Ogłoszenie z dnia 2024-05-09
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00097736/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-02-08
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa napojów, soków oraz wody mineralnej do Ośrodka Szkoleniowo – Wypoczynkowego "Bażyna" w Pogorzelicy w 2024 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Nadleśnictwo Gryfice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 810539120
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Osada Zdrój, 1
1.5.2.) Miejscowość: Gryfice
1.5.3.) Kod pocztowy: 72-300
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gryfice@szczecin.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gryfice.szczecin.lasy.gov.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5d565ad4-c669-11ee-a84d-d63fc4d19e651.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Gospodarka leśna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa napojów, soków oraz wody mineralnej do Ośrodka Szkoleniowo – Wypoczynkowego "Bażyna" w Pogorzelicy w 2024 roku2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5d565ad4-c669-11ee-a84d-d63fc4d19e65
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00316685
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00023012/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 Dostawa napojów i wody do Ośrodka Szkoleniowo – Wypoczynkowego „Bażyna” w Pogorzelicy w 2024 roku
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00097736
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: SA.270.1.3.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 120986,91 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa napojów, soków oraz wody mineralnej do Ośrodka Szkoleniowo – Wypoczynkowego Lasów Państwowych „Bażyna” w Pogorzelicy w 2024 roku.
4.5.3.) Główny kod CPV: 15980000-1 - Napoje bezalkoholowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
15981000-8 - Wody mineralne
15982000-5 - Napoje orzeźwiające
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający nieprawidłowo opisał przedmiot zamówienia, co doprowadziłodo złożenia przez Wykonawców nieporównywalnych ofert.
W kosztorysie ofertowym sporządzonym wg załącznika nr 1A do SWZ
Wykonawcy zobowiązani byli wycenić produkt o nazwie - „Ice Tea Typu Lipton lub Nestea lub równoważny”. Wysokość stawki podatku VAT na wskazany przez
Zamawiającego w/w produkt zależy od udziału masowego soku owocowego w napoju tj. jeżeli wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego, to wówczas do dnia 31.03.2024 r. wykonawcy powinni stosować stawkę VAT 0%, a jeżeli udział masowy soku owocowego w napoju wynosi mniej niż 20%, to wówczas wykonawcy powinni stosować 23% stawkę podatku VAT. Zamawiający opisując w/w produkt nie sprecyzował, jaki udział masowy soku owocowego ma się w nim znajdować, a dodatkowo wskazane przez niego - Nestea i Lipton mają różny skład i tym samym różną stawkę podatku VAT. Wykonawcy wyceniając w/w produkt mogli zastosować różne stawki podatku VAT, w zależności od tego, czy oferowany przez nich produkt ma udział masowy soku owocowego mniejszy niż 20% składu surowcowego, czy nie 2 mniejszy niż 20% i taka też sytuacja wystąpiła w przedmiotowym postępowaniu. Dwóch Wykonawców wyceniając w/w produkt w kosztorysie ofertowym zastosowało stawkę podatku VAT 0%, a jeden Wykonawca zastosował stawkę podatku VAT 23%. Zgodnie z art. 99 ust. 1 PZP przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenia oferty. W opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający wskazał produkty konkretnych firm. Wprawdzie Zamawiający dopisał „lub równoważne” jednakże nie opisał, jakie
minimalne wymagania powinny spełniać zaoferowane przez wykonawców produkty równoważne, aby móc ustalić, czy spełniają one wymagania Zamawiającego.Jak wynika z art. 99 ust. 5 PZP Zamawiający może dokonać opisu przedmiotu zamówienia przez wskazanie konkretnych firm jedynie w sytuacji, gdy nie może go opisać w wystarczająco precyzyjny i zrozumiały sposób. Zamawiający nie naruszając podstawowych zasad udzielania zamówień
publicznych oraz przepisów PZP nie może na obecnym etapie postępowania
doprowadzić do ich porównywalności i dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej. W takiej sytuacji należy uznać, że zachodzi przesłanka do unieważnienia w/w postępowania, o której mowa w art. 255 pkt 6) PZP.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 127740,33 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 136667,48 PLN
INNE PRZETARGI Z GRYFIC
więcej: przetargi w Gryficach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- ZAKUP I DOSTAWĘ ARTYKUŁÓW SPOŻYWCZYCH DO STOŁÓWKI PRZEDSZKOLNEJ PRZEDSZKOLA NR 1 W MILANÓWKU
- Dostawa różnych produktów spożywczych do jednostek oświatowych na terenie Gminy Drezdenko
- Zakup oraz dostawa artykułów żywnościowych dla Zespołu Szkół Publicznych w Szewnie ul. M. Langiewicza 3 w okresie od 1 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r.
- Dostawa artykułów żywnościowych do Żłobka w Centrum Małego Dziecka i Rodziny w Sępólnie Krajeńskim w roku 2025
- Sukcesywna dostawa artykułów nabiałowych i spożywczych dla Domu Pomocy Społecznej w Strzelcach Op. z filią w Szymiszowie i filią w Leśnicy ul. Strażacka 8 na rok 2025
- Zakup i dostawa artykułów spożywczych na 2025r. - cz. 6 i cz. 8
więcej: Napoje bezalkoholowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.