eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi S³omniki"Sukcesywna dostawa oleju napêdowego w 2022 roku dla Zak³adu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w S³omnikach"



Og³oszenie z dnia 2021-12-15


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
„Sukcesywna dostawa oleju napêdowego w 2022 roku dla Zak³adu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w S³omnikach”

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Zak³ad Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w S³omnikach

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 350534621

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Ko¶ciuszki 64

1.5.2.) Miejscowo¶æ: S³omniki

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-090

1.5.4.) Województwo: ma³opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zgkimslomniki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.zgkimslomniki.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samorz±dowy zak³ad bud¿etowy

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Sukcesywna dostawa oleju napêdowego w 2022 roku dla Zak³adu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w S³omnikach”

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-e60e0592-5df2-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer og³oszenia: 2021/BZP 00317621

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2021-12-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2021/BZP 00003848/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.2.1 Zakup oleju napêdowego ON dla pojazdów bêd±cych w dyspozycji ZGKiM S³omniki w 2022 roku

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://bip.malopolska.pl/ojednostce5,m,392814,2021.html

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w postêpowaniu o
udzielenie zamówienia w tym sk³adanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub
o¶wiadczeñ miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc±, z uwzglêdnieniem wyj±tków okre¶lonych w ustawie
pzp, odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej. Przez ¶rodki komunikacji
elektronicznej rozumie siê ¶rodki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca
2002 r. o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn± (Dz.U.2020 poz. 344).
2. Zawiadomienia, o¶wiadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazuj±:
1) drog± elektroniczn±: przetargi@zgkimslomniki.pl
2) poprzez Platformê, dostêpn± pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Sk³adanie
o¶wiadczeñ, zawiadomieñ oraz przekazywanie informacji odbywa siê elektronicznie za po¶rednictwem
dedykowanego formularza dostêpnego na ePUAP oraz udostêpnionego przez miniPortal (Formularz
do komunikacji). Zamawiaj±cy i Wykonawcy mog± komunikowaæ siê ze sob± równie¿ za pomoc±
poczty elektronicznej poprzez adres email: przetargi@zgkimslomniki.pl.
4. We wszelkiej korespondencji zwi±zanej z niniejszym postêpowaniem Zamawiaj±cy i Wykonawcy
pos³uguj± siê numerem og³oszenia BZP oraz numerem postêpowania.
5. Rejestracja na miniPortal, (w tym z³o¿enie oferty w formie elektronicznej), wymaga od Wykonawcy
zamierzaj±cego wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, posiadania konta
na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do nastêpuj±cych formularzy:
„Formularz do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.
6. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu
opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz warunkach korzystania z
elektronicznej platformy us³ug administracji publicznej (ePUAP).
7. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz
z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
8. Za datê przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji przyjmuje siê datê ich
przekazania na ePUAP.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych, dalej: RODO) (Dz. Urz. UE
L119/1) informujemy, ¿e:
1) Zak³adzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w S³omnikach, ul.Tadeusza Ko¶ciuszki 64,
bêdzie Dyrektor ZGKiM w S³omnikach, kontakt mailowy pod adresem: zgkim@slomniki.pl
2) Administrator wyznaczy³ inspektora danych osobowych, kontakt z nim mo¿liwy jest za pomoc±
poczty elektronicznej (adres mailowy iod.slomniki@gmail.com);
3) Twoje dane osobowe bêd± przetwarzane zgodnie z RODO w celu:
4) Administrator przetwarza nastêpuj±ce kategorie Twoich danych osobowych: nazwa obejmuj±ca imiê
i nazwisko i nazwê dzia³alno¶ci, adres obejmuj±cy miasto, kod pocztowy, ulicê, numer lokalu, NIP,
adres e - mail oraz telefon.
5) Odbiorcami Twoich danych osobowych bêd± osoby upowa¿nione przez Administratora, organy
administracji publicznej oraz podmioty przetwarzaj±ce dane osobowe w imieniu Administratora.
6) Twoje dane osobowe nie bêd± przekazywane do pañstwa trzeciego.
7) Twoje dane osobowe przetwarzane w celu wskazanym w:
a) pkt 3 a) bêd± przechowywane przez okres trwania i wykonywania zawartej z Tob± umowy,
b) pkt 3 b) bêd± przechowywane przez okres przewidziany w przepisach szczególnych,
c) pkt 3 c) bêd± przechowywane przez okres niezbêdny do ustalenia, obrony lub dochodzenia
roszczeñ. wykonania zawartej z Tob± umowy zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b) RODO,
d) wykonania przez Administratora prawnie ci±¿±cych na nim obowi±zków zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c)
RODO w zakresie, w jakim przewiduj± to przepisy szczególne,
e) zrealizowania prawnie uzasadnionych interesów Administratora zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO,
tj. w celu ustalenia, obrony lub dochodzenia ewentualnych roszczeñ.
8) Przys³uguje Ci prawo ¿±dania od Administratora dostêpu do danych osobowych Ciebie dotycz±cych,
ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania.
9) Nie przys³uguje Ci prawo do usuniêcia, przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu.
10) Przys³uguje Ci prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy
uznasz, ¿e przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy o ochronie
danych osobowych.
11) Podanie danych osobowych, o których mowa w pkt 3 jest dobrowolne lecz niezbêdne do realizacji
zawartej umowy, a ich niepodanie uniemo¿liwi realizacjê zawartej umowy.
12) Przetwarzanie Twoich danych nie bêdzie podlega³o zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w
tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 4/S/2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest ssukcesywna dostawa oleju napêdowego (ON) w 2022 roku poprzez tankowania na stacjach Wykonawcy paliw o odpowiedniej jako¶ci zgodnej z warunkami technicznymi i jako¶ciowymi obowi±zuj±cymi na polskim rynku w ilo¶ci maksymalnej 72 000 litrów. Zaoferowane paliwa te winny spe³niaæ standardy okre¶lone w:
a) Rozporz±dzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 pa¼dziernika 2015 r. w sprawie wy-magañ jako¶ciowych dla paliw ciek³ych (Dz.U. z dnia 23 pa¼dziernika 2015 r., poz. 1680),
b) Rozporz±dzeniu Ministra Gospodarki z dnia 25 marca 2010 r. w sprawie metod badania jako¶ci paliw ciek³ych (tekst jednolity: Dz.U. 2017 poz. 247),
c) odpowiednio w³a¶ciwe normy obowi±zuj±ce w chwili dostawy

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09134100-8 - Olej napêdowy

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Tak

4.2.12.) Opis wznowienia

IV kwarta³ 2022 r.

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty spo¶ród ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu (Zamawiaj±cy bêdzie stosowa³ kryterium Cena oferty (brutto) – waga kryterium 100 %, gdy¿ Zamawiaj±cy okre¶li³ w opisie przedmiotu zamówienia standardy jako¶ciowe odnosz±ce siê do wszystkich istotnych cech tego przedmiotu zamówienia.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
a) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym - Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
b) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów - warunek zostanie spe³niony je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada aktualn± koncesjê potwierdzaj±c±, posiadanie uprawnieñ do wykonywania dzia³alno¶ci w zakresie obrotu paliwami ciek³ymi (olejem napêdowym) wymagan± przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. – Prawo energetyczne (Dz.U. z 2021 roku, poz. 716 z pó¼niejszymi zmianami).
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
d) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej - Wykonawca spe³ni warunek w zakresie zdolno¶ci technicznej, je¿eli wyka¿e, ¿e dysponuje, co najmniej jedn± stacj± paliw zapewniaj±c± mo¿liwo¶æ tankowania paliw bêd±cych przedmiotem zamówienia w dni robocze od poniedzia³ku do pi±tku w godz. 7.00 - 17.00, do której dojazd drogami publicznymi wnosi nie wiêcej ni¿ 7 km od siedziby Zamawiaj±cego, tj. ul. Tadeusza Ko¶ciuszki 64, 32-090 S³omniki

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: wykluczenia z postêpowania – zgodnie z za³±cznikiem nr 2 do SWZ. Informacje zawarte w
o¶wiadczeniu, o którym mowa w pkt 1 stanowi± wstêpne potwierdzenie, ¿e Wykonawca nie podlega
wykluczeniu. Zamawiaj±cy wzywa wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia
w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków
dowodowych, je¿eli wymaga³ ich z³o¿enia w og³oszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia,
aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych. Podmiotowe ¶rodki dowodowe
sk³adane na wezwanie Zmawiaj±cego obejmuj±:
1) o¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej
samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i
konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, albo
o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami
potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej
grupy kapita³owej – za³±cznik nr 4 do SWZ;
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o
Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3
miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Do oferty Wykonawca zobowi±zany jest do³±czyæ aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu – zgodnie z za³±cznikiem
nr 2 do SWZ. Informacje zawarte w o¶wiadczeniu, o którym mowa w pkt 1 stanowi± wstêpne
potwierdzenie, ¿e Wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu.
Zamawiaj±cy wzywa wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w
wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków
dowodowych, je¿eli wymaga³ ich z³o¿enia w og³oszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia,
aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych. Podmiotowe ¶rodki dowodowe
sk³adane na wezwanie Zmawiaj±cego obejmuje aktualnie obowi±zuj±c± koncesjê, na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciek³ymi (benzyn± bezo³owiow± i olejem napêdowym) wymagan± przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. – Prawo energetyczne (Dz.U. z 2021 roku, poz. 716 z pó¼niejszymi zmianami).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do
reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno
byæ za³±czone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia,
o¶wiadczenia, o których mowa w Rozdziale IX ust. 1 SWZ, sk³ada ka¿dy z Wykonawców
wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw
wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców
wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci wybranej
oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 pzp. oraz wskazanym we wzorze umowy.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2021-12-23 09:30

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-23 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-01-21

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.