eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi PoznańDoradztwo w procesie pozyskania dla Modertrans Poznań Sp. z o.o. inwestora strategicznego lub zbycia części albo wszystkich udziałów posiadanych przez MPK w Poznaniu Sp. z o.o. i Miasto Poznań



Ogłoszenie z dnia 2021-12-15


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Doradztwo w procesie pozyskania dla Modertrans Poznań Sp. z o.o. inwestora strategicznego lub zbycia części albo wszystkich udziałów posiadanych przez MPK w Poznaniu Sp. z o.o. i Miasto Poznań

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzą zamawiający działający wspólnie

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNIKACYJNE W POZNANIU SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.3.) Oddział zamawiającego: DZIAŁ ZAMÓWIEŃ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 639777685

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Głogowska 131/133

1.5.2.) Miejscowość: Poznań

1.5.3.) Kod pocztowy: 60-244

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia_publiczne@mpk.poznan.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mpk.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający sektorowy - art. 5 ust. 1 pkt 2 - usługi transportowe

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

1.8.) Informacje o pozostałych zamawiających działających wspólnie

Zamawiający 2

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Poznań

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 631257822

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Kolegiacki 17

1.5.2.) Miejscowość: Poznań

1.5.3.) Kod pocztowy: 61-841

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bnw_modertrans@um.poznan.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.poznan.pl/

1.9.) Podział obowiązków – zamówienie wspólne

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu sp. z o.o. działa w imieniu własnym oraz w imieniu i na rzecz Miasta Poznania, jako Zamawiający Wyznaczony w zakresie udzielenia wspólnego zamówienia z Miastem Poznań, na mocy odrębnie zawartego, zgodnie z art. 38 ust. 2 PZP, dwustronnego porozumienia w zakresie wspólnego przygotowania oraz przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia.

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Doradztwo w procesie pozyskania dla Modertrans Poznań Sp. z o.o. inwestora strategicznego lub zbycia części albo wszystkich udziałów posiadanych przez MPK w Poznaniu Sp. z o.o. i Miasto Poznań

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a2342b3c-4db5-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00317160

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://mpkpoznan-pzp.logintrade.net

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://mpkpoznan-pzp.logintrade.net

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: z pkt VIII SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: AL.0140.08.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu sp. z o.o. (dalej: „MPK”) i Miasto Poznań (dalej: Miasto) są wspólnikami spółki MODERTRANS Poznań spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, zarejestrowanej w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000250168 (dalej: „Spółka”), z następującym udziałem w kapitale zakładowym:
- MPK – 84,1763%,
- Miasto – 15,8237%.
MPK i Miasto zamierzają pozyskać dla Spółki inwestora strategicznego lub zbyć część albo wszystkie udziały posiadane przez MPK i Miasto w tej Spółce. W celu przeprowadzenia tego zamierzenia Zamawiający planuje zlecić osobie fizycznej, osobie prawnej, jednostce organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej, wyłonionej w postępowaniu, zwanej dalej „Wykonawcą”, świadczenie usług będących przedmiotem zamówienia.

1. Przedmiotem zamówienia jest:
1.1. Etap I – sporządzenie następujących Zamówionych Dzieł:
1.1.1. analiza rynku wraz z oceną pozycji rynkowej Spółki (udział w rynku) i perspektyw jej rozwoju,
1.1.2. audyt (due diligence) prawny, podatkowy, finansowy oraz środowiskowy Spółki.
1.2. Etap II (opcjonalny – zgodnie z art. 441 ust. 1 PZP) – na pisemne żądanie Zamawiającego i w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, w zależności od wniosków wynikających z Zamówionych Dzieł, o których mowa w pkt. 1.1, sporządzenie następujących Zamówionych Dzieł:
1.2.1. wycena wartości udziałów Spółki, przy użyciu co najmniej dwóch metod wyceny;
1.2.2. strategia zaangażowania kapitałowego i relacji właścicielskich, z uwzględnieniem możliwości pozyskania inwestora strategicznego.
1.3. Etap III (opcjonalny – zgodnie z art. 441 ust. 1 PZP) – na pisemne żądanie Zamawiającego i w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, w zależności od decyzji Zamawiającego co do strategii zaangażowania kapitałowego i relacji właścicielskich, sporządzenie następującego Zamówionego Dzieła i wykonanie następujących Zleconych Prac:
1.3.1. sporządzenie memorandum informacyjnego Spółki (w języku polskim i w języku angielskim) i udostępnianie go potencjalnym inwestorom,
1.3.2. przygotowanie i udostępnienie potencjalnym inwestorom informacji o Spółce (wirtualny data room);
1.4. Etap IV (opcjonalny – zgodnie z art. 441 ust. 1 PZP) – na pisemne żądanie Zamawiającego i w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, w zależności od decyzji Zamawiającego co do strategii zaangażowania kapitałowego i relacji właścicielskich, wykonanie następujących Zleconych Prac:
1.4.1. przygotowanie i obsługa procesu pozyskania inwestora strategicznego lub zbycia osobom trzecim wszystkich lub części udziałów Spółki, w trybie określonym przez Zamawiającego, a w szczególności doradztwo na rzecz Zamawiającego poprzez udział w negocjacjach z potencjalnymi inwestorami,
1.4.2. przygotowanie projektu umowy zbycia udziałów oraz innych niezbędnych umów powiązanych z nią, w szczególności dotyczących zobowiązań inwestycyjnych, z uwzględnieniem wskazówek Zamawiającego i doprowadzenie do jej zawarcia oraz wejścia w życie;
1.4.3. udział w spotkaniach omawiających, uzgadniających i prezentujących organom Zamawiającego wyniki czynności Wykonawcy, określonych Umową.
1.5. Etap V (opcjonalny – zgodnie z art. 441 ust. 1 PZP) – w wymiarze do 200 godzin - na pisemne żądanie Zamawiającego i w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, w przypadku zawarcia przez MPK lub Miasto umowy zbycia udziałów oraz innych niezbędnych umów powiązanych z nią, w szczególności dotyczących zobowiązań inwestycyjnych, wykonanie następujących Zleconych Prac:
1.5.1. doradztwo przy wprowadzaniu zmian do umowy zbycia udziałów Spółki oraz pozostałych umów przygotowanych przez Wykonawcę w ramach przedmiotu zamówienia, w szczególności dotyczących zobowiązań inwestycyjnych;
1.5.2. doradztwo przy prowadzeniu negocjacji w celu polubownego rozstrzygnięcia sporów wynikłych w związku z wykonywaniem umowy zbycia udziałów Spółki oraz pozostałych umów przygotowanych przez Wykonawcę w ramach przedmiotu zamówienia, w szczególności dotyczących zobowiązań inwestycyjnych, przed skierowaniem sprawy na drogę sądową.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79000000-4 - Usługi biznesowe: prawnicze, marketingowe, konsultingowe, rekrutacji, drukowania i zabezpieczania

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79400000-8 - Usługi doradcze w zakresie działalności gospodarczej i zarządzania oraz podobne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

Zamawiający zastrzega sobie skorzystanie z prawa opcji w zakresie realizacji Etapu II, Etapu III, Etapu IV oraz Etapu V w terminie 18 miesięcy od daty odbioru Zamówionych Dzieł Etapu I, jednak nie później niż w terminie 24 miesięcy od daty zawarcia Umowy.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 48 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 80

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Ocena Opracowania, o którym mowa w pkt VII.1.1 SWZ

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1.1. nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 pkt 1) - 6) oraz art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy;
1.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
1.2.1. w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie:
a) co najmniej 4 usługi polegające na sporządzeniu wyceny wartości akcji lub udziałów spółki, której kapitały własne na dzień sporządzenia wyceny wynosiły co najmniej 100 000 000 zł każda,
b) co najmniej 4 usługi polegające na doradztwie przy transakcjach sprzedaży lub zakupu podmiotu zakończonych umową sprzedaży lub kupna o wartości transakcji co najmniej 50 000 000 zł netto każda.
1.2.2. dysponuje lub będzie dysponował zespołem przewidzianym do realizacji zamówienia, składającym się co najmniej z 5 osób, w którego skład wchodzą:
a) co najmniej 1 osoba z uprawnieniami biegłego rewidenta, która posiada aktualne uprawnienia zawodowe w zakresie badania sprawozdań finansowych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym,
b) co najmniej 1 osoba z uprawnieniami rzeczoznawców majątkowych, które posiadają aktualne uprawnienia zawodowe w zakresie szacowania nieruchomości, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
c) co najmniej 1 osoba z uprawnieniami radcy prawnego lub adwokata,
d) co najmniej 1 osoba posiadająca doświadczenie w wycenie spółek polegające na sporządzeniu co najmniej 4 wycen wartości akcji lub udziałów spółki, której kapitały własne na dzień sporządzenia wyceny wynosiły co najmniej 100 000 000 zł każda,
e) co najmniej 1 osoba posiadająca doświadczenie w zakresie zbywania akcji lub udziałów spółek polegające na doradztwie przy co najmniej 4 transakcjach sprzedaży lub zakupu podmiotu zakończonych umową sprzedaży lub kupna o wartości transakcji co najmniej 50 000 000 zł netto każda.
Uwaga!
W ramach zespołu osób nie dopuszcza się łączenia przez jedną i tę samą osobę różnych funkcji.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę częściową albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dowodami potwierdzającymi, że przygotowanie oferty nastąpiło niezależnie od Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr 9 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

1. Wykaz usług, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie – Załącznik nr 7 do SWZ.
Dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
2. Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotowego zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich uprawnień niezbędnych do wykonania przedmiotowego zamówienia oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami – Załącznik nr 8 do SWZ.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

1. Wykaz usług, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie – Załącznik nr 7 do SWZ.
Dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
2. Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotowego zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich uprawnień niezbędnych do wykonania przedmiotowego zamówienia oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami – Załącznik nr 8 do SWZ.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Dokumenty/oświadczenia składające się na ofertę:
1. Formularz ofertowy – Załącznik nr 1 do SWZ;
Inne dokumenty składane wraz z ofertą:
2. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – Załącznik nr 2 do SWZ;
3. Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby – Załącznik nr 3 do SWZ, jeśli dotyczy;
4. Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – Załącznik nr 4 do SWZ, jeśli dotyczy;
5. Pełnomocnictwo, jeśli dotyczy.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w pkt VI.1 SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to musi potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia:
2.1. ustalają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, składając stosowne pełnomocnictwo;
2.2. składają oświadczenie, z którego wynika, które części zamówienia wykonają poszczególni Wykonawcy – Załącznik nr 4 do SWZ.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zmiany umowy są wykazane w §15 i §16 Wzoru umowy - Załącznik nr 6 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-01-14 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://mpkpoznan-pzp.logintrade.net/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-01-14 10:00

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.