Ogłoszenie z dnia 2021-12-15
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00282787/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-11-24
- 2021/BZP 00295538/01 - Modyfikacja z dnia 2021-12-02
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Sprzątanie obiektu Ursynowskiego Centrum Kultury „Alternatywy” przy ul. Indiry Gandhi 9 wraz ze sprzątaniem terenów zewnętrznych wokół Centrum”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Ursynowskie Centrum Kultury "Alternatywy"
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 388837020
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Indiry Gandhi 9
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-776
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@alternatywy.art
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.alternatywy.art
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://alternatywyart.ezamawiajacy.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Prowadzenie działalności kulturalnej w zakresie tworzenia, upowszechniania i ochrony kultury w tym obejmującej edukację kulturalną, animację i rozwój amatorskiego ruchu artystycznego
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Sprzątanie obiektu Ursynowskiego Centrum Kultury „Alternatywy” przy ul. Indiry Gandhi 9 wraz ze sprzątaniem terenów zewnętrznych wokół Centrum”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-513999e5-4d29-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00316650
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00089780/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Sprzątanie obiektu Ursynowskiego Centrum Kultury „Alternatywy” przy ul. Indiry Gandhi 9 wraz ze sprzątaniem terenów zewnętrznych wokół Centrum
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00282787/02
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: UCK.698.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 630000 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest „Sprzątanie obiektu Ursynowskiego Centrum Kultury „Alternatywy” przy ul. Indiry Gandhi 9 wraz ze sprzątaniem terenów zewnętrznych wokół Centrum”.
Obowiązki Wykonawcy:
1. Wykonawca zobowiązuje się zrealizować przedmiot umowy zgodnie z:
1) wymogami wynikającymi z obowiązujących przepisów, w tym m.in. z przepisów ustawy p.poż, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów Unii Europejskiej,
2) ofertą Wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
3) należytą starannością, rzetelnością, najlepszą wiedzą oraz zasadami profesjonalizmu zawodowego,
4) zaleceniami osoby wyznaczonej przez Zamawiającego do kontaktów z Wykonawcą, w tym również zgłaszanymi w formie ustnej podczas wykonywania umowy.
2. Wykonawca zobowiązany jest do realizowania usług terminowo oraz przy użyciu własnego sprzętu i własnych środków czystości.
3. Wykonawca jest zobowiązany do natychmiastowego poinformowania Zamawiającego
o nieprawidłowościach i zagrożeniach dla osób lub mienia Ursynowskiego Centrum Kultury „Alternatywy” zaobserwowanych podczas wykonywania przedmiotu umowy.
4. W razie potrzeby, Wykonawca może wykonywać usługi związane z przedmiotem niniejszej umowy, w dni wolne od pracy Zamawiającego, po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego.
5. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za zapewnienie i przestrzeganie warunków bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych w czasie wykonywania przedmiotu umowy.
6. Wykonawca ponosi odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za zawinione szkody powstałe w trakcie realizacji umowy.
7. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć upoważnionemu przedstawicielowi Zamawiającego przed podpisaniem umowy imienny wykaz osób, które będą wykonywać przedmiot umowy wraz z wyszczególnieniem lokalizacji przypisanych danej osobie. Wykonawca zobowiązany jest na bieżąco uzupełniać wykaz w przypadku każdej zmiany pracowników, którzy będą wykonywać przedmiot umowy najpóźniej w ciągu 3 dni po wprowadzeniu zmiany.
8. Zamawiający jest uprawniony do prowadzenia bieżącej kontroli usług świadczonych na jego rzecz przez Wykonawcę. Z każdej takiej kontroli zostanie sporządzony protokół
w obecności pracownika Wykonawcy. W przypadku, gdy Zamawiający stwierdzi, że usługa objęta zakresem niniejszej umowy nie została wykonana lub wykonana nienależycie, Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia nieprawidłowości lub wykonania zaniechanej usługi w terminie 2 godzin od otrzymania od przedstawiciela Zamawiającego zgłoszenia. W przypadku, gdy niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi będzie zagrażało pracy lub bezpieczeństwu osób i mieniu Ursynowskiego Centrum Kultury „Alternatywy”, Wykonawca zobowiązany jest do wykonania usługi niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 1 godziny od otrzymania zgłoszenia. Zgłoszenia będą dokonywane na adres mailowy Wykonawcy: …………………, dopuszcza się również zgłoszenie telefoniczne oraz wysłanie na numer tel. ……………………. za pomocą sms, jak również przekazanie bezpośrednio pracownikom Wykonawcy.
9. Brak potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia, o którym mowa w ust. 8 powyżej, nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku usunięcia nieprawidłowości lub wykonania zaniechanych prac,
z zachowaniem ww. terminów.
10. Wykonawca oraz osoby o których mowa w ust. 7 zobowiązane są do przestrzegania obowiązującego na terenie Ursynowskiego Centrum Kultury „Alternatywy” zakazu palenia tytoniu.
11. Wykonawca jest odpowiedzialny za czynności podejmowane przez zatrudnione przez siebie osoby przy wykonywaniu niniejszej umowy, tak jak za własne.
12. Wykonawca zobowiązuje się powierzyć wykonanie przedmiotu umowy osobom posiadającym odpowiednią wiedzę techniczną i doświadczenie oraz wszelkie uprawnienia wynikające z obowiązujących przepisów, w tym do pracy na wysokości.
13. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za ewentualne szkody wyrządzone w mieniu Zamawiającego, które powstaną w wyniku prowadzonych przez niego prac i zobowiązany jest usunąć je na własny koszt w terminie do 14 dni od zgłoszenia szkody przez Zamawiającego.
14. Zamawiający zastrzega sobie możliwość usunięcia szkody, wymienionej w ust. 13 na własny koszt i obciążenia Wykonawcy kosztami, w przypadku uchylania się przez Wykonawcę od usunięcia szkody lub gdy jej nie usunięcie zagraża funkcjonowaniu i bezpieczeństwu budynku Ursynowskiego Centrum Kultury „Alternatywy”.
15. Wykonawca wyposaży pracowników wykonujących prace na rzecz Zamawiającego
w jednakową, estetyczną odzież wraz z identyfikatorem uwzględniającym imię i nazwisko osoby oraz nazwę firmy.
16. Wykonawca lub Podwykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i dostarczenia każdego ostatniego dnia roboczego miesiąca, wykazu pracowników bezpośrednio wykonujących pracę na rzecz Zamawiającego w kolejnym miesiącu. Wykaz, zwany listą obecności, będzie udostępniony pracownikom zatrudnionym przez Zamawiającego. Wykaz musi być codziennie podpisywany przez osoby wykonujące usługę sprzątania, niezwłocznie po stawieniu się do pracy w obiektach Zamawiającego.
17. Przez cały okres obowiązywania umowy Wykonawca zobowiązany jest posiadać aktualną polisę potwierdzającą jego ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, na kwotę nie mniejszą niż wartość całkowitego wynagrodzenia ryczałtowego brutto za wykonanie przedmiotu umowy, określonego w § 7 ust. 1. Przed zawarciem niniejszej umowy Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu oryginał polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej oraz zdeponować u Zamawiającego kserokopię zawartej polisy ubezpieczeniowej potwierdzonej „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę. W przypadku wygaśnięcia ubezpieczenia w trakcie realizacji umowy, Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia oryginału nowej polisy, z której będzie wynikać, że Wykonawca dysponuje z zachowaniem ciągłości i wysokości, ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej oraz do zdeponowania u Zamawiającego kopii tej polisy poświadczonej „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę.
18. Wykonawca we własnym zakresie zapewnia profesjonalny sprzęt potrzebny do prawidłowego wykonania umowy.
19. Wykonawca zobowiązany jest także do wykonywania czynności sprzątania w sytuacjach wystąpienia potrzeby ich wykonania po trwających/wykonanych remontach, przeprowadzkach bądź w przypadku wystąpienia awarii czy też zalania.
Wymagania związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia (klauzule społeczne):
Obowiązki wynikające z klauzuli społecznej:
1. Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu stosuje klauzulę społeczną na podstawie art. 95 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r., Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U.2021. 1129).
2. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia, że czynności w zakresie realizacji zamówienia na sprzątanie, przez cały okres wykonywania przedmiotu umowy, będą wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu Pracy.
3. Warunek, o którym mowa w ust. 2 zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na podstawie umowy o pracę nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia zatrudnionych już osób, wykonujących czynności sprzątania.
4. Wykonawca lub Podwykonawca do realizacji przedmiotu zamówienia zatrudni na umowę o pracę w rozumieniu Kodeksu Pracy, minimum taką liczbę osób, których czas pracy będzie odpowiadał 8 pełnym etatom (przy założeniu przeciętnie 168 godzin pracy w miesiącu przypadającego dla jednego etatu) w tym:
a) zapewnienie pracownika/ów na stanowisku brygadzisty sprawującego bezpośredni nadzór nad osobami sprzątającymi (nie mniej niż 168 godzin w miesiącu)
b) zapewnienie stałej obsługi dwuosobowego dziennego serwisu sprzątającego w godzinach 9-22 przez 7 dni w tygodniu (780 godzin w miesiącu)
c) zapewnienie pracownika/ów do sprzątania terenów zewnętrznych, komory śmietnikowej, sprzątania powierzchni w piwnicy, klatek schodowych, mycia mechanicznego posadzek wg. harmonogramu uzgodnionego z Zamawiającym (nie mniej niż 168 godzin w miesiącu)
d) zapewnienie pracowników do sprzątania powierzchni wewnętrznych przed otwarciem Centrum oraz pokoi biurowych wg. harmonogramu uzgodnionego z Zamawiającym (nie mniej niż 228 godzin w miesiącu)
5. Szczegółowy opis obowiązków wynikających z klauzuli społecznej znajduje się we wzorze umowy.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 7 do SWZ stanowiący jednocześnie załącznik nr 1 do projektowanych postanowień umowy oraz:
a) projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik nr 4 do SWZ;
b) formularz cenowy stanowiący załącznik 1 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90620000-9 - Usługi odśnieżania
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
90911300-9 - Usługi czyszczenia okien
90914000-7 - Usługi sprzątania parkingów
90919200-4 - Usługi sprzątania biur
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:Podstawę unieważnienia postępowania stanowi art. 256 ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z którym zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione.
Uzasadnienie faktyczne:
Po opublikowaniu ogłoszenia o zamówieniu:
a) przebieg pandemii COVID-19 zmienił się w ten sposób, że notowane są rekordowe liczby zachorowań oraz osób na izolacji i kwarantannie,
b) opublikowane zostało Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 listopada 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, którym zaostrzone zostały obostrzenia sanitarne dotyczące funkcjonowania instytucji kultur,
c) brak jest podstaw do jednoznacznego prognozowania w jakich warunkach oraz sposób będą funkcjonowały instytucje kultury w 2022 r., w szczególności w pierwszej części 2022.
Jednocześnie przedmiot ogłoszonego postępowania i udzielane zamówienie wiążą się
w sposób nierozerwalny tak z funkcjonowaniem instytucji kultury, którą jest Ursynowskie Centrum Kultury „Alternatywy”, jak i zasadami sanitarnymi.
Zmniejszeniu uległy limity osób, które mogą uczestniczyć w wydarzeniach i zajęciach organizowanych w budynku, którego przestrzeń i tereny zewnętrzne miały być sprzątane.
Powyższe limity wpływają zatem na intensywność wykorzystania obiektu, a tym samym stopień zabrudzenia przestrzeni i częstotliwość wykonywania prac związanych ze sprzątaniem obiektu. Zmniejszona intensywność wykorzystania pomieszczeń analogicznie zmniejsza zakres prac objętych zamówieniem.
Powyższe wpływa zatem na zakres i specyfikację zamówienia, może wpływać na sposób wykonywania zamówienia, a w konsekwencji przełoży się również na szacowaną wartość zamówienia. Tym samym prowadzenie postępowania w wyżej opisanych warunkach, bez pogłębionej analizy, powoduje, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione. Wobec powyższego zachodzi przesłanka do unieważnienia postępowania w oparciu o art. 256 ustawy Pzp.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Modernizacja suwnicy o udźwigu Q=4,5 T
- Prowadzenie ochrony mostu na rz. Wisła w m. Warszawa w ciągu drogi ekspresowej S2
- "Rozbudowa DW 805 polegająca na rozbiórce istniejącego przepustu w miejscowości Pogorzel w km 8+641 i budowie nowego obiektu przepustu wraz z dojazdami w niezbędnym zakresie" - nr postępowania 279/24
- Wykonanie robót drogowych w zakresie remontów uszkodzonych nawierzchni wewnętrznych ciągów komunikacyjnych i ich oznakowania oraz wykonanie nowych obiektów drogowych i utwardzeń (...)
- Usługa prania bielizny pościelowej, ręczników, ścierek, obrusów, narzut, koców, kołder, poduszek, dywaników, pokrowców w Domu Studenta Nr 7 Uniwersytetu Warszawskiego przy ul. Sulimy 4 w Warszawie
- Usługa dzierżawy dystrybutorów wody dla Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie przez okres 24-ch miesięcy.
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowe sprzątanie Sądu Rejonowego w Raciborzu ul. Nowa 29 oraz ul. Wojska Polskiego 24.
- Bieżące utrzymanie dróg, ulic, placów, chodników, parkingów, urządzeń BRD i wiat przystankowych, których zarządcą jest Burmistrz Bobolic w 2025 roku
- Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Szczytno w 2025 roku
- Utrzymanie czystości na terenach zielonych przylegających bezpośrednio do wielorodzinnych budynków mieszkalnych wraz z pielęgnacją zieleni niskiej i wysokiej
- Usługa sprzątania biur i pomieszczeń Sądu Rejonowego w Stalowej Woli oraz pomieszczeń II Opiniodawczego Zespołu Sądowych Specjalistów Sądu Okręgowego w Tarnobrzegu z siedzibą (...)
- Prace interwencyjne związane ze świadczeniem usług w zakresie utrzymania czystości i porządku w miejscach wskazanych przez Zamawiającego.
więcej: Usługi odśnieżania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.