów poboru energii
elektrycznej, na które Zamawiający otrzymał od OSD numer umowy o świadczenie usług
dystrybucji energii elektrycznej.
4.6. Obowiązujące umowy sprzedaży energii elektrycznej z dotychczasowymi sprzedawcami
energii elektrycznej dla punktów poboru energii elektrycznej zawartych w Załączniku nr 1 SWZ
zawarte są na czas określony, a dokładny opis dla każdego z punktów PPE znajduje się w
kolumnie o nazwie „Okres obowiązywania umowy/ okres wypowiedzenia”.
4.7. W Załączniku nr 1 SWZ informacyjnie wskazano aktualne parametry (grupa taryfowa/moce
umowne), które mogą podlegać zmianie w trakcie trwania umowy energii elektrycznej.
4.8. W toku realizacji Umowy Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub
zwiększenia łącznej ilości zakupionej energii w zakresie: zwiększenia do 20%, zmniejszenia do
30%, względem zużycia energii elektrycznej wskazanej w pkt 4.1 SWZ. Zaistnienie okoliczności,
o której mowa powyżej, spowoduje odpowiednio zmniejszenie lub zwiększenie wynagrodzenia
należnego Wykonawcy z tytułu niniejszej Umowy. Zwiększenie lub zmniejszenie ilości energii
elektrycznej nie stanowi podstawy do jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy. Zakres i
zasady dokonania zmian:
4.8.1. zmniejszenie ilości energii elektrycznej wynikające ze zużycia energii wg bieżących
odczytów z licznika, które będzie różne od ilości energii elektrycznej wskazanej w pkt 4.1. SWZ,
odbywa się automatycznie, na podstawie bieżącego zużycia energii elektrycznej na
wystawianych fakturach,
4.8.2. zwiększenie ilości energii elektrycznej wynikające ze zużycia energii wg bieżących
odczytów z licznika, które będzie różne od ilości energii elektrycznej wskazanej w pkt 4.1 SWZ,
odbywa się automatycznie, na podstawie bieżącego zużycia energii elektrycznej na
wystawianych fakturach,
4.8.3. zwiększenie/zmniejszenie (dodanie/odjęcie) ilości PPE–wymaga złożenia przez
Zamawiającego jednostronnego oświadczenia woli. Zmiana ilości PPE wynikać może w
szczególności z likwidacji PPE, powstania/nabycia nowego PPE, zmiany właściwości
technicznych PPE, podwójnego fakturowania w szczególności w przypadku świadczenia usługi
sprzedaży energii elektrycznej na danym PPE przez innego sprzedawcę, zmiany stanu
prawnego lub technicznego PPE, zmiany w zakresie nabywcy, odbiorcy, płatnika w
szczególności przeniesienia praw i obowiązków związanych z obiektem, przy którym znajduje
się dane PPE, zaistnienia przeszkód prawnych i formalnych uniemożliwiających
przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy lub włączenia punktu poboru przez
Zamawiającego. 4.9. Zamawiający ma prawo, w okresie obowiązywania Umowy do zmiany grup taryfowych,
mocy umownej dla poszczególnych PPE określonych w załączniku nr 1 do Umowy (załącznik nr
1 do SWZ) po uprzednim uzgodnieniu warunków technicznych dokonania tych zmian z
Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, zwanym dalej OSD. Zmiany w Umowie następować
będą na pisemne zgłoszenie Zamawiającego do Wykonawcy począwszy od dokonania zmiany
przez OSD. Powyższe zmiany będą przeprowadzone na zasadach określonych w taryfie
operatora systemu dystrybucyjnego odpowiedniego dla Zamawiającego i będą dotyczyły, w
szczególności zapewnienia danemu obiektowi poprawnego funkcjonowania (zgodne z jego
przeznaczeniem) i/lub obniżenie kosztów na usłudze dystrybucji.
4.5.3.) Główny kod CPV: 65310000-9 - Przesył energii elektrycznej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
65300000-6 - Przesył energii elektrycznej i podobne usługi
09000000-3 - Produkty naftowe, paliwo, energia elektryczna i inne źródła energii
09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
09310000-5 - Elektryczność
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty. Kwota, jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi: 850 000,00 zł brutto. Cena złożonych ofert, w tym oferty najkorzystniejszej, znacznie przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny złożonej oferty. Wobec powyższego postępowanie podlega unieważnieniu.SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 3182520,76 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 3528748,24 PLN
INNE PRZETARGI ZBLEWO
więcej: przetargi ZBLEWO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Dostawa energii elektrycznej do obiektów Teatru im. Juliusza Osterwy w Gorzowie Wielkopolskim na 2025 rok"
- Dostawa energii elektrycznej w 2025r.
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej dla Domu Pomocy Społecznej w Sieradzu
- Dostawa energii elektrycznej w okresie od 01.01.2025r. do 31.12.2025r dla SPZOZ w Choszcznie.
- Dostawa energii elektrycznej na potrzeby Ministerstwa Przemysłu
- Dostawa energii elektrycznej wraz z usługą bilansowania handlowego energii dla Gminy Lewin Kłodzki
więcej: Produkty naftowe, paliwo, energia elektryczna i inne źródła energii »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.