Ogłoszenie z dnia 2021-12-16
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00296651/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-12-02
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego dla Powiatu Nowotomyskiego w wysokości 3.663.908,70 zł
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Nowotomyski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631276937
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Poznańska 33
1.5.2.) Miejscowość: Nowy Tomyśl
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-300
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.7.) Numer telefonu: +48614426700
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: starostwo@powiatnowotomyski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatnowotomyski.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/powiatnowotomyski1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego dla Powiatu Nowotomyskiego w wysokości 3.663.908,70 zł2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d1f21096-534a-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00317894
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003175/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3.663.908,70 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00296651/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.272.34.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu złotowego dla Powiatu Nowotomyskiego w wysokości 3.663.908,70 zł na okres 10 lat z przeznaczeniem na sfinansowanie wcześniej zaciągniętych zobowiązań i pożyczek na podstawie Uchwały Nr XXiX/277/2021 Rady Powiatu Nowotomyskiego z dnia 30 czerwca 2021r.
2. Kredyt w walucie polskiej.
3. Oprocentowanie zmienne, oparte na stawce WIBOR1M + stała marża bankowa
( Zamawiający zastrzega możliwość zmiany marży Banku poprzez jej obniżenie na wniosek Zamawiającego do poziomu oferowanego dla nowych kredytów udzielanych jednostkom samorządu terytorialnego).
4. Okres spłaty – od stycznia 2023r. do 30 grudnia 2032r. w okresach miesięcznych
5. Wykonawca zobowiązany jest stawić do dyspozycji Zamawiającego kredyt w formie przelewu środków finansowych z rachunku kredytowego Wykonawcy na rachunek budżetu Powiatu nr 53 9058 0000 0000 0000 7272 0033. ( w formie polecenia przelewu).
6. Wykorzystanie kredytu nastąpi jednorazowo lub w ratach na podstawie dyspozycji Zamawiającego.
7. Kwota kredytu zostanie postawiona do dyspozycji Zamawiającego
w okresie do 31 grudnia 2021 roku w wysokości określonej na podstawie dyspozycji Zamawiającego.
8. Zamawiający zobowiązuje się do spłaty kapitału i odsetek w następującej formie: do ostatniego dnia roboczego miesiąca
a) Początek spłaty kapitału od stycznia 2023 roku z rachunku budżetu Powiatu nr 53 9058 0000 0000 0000 7272 0033
b) Początek spłaty odsetek od kredytu od stycznia 2023 oku z rachunku wydatków nr 43 9058 0000 0000 0000 7272 0019
c) Termin płatności rat kredytowych i odsetek od kredytu przypadający na ostatni dzień roboczy każdego miesiąca – raty płatne miesięcznie
d) Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o wysokości rat i odsetek miesięcznych do zapłaty w terminie na 7 dni roboczych przed terminem płatności. Niedotrzymanie w/w terminu powoduje przesunięcie terminu płatności o liczbę dni opóźnienia.
9. Dopuszcza się możliwość spłaty kredytu przed ustalonym terminem bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji ( odsetki naliczane do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy, bez prowizji rekompensacyjnej
10. Zabezpieczenie kredytu stanowi weksel in blanco z wystawienia Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową.
11. Umowa oraz weksel in blanco zostaną kontrasygnowane przez Skarbnika Powiatu.
12. Na potrzeby obliczenia odsetek od kredytu w umowie oraz na potrzeby obliczenia ceny ofert należy przyjąć kalendarz rzeczywisty tj. liczący 365/366 dni w roku przestępnym.
13. Koszty obsługi kredytu ( cenę ofertową) stanowią : oprocentowanie kredytu oraz marża.
14. Oprocentowanie kredytu dla obliczenia ceny oferty powinno być wyliczone w oparciu o stawkę bazową WIBOR 1M w wysokości obowiązującej na dzień 30 listopada 2021r.
15. Wykonawca jest obowiązany do skalkulowania i podania w ofercie wyłącznie dwóch stawek w następujący sposób:
• oprocentowanie kredytu w stosunku do stopy procentowej WIBOR 1M (wg stawki obowiązującej na dzień 30.11.2021r. ogłoszonej w Rzeczpospolitej w dniu 01.12.2021 roku.
• marża (w całym okresie kredytowania).
16. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż marża bankowa określona w ofercie Wykonawcy.
17. Do złożonej oferty Wykonawca załączy projekt umowy o udzielenie kredytu odzwierciedlający i spełniający warunki udzielenia zamówienia.
18. Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia wysokości udzielonego kredytu w zależności od sytuacji finansowej Powiatu lub rezygnację z zaciągnięcia kredytu.
19. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany spłaty kapitału i odsetek od zaciągniętego kredytu w ratach i terminach innych niż określono w harmonogramie ze względu na pogorszenie sytuacji ekonomiczno-finansowej.
20. W celu wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego, Zamawiający udostępnia dokumenty formalno-prawne oraz dokumenty dotyczące sytuacji ekonomiczno-finansowej Zamawiającego w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie Powiatu Nowotomyskiego.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 1) w wyznaczonym terminie, tj. do dnia 10.12.2021 godz. 9:00 wpłynęła jedna oferta:1) Bank Spółdzielczy w Nowym Tomyślu ul. Marszałka Piłsudskiego 2, 64-300 Nowy Tomyśl
Przed otwarciem ofert, Zamawiający działając na podstawie art. 222 ust. 4 ustawy Pzp, zamieścił na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Zamawiający poinformował, że zamierza przeznaczyć kwotę 221.666,48 zł, cena ofertowa złożonej oferty wynosi 546.726,23 zł zatem przewyższa kwotę, przeznaczoną na realizacje zamówienia.
INNE PRZETARGI Z NOWEGO TOMYŚLA
- "Wykonanie usługi w zakresie dowozów i odwozów uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Nowy Tomyśl do placówek oświatowych w roku szkolnym 2024/2025"
- "Zakup lekkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Róży"
- "Opracowanie dokumentacji projektowych budowy dróg metodą śladową (płyty betonowe) - II postępowanie"
- "Remont budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Kościuszki w Nowym Tomyślu"
- Usługi wsparcia dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej, wychowanków oraz rodziców zastępczych, w ramach projektu pn: Wsparcie deinstytucjonalizacji pieczy zastępczej w podregionie leszczyńskim.
- Remont sali sportowej Liceum Ogólnokształcącego im. M. Kopernika - działania remontowe planu naprawczego dla usunięcia przyczyn zużyć technicznych, użytkowych i środowiskowych
więcej: przetargi w Nowym Tomyślu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- udzielenie i obsługę kredytu w kwocie 1.987.746,50 zł złotych
- Udzielenie kredytu długoterminowego dla Powiatu Sztumskiego w 2024 roku
- Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu i spłat wcześniej zaciągniętych zobowiązań w wysokości 3 500 000,00 zł
- ZACIĄGNIĘCIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO NA SFINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDŻETOWEGO W 2024 ROKU
- Udzielenie i obsługa kredytu bankowego do kwoty 3 750 000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie deficytu budżetu Gminy Czeremcha
- ZP/CZD/093/24 Obsługa bankowa Instytutu "Pomnik - Centrum Zdrowia Dziecka" - prowadzenie rachunku bieżącego wraz z kredytem w rachunku bieżącym w kwocie 15 mln złotych (...) przez okres 36 miesięcy.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.