eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KrakówDostawa energii elektrycznej



Ogłoszenie z dnia 2021-12-15


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa energii elektrycznej

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ UNIWERSYTECKA KLINIKA STOMATOLOGICZNA W KRAKOWIE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 357070478

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Montelupich 4

1.5.2.) Miejscowość: Kraków

1.5.3.) Kod pocztowy: 31-155

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków

1.5.7.) Numer telefonu: 12 424 54 24

1.5.8.) Numer faksu: 12 424 5490

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: emroczek@uks.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.uks.com.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

http://miniportal.uzp.gov.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa energii elektrycznej

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-69ae43f6-46c6-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00316021

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002048/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.9 Dostawa energii elektrycznej

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DZP-271-908/21

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 348390,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa (sprzedaż) energii elektrycznej w rozumieniu ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (tekst jednolity Dz. U. z 2021, poz. 716 z późn. zm.) na potrzeby Zamawiającego o łącznym szacunkowym wolumenie: 735 000 kWh, gdzie 588 000 kWh stanowi zamówienie podstawowe, a 147 000 kWh zamówienie w ramach prawa opcji.
2. Dostawa energii elektrycznej w ramach zamówienia podstawowego będzie realizowana od dnia 1 marca 2022 r.
3. Zamawiający zastrzega możliwość skorzystania ze zwiększania dostaw energii elektrycznej, w stosunku do zamówienia podstawowego, z zastosowaniem prawa opcji, o którym mowa w art. 441 Ustawy, na warunkach przewidzianych w zawartej umowie dla zamówienia podstawowego, do 25% zamówienia podstawowego (147 000 kWh). Zamawiający uzależnia możliwość skorzystania z prawa opcji od dodania nowych punktów poboru energii elektrycznej oraz zwiększenia zapotrzebowania na dostawę energii elektrycznej do PPE. Przedmiot zamówienia w ramach prawa opcji będzie realizowany od dnia zakończenia realizacji zamówienia podstawowego, jednak nie dłużej niż przez okres 3 miesięcy, tj. do dnia 31.05.2023 r. W przypadku zamiaru skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Zamawiający złoży Wykonawcy na piśmie stosowne oświadczenie w tej kwestii, nie później, niż 30 dni przed upływem terminu na realizację zamówienia podstawowego, o którym mowa w pkt 5) SWZ. Termin, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, uważa się za zachowany, jeżeli w ostatnim dniu terminu Zamawiający złoży odpowiednie oświadczenie na piśmie i nada je Wykonawcy za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu przepisów Ustawy Prawo pocztowe z dnia 23.11.2012 r. (Dz.U. 2012 r., poz. 1529 ze zm.). W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu, w szczególności Wykonawca nie może domagać się wykonania tej części umowy przez Zamawiającego.
4. Miejscem dostaw jest budynek Zamawiającego znajdujący się przy ul. Montelupich 4 w Krakowie.
5. Dostarczana energia elektryczna musi spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (tekst jednolity Dz. U. z 2021, poz. 716 z późn. zm.), aktami wykonawczymi wydanymi na podstawie ww. ustawy oraz Polskimi Normami.
6. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia (SOPZ) wraz z szacunkowym miesięcznym zużyciem stanowi załączniki nr 3 do SWZ i będzie on wprowadzony jako załącznik do umowy w sprawie zamówienia publicznego.
7. Szczegółowe warunki wykonania zamówienia zawarte są we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.
8. Usługa dystrybucyjna będzie świadczona na podstawie odrębnej umowy zawartej z lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, tj. TAURON Dystrybucja S.A. z siedzibą w Krakowie, z którym Wykonawca winien posiadać zawartą odrębną umowę o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej (tzw. Generalną Umowę Dystrybucyjną).
9. Moc umowna wraz z przyłączem rezerwowym dla wszystkich punktów poboru wynosi obecnie:
470 kWh. Zamawiający jednocześnie informuje, że obecnie posiada umowę na dostawę energii z Respect Energy S.A., ul. Ludwika Rydygiera 8, 01-793 Warszawa, która wygasa z dniem 28.02.2022 r.

4.5.3.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 446962,32 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 446962,32 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 446962,32 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: PGE Obrót SA

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8130268082

7.3.3) Ulica: 8-go Marca 6

7.3.4) Miejscowość: Rzeszów

7.3.5) Kod pocztowy: 35-959

7.3.6.) Województwo: podkarpackie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-15

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 446962,32 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Zamawiający zastrzega możliwość skorzystania ze zwiększania dostaw energii elektrycznej, w stosunku do zamówienia podstawowego, z zastosowaniem prawa opcji, o którym mowa w art. 441 Ustawy, na warunkach przewidzianych w zawartej umowie dla zamówienia podstawowego, do 25% zamówienia podstawowego (147 000 kWh). Wartość zamówienia w ramach prawa opcji: 117 740,58 zł brutto.
Zamawiający informuje, że cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia ponieważ jest wyższa o:
- dla zamówienia podstawowego: 18 442,32 zł brutto,
- dla zamówienia w ramach prawa opcji: 10 610,58 zł brutto
Tym niemniej, działając na podstawie art. 255 pkt 3) ustawy PZP, Zamawiający zdecydował o wyborze oferty ww. Wykonawcy. Różnica pomiędzy wartością ofertową a wartością, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia jest bowiem na tyle nieduża, iż Zamawiający jest w stanie zabezpieczyć dodatkowe środki na jego realizację. Jednocześnie biorąc pod uwagę, że w niniejszym postępowaniu wpłynęła tylko jedna oferta, zdaniem Zamawiającego istnieje niewielka szansa, by w razie unieważnienia i ponownego przeprowadzenia postępowania wpłynęła większa liczba ofert. Co więcej, biorąc pod uwagę obecną niestabilną sytuację na rynku energii, w ocenie Zamawiającego istnieje wysokie ryzyko, że oferty złożone w toku nowego postępowania byłyby wyższe, niż najkorzystniejsza oferta złożona w niniejszym postępowaniu.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.